Työuupumuksen jälkeen minusta ei tullut samanlaista
Teen lyhennettyä työaikaa ja kuormitun todella herkästi. En usko että palaan "ennalleen" jolloin jaksoin ongelmitta 5pv/vko.
Työpäiviä ennen valvon ja murehdin. Pelkään melkein kaikkea. En näe tulevaisuudessa odottamisen arvoisia asioita.
Sen se tehostettu työelämä saa aikaan.
Kommentit (188)
Tiedän että ainoa pelastukseni olisi päästä pois työelämästä. Mutta tällä hetkellä ei ole voimavaroja lähteä siihen prosessiin. Joutuisi lisäksi stressaamaan toimeentulosta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että ainoa pelastukseni olisi päästä pois työelämästä. Mutta tällä hetkellä ei ole voimavaroja lähteä siihen prosessiin. Joutuisi lisäksi stressaamaan toimeentulosta.
Et ole vielä tarpeeksi lopussa, sitten kun on viimeinen pakko, tiedät lähteä.
Uskoni siihen, että apua olisi olemassa, meni jo kun sain pahasti uupuneena VIIKON saikkua. T. ex-hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni auttoi viimeinen mahdollisuus eli lääkitys. Ilmeisesti aivokemiat meni sekaisin ja lääkityksellä sai arvot kohdilleen
Mikä lääke tällaiseen auttaa?
Mulla meni työkyky masennuslääkevieroituksessa. Uni häiriintyi tosi pahasti.
Ei liity tuohon. Kysyin mikä lääke auttaa uupumukseen.
Abilify? Brintellix? Lääkäri tietää, mitä kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat ei tiedä uupumuksesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Uskoni siihen, että apua olisi olemassa, meni jo kun sain pahasti uupuneena VIIKON saikkua. T. ex-hoitaja
Niin vaan jatkoit töitä viikon saikun jälkeen, eli et ole lopenuupunut.
Ehkä sinusta ei olekaan tarkoitus tulla samanlaista. Työuupumukseen johtaa usein myös oma ylisuorittava asenne ja armottomuus itseä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kärsitte kun apua on olemassa?? Moni näistä tekstin kirjoittajista kuulostaa masentuneelta. Uupumus ja väsymys kulkee käsi kädessä masennuksen kanssa joissa molemmissa on yhteistä väsymys. Eli lääkäriin, terapiaan ja viimeisenä lääkkeet jos muu wi auta. Pitää osata vaatia myös hoitoa itselleen
Varmaan jollakin onkin näin. Minulle lääkäri sanoi lähes heti, ettei kuulosta masennukselta. Terapiassa kävin, mutta oli varmaan huono tyyppi, kun en käynnistä saanut yhtään mitään. Tiedän mikä mättää, mutta en itse pysty muutosta mitenkään tekemään, ei ole minusta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelot pois niin palaat ennalleen
Osaatko auttaa niiden poistamisessa?
En itse mutta esim hypnoterapia auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat ei tiedä uupumuksesta mitään.
Mamma "asiantuntija" pätemässä ja lyttäämässä muita 🙄.
Joo, et taida oikeasti tietää yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan samaa työtä. Vaihdoin alaa. Älä sinä huutele kun et mistään mitään tiedä. Tietenkin jouduin hakemaan lisää, mutta ensin kirjoitettiin se viikko. Oletko hiukan yksinkertainen? Tästä on jo kolme vuotta aikaa, enkä vieläkään ole ennallani.
Se onkin paikkaansapitämätön myytti, että uupumuksen jäljeen jotenkin *piristyy* ennalleen. Burn out muuttaa aina ihmistä. Se on sen funktio.
Kaikki kestämätön kuorrute palaa pois - se, mitä usein persoonaksemme luulemme. Vain palamaton ydin jää jäljelle. Vasta sen varaan on mahdollista rakentaa jotain todellista.
Monet eivät löydä ydintään koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan toipunut uupumuksesta? Oletan, että se tarkoittaa vanhan muuttamista, jos palaa takaisin, niin uupumus palaa varmasti takaisin ainakin osittain. Lisäksi aika huonosti on ohjeita ja tutkimusta mikä on oikeasti tehokasta uupumuksesta parantumiseen.
Pälä Pälä. Tietenkin on toipunut. Sitten pitää ottaa opikseen siitä uupumuksesta. Sehän se juttu on. Kuuntele kehoasi ja päätäsi. Se on sanonut, että olet ajellut itsesi yli, piippuun. Älä tee sitä toiste, jos et uudestaan halua uupua. Ihmeellistä uhrautumista ja marttyyrina olemista. Kummaa porukkaa.
Jos haluaa, niin ottaa opikseen, ja rakentaa itselleen uudenlaisen tavan toimia ja olla. Elämässä voi jopa oppia asioit-. Ja ymmärtää itseään ja rakentaa sen paremman.
Vierailija kirjoitti:
Työuupumus herkistää stressille. Olin itse 7 vuotta kuntoutustuella uupumuksen vuoksi, sitten sain eläkkeen. Mutta nyt kun yli 10 vuotta on kulunut, minusta alkaa tuntua, että pystyisin tekemään kivalla alalla kokoaikatöitä.
Älkää kertoko Kevalle. On mukavaa saada eläkettä ja osa-aikatyön palkkaa yhtä paljon kuin kokoaikatyöstä saisin.
Epäreilua/järkkyä, että sut päästettiin kokoaikaeläkkeelle ja toivuit täysikuntoiseksi. Miten ihmeessä? Psykoottinen? Osastolla hoidettu?
Olen osasairauseläkkeellä, en ikimaailmassa jaksaisi sitä.määrää työtä mitä osas.eläkkeen ohessa saa tehdä.
Mielestäni kuuluisin sairauseläkkeelle jossa tuloraja lähempänä sitä mihin kykenen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työuupumus herkistää stressille. Olin itse 7 vuotta kuntoutustuella uupumuksen vuoksi, sitten sain eläkkeen. Mutta nyt kun yli 10 vuotta on kulunut, minusta alkaa tuntua, että pystyisin tekemään kivalla alalla kokoaikatöitä.
Älkää kertoko Kevalle. On mukavaa saada eläkettä ja osa-aikatyön palkkaa yhtä paljon kuin kokoaikatyöstä saisin.
No, hyvä että olet toipunut. Ihme puhetta silti.
Onko ihmepuhetta mielestäsi se, etten ilmoita eläkevakuuttajalle, että se saa katkaista eläkkeeni? Luulen, että aika harva tekisi niin.
Ei, vaan ihme puhetta on tuo päänaukominen täällä. Ole tyytyväinen siihen, jos sinulla on asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan samaa työtä. Vaihdoin alaa. Älä sinä huutele kun et mistään mitään tiedä. Tietenkin jouduin hakemaan lisää, mutta ensin kirjoitettiin se viikko. Oletko hiukan yksinkertainen? Tästä on jo kolme vuotta aikaa, enkä vieläkään ole ennallani.
Hahhah. Kukahan tässä tyhmä on.
Luuletko että kaikille "uupuneille" annetaan 1v-7v sairaslomaa kättelyssä.
Olet täysintyökykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aina ollut yhtä tyhmä? Vai onko se vain uupumuksen seurasta?
Uupumusta on eriasteista.
Mm. se että itkee töissä, ja kotona, aamusta iltaan, kertoo ehkä teille jotain.
Miksi kärsitte kun apua on olemassa?? Moni näistä tekstin kirjoittajista kuulostaa masentuneelta. Uupumus ja väsymys kulkee käsi kädessä masennuksen kanssa joissa molemmissa on yhteistä väsymys. Eli lääkäriin, terapiaan ja viimeisenä lääkkeet jos muu wi auta. Pitää osata vaatia myös hoitoa itselleen