Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä tuo isoja poikia uimahallin naisten puolelle!

Vierailija
07.10.2023 |

Käytiin uimassa ja taas siellä oli kaksi noin 8-10v poikaa naisten pukkarissa. Todella mukavaa esiteini-ikäisten tyttöjen kanssa tuollainen.

Jos poikasi ei pysty toimimaan itsenäisesti miesten puolella, etkä kerta kaikkiaan saa ketään kummin kaimaa värvättyä uintireissulle, älä tuo poikaasi uimaan.

Tyttöjen oikeus olla rauhassa NAISTEN puolella menee sinun poikasi uintihalujen edelle. Mikä tässä on niin vaikeaa? Ei kiinnosta onko poikasi nepsy tai muuten kyvytön toimimaan itsekseen. Edelleen tyttöjen oikeus menee tässä edelle. Harva aikuinen tai teinikään haluaisi samanikäisiä miehiä sinne naisten pukkariin hyppimään. Ihan sama asia noiden 8-12v tyttöjen kanssa. Monella alkaa jo murrosikä siinä 10v tai alle, eikä ole kovin kiva että tytöt joutuvat miettimään onko siellä joku poika kyyläämässä.

Kommentit (646)

Vierailija
481/646 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut pilkkaa koulussa luokkalaiseni pojan toimesta kun seisoin alasti suihkussa ja tämä marssi allasosastolta äitinsä kanssa paikalle. Koki tarpeelliseksi koulussa raportoida kaikille pimpin näkemisestä. Itse odotti uikkarit jalassa kunnes poistuin pukuhuoneen puolelle.

Tästä on jäänyt suunnaton ärtymys näitä itsekkäitä curling-äitejä kohtaan, jotka viis veisaavat tytöistä ja raahaavat sen avuttoman poikansa naisten puolelle. Opettakaa ne poikanne omatoimisiksi, heiltäkin voi kyllä vaatia jo jotain, vaikka poikia ovatkin. Ja jos se ei onnistu, sitten se on teidän vastuullanne keksiä korvaava ratkaisu. Ratkaisu ei ole koululaisen tuonti tyttöjen puolelle. Käyn joka kerta huomauttamassa asiasta näille, myös pojan kuullen. Jospa alkaisivat itsekin hävetä sitä naisten puolella nyhväämistään kun kerran äiti ei asiaa ymmärrä.

Vierailija
482/646 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uima-altaalla ja siellä oli ystäväni luokalta (menen 5. luokalle) uimahousuissa siskonsa ja äitinsä kanssa, jotka olivat ilman vaatteita. Kuinka voin ilmestyä kouluun huomenna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/646 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi tuoda? Sukupuolet ovat niin last season, onhan kouluissakin nykyisin unisex pukkarit ja suihkutilat. Me olemme kaikki ihmisiä eikä tuolle aataminaikuiselle jaottelulle ole mitään tarvetta.

Vierailija
484/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uima-altaassa ja menin miesten pukuhuoneeseen, ja siellä oli isä, jolla oli 6-vuotias poika ja 9- tai 10-vuotias tytär he puhuivat Itä-Euroopan kieltä puolaa tai vastaavaa Olin ujo tytön takia ja peitin itseni pyyhkeellä, mitä saavutimme kylvyssä, he yrittivät käydä läpi ulkona ja kylpeä, mutta mies käski heitä muistamaan ja peseytymään! isä suuttui ja alkoi valittaa, onneksi pukuhuoneessa ollut hengenpelastaja tuli siivoamaan, hän sanoi, että heidän täytyy käydä suihkussa tai heidät heitetään ulos, he kävivät suihkussa ja riisuivat uimapuvunsa. Ajattelin, että jos he ovat alasti, niin ei tarvitse olla ujo ja katkaista puhelinta ja mennä suihkuun.

Vierailija
485/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kokenut pilkkaa koulussa luokkalaiseni pojan toimesta kun seisoin alasti suihkussa ja tämä marssi allasosastolta äitinsä kanssa paikalle. Koki tarpeelliseksi koulussa raportoida kaikille pimpin näkemisestä. Itse odotti uikkarit jalassa kunnes poistuin pukuhuoneen puolelle.

Tästä on jäänyt suunnaton ärtymys näitä itsekkäitä curling-äitejä kohtaan, jotka viis veisaavat tytöistä ja raahaavat sen avuttoman poikansa naisten puolelle. Opettakaa ne poikanne omatoimisiksi, heiltäkin voi kyllä vaatia jo jotain, vaikka poikia ovatkin. Ja jos se ei onnistu, sitten se on teidän vastuullanne keksiä korvaava ratkaisu. Ratkaisu ei ole koululaisen tuonti tyttöjen puolelle. Käyn joka kerta huomauttamassa asiasta näille, myös pojan kuullen. Jospa alkaisivat itsekin hävetä sitä naisten puolella nyhväämistään kun kerran äiti ei asiaa ymmärrä.

Vaikka pojat olisivat kuinka omatoimisia, en laittaisi poikia yksin vieraiden miesten seuraan. 

Vierailija
486/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein! Meillä on uimahallissa ikäraja 7v oman puolen pukkareihin ja suihkutiloihin. Jos sitä vanhempi lapsi ei osaa toimia omalla puolella, niin sitten pitää vanhemman järkätä jostain avustaja, joka menee lapsen kanssa oikeaan pukkariin. 

