Raskaus haave kohta 40-vuotiaalla
Takana yksi alkuraskauden keskenmeno muutaman vuoden takaa ja nyt yritämme puolisoni kanssa saada raskautta aikaan. Puolisoni on alle 35-vuotias ja itse olen täyttänyt tänä vuonna 40. Tiedän, että jotkut onnekaat ovat tulleet tässä iässä vielä luomusti raskaaksi ja saaneet pienokaisen. Jos kuulut tuohon joukkoon kerro kokemuksistasi :)
Kommentit (148)
Meidän suvun naiset on saanut lapsia mm 38v&41v iässä ja 38v&40v iässä ja lestadiolais-isoisoisoäiti viimeisimmät 35v 37v 39v 40v 42v 45v
Meillä on takana vuosia lapsettomuushoidoissa, jotka loppuivat kuutisen vuotta sitten. Nyt olen kuitenkin luomusti raskaana, laskettu aika on ensi viikolla. Ikää minulla 42-vuotta. Ei siis ole mahdotonta, että yli 40-vuotiaana tärppäisi mutta itse hakeutuisin ap:n tilanteessa mahdollisimman pian lääkärin juttusille ja sitä kautta tutkimuksiin tilanteen tarkempaa selvittelyä varten.
Ihanaa nro 83 <3. Oli varmasti melkoinen yllätys?
Vuonna 2022 40-45-vuotiaina lapsen synnyttäneistä noin 12,5 prosenttia sai lapsen hedelmöityshoidoilla.
Itse sain iltatähden reilu 44 vuotiaana, luomu raskaus. Itse olen nyt 50 ja iltatähti 6 vuotias. Lastenlapsiakin minulla on, nuorin lapseni heidän eno.
Vierailija wrote:
Ihanaa nro 83 <3. Oli varmasti melkoinen yllätys?
Oli tosiaan melkoinen yllätys ja vieläkin välillä uskoa, että meillä näin uskomaton onni kävi.
Miksi ap on otsikossa "kohta 40-vuotias" ja heti aloituksessa jo 40 täyttänyt? Trololol.
No opettele nyt hyvä ihminen ensin yhdyssanat. Et voi muuten olla äiti.
Mahdollisuudet ovat heikot, mutta kannattaa silti yrittää. En viivyttelisi enää yhtään tutkimusten ja hoitojen kanssa.
Sain nuorimmaiseni 38-vuotiaana. Tulin raskaaksi ekasta kierrosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lisää apina-aivoja -pienokaisia itsensä jo 40-vuotiaana rupsahtaneeksi tunteville, kiitos.
Joillakin kroppa sekoaa jo kolmekymppisenä, vaikka 50-vuotiaaksi pitäisi olla hedelmällinen... ennenaikainen rupsahtaminen on osalle naisista todellisuutta.
Emme tee uusilla apinoilla mitään, tarhat on täynnä!
EI pitäisi, naisen hedelmällisyys alkaa laskea 25 vuoden jälkeen, aluksi hitaammin 30 vuoden iän jälkeen jyrkemmin. Näin se vain on. Nuo 45-vuotiaana lapsia saaneet ovat poikkeuksia.
Höpönlöpö. 45v lapsen saaneet ovat poikkeuksia siksi, ettei kukaan yleensä halua lasta enää niin vanhana, ne on tehty jo aiemmin tai jätetty tekemättä. Kyllä suurin osa yli 40v naisista silti halutessaan raskaaksi ilman hoitoja tulisi. Yrittäjät vaan harvassa ja äänessä ainoastaan hedelmällisyysongelmaiset, mikä vääristää kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2022 40-45-vuotiaina lapsen synnyttäneistä noin 12,5 prosenttia sai lapsen hedelmöityshoidoilla.
Niin, eli 87,5% sai ihan luomusti lapsensa sen ikäisenä.
Mä tulin nelikymppisenä luomusti raskaaksi kolmen vuoden tjottailun jälkeen ja kaikki meni hyvin, esikoinen syntyi kun olin just täyttänyt 41. Tulin melkein heti perään uudestaan raskaaksi ja kuopus syntyi kun olin 42.
Up