Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus haave kohta 40-vuotiaalla

83
04.10.2023 |

Takana yksi alkuraskauden keskenmeno muutaman vuoden takaa ja nyt yritämme puolisoni kanssa saada raskautta aikaan. Puolisoni on alle 35-vuotias ja itse olen täyttänyt tänä vuonna 40. Tiedän, että jotkut onnekaat ovat tulleet tässä iässä vielä luomusti raskaaksi ja saaneet pienokaisen. Jos kuulut tuohon joukkoon kerro kokemuksistasi :)

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan hankkisi lasta millään hoidoilla. Jos ylipäänsä lapsen haluaisin, niin Jumalan tahdosta ja rakkaudesta, en mitään labrassa valmistettua. Et sinä ole vielä niin vanha ettetkö luomusti voisi raskaaksi tulla. Toivon että saat vauvan rakkauden hedelmänä.

Tuo nyt on niin puppua, kun olla voi. Kun  lääketiede voi auttaa vauvan hankkimisessa, niin kaikki keinot ovat luvallisia. Kiireesti nyt vain lääkärille.

Vierailija
22/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin sekopäistä hankkia lapsi tuossa iässä ja tähän yhteiskuntaan. Tarkistuta ne hormonisi kun järki on näköjään täysin sulanut.

Miksi on sekopäistä? Äiti on juoksunsa juossut ja pystyy keskittymään paremmin lapsen hyvinvointiin kuin kaksikymppisenä. Yleensä myös taloudellinen tilanne on jo parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

31 vuoden kuluttua olet 71v ja lapsi on 31v. Miten lapsi pärjää elämässä yksin kun jätät selviämään yksin. Kaikilla ei ole omaa perhettä tukena.

No voisi toivoa että 31-vuotias lapsi jo jotenkin pärjäilee vaikka ilman äitiäkin.

Vierailija
24/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

31 vuoden kuluttua olet 71v ja lapsi on 31v. Miten lapsi pärjää elämässä yksin kun jätät selviämään yksin. Kaikilla ei ole omaa perhettä tukena.

Mitä, mitä? "Lapsi", 31 v on aikuinen ja 71 v voi olla vielä erittäin hyväkuntoinen.

Vierailija
25/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä siitä seuraa, kun ihmiset ajattelee että lapsia tulee kuin napista painamalla silloin kun itselle sopii ja "elämää on elettynä". Sitten ollaan ihan hämmentyneitä kun nelikymppisenä ei vielä vuosienkaan kuluttua tärppää. Hedelmällisyys ei odottele. Toisilla on jo 35-vuotiaana hedelmälliset ajat ohi, toisilla (pienellä osuudella) tärppää vielä 45-vuotiaana.

Pakko nyt sivusta sanoa, että kaikilla suinkaan ei ole kyse siitä että lapsia ajateltaisiin tulevan nappia painamalla. Joillain elämä vaan ei mene sen kaavan mukaan, että tavataan loppuelämän puoliso 20-vuotiaana, käydään koulu ja sitten hankitaan lapset sopivassa 25 vuoden iässä. Turha huudella ap:lle tietämättä hänen elämäntarinaansa.

Vierailija
26/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös tuossa ollut nuorempi isä?

Vierailija
27/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juna tais jo mennä

Ei välttämättä. Onhan mahdollista käyttää myös lahjasoluja, jos esim munasolut eivät ole enää voimissaan.

Vierailija
28/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin äidiksi tullut on 46 vuotias jönka tunnen. Itse tulin äidiksi 40 vuotiaana. Ei mitään ongelmia.

Vierailija
29/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tulin luomusti raskaaksi 41-vuotiaana, vaikkei edes ollut mitään lapsihaavetta. Nyt 4-v js itse olen 45-v nuori äiti :).

Monet on hedelmällisiä yli 50-vuotiaaksi eli ihan normaalia saada lapsi yli 40-vuotiaana.

Ei se nyt aivan toivottavaa ja normaalia ole saada esim ensimmäistä lasta yli 40 vuoden iässä. Mutta hyvä, kun lääketiede voi tulla avuksi. Lapsiahan tähän maahan tarvitaan, vaikka sitten vanhempana, kun nuoremmat eivät ehdi.

Vierailija
30/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tulin luomusti raskaaksi 41-vuotiaana, vaikkei edes ollut mitään lapsihaavetta. Nyt 4-v js itse olen 45-v nuori äiti :).

Monet on hedelmällisiä yli 50-vuotiaaksi eli ihan normaalia saada lapsi yli 40-vuotiaana.

Monet eivät todellakaan ole, ei ole mitenkään tavallista saada lasta 50-vuotiaana.

Vierailija
31/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu turvatumaan hedelmöityshoitoihin raskauden alkuun saamiseksi, on suuri mahdollisuus, että tuleva lapsi joutuu myös, mutta väliäkö hällä. Ihmiskunta degeneroituu ja tyhmenee koko ajan muutenkin.

Vierailija
32/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai 31-vuotiasko ei pärjää yksin ja 71-vuotias todennäköisesti kuolla kupsahtaa saman tien?

Ja isä oli vielä viisi vuotta äitiä nuorempi.

Vähän kaukaa haettua nyt.

Vierailija
33/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeampaa se on, mutta ei mahdotonta. Ovulaatiotestit käyttöön ja rukkaa ruokailutottumuksesi kuntoon. Minä olen saanut lapseni ketojakson jälkeen. Enkä siis ole koskaan ollut ylipainoinen. Tsemiä!

T: Teininä lapsettomaksi ennustettu kahden lapsen äiti

Vierailija
34/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ahdasmielisiä ihmisiä täällä, kun tuomitsette täysin äitiyden kypsemmällä iällä. Itse sain esikoiseni 39-vuotiaana (tulin nopeasti raskaaksi ja luomuna) ja toista ruvettiin yrittämään reilun vuoden päästä hänen syntymästä. Toinen ei sitten tullutkaan yhtä helposti, vaan koin kolme keskenmenoa, kunnes lopulta 45-vuotiaana tulin (luomuna) raskaaksi ja tämä raskaus kantoi loppuun asti. Ehdin täyttää 46 juuri ennen kuopuksen syntymää. Molemmat lapset ovat täysin terveitä. Monta kertaa meinasi toisen yrityksen aikana toivo hiipua (tiedostin kyllä todennäköisyydet varsin hyvin), mutta sydän käski jatkaa yritystä ja sinnittelin sillä ajatuksella että siihen ei tarvita kuin se yksi terve "kultamuna", kunnes lopulta tärppäsi. Tiedän että olen tilastopoikkeus, mutta joskus onnistuu jopa näin vanhana, ja vieläpä luomuna. Samaan aikaan kanssani synnytysosastolla oli 44-vuotias synnyttäjä. Ja kyllä, tiedän että olen "vanha äiti", mutta olen kuitenkin nuorekas sekä fyysisesti että henkisesti ja aion nuorekkaana pysyä myös jatkossa. Hyvin olemme mieheni kanssa jaksaneet ja monesti luulen että jopa paremmin kuin moni nuorempi. AP:lle onnea yritykseen! Älä välitä kaikista negatiivisistä kommenteista, vaan tee niin kuin itsestäsi tuntuu. Sinä ja miehesi tiedätte itse mikä juuri teille sopii. Toki voi olla hyvä idea käydä tutkimuksissa, jotta tiedätte sitten tarvitaanko hoitoja vai onko mahdollisuuksia luomuraskauteen. Itse kävimme myös tutkimuksissa kun olin 41 (ja toistamiseen kun olin 43) ja yritystä oli takana vuoden verran, mutta kaikki oli kunnossa molemmilla ja sanottiin että kannattaa jatkaa luomuyritystä. Kolme keskenmenoa jouduin tosiaan sen jälkeen kokemaan, mutta tulihan se meidän rakas lapsi sieltä lopulta. Kaikkea hyvää teille!

Vierailija
35/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lisää apina-aivoja -pienokaisia itsensä jo 40-vuotiaana rupsahtaneeksi tunteville, kiitos.

Joillakin kroppa sekoaa jo kolmekymppisenä, vaikka 50-vuotiaaksi pitäisi olla hedelmällinen... ennenaikainen rupsahtaminen on osalle naisista todellisuutta.

Emme tee uusilla apinoilla mitään, tarhat on täynnä!

Apinat on valmiiksi ryppyisiä. Rypyt ei siis tarkoita niillä kehon feilaamista, rupsahtamista.

Vierailija
36/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt aivan toivottavaa ja normaalia ole saada esim ensimmäistä lasta yli 40 vuoden iässä. Mutta hyvä, kun lääketiede voi tulla avuksi. Lapsiahan tähän maahan tarvitaan, vaikka sitten vanhempana, kun nuoremmat eivät ehdi.

Totta kai on toivottavaa. Nelikymppinen on ehtinyt valmistua ja olla työelämässä 15 vuotta tai pitempään. Asuntolaina maksettu, kaikki valmista lasta varten.

Vierailija
37/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli vahinkovauva kaksi kuukautta ennen kuin täytin 44. Vähän ehkä vanha olin, mutta en oikein osannut miettiä aborttiakaan. Kaikki on mennyt mukavasti ja vauvan hoito on toiminut kuten ennen vanhaan. 

Vierailija
38/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lisää apina-aivoja -pienokaisia itsensä jo 40-vuotiaana rupsahtaneeksi tunteville, kiitos.

Joillakin kroppa sekoaa jo kolmekymppisenä, vaikka 50-vuotiaaksi pitäisi olla hedelmällinen... ennenaikainen rupsahtaminen on osalle naisista todellisuutta.

Emme tee uusilla apinoilla mitään, tarhat on täynnä!

EI pitäisi, naisen hedelmällisyys alkaa laskea 25 vuoden jälkeen, aluksi hitaammin 30 vuoden iän jälkeen jyrkemmin. Näin se vain on. Nuo 45-vuotiaana lapsia saaneet ovat poikkeuksia.

Vierailija
39/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IVF 39 vuotiaana, kaksosten synnytys 40-vuotiaana. Kaikki meni hyvin.

Lapset nyt jo aikuisia. Mutta kiire sinulla alkaa olla.

Vierailija
40/148 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on toivottavaa. Nelikymppinen on ehtinyt valmistua ja olla työelämässä 15 vuotta tai pitempään. Asuntolaina maksettu, kaikki valmista lasta varten.

Ja munasolut huonompilaatuisia kuin parikymppisenä, monessakin mielessä. Jos teille on tärkeää, että lapsenne ovat mahdollisimman terveitä, hankkikaa heidät nuorina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä