Miljonääri kehottaa Hesarissa kaikkia pätkätyöläisiä siivoojiksi!
Se kuulemma kohottaa kuntoa.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009879240.html
Annamati Jukko:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009280064.html
Kommentit (126)
Luin pari riviä tästä kirjoutuksesta ja tiesin heti kuka on kirjoittanut.
Järkytyin nimittäin jo joskus aiemmin tämän miljonäärin blogista, jossa hän esittelee hienoja ajatuksiaan.
https://vastuuyhteiskunta.fi/rocky-road/
Ilmeisesti häntä ärsyttää suunnattomasti kun joutuu maksamaan isoja veroja köyhemmille. Jos haluatte huumoria, lukekaapas jonkun nerokkaan henkilön vastaukset hänelle hänen facebookista :)
Hain siivoustyötä. En saanut. Kuulemma hirveen kova tarve ois, mut en kelpaa koska lähden oman alan hommiin heti ku löydän.
Jeejee.
Vierailija kirjoitti:
Hain siivoustyötä. En saanut. Kuulemma hirveen kova tarve ois, mut en kelpaa koska lähden oman alan hommiin heti ku löydän.
Jeejee.
En minäkään kelpaa vaikka tehnyt alan töitä. Syynä kuulemma aukot CV:ssä ja alan koulutuksen puute. Luulisi että ihminen on kykenevä siivoamaan vaikkei sitä ole opiskellut 2-3 vuotta. Koulutusta en hanki koska olen suuntautumassa ihan eri alalle. En tuota ole kertonut työnantajille, tietenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo luin. Oli kyllä paksua soopaa kirjoitus. :D
Perustele?
Mitä? :D LOL
Keätyöntekijänä ei useinkaan joudu näkemään, kuinka raskasta siivous on muun ajan vuodesta. Kesällä siivottavan firman väki on useimmiten lomalla, ja siivottavaa on paljon vähemmän. Kesätyöntekijä saattaa saada siivoustyöstä ihan väärän kuvan ja luulla, että luppoaikaa on runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä ettei kukaan ehdota koskaan itselleen mitään, usein toisille. Vielä epäsuotuisa vinkki? Vaikka varmasti rännässä polkiessa kasvaa lehdenjakajan kunto, joopa joo.
No hänhän juuri itse vietti kesän siivoustöissä vain mökillä pyörimisen sijaan, suunnilleen näin pääpiirteissään.
Voisin minäkin niin tehdä, jos mulla olisi 30 miljoonaa rahaa.
Voisin kokeilla siivousta ja käydä siellä huvikseen.
Ymmärrätkö yhtään, mistä on kyse?
Jos miljonääri näyttää kansalaisille ensin itse esimerkkiä ja ryhtyy siivoojaksi.
Siivoojan työ on raskasta fyysistä työtä. Epämukavat työajat, surkea palkka ja huonot vuorolisät. Työn arvostus on kehno. Monella siivoojalla on myös vastentahtoinen osa-aikatyö ja palkalla ei tule toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielisen näköinen akka.
No niin on. En panisi edes takaapäin pimeässä vaikka sillä olisi säkki päässä.
Vierailija kirjoitti:
Luin pari riviä tästä kirjoutuksesta ja tiesin heti kuka on kirjoittanut.
Järkytyin nimittäin jo joskus aiemmin tämän miljonäärin blogista, jossa hän esittelee hienoja ajatuksiaan.
https://vastuuyhteiskunta.fi/rocky-road/
Ilmeisesti häntä ärsyttää suunnattomasti kun joutuu maksamaan isoja veroja köyhemmille. Jos haluatte huumoria, lukekaapas jonkun nerokkaan henkilön vastaukset hänelle hänen facebookista :)
Hienoja aivopieruja :D
Vierailija kirjoitti:
Jos miljonääri näyttää kansalaisille ensin itse esimerkkiä ja ryhtyy siivoojaksi.
Siivoojan työ on raskasta fyysistä työtä. Epämukavat työajat, surkea palkka ja huonot vuorolisät. Työn arvostus on kehno. Monella siivoojalla on myös vastentahtoinen osa-aikatyö ja palkalla ei tule toimeen.
Ei näytä, hän kertoo muille, mitä muiden pitäisi tehdä, kun on tyypillinen kusipääkehari
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielisen näköinen akka.
Normaalin näköinen ihminen. Kommenttisi on törkeä, todella törkeä. Toivottavasti mietit, mitä tulit sanoneeksi.
Sitä vaan mietin, että kuinka täynnä itseään ihmisen pitää olla kuvitellessaan, että hän pelkällä aineopettajan koulutuksella ja suvun varallisuuden turvin luo tämmöisen itse keksimänsä mallin ja koko muun yhteiskunnan pitäisi hypätä sen mukaan, vain koska hänestä se on hyvä idea?
Mikään yhteiskunta ei voi rakentua palkattoman työn tekemisen varaan eikä sen varaan, että aikuisia yksilöitä holhotaan valtiovallan toimesta aivan järkyttävällä tasolla.
Aika paksua, että jätti itse päivätyönsä ja sitten komentelee muita töihin, vieläpä palkatta ja on itse miljonääri.
