Raskaus haave kohta 40-vuotiaalla
Takana yksi alkuraskauden keskenmeno muutaman vuoden takaa ja nyt yritämme puolisoni kanssa saada raskautta aikaan. Puolisoni on alle 35-vuotias ja itse olen täyttänyt tänä vuonna 40. Tiedän, että jotkut onnekaat ovat tulleet tässä iässä vielä luomusti raskaaksi ja saaneet pienokaisen. Jos kuulut tuohon joukkoon kerro kokemuksistasi :)
Kommentit (148)
Ihmettelen näitä kommentteja. kyllä moni nainen on vielä yli 40 vuotiaana raskaana, tiedän montakin. Tosin uskonto syynä kun lestadiolaisia ovat. Oma äitini sai minut 41 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä kommentteja. kyllä moni nainen on vielä yli 40 vuotiaana raskaana, tiedän montakin. Tosin uskonto syynä kun lestadiolaisia ovat. Oma äitini sai minut 41 vuotiaana.
Pointtina varmaankin on, että Ap itse kertoo, että on kerran saanut keskenmenon vuosia sitten. Vasta nyt lapsenhankinta on tullut ajankohtaiseksi. Silloin on turhaa odotella, että palstalaiset jotenkin suostuvat raskauteen tai että Ap pääsee näkymään kerrasta raskaaksi -onnistujana, vaan tärkeintä on, että pari selvittää hedelmällisyytensä ja mahdollisuutensa.
Harvoin superhedelmällinen yhtäkkiä 40-vuotiaana tajuaa, että haluaakin lapsen. Voi jollain niin olla, mutta todennäköisyys on pieni.
Yök, miksi jollakin on raiskaushaave.
Vierailija kirjoitti:
Niin ihmettelen minäkin. Ite oon 41 ja kyllä varmasti vielä itekin yrittäisin, jos löytäisin lapsia haluavan aseksuaalin miehen. Olen aina halunnut kolme lasta, mutta olen aseksuaali enkä ikinä onnistunut löytämään romanttista aseksuaalia lapsia haluavaa miestä, niin jäi ne lapset sitten hankkimatta. Yksin en halua hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti monikin saa lapsia nelikymppisenä, mutta moni ei saa. 40 vuotta on ikäraja julkisen puolen hedelmöityshoitoihin siksi, että todennäköisyydet ovat pudonneet ja hoidot halutaan kohdentaa niille, joiden hoidoilla on paremmat tulokset.
Keskenmenoriski varsinkin kasvaa iän myötä, koska munasoluista suurempi osa on huonolaatuisia. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö ap voisi tulla raskaaksi vaikka tässä kuussa ja kaikki mennä hyvin. Kukaan ei voi sitä tietää etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ihmettelen minäkin. Ite oon 41 ja kyllä varmasti vielä itekin yrittäisin, jos löytäisin lapsia haluavan aseksuaalin miehen. Olen aina halunnut kolme lasta, mutta olen aseksuaali enkä ikinä onnistunut löytämään romanttista aseksuaalia lapsia haluavaa miestä, niin jäi ne lapset sitten hankkimatta. Yksin en halua hankkia.
Melkoinen ero, 3 lasta vs. ei yhtään. Entä jos edes yhden lapsen saatuasi olisit tavannut mukavan miehen, joka vaikka ei saa lapsia mutta on muuten valmis lapsiperhearkeen?
Aloittaja kaipasi positiivisia kokemuksia. Luomusti raskaaksi 38v, ja tokasta kierrosta 40v. Ovulaatiotikut oli toki käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein tuollaisista kommenteista tulee mieleen, että henkilö ei ehkä osaa kohdentaa toivettaan kehenkään. Ikään kuin että kun on kertonut asian ääneen nimettömänä, ettei kukaan vaan voi tunnistaa, asia helpottuu. Sama asia pitäisi uskaltaa kertoa potentiaalisille kumppaneille, jos sellaisen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu turvatumaan hedelmöityshoitoihin raskauden alkuun saamiseksi, on suuri mahdollisuus, että tuleva lapsi joutuu myös, mutta väliäkö hällä. Ihmiskunta degeneroituu ja tyhmenee koko ajan muutenkin.
Ei välttämättä, jos lapsi aikanaan hankkii hedelmällisen puolison. Ajatella, jos kyseinen lapsi puuttuisi ja sitten joku toinen jäisi ilman puolisoa. Entä jos kyseinen puoliso ei halua viittä lasta vaan yhden tai kaksi?
Kyllä nelikymppisellä on hyvät mahkut tulla raskaaksi.
Monella nelikymppisellä on jo lapset tehty niin siksi varmaan ei niin tilastoja ole että moniko nelikymppinen tulisi raskaaksi jos silloin alkaisi lasta yrittämään. Toki hedelmällisyys laskee iän myötä mutta veikkaan että ne jotka ei nelikymppisenä tule raskaksi niin ei olisi tulleet helposti edes parikymppisenä.