Ei meillä 7v tyttö edes halua mennä isänsä kanssa enää miesten puolelle. 

Vierailija
487/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että siinä vaiheessa kun lapsi menee eskariin, pitäisi jollain keinolla löytää tie sinne oman sukupuolen pukeutumistiloihin. Koska tuossa vaiheessa alkaa olla jo riski, että siellä on niitä toisia lapsia omasta ryhmästä. Kouluikäisen paikka ei missään tapauksessa ole vastakkaisen sukupuolen tiloissa. 

Vierailija
488/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ne pojat tuosta kärsii. Helvetin nöyryyttävää.

Vierailija
489/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei saisi tuoda? Sukupuolet ovat niin last season, onhan kouluissakin nykyisin unisex pukkarit ja suihkutilat. Me olemme kaikki ihmisiä eikä tuolle aataminaikuiselle jaottelulle ole mitään tarvetta.

No mene poikasi kanssa niihin unisex-tiloihin sitten. Valtaosa kokee edelleen olevansa sitä sukupuolta joka on heille syntymässä määritelty, ja tässä mennään enemmistön mukaan. Kouluikäinenkin ymmärtää näitä asioita jo, hyvässä ja pahassa. 

Vierailija
490/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perehtyä sellaisiin asioihin kuten itsemäärittely ja sukupuolen moninaisuus. Peniksellinen henkilö voi käyttää halutessaan naisten tiloja, etenkin jos hän on hommannut naisen paperit. Punavihreät naiset halusivat sukupuolesta ilmoitusasian ja naisen paperit voi hankkia omalla ilmoituksella ilman transdiagnoosia tai aiettakaan hoitoihin.

Vierailija
491/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ap, olen itsekin todistanut tapausta, jossa naisten puolen saunassa ja suihkutiloissa on ollut pari n. 10-vuotiasta uimahousuissa riekkumassa alastoman äitinsä kanssa. Siis mitä hvettiä??? 

Mutta jos ja näköjään kun tämä on olemassa oleva ongelma, niin pitäisikö uimahalleihin laittaa "yh-vuorot"? Eli vaikka tunti viikossa, jolloin aikuinen saa ottaa pukuhuoneeseen eri sukupuolta olevan lapsensa. Tämä olisi siis kaikkien tiedossa ennakkoon, ja kaikilla vapaus valita, meneekö silloin uimahalliin vai ei. Muina aikoina tällainen olisi ehdottomasti kiellettyä. 

Vierailija
492/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne voivat näyttää pojilta, mutta nythän sukupuoli on ihan valittavissa itse, eli et voi tietää, kysyitkö?

Vierailija
493/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne voivat näyttää pojilta, mutta nythän sukupuoli on ihan valittavissa itse, eli et voi tietää, kysyitkö?

Näissä asioissa on myös merkitystä sillä, miten muut ihmiset kokevat sukupuolen. 

Vierailija
494/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka pojat olisivat kuinka

Minkä ikäinen olisi tarpeeksi kypsä pukeutumaan ilman äitiä, vai aiotko mennä riparillekin mukaan? Vai kenties inttiin? 

Vierailija
495/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän olisi mukava saada sukupuolen määritelmä. Vihervassujen mukaanhan värkit eivät määrittele sukupuolta, sillä naisella voi olla penis ja mies voi synnyttää. Ketkä silloin asioivat naisten puolella?

Vierailija
496/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä asioissa on myös merkitystä sillä, miten muut ihmiset kokevat sukupuolen. 

Jos tuntee tai ilmoittaa olevansa nainen tai jos sulla on naisen paperit, niin silloin voi käyttää naisten puolta.

Vierailija
497/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten ap, olen itsekin todistanut tapausta, jossa naisten puolen saunassa ja suihkutiloissa on ollut pari n. 10-vuotiasta uimahousuissa riekkumassa alastoman äitinsä kanssa. Siis mitä hvettiä??? 

Mutta jos ja näköjään kun tämä on olemassa oleva ongelma, niin pitäisikö uimahalleihin laittaa "yh-vuorot"? Eli vaikka tunti viikossa, jolloin aikuinen saa ottaa pukuhuoneeseen eri sukupuolta olevan lapsensa. Tämä olisi siis kaikkien tiedossa ennakkoon, ja kaikilla vapaus valita, meneekö silloin uimahalliin vai ei. Muina aikoina tällainen olisi ehdottomasti kiellettyä. 

Nykyään sukupuolitettuja tiloja käytetään sisäisen fiiliksen ja henkilökortin perusteella. Ei siellä ovella järjestetä mitään pöksytarkastuksia, hupsu.

Vierailija
498/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassunaiset halusivat unisex-maailman kaikille varoituksista huolimatta. Suomen naisilla ja tytöillä ei ole lakisääteistä oikeutta peniksettömiin tiloihin.

Vierailija
499/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä idea!

Vierailija
500/646 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin en laita miesten puolelle pientä 7v. Siellä on kaikenlaisia jotka voi kähmiä, kuolata. Hyvä kotona näistä puhua, kuka saa koskea ( ei kukaan) puhua millä tyylillä Tenaville ! Heti ilmoitus aikuiselle jos epäsopivaa käytöstä.

Tämä