PYH ! Sillä siivoojamäärällä loppuisi siivottava. Ainakin työttömien persujen olisi ruvettava sotkemaa. Sehän on jo ryhmän luonteenpiirre. Tai eipä taida persuja vajaasti työllistyneinä ollakaan. Nehän "menevät töihin"...noin vain. Tuskin omistavat makoilusohvaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se on viihtyä siivoustyössä, kun tietää että sitä ei ole pakko tehdä lopun ikäänsä... ikinä en ole henkisesti voinut niin huonosti kuin silloin, kun tein rappusiivoojan töitä ja en tiennyt, että pääsenkö ikinä mieleisempiin hommiin. Uskomattoman yksinäistä (se että joku asukas joskus sanoo huomenta ja toteaa, että "puhasta tulloo!" ei korvaa kyllä työkavereita ja työyhteisön tukea) ja toisteista työtä, samat raput ja saunat viikosta toiseen. Eväät söin aina jossain siivouskomerossa tai saunan pukuhuoneessa, koska ei mulla ollut varaa mennä lounaalle minnekään. Palkkaa käteen 1300 - 1500 euroa, sen mukaan miten paljon tunteja tuli.
Tein siivousta opiskelun ohella ja onneksi sain myöhemmin muita töitä. Muistan miten onnellinen olin kun pääsin töihin toimistoon, paikkaan jossa oli muita ihmisiä, eväille jääkaappi, lounassetelit ja työterveyshuolto. Sain oman työpisteen ja oikeasti yksi (työ)elämäni onnellisimmista hetkistä oli se, kun sain omalle työpöydälleni laitettua lasteni kuvan. Niin kornia, mutta mulle se merkitsi tosi paljon.
No ei mitään ole pakko tehdä lopun ikäänsä, mutta se asennemuutos olisi tärkeää, että tekee sitä työtä mitä on ja yrittää hankkiutua muihin töihin siinä ohella, jos haluaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeejee.
En minäkään kelpaa vaikka tehnyt alan töitä. Syynä kuulemma aukot CV:ssä ja alan koulutuksen puute. Luulisi että ihminen on kykenevä siivoamaan vaikkei sitä ole opiskellut 2-3 vuotta. Koulutusta en hanki koska olen suuntautumassa ihan eri alalle. En tuota ole kertonut työnantajille, tietenkään
Työnantajat pelkäävät aukkoja suunnattomasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä ettei kukaan ehdota koskaan itselleen mitään, usein toisille. Vielä epäsuotuisa vinkki? Vaikka varmasti rännässä polkiessa kasvaa lehdenjakajan kunto, joopa joo.
No hänhän juuri itse vietti kesän siivoustöissä vain mökillä pyörimisen sijaan, suunnilleen näin pääpiirteissään.
Useimmat eivät todellakaan tuollaista tekisi, jos olisi 30 milliä, ja moni ei tee, koska välttelee fyysisiä töitä tai töitä ylipäätään, koska Suomessa pärjää evääkään liikauttamattakin, tuet pyörivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat eivät todellakaan tuollaista tekisi, jos olisi 30 milliä, ja moni ei tee, koska välttelee fyysisiä töitä tai töitä ylipäätään, koska Suomessa pärjää evääkään liikauttamattakin, tuet pyörivät.
Kokeilin siivoustyötä mutta se valituksen ja paskan määrä minkä saa asiakkailtaan rikkoo henkisesti. Melkein meni työkyky, ei enää ikinä. Mieluummin työtön kuin siivoamassa
Vierailija kirjoitti:
Sitä vaan mietin, että kuinka täynnä itseään ihmisen pitää olla kuvitellessaan, että hän pelkällä aineopettajan koulutuksella ja suvun varallisuuden turvin luo tämmöisen itse keksimänsä mallin ja koko muun yhteiskunnan pitäisi hypätä sen mukaan, vain koska hänestä se on hyvä idea?
Mikään yhteiskunta ei voi rakentua palkattoman työn tekemisen varaan eikä sen varaan, että aikuisia yksilöitä holhotaan valtiovallan toimesta aivan järkyttävällä tasolla.
Aika paksua, että jätti itse päivätyönsä ja sitten komentelee muita töihin, vieläpä palkatta ja on itse miljonääri.
Jokaisella on oikeus tehdä aloitteita ja esittää mielipiteensä. Esittäähän moni muukin vaatimuksia, vaikka olisi jättänyt päivätyönsä tai ei olisi sellaisiin edes koskaan ryhtynyt, vaan eläisi itse työttömänä veronmaksajien piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus tehdä aloitteita ja esittää mielipiteensä. Esittäähän moni muukin vaatimuksia, vaikka olisi jättänyt päivätyönsä tai ei olisi sellaisiin edes koskaan ryhtynyt, vaan eläisi itse työttömänä veronmaksajien piikkiin.
Vanha viisaus sopii tähän oikein loistavasti: Se ei ole itsekästä elää kuten tahtoo, vaan vaatia kaikkia muita elämään kuten minä tahdon.
Itse rakastan rappusiivousta juurikin siksi koska ei ole työyhteisöä. Olen aina joutunut kiusatuksi tai savustetuksi työpaikoilla ja on ihana vapaus kun ei tämmöiseen ole nykyisessä työssä mahdollista ajautua. Ruokailurytmini on myös sellainen että syön vasta työpäivän jälkeen, kahvia on kyllä mukana termarissa ja toisinaan käyn ihan kahvilassa. Työn toistuvuus ei haittaa yhtään, harrastan niin paljon eri harrastuksia että työssä on hyvä kun ei tarvitse paljon ajatustyötä käyttää. Elämäni mielekkyys on vapaa-ajassa ja olen kyllä sen suhteen ihan unelmatyössäni.
Välillä mietin sitten kun kunto ei enää kestä, mitä silloin tekisi. Siihenkin täytyy varautua. Pahinta olisi istua koneen ääressä toimistolla, muiden ihmisten seassa ja kahvi sekä ruokatauot kammottaa jo valmiiksi