Esim. lestadiolaisissa on paljon nelikymppisiä jotka odottavat lasta.
Viisikymppisenä alkaa peli olla menetetty eli silloin varmaan äärimmäisen harvoin enää luomuna onnistuu mutta nelikymppisenä ihan varmasti.
Miisi ehkäisyä käytetään tuossa iässä tai sen puutetta kauhistellaan jos raskaus lähes mahdotonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vanhempi ikä koskaan tarkoita, etteikö voisi tulla raskaaksi kun nuorempi ikäkään ei tarkoita, että lapsen saisi. Me ollaan miehen kanssa yritetty lasta siitä lähtien kun olen ollut hieman alle 30 ja mies 32. Ei ole onnistunut näiden vuosien aikana ja en suostu lähtemään hoitohin ja en niitä edes saa kun terveydenhoidon ammattilaiset on sitä mieltä, että pitää vain yrittää ja ei nuorella iällä ole mikään kiire. Näyttää siis siltä, että tullaan jäämään lapsettomiksi. Harmittaahan se, mutta koitan elää elämääni ilman lasta sitten. Nyt on yritystä takana viisi vuotta ja ei ole edes keskenmenoja ollut.
Yksityiselle mars.
Ei ihmiskaupalle tai luonnottomalle ihmistehtailulle. Sairaudet hyväksyn, ja häiriöiden kemiallisen korjaamisen (esim. kilpirauhashormooneiden säädöt), mutta en yksilön luomista, ellei luonto sitä suo.
Luontohan lapsen suo, sillä ei kukaan voi pakottaa elämänvoimaa kehittymään. Eläimistä käet pesivät yleensä toisten lajien pesiin. Mehiläinen pölyttää kukkia mettä kerätessään ja jokin toinen hyönteinen pitää värikkään kukan naimisesta jopa enemmän kuin hieman hillitymmän värisestä lajitoveristaan, mutta siirtyy myös aidon kumppanin kimppuun. Ihmiset auttavat lajitovereitaan muiden lajien lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein tuollaisista kommenteista tulee mieleen, että henkilö ei ehkä osaa kohdentaa toivettaan kehenkään. Ikään kuin että kun on kertonut asian ääneen nimettömänä, ettei kukaan vaan voi tunnistaa, asia helpottuu. Sama asia pitäisi uskaltaa kertoa potentiaalisille kumppaneille, jos sellaisen haluaa.
Etsin kuule ihan deittipalveluista aseksuaalia lapsia haluavaa miestä aikoinaan, siinä hieman alle kolmikymppisenä. Kirjoitin siihen esittelytekstiin jo että etsin romanttista aseksuaalia miestä ja haluan lapsia. Ei löytynyt.
Kiitos kaikille kommentoineille! Näitä oli kiva lukea! Jatkamme projektia hyvillä mielin oli lopputulema mikä vaan :) . Sen sanon, elän elämäni parasta aikaa 40-vuotiaana - on tosi hyvä olla henkisesti ja fyysisesti ja olen elämäni kunnossa. Elämä tuntuu onnelliselta ja kivalta. Rakkaus on ihmeistä suurin.
Euroopan halvin hedelmöitysklinikka: https://www.whatclinic.com/fertility/bulgaria/plovdiv/aphrodite-mc-plov…
2. vaihtoehto FET-hoito.Ylijäämä alkio onnistuneista hoidoista. https://www.whatclinic.com/fertility/poland/gdansk/fet-frozen-embryo-tr…
Ahkeraa panemista vain! Ei se ole rakettitiedettä 👍
Meillä kolmatta lasta yritettiin lähes 5 vuotta ja matkan varrelle mahtuu myös keskenmenoja. Koskaan ei käyty missään tutkimuksissa asiasta tai hedelmöityshoidoissa. Toive kolmannesta biologisesta lapsesta tuntui vuosien kuluessa jo aika mahdottomalta. Viime syksynä tulin suureksi yllätykseksi raskaaksi ja nyt meillä on puoli vuotias kuopus ❤ Ikää minulla 42 vuotta.
Olen kanssa vm -83 eli 40-vuotias, mies vähän vanhempi. Päätettiin että lapsi saa tulla jos on tullakseen. Ennen varsinaista yrittämistä kävin mittauttamassa AMH-arvoni joka kertoo munasolureservistä (minulla oli 2.4 eli oikein hyvä ikäisekseni). Sitten tikutettiin ovulaatiota ja toisesta kierrosta raskaaksi. Lapsen laskettu aika vielä lokakuussa eli hyvin on mennyt. Suosittelen tosiaan munasolureservin selvittämistä.