Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miljonääri kehottaa Hesarissa kaikkia pätkätyöläisiä siivoojiksi!

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisar teki opiskelujen ohella siivoustyötä yhdellä toimistolla 2 tuntia viikossa.

Palkka oli tosi hyvä. Mutta valittivat, että enemmän pitää saada aikaan. Siis 2 tunnissa. Ja kohta tuli potkut.

Vierailija
22/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiset kivat miljonääritädiltä.

Hesarissa on julkaistu muitakin näkökulmia siivoojan työhön:

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009826494.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vanhanpiian näköinenkin.

Vierailija
24/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty, diagnosoitu kroonillinen lorvikatarri !

Vierailija
25/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuudessa rahastava eliitti pitää ajaa alas Suomessa se on tuhonnut Suomen...

ja samoin rahastavat superrikkaat maailmalla minne suomalaistenkin rahoja siirretään...

Vierailija
26/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon allerginen hajuille. Tukehtuisin kemikaalihöyryihin. Lisäksi en kykene raskaaseen fyysiseen työhön sairauksien takia, tästä on ihan lääkärinlausunto.

Vierailija
27/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se niin että jos ei ihminen saa työtä jonka haluaa, tulisi tehdä työtä jonka saa. Sen sijaan että istuu kotona muiden sen maksaessa. Ei siivoustyö ole huono työ, eikä sitä tekeviä pidä mitenkään väheksyä, kukaan meistä ei ole "liian hyvä" siivoamaan. Omituinen asenne varsinkin monella työttömällä, on kunniakkaampaa loisia muiden rahoilla kuin ansaita itse rahansa. Ja kyllä monille ne rutiinit ja fyysinen työ tekisi välillä ihan hyvääkin. Työttömänä tulisi olla vähän niin ettei ole varaa valikoida, te-toimisto voisi osoittaa jokaiselle ns. terveelle työttömälle työn ja jos ei kelpaa niin tuet pois. 

Vierailija
28/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tottahan tämä on. Olen itsekin tehnyt opiskelijana siivoustyötä ja se nosti kuntoa. Nyt olen muissa hommissa.

Vierailija
29/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se niin että jos ei ihminen saa työtä jonka haluaa, tulisi tehdä työtä jonka saa. Sen sijaan että istuu kotona muiden sen maksaessa. Ei siivoustyö ole huono työ, eikä sitä tekeviä pidä mitenkään väheksyä, kukaan meistä ei ole "liian hyvä" siivoamaan. Omituinen asenne varsinkin monella työttömällä, on kunniakkaampaa loisia muiden rahoilla kuin ansaita itse rahansa. Ja kyllä monille ne rutiinit ja fyysinen työ tekisi välillä ihan hyvääkin. Työttömänä tulisi olla vähän niin ettei ole varaa valikoida, te-toimisto voisi osoittaa jokaiselle ns. terveelle työttömälle työn ja jos ei kelpaa niin tuet pois. 

Ja on todella epätervettä yhteiskunnalta maksaa lähes samankokoisia tukia ihmisille, jotka ajattelevat, että vaikkapa se siivoustyö on liian ikävää työtä heille. Jos työtä on tarjolla ja se ei kelpaa, pitäisi tuet päättää. 

Vierailija
30/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja on todella epätervettä yhteiskunnalta maksaa lähes samankokoisia tukia ihmisille, jotka ajattelevat, että vaikkapa se siivoustyö on liian ikävää työtä heille. Jos työtä on tarjolla ja se ei kelpaa, pitäisi tuet päättää. 

Moni työtön jotenkin kummasti unohtaa, että he voisi myös siivoustyötä tehdessään hakea niitä muita töitä. Ei se estä muiden töiden hakua että samalla elättäisi itsensä. Mutta joillain terveilläkin on olevinaan joku syy aina miksi he ei voi mennä siivoamaan. Näiltä pitäisi ottaa tuet pois jos ei kerran työt kelpaa ja ei ole oikeasti terveydellistä estettä. 

Vierailija
31/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni työtön jotenkin kummasti unohtaa, että he voisi myös siivoustyötä tehdessään hakea niitä muita töitä. Ei se estä muiden töiden hakua että samalla elättäisi itsensä. Mutta joillain terveilläkin on olevinaan joku syy aina miksi he ei voi mennä siivoamaan. Näiltä pitäisi ottaa tuet pois jos ei kerran työt kelpaa ja ei ole oikeasti terveydellistä estettä. 

Nimenomaan. Työnantajat ottavat sata kertaa mieluummin ihmisen, joka on töissä ja jolla on työkokemusta edes jostain kuin ihmisen, joka puujumalana istuu sohvalla vuodesta toiseen. 

Vierailija
32/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on viihtyä siivoustyössä, kun tietää että sitä ei ole pakko tehdä lopun ikäänsä... ikinä en ole henkisesti voinut niin huonosti kuin silloin, kun tein rappusiivoojan töitä ja en tiennyt, että pääsenkö ikinä mieleisempiin hommiin. Uskomattoman yksinäistä (se että joku asukas joskus sanoo huomenta ja toteaa, että "puhasta tulloo!" ei korvaa kyllä työkavereita ja työyhteisön tukea) ja toisteista työtä, samat raput ja saunat viikosta toiseen. Eväät söin aina jossain siivouskomerossa tai saunan pukuhuoneessa, koska ei mulla ollut varaa mennä lounaalle minnekään. Palkkaa käteen 1300 - 1500 euroa, sen mukaan miten paljon tunteja tuli.

Tein siivousta opiskelun ohella ja onneksi sain myöhemmin muita töitä. Muistan miten onnellinen olin kun pääsin töihin toimistoon, paikkaan jossa oli muita ihmisiä, eväille jääkaappi, lounassetelit ja työterveyshuolto. Sain oman työpisteen ja oikeasti yksi (työ)elämäni onnellisimmista hetkistä oli se, kun sain omalle työpöydälleni laitettua lasteni kuvan. Niin kornia, mutta mulle se merkitsi tosi paljon. 

Vierailija
33/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä kommentoivista ei yhtään tiedä, mitä siivoustyö oikeasti on. Kunto kyllä nousee, kun joutuu harrastamaan hikiliikuntaa koko työrupeamansa ajan päivittäin. Mutta pitempään alalla toimiville alkaa tulla kaikenlaisia kremppoja ja iho kärsii erilaisista kemikaaleista. Pahinta on kuitenkin työn henkinen kuormittavuus: työn jälkeä kyyläävät jatkuvasti niin asiakkaat kuin pomotkin. Lusmuilevat työntekijät jättävät töitään toisten tehtäväksi mitä kekseliäimmillä tekosyillä. Tervetuloa vaan tutustumaan tähänkin puoleen elämästä! Kunnioitus kaikkia siivoustyötä tekeviä kohtaan. Työ vaatii taitoa ja henkistä kanttia enemmän kuin ulkopuoliset tajuavatkaan.

Vierailija
34/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa työttömyyskorvauksen ehtona on tehdä esim. puoli päivää viikossa siivoustyötä kaduilla ja pihoilla. Siksi siellä on niin kaunista ja siistiä. Meidän kadut ja pihat ovat  paikoin kuin jostain intian slummista.

Vieläköhän joidenkin mielestä siivoustyö on jotenkin ala-arvoista ja nöyryyttävää. Mun mielestä meillä on kyllä aina arvostettu sitä työtä.

Nykyisin on hyvät välineet siivoukseen, eikä tarvise hirveätä stressiä kärsiä. Näkee työnsä tuloksen ja sen työn voi sen jättää työpaikalle, eikä ahdista illalla enää ajatukset töistä.

Olet väärässä. Kerran meni viikonloppu pilalle kun mietin unohtuiko kohteessa biopussi vaihtaa. Sitä ei nimittäin kukaan onneton työpaikalla viitsi poistaa jos itse sen olen unohtanut. Ja valitukset odottavat maanantaina. Aina saa pelätä mitä on milloinkin unohtanut tai tehnyt huonosti. Koulusta lähtien tähän kyllä opetetaan että pitää olla äärettömän tarkka ja minimaalinen tahrakin on iso virhe.

Työt seuraavat todellakin kotiin

Vierailija
35/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hienoa, että antaa esimerkkiä, että kukaan ei ole liian hyvä halveksuakseen rehellistä fyysistä työtä. 

No jatkuvana työnään hän ei TODELLAKAAN sitä tekisi. Älä kuvittelekaan. Tämä oli vain kesätyö, eli kokeilu hänelle, näin olen käsittänyt. Epäilen että ryhtyi tähän todistaakseen muille miten "helppoa ja kivaa siivoustyö on". No ei taatusti tule jatkamaan siinä. Hänellähän on blogi ja joku oma itsekehittämänsä "malli" jotka mainostaa millä saadaan työttömät töihin. Ite ei taatusti mene siivoustyöhön jatkuvasti, vaikkapa 50 vuotta, tai edes 1 vuotta. 

Siivoustyöhön aika usein vaaditaan oma auto. Ja tietysti hyvä kunto että jaksaa kiiretahdissa siivota.

Vierailija
36/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa työttömyyskorvauksen ehtona on tehdä esim. puoli päivää viikossa siivoustyötä kaduilla ja pihoilla. Siksi siellä on niin kaunista ja siistiä. Meidän kadut ja pihat ovat  paikoin kuin jostain intian slummista.

Vieläköhän joidenkin mielestä siivoustyö on jotenkin ala-arvoista ja nöyryyttävää. Mun mielestä meillä on kyllä aina arvostettu sitä työtä.

Nykyisin on hyvät välineet siivoukseen, eikä tarvise hirveätä stressiä kärsiä. Näkee työnsä tuloksen ja sen työn voi sen jättää työpaikalle, eikä ahdista illalla enää ajatukset töistä.

Olet väärässä. Kerran meni viikonloppu pilalle kun mietin unohtuiko kohteessa biopussi vaihtaa. Sitä ei nimittäin kukaan onneton työpaikalla viitsi poistaa jos itse sen olen unohtanut. Ja valitukset odottavat maanantaina. Aina saa pelätä mitä on milloinkin unohtanut tai tehnyt huonosti. Koulusta lähtien tähän kyllä opetetaan että pitää olla äärettömän tarkka ja minimaalinen tahrakin on iso virhe.

Vaihda paikkaa, ei ole tervettä. Meillä sairaalassa joku biopussi ja tahra on täysin yhdentekevä, eikä kukaan uhraa ajatustakaan työlle vapaa-ajallaan.

Vierailija
37/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin siivota mutta haluun 14 euroa tunnissa

Vierailija
38/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus siivoojana, ns vanhat konkarit neuvoi heti ensimmäisenä sen miten alalla pitää olla kova nahka ja osattava puolustaa itseään. No en tämmöinen ole enkä oppinut joten vaihdoin alaa, vaikka siivoojan työstä itsessään pidin kyllä, mutta siinä ei saa olla helposti stressaantuva ja pitää sietää monia eri epämukavuuksia.

Vierailija
39/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/126 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä ettei kukaan ehdota koskaan itselleen mitään, usein toisille. Vielä epäsuotuisa vinkki? Vaikka varmasti rännässä polkiessa kasvaa lehdenjakajan kunto, joopa joo.

No hänhän juuri itse vietti kesän siivoustöissä vain mökillä pyörimisen sijaan, suunnilleen näin pääpiirteissään.