Autoton työkaveri ärsyttää kaikkia
Tytöllä ei ole edes ajokorttia. Ensi kuussa on tulossa työreissu toiselle puolelle Suomea. Kyseli että pääseekö sinne julkisilla, ei. Seuraavaksi kysyi pääseekö jonkun kyydillä - ei ole meidän ongelmamme.
Suunnitelma meni hieman mönkään kun eräs toinen työkaveri meni möläyttämään että hänellä ei ole auto käytössä juuri noina päivinä ja tarvitsee kyydin. Miten hänelle kehtaisi tarjota ilman että tämä yksi lude hyppää samaan kyytiin? Huoh. Ollaan samaa työporukkaa siis
Kommentit (362)
Kaikki vai "kaikki".
Sarjassamme kiva(t) työkaverit🤔
Tommos(t)en kanssa en lähtisi edes toiselle puolelle suomea.
Tuo on työpaikkakiusaamista. Ole ny sitte "ylpeä" ittestäsi. Kyllä sun perheellä mahtaa olla kivaa sun kanssa kun tuollainen olet.
Heh, minä satuin kerran tämmöisen silmätikuks kun olin väsyny ekana päivänä, luuli helpoks kohteeks, sinne meni lopulta se firma kun pistinkin kovan kovaa vastaan ja siihen jäi töiden teko ihan kaikilta.
Narsistit <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän autottomien kyydintarpeet, mutta en sitä, että kyydistä ei olla valmiita maksamaan. Minun elämäni kohdalle ei ole vielä kertaakaan osunut yhtään autotonta, joka olisi maksanut kyydistä.
Oma autoni oli korjaamolla, kun meillä oli vuosi sitten työpaikan virkistysilta. Pääsin työkaverin kyydissä, mutta maksoin saman summan kilometriltä, kuin virallinen kilometrikorvaus on. Maksoin Mobilepaylla ja sanoin, että tämän haluan ehdottomasti maksaa, jotta kehtaan joskus muulloinkin tiukan paikan tullen pyytää kyytiä. En kysellyt, haluaako hän maksua tai kuinka paljon haluaa. Maksoin vain.
Virkistysilta on vapaa-aikaa, tosin silloinkin hyvä työnantaja järjestää kuljetuksen. Ap. kirjoittaa työmatkasta, joka on yksiselitteisesti työnantajan järjestettävä.
Ainakin Lahden kaupungilla varhaiskasvatuksessa työskentelevillä virkistys on työaikaa ja se näkyy myös työvuorolistassa. On kylläkin vähän ohi aiheen, mutta pakko mainita.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja järjestää kuljetuksen työmatkoille. Yksinkertaista.
Olisikin noin yksinkertaista. Kyllä moni kunnan palveluksessa työskentelevä järjestää itse omat kyydit ja maksaa omasta pussistaan matkat.
Autottomana ihmisenä huvittaa nämä lois- ja pummikeskustelut. Niinkuin autoton ei tietäisi että autonkäyttö maksaa ja odottaa vain ilmaista kyytiä. Olen aina maksanut kyydistä jos sellainen on tarjottu. En todellakaan soittele ympäriinsä ilmaisia kyytejä. Oma tarinansa on ne tyypit jotka tarjoaa kyytiä, mutta kun kysyy paljonko maksaa niin vastausta ei tule. Sitten takanapäin puhutaan loisimisesta. Ja ihan työpaikallani on esimies hakenut minut ja muutaman muun töihin kun työt piti aloittaa aamuyöllä poikkeuksellisesti. Nyt kun ajattelee niin olin varmaan loinen tässäkin tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän autottomien kyydintarpeet, mutta en sitä, että kyydistä ei olla valmiita maksamaan. Minun elämäni kohdalle ei ole vielä kertaakaan osunut yhtään autotonta, joka olisi maksanut kyydistä.
Oma autoni oli korjaamolla, kun meillä oli vuosi sitten työpaikan virkistysilta. Pääsin työkaverin kyydissä, mutta maksoin saman summan kilometriltä, kuin virallinen kilometrikorvaus on. Maksoin Mobilepaylla ja sanoin, että tämän haluan ehdottomasti maksaa, jotta kehtaan joskus muulloinkin tiukan paikan tullen pyytää kyytiä. En kysellyt, haluaako hän maksua tai kuinka paljon haluaa. Maksoin vain.
Virkistysilta on vapaa-aikaa, tosin silloinkin hyvä työnantaja järjestää kuljetuksen. Ap. kirjoittaa työmatkasta, joka on yksiselitteisesti työnantajan järjestettävä.
Ainakin Lahden kaupungilla varhaiskasvatuksessa työskentelevillä virkistys on työaikaa ja se näkyy myös työvuorolistassa. On kylläkin vähän ohi aiheen, mutta pakko mainita.
Virkistys on työaikaa silloin kun se on kaikille pakollista. Vapaaehtoiset tapahtumat on oma asiansa.
Aika paljon autottomia pummeja liikkeellä näköjään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkistys on työaikaa silloin kun se on kaikille pakollista. Vapaaehtoiset tapahtumat on oma asiansa.
Suunnilleen näin. Yleensä on ensin ohjelmallinen päivä ja se on työaikaa ja pakollinen kaikille. Sitten alkaa virkistäytyminen ja avataan pullot ja taskumatit heti, ellei ole tulossa urheilusuorituksia. Näin se meni Mokia Siemens Notworksilla.
On se niin vaikeaa antaa kyytiä. Tiesin ihmisen joka ei ota ketään kyytiin ettei kukaan voi hyväksikäyttää häntä.
En vaan pystynyt ymmärtämään.
Samoin ap en ymmärrä sinua.
Itse en enää edes pyytäisi kyytiä kun ihmiset on kyllä ihmeellisiä. Meillä on kyllä auto mutta miehen käytössä ja mulla ei ole ajokorttia.
Kai sä tiedät saavasi kilometrikorvaukset korotettuna, jos kyydilläsi tulee joku muukin? Jos et ole älynnyt hakea niitä, niin moka on ihan omasi.
Huonolla ylimielisellä käytöksellänne mustaatte kaikkien autoilijoiden mainetta :/
Tosin, aloittajankaltaiset on kyllä parantumattomia ky8vänsyyliä kortittomanakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäselvää on edelleen, millä alalla ap toimii. Kuulostaa todella oudolta, että ilmeisesti isompikin porukka ajaa toiselle puolelle Suomea työtehtäviin, ja jokainen peräkanaa omalla autolla. Meillä kun oli divisioonakokous Tampereella (kun työntekijöitä Espoossa, Vaasassa ja Turussa) niin työnantaja järjesti bussikuljetukset näistä kaikista paikoista. Omalla autollakin sai mennä, mutta harva viitsi.
Juuri tämä, että porukka ajaa toiselle puolelle Suomea on epäilyttävää. En keksi, mikä työpaikka tuollaista voisi edellyttää. Ja miksi ihmeessä ajokortiton olisi edes otettu töihin, jos työssä edellytetään matkustamista toiselle puolelle Suomea paikkaan, johon julkisilla ei pääse?
Minulla on eriävä mielipide, koska olen useamman kerran ollut reissulla toiselle puolelle Suomea. Se on mekaniikkasuunnittelijoiden työtä käydä katsomassa miten alihankkijalla menee. Oulusta kuljettiin Joensuussa, Tampereella, Vantaalla, Jyväskylässä, Saksassa ja Unkarissa. Kyllä on hyvinkin liikkuvia hommia.
Meiltä ei kukaan koskaan ole pyytänyt kyytiä ja ymmärrän kyllä miksi. Tosin ollaan sellaisia että otettaisiin kyllä kyytiin.
Itse tykkään kulkea bussilla ja mies kulkee autolla.
En olisi työpaikassa jossa ap on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäselvää on edelleen, millä alalla ap toimii. Kuulostaa todella oudolta, että ilmeisesti isompikin porukka ajaa toiselle puolelle Suomea työtehtäviin, ja jokainen peräkanaa omalla autolla. Meillä kun oli divisioonakokous Tampereella (kun työntekijöitä Espoossa, Vaasassa ja Turussa) niin työnantaja järjesti bussikuljetukset näistä kaikista paikoista. Omalla autollakin sai mennä, mutta harva viitsi.
Juuri tämä, että porukka ajaa toiselle puolelle Suomea on epäilyttävää. En keksi, mikä työpaikka tuollaista voisi edellyttää. Ja miksi ihmeessä ajokortiton olisi edes otettu töihin, jos työssä edellytetään matkustamista toiselle puolelle Suomea paikkaan, johon julkisilla ei pääse?
Minulla on eriävä mielipide, koska olen useamman kerran ollut reissulla toiselle puolelle Suomea. Se on mekaniikkasuunnittelijoiden työtä käydä katsomassa miten alihankkijalla menee. Oulusta kuljettiin Joensuussa, Tampereella, Vantaalla, Jyväskylässä, Saksassa ja Unkarissa. Kyllä on hyvinkin liikkuvia hommia.
Jokainen firman mekaniikkasuunnittelija samaan aikaan katsomaan samaa alihankkijaa? Aika erikoista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen työpaikka. Ei ainakaan ole hyvä henki työntekijöiden kesken. Meillä tungetaan autot täyteen ja kaikki osallistuvat polttoainekuluihin. Ketään ei jätetä rannalle ruikuttamaan.
Meidän oppilaitoksen kurssimatkoilla jms. autolliset ottavat autonsa täyteen osallistujia: heille työnantaja maksaa sitten auton/kyytiläisten kulut. Ei ole puhettakaan, että jokainen sata opettajaa ajelisi jokainen omalla autollaan. Ja kimppakyyti on aina mukavaa kollegoiden kesken.
Jos työpaikan saamisen edellytyksenä ei ole ollut auton ja kortin omistaminen, ei niitä silloin tarvita. Jos tuo reissu on työn kannalta oleellinen, työnantaja järjestää matkat.
Vierailija kirjoitti:
Millanen työpaikka velvottaa auton omistamista, ja vielä omaan piikkiin? Ja työlöiset tekee sen vielä vapaaehtosesti? Noh, se on tyhmä joka maksaa
Todella moni työpaikka, jossa työ edellyttää liikkumista asiakkaiden luo, piste. Todella moni esim. tietotekniikan palvelualojen työ, koska yritykset ovat pieniä ja säästävät kustannuksia, ja oman auton käytöstä voi laskuttaa kilometrikorvauksia asiakkaalta. Se on ihan arkipäivää, esim. varmaan 30% Helsingin ydinkeskustan liikenteestä on niitä IT jne. heppuja, jotka etsii parkkipaikkaa päästäkseen asiakaskäynnille..
Typerä trolli ap.