Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus haave kohta 40-vuotiaalla

83
04.10.2023 |

Takana yksi alkuraskauden keskenmeno muutaman vuoden takaa ja nyt yritämme puolisoni kanssa saada raskautta aikaan. Puolisoni on alle 35-vuotias ja itse olen täyttänyt tänä vuonna 40. Tiedän, että jotkut onnekaat ovat tulleet tässä iässä vielä luomusti raskaaksi ja saaneet pienokaisen. Jos kuulut tuohon joukkoon kerro kokemuksistasi :)

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistauduin lähinnä muuttamalla ruokavaliota terveellisemmäksi, gynen mukaan ylipaino voi vaikeuttaa hedelmöittymistä. Varauduin kuukausien yrittämiseen. Raskaus alkoi luomuna ekasta yrityksestä, olin silloin 39v. Pari kk synnytyksen jälkeen täytin 40v. Sisko sai lapsen kun oli jo 41v.

Vierailija
102/148 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ollut kuin vain 25 vuotta aikaa hankkia lapsi, mutta mikäs siinä, jos onnistuu. Nykyteknologia toki auttaa asiassa. Kai jotkut naiset vielä 45 v jopa saa lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ollut kuin vain 25 vuotta aikaa hankkia lapsi, mutta mikäs siinä, jos onnistuu. Nykyteknologia toki auttaa asiassa. Kai jotkut naiset vielä 45 v jopa saa lapsia.

Ai jonkun random jampan kanssa olisi pitänyt tehdä lapsi? 

Vierailija
104/148 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisen 32v, mutta mummoni oli kymmenen vuotta vanhempi synnyttäessään kuopuksensa. Terve lapsi tuli.

Onnea yritykselle,  toivottavasti tärppää :)

Vierailija
105/148 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on takana vuosia lapsettomuushoidoissa, jotka loppuivat kuutisen vuotta sitten. Nyt olen kuitenkin luomusti raskaana, laskettu aika on ensi viikolla. Ikää minulla 42-vuotta. Ei siis ole mahdotonta, että yli 40-vuotiaana tärppäisi mutta itse hakeutuisin ap:n tilanteessa mahdollisimman pian lääkärin juttusille ja sitä kautta tutkimuksiin tilanteen tarkempaa selvittelyä varten.

Onnea odotukseen! Muutitko jotenkin ruokavaliota tai elämäntapoja? 

Vierailija
106/148 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luomuna 38 39 ja 40 v.

Vierailija
107/148 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
108/148 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
109/148 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisen 31-vuotiaana ja nyt 40-vuotiaana on herännyt toive iltatähdestä. Sydän sanoo kyllä, järki ei. Vaikeaa päättää alkaako edes yrittää. 

Vierailija
110/148 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi liian vanhana lisääntyä? 

Nauti elämästä. 

Vierailija
111/148 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan hankkisi lasta millään hoidoilla. Jos ylipäänsä lapsen haluaisin, niin Jumalan tahdosta ja rakkaudesta, en mitään labrassa valmistettua. Et sinä ole vielä niin vanha ettetkö luomusti voisi raskaaksi tulla. Toivon että saat vauvan rakkauden hedelmänä.

Eikö ole Jumalan tahtoa, jos hedelmöityshoidossa saadaan uusi elämä alulleen? Eikö siinä elämän alussa ole aina Jumalan tahto ja rakkaus pääosassa? On teillä erikoinen ajatusmaailma...

Jos se olisi Jumalan tahto niin siihen ei tarvittaisi mitään hedelmöityshoitoja, vaan se tapahtuisi ihan luonnostaan.

Vierailija
112/148 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien keinoin halutaan erikoisia teletappeja tukihelvettiin? 

Vierailija
113/148 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
114/148 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vanhoja vanhempia. Lasta tullaan kiusaamaan. Ei ole kivaa, jos äitiä luullaan isoäidiksi...

Vierailija
115/148 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ellet osaa kirjoittaa yhdyssanoja...

Vierailija
116/148 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
117/148 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuopuksemme 41 vuotiaana 7 vuoden ikäerolla edelliseen.  Raskauduin lähes 2v yrittämisen ja 3 alkuraskauden keskenmenon jälkeen juuri ennen lapsettomuushoitojen aloitusta 40 vuotiaana. 

Testit näytti siinä vaiheessa, että voisi vielä luomuna onnistua mutta aikaa ei ole paljon.

Suosittelen kyllä ainakin tutkituttamaan hedelmällisyytensä, niin tiedät missä mennään!

Äidiksi et ole liian vanha jos vaan raskaus onnistuu. Tuntuu olevan itsellä ainakin niin että ikä tasoittaa elämää kummasti, ja myös ymmärrystä siitä mikä on oleellista. Eli lapseen keskittyminen onnistuu ihan toisella tavalla kuin kaksiviitosena.

Vierailija
118/148 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
119/148 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
120/148 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai kannattaa yrittää, eri asia onnistuuko enää. Itse en tunne ketään, joka olisi saanut nelikymppisenä esikoisen luomuna, yhden sellaisen kyllä tiedän joka sai hedelmöityshoidoilla 41-vuotiaana. Mutta tiedän useammankin sellaisen naisen, jotka ovat saaneet kuopuksen (toisen, kolmannen tai neljännen lapsen) nelikymppisenä. Käsittääkseni se on niin, että lapsen saaminen on vanhempana helpompaa jos on jo nuorempanakin synnyttänyt, mutta ensisynnyttäjälle raskaus ja synnytys on varsin vaikea vanhana. Itsellänikin on jo kova kiire lastenhankinnan kanssa, kun olen ensi vuonna täyttämässä 32v. Nyt suunnitellaan miehen kanssa, että aletaan ensi vuonna yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi