Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä aikuinen ihminen, miten hyvin olet perillä lähi-idän, Israelin yms. nahistelujen taustoista?

Vierailija
07.10.2023 |

Itse olen yliopiston käynyt fiksu aikuinen ihminen, mutta myönnän sen, että ei minulla ole aavistusta tästäkään, mihin tämä tuore Israel/Hamas-tapaus liittyy.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tilannetta. Asetelma on ollut alusta asti epäreilu palestiinalaisille, jotka ovat alueen alkuperäisasukkaita. Toisen maailmansodan jälkeen maailma vaan katsoi olevan syytä hyvittää juutalaisia ja niin synnytettiin Israelin valtio toisen kansan alueelle.

On se ollut iänkaiken myös juutalaisten aluetta ja isompanakin kuin nyt.  Pieni pläntti on Israel siinä. 

Voisinko minäkin vaatia jonkun pläntin sillä syyllä että missä esivanhempani ovat asustelleet 2000 vuotta sitten? Kai kaikilla on samat oikeudet?

Joo voisit, jos et kunnioita oikeuden päätöstä.

Mitä se oikeus siihen tulee mitään sanomaan kun on tällaisia syntymäoikeuksia tiettyihin alueisiin.

No, noinhan arabit ajattelevat. Ettei kansainvälistä päätöstä Iraelin valtiosta tarvitse kunnioittaa. Ymmärrät heitä hyvin.

Siihen tyyliin ei kuulu kunnioittaa muita, ei Suomenkaan aluetta jos vain saa asiat kääntymään siihen malliin. 

Tästä ajattelusta han on hyvä esimerkki juuri käynnissä Euroopassa.

Balkanilla myös muistellaan ikivanhoja rajoja ja noudatetaan kansainvälisen oikeuden päätöksiä vain pakosta, voimia keräillen ja uutta tilaisuutta kytäten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla