Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisen ei ole hyvä olla yksin

Vierailija
30.07.2025 |

Tämäkö on niin iskostettu ihmisten ajatuksiin, että siedetään kumppanilta miltei mitä vaan?

Mitä pelättävää maailmassa on ilman puolisoa?

Mitä vaille jää jos on ilman puolisoa?

Ilman työtä ja toimeentuloa on kai paljon merkittävämpi asia? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe itseäni yksinäiseksi, vaikkei minulla ole puolisoa. 

Vierailija
2/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yksin asuva menehtyy sydänkohtaukseen, kun kukaan ei ole hälyttämässä apua. Sama tilanne - joskaan ei välttämättä hengenvaarallisena - koskee myös aivoinfarktia, jossa liuotushoito pitää aloittaa mahdollisimman nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni ollut pidemmässä parisuhteessa. - Kieltämättä saattaisi se joskus olla mukava jakaa ja kokea asioita yhdessä. En ole erakko ja tarvitsen muita ihmiä elämääni. Vaikka tällaisen tarpeen ääneen sanomista paheksutaan kun on ni-in syvään iskostunut ajatus siitä miten pitää aina pärjät itse, eikä saisi ripustautua toiseen tai tosiin ei saisi pyytää apua kun se olisin muka heikkouta. Ei saisi koskea toista kun se on kuitenkin kiellettyä laappimista tai käpälöintiä. Ei saisi jakaa ajatuksia tosien kanssa koska kuka nyt minu ajatuksistani olsi kiinnostunut -Tai kuka haluaisi jakaa ajatuksiaan minulle kun saattaisin ymmärtää ne kuitenkin väärin Kylläö sinkkuna ja yksin on sitten riemullista!

Vierailija
4/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni yksin asuva menehtyy sydänkohtaukseen, kun kukaan ei ole hälyttämässä apua. Sama tilanne - joskaan ei välttämättä hengenvaarallisena - koskee myös aivoinfarktia, jossa liuotushoito pitää aloittaa mahdollisimman nopeasti.

Juuri tuota minä pelkään: että saan sydänkohtauksen tai aivohalvauksen yksin kotona. 

T. Yksin asuja

Vierailija
5/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuota minä pelkään: että saan sydänkohtauksen tai aivohalvauksen yksin kotona. 

T. Yksin asuja

Tuota varten en todellakaan  halua vapauttani menettää. Se kuolema tulee kumminkin. Minun sydän aikoinaan kului miten takia.

Vierailija
6/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin oleminen ei ole sama asia kuin yksinäisyys. Myös parisuhteessa voi tuntea itsensä yksinäiseksi.

N46

Vierailija
7/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parempi yksin kuin huonossa seurassa".

Vierailija
8/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se puoliso ole jatkuvasti siinä vierellä käyttäämässä. Moni parisuhteessa elävä kuolee myös sydänkohtaukseen.

Vierailija
9/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei osaa olla yksin ja siksi ovat mielummin vaikka huonossa suhteessa. Minä nautin yksin olosta ja jatkuva seura taas ahdistaa.

Mutta sitä parisuhdetta ja lasten hankkimista kun pidetään jotenkin normina ja ihmisluontoon kuuluvana sisäisenä haluna ja se katsotaan jotenkin poikkeavaksi jos ei niitä halua. Ihan olen tämän terveydenhuollossa kuullut että se on jokaisen sisäsyntyinen ominaisuus ja olen jotenkin poikkeava ja viallinen kun minulla ei sellaista halua ole.

Vierailija
10/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin ja yksinäinen on eri asioita.

Vierailija
11/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se puoliso ole jatkuvasti siinä vierellä käyttäämässä. Moni parisuhteessa elävä kuolee myös sydänkohtaukseen.

Se että samassa asunnossa on sinun lisäksesi joku muukin paikalla, lisää aivan valtavasti todennäköisyyttä selvitä hengissä sydänkohtauksesta tai aivoinfarktista. 

Vierailija
12/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla puoliso? Eikö ihan vaan tyttis tai poikkis riitä? Naimisiin meneminen on kauhean vanhanaikaista.

Vierailija
13/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parisuhteeseen on moni nainen kuollut. Jokainen kuolee joskus. Onko sairaskohtauksen pelko todella hyvä syy avioitua?

Pitäiskö etsin seuraa ilmoituksiin laittaa pelkään sairauskohtausta, ryhtyisitkö puolisoksi? 

Vierailija
14/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei ät jaksa sosiaalisia pelejä, tai pakottavia ihmissuhteita. Kompromissien käsityskyky on tyypeillä hyvin laajakirjoinen. 

Vierailija
15/15 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole erakko ja tarvitsen muita ihmiä elämääni. Vaikka tällaisen tarpeen ääneen sanomista paheksutaan kun on ni-in syvään iskostunut ajatus siitä miten pitää aina pärjät itse, eikä saisi ripustautua toiseen tai tosiin ei saisi pyytää apua kun se olisin muka heikkouta. Ei saisi koskea toista kun se on kuitenkin kiellettyä laappimista tai käpälöintiä."

Niin, yhteiskunnassa on ohjaavaa lainsäädäntöä. Lääppiä ei saa ilman lupaa.

Avioliitto ei ole Suomessa pakollinen, vaikka joku mies voi pahoittaa mielensä kuullessaan sanan, ei. 

Ripustautuja on usein läheisriippuvainen ja tarvitsee apua ongelmiinsa.

Toki ihminen tarvitsee ajoittain apua, mutta ei kai sekään ole hyvä syy avioitua? Vai tarkoittaako arvon vastaaja sitä, että se olisi avun saamisen ehto?

Onko jokainen ihmissuhde teille vain vaihdon väline? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme