Mies käyttää etujansa ja minä maksan itse
Onko muilla sellasta että jos miehellä on vaikka työpaikan etuja, niin hän käyttää niitä itselleen samaan aikaan kun nainen maksaa itse? Mun miehellä on "liikunta ja kulttuurietuja" työpaikalta niin joka kerta kun mennään leffaan tai teatteriin niin mies maksaa sillä edulla omat lippunsa ja minä maksan itse kun työpaikalla ei ole sellaista etua. Mies myös matkustaa paljon ulkomailla työnpuolesta. Ja kerää lentopisteitä josta johtuen upgreidaa itsensä lomamatkoilla bisnesluokkaan ja minä istun turistiluokassa. Se on mun mielestä ihan helvetin loukkaavaa mutta koitan elää asian kanssa varsinkin kun mies ei edes taida tajuta tekevänsä mitään väärää. Vai oonko vaan nipottaja? Voisin mäkin käyttää jos tilanne olis toinen. Ärsyttää kun miehellä on paljon paremmat tulot muutenkin kun mulla
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Minun entisellä oli noita etuja ja aina mentiin sellaiseen ravintolaan, jossa hän maksoi minunkin ruokani lounasedulla, vaikka etu on henkilökotaimem. Esim. Etnoravintoloiden yrittäjät ei ole tästä niin tarkkoja. Maksoin miehelle takaisin sen osan, jonka hän itse oli maksanut edusta, eli söin paljon halvemmalla.
Lentokoneessa en ikinä suostuisi istumaan eri osastolla kuin matkakumppani. Tuo olisi törkeää. Hän saisi kyllä olla turistiluokassa jos ei käyttäisi etua minun hyväkseni.
Ystäväni mies saa noita lentopisteitä ja hän on antanut niitä käyttöömme, kun lähdemme tyttöjen kesken reissuun.Kamalalta kuulostaa ap:n mies.
Nykyisessä suhteessani minä olen ainoa joka saa kulttuurietua. Maksan meidän leffaliput aina omasta edustani, jos yrittäjä sallii (pikkuteattereissa onnistuu).
Siis miksi olisi nyt hirveää istua eri osastoilla jollain hemmetin lennolla?
Vierailija kirjoitti:
Ne liikunta ja kultturiedut on henkilökohtaisia ja niillä ei voi ostaa esimerkiksi kahta teatterilippua samaan näytökseen. Tokihan miehesi voisi maksaa sinunkin lippusi, jos tienaa enemmän ja haluaa sinut mukaan.
Toi lentopiste homma taasen on täyttä puppua ja suoraan porvoosta. Toki mies korottaisi teidät molemmat businekseen, jos yleensä edes lentäisitte.
Porvoostahan tämä koko tarina taas oli.
Ei mun mies ainakaan korottais mua bisnekseen vaikka itse menis siellä. Varmaan vaan naurais ivallisesti ja kehuskelis. Ja miksi pitäiskään? Itte oon mieheni valinnut.
Meillä puoliso tienaa hyvin ja on työpaikassa, jossa myös hyvät edut. Jos käymme jossakin vaikka lounaalla, niin hän yleensä tarjoutuu maksamaan. Yleensä en halua, mutta arvostan elettä.
Mulla on e-passissa 30e työmatkaa varten ja 100e hyvinvointiin. Mä käytän ne itseeni. Ostan kuukausilipun ja käyn hierojalla. Mun selkä on tosi huonossa kunnossa.
T. Nainen
Kyllä vaikutat vähän nipottajalta. Miehellä on miehen edut joten nauttikoon niistä. Kyllä meilläkin miehellä on paljon parempi ja isompi auto kuin mulla. Miehellä on hieno moottoripyörä ja mulla vanha fillari. Miehellä on kalliit harrastukset jne. Silti mä en ole kateellinen tai koe itseäni huonommaksi.
"Ärsyttää kun miehellä on paljon paremmat tulot muutenkin kun mulla"
Alat tienaamaan enemmän, tai vaihdat pienituloisempaan mieheen
= problem solved
Olet tyypillinen hyväksikäyttäjä nainen joka vaatii että miehen on maksettava sinulle huomattavasti parempi elintaso mihin sinun omat varat riittävät.
Ja ihan tiedoksi työpaikalta tulevat edut on vain työntekijän etuja ei hänen perheen etuja
Mies voisi ihan siellä turistiluokassa olla, kun sun kanssa lentää. Kuulostaa tosi itsekkäältä.
Vierailija kirjoitti:
No nuo työsuhde-edut nyt vaan on henkilökohtaisia. Mulla smartumit käytössä, miehellä ei. Minä kuittaan maksun niillä, mies maksaa omansa rahalla.
Eihön siinä noin päin mitään ongelmaa ole, ongelma tulee vasta siinä vaiheessa kun naisen pitäisi maksaa itselleen joku etu minkä mies saa muilta maksamatta
Vierailija kirjoitti:
Ne liikunta ja kultturiedut on henkilökohtaisia ja niillä ei voi ostaa esimerkiksi kahta teatterilippua samaan näytökseen. Tokihan miehesi voisi maksaa sinunkin lippusi, jos tienaa enemmän ja haluaa sinut mukaan.
Toi lentopiste homma taasen on täyttä puppua ja suoraan porvoosta. Toki mies korottaisi teidät molemmat businekseen, jos yleensä edes lentäisitte.
Porvoostahan tämä koko tarina taas oli.
Aaaaaaa eli lähtokohta naisten mielestä on se että tottakai mies maksaa naiselle parempaa kuin mihin naisen omat rahat riittävät
Vierailija kirjoitti:
Mies voisi ihan siellä turistiluokassa olla, kun sun kanssa lentää. Kuulostaa tosi itsekkäältä.
Miksi ap ei voisi olla iloinen miehensä puolesta? Ja miksi miehen pitäisi istua karjaluokassa jos tilaisuus on bisnekseen? Tyhmähän sellainen mies olisi.
Niin, ilmoittaako miehesi verottajalle ne työmatkoista kertyneet lentopisteet joita käyttää omiin lentoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nuo työsuhde-edut nyt vaan on henkilökohtaisia. Mulla smartumit käytössä, miehellä ei. Minä kuittaan maksun niillä, mies maksaa omansa rahalla.
Voi ostaa sarjalippuja leffaan Smartumilla. Sitten siitä sarjalipusta lohkoo puolisolle liput myös.
Ei voi, niihin sarjalippuihin tulee nimet.
Ainakin ticketmasterilla voi ostaa lahjakortin epassilla ja sitten sillä mitä haluaa ja ihan kuinka monta lippua vaan. 672
Valtakunnan tasolla on todettu että työmatkojen lentopisteet eivät ole käytettävissä omiin matkoihin vaan rikollista toimintaa.
Hovioikeuden mukaan sakkorangaistus oli liian lievä muun muassa siksi, että kun Yli-Viikari käytti virkamatkoilta kertyneitä lentopisteitä yksityismatkoihinsa, hänen menettelynsä oli ollut pitkäkestoista ja toistuvaa.
https://www.kaleva.fi/hovioikeus-tuomitsi-vtvn-ex-paajohtajan-tytti-yli…
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko hyvä mieli, kun toinenkin kärsii turistiluokassa? Miksi et olisi iloinen hänen puolestaan, että voi mennä bisnekseen? Mitä kiksejä saat yhteiskärsimyksestä?
Teidän ongelma taitaa olla liian erilainen sosioekonominen tausta. Sun mies on paremmista lähtökohdista, paremmin toimeentuleva ja varmasti myös koulutetumpi kuin sinä. Miehesi ansaitsee oman tasoisensa naisen ja sinä omantasoisesi miehen. Ette ole sopivia toisillenne.
Vierailija kirjoitti:
Vielä itsekkäämpää on, että ei anna toisen käyttää omia etujaan. Pahansuopainen vielä siihen päälle.
Nainen ei näe perhettä yksikkönä jossa yhden rahan säästö on kaikille säästöön.
Miksi korottaisi molemmat bisnekseen? Miksi minun pitäisi hyötyä toisen työlentojen pisteistä? Ei varmaan ole mukavaa matkustaa paljon työkseen, niin kyllä toinen ansaitsee ihan yksin ne bisnespaikat.