Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
19961/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan jumbous on hyvin todennäköinen, big 5:ssa jos on keskinkertaisella biisillä niin se hukkuu heti, koska loput ovat joutuneet testauttamaan suosionsa semeissä ja selviytymään jatkoon. Saksan tänvuotinen on niin ketään loukkaamaton tai ketään innostamaton, että hukkuu sekaan heti. Parempi ois ollu saada jollain häröllä pienen piirin genrellä edes jonkun äänet.

Vierailija
19962/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakasin juuri pihaa ja mikä pers...keleen juttu, kun se minulle karnevaaliralli rupesi pyörimään päässä. En tykkää Euro-pa-pasta ollenkaan ja pihahommat jäivät kesken. Apua tarvitsen psykologista apua, näin on tilanne kauhea.

Mulla samaa vaivaa, tosin enemmän Baby Lasagnan kanssa. En pidä kummastakaan kappaleesta, mutta liimaantuvat päähän kuin s**tana itse olisi tuottanut ne. Ahdistavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19963/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakasin juuri pihaa ja mikä pers...keleen juttu, kun se minulle karnevaaliralli rupesi pyörimään päässä. En tykkää Euro-pa-pasta ollenkaan ja pihahommat jäivät kesken. Apua tarvitsen psykologista apua, näin on tilanne kauhea.

Mulla samaa vaivaa, tosin enemmän Baby Lasagnan kanssa. En pidä kummastakaan kappaleesta, mutta liimaantuvat päähän kuin s**tana itse olisi tuottanut ne. Ahdistavaa.

Nämä kaksi ovat pahimpia korvamatoja, siis todella aivoihin syöpyviä matoja, jos niin voi kuvata. Ei sellaisia voi kuunnella kuin kerran kuhistukseksi.

Vierailija
19964/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukraina voittaa. Lasagne lässähtää 3. tai 4. Joost floppaa rajusti ja putoaa Top10 ulkopuolelle. Suomelle yllätyssijoitus, vähintään 9.

Jep. Yleensähän äänestäjät ovat karsastaneet niitä, jotka muistuttavat liikaa edellisvuoden suosikkeja. Esim. jos balladivoittaja ollut edellisenä vuonna, balladit floppaavat seuraavana. Tai The rasmus Måneskinin jälkeen. No rules on tarpeeksi erilainen Käärijään nähden.

Riippuu vähän sukupuolesta, joskus voittaja toistuu samankaltaisella viballa mutta eri sukupuolella, jos yleinen ilmapiiri haluaa samaa tunnelmaa (selvin esimerkki se Norjan Rybak - Saksan Lena jatkumo, iloinen biisi). Itseasiassa tämän takia tänä vuonna korkealla ovat miesten esittämät synkeähköt power balladit tai nopeammat. Jos taas nainen laulaisi Tattoon kaltaisen biisin, niin saattaisi flopata.

The Rasmus taas floppasi Måneskinin jälkeen koska oli keskinkertainen biisi ja esitys ja laulaminenkaan ei kovin hyvää, kyse ei ollut voittajaan vertaaminen.

Vierailija
19965/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaksi ovat pahimpia korvamatoja, siis todella aivoihin syöpyviä matoja, jos niin voi kuvata. Ei sellaisia voi kuunnella kuin kerran kuhistukseksi.

Mulla ne soi välillä päällekkäin :D Psykoosi tulee vielä.

Vierailija
19966/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/viihde/art-2000010274844.html

Windows95man-nimi on hyväksytty, mutta puvustukseen pitää tehdä muutoksia. Teemu ei kuitenkaan pidä tätä ongelmana vaan logo aiotaan sensuroida jollakin hauskalla tavalla. Saatiinpahan tähänkin asiaan selvyys.

Täähän hienoa 👍 Hieman yllätyin, että EBU heltis Winkkunimelle, mutta hieno juttu. Lätsä ja t-paita sitten uusiksi. Harmi, toi logo on kivan näköinen, ja osa karakteeria. Toivottavasti keksivät jotain kivaa siihen 😇

Hieno juttu, ehkä tulee uusi t-paitakin, ettei ole vanunut, no ei se vauhtia haittaa. Mutta kunhan eivät kalsareita enempäää lyhennä, niitä ihonvärisiä. Hyvin se sujuu.

Vierailija
19967/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Europapa on ihan bängeri, paranee vaan koko ajan. Kun suru yhdistetään bilebiisiin onnistuneesti niin kyllä lähtee.

Vierailija
19968/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaiskaksoset ovat aikamoisen vahvoja ennakkosuosikkeja melloissa. Oddseissa voittotodennäköisyys on 65 %. Lavashow'kin on tehty viimeisen päälle Euroviisut mielessä.

Vierailija
19969/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjalaiskaksoset ovat aikamoisen vahvoja ennakkosuosikkeja melloissa. Oddseissa voittotodennäköisyys on 65 %. Lavashow'kin on tehty viimeisen päälle Euroviisut mielessä.

Jos tämän valitsevat, ovat ihan kärkikahinoissa mukana. On biisi ja esitys, joka kerää hyvin sekä jury- että telepisteitä. 

Vierailija
19970/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Europapa on ihan bängeri, paranee vaan koko ajan. Kun suru yhdistetään bilebiisiin onnistuneesti niin kyllä lähtee.

No Joost ole surun mies, mutta jotain pitää keksiä. Aina voi sanoa, että omistaa jonkun biisin ties mille asialle. En löydä sanoituksesta surua, muuta kuin kauhean korvamadon. Mitä se loppukin on kun pyromaani on toimessaan, ei sovi ralliin ollenkaan.

Kyllä siitä joku saattaa pitää, mutta kun ymmärtää kieltä ja sitä karheaa ääntämistä niin ei käy.

Vierailija
19971/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha hauska etten oo ainut jolla riivaa päässä tuo Europapa-papa-papapapapaapa 😅 Raivostuttavaa.

Vierailija
19972/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se Lasagna kauan jaksanut keikkua Suomen viraalilistan ykkösenä.

Teemun ja Henrin kk kuuntelijat nyt 531 499. Viimeisen viikon aikana on tapahtunut jotain, kun lukema kasvaa yhtäkkiä joka päivä.

Ja taas nousi 540 071 :)

Vierailija
19973/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun reaction: Norjan biisin kuuntelin vasta nyt, kun siitä oli puhetta tuossa aikaisemmin. En ymmärrä yhtään sanaa biisistä. 

Siis kuvittelen tapahtumat, että nainen on demonien vallassa jossain korkealla kalliolla ja shamaanit häntä vielä pieksävät huutamaan kovemmin ja kovemmin. Mutta vapautusta ei tule.

Tuskan huudolta tuo biisi tuntuu. Tummat valot synkkää ja mieltä painavaa myös värienkin puolesta. Ennemminkin

kauhu mielessä. En nähnyt oliko kynnet Loreenin luokkaa, mutta se ei muuta asiaa. Minä asetan biisin ihan loppupäähän.

Miltä biisi teistä tuntuu?

Vierailija
19974/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vocalcoach antanut hyvän arvostelun No rulesille ja kehui Henrin laulua.

Vierailija
19975/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenestä jumbo tänä vuonna?

olisiko taas saksa

Vierailija
19976/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukraina voittaa. Lasagne lässähtää 3. tai 4. Joost floppaa rajusti ja putoaa Top10 ulkopuolelle. Suomelle yllätyssijoitus, vähintään 9.

Jep. Yleensähän äänestäjät ovat karsastaneet niitä, jotka muistuttavat liikaa edellisvuoden suosikkeja. Esim. jos balladivoittaja ollut edellisenä vuonna, balladit floppaavat seuraavana. Tai The rasmus Måneskinin jälkeen. No rules on tarpeeksi erilainen Käärijään nähden.

Ja ainahan joku ennakkosuosikki epäonnistuu livessä. Farkkumunan helpompi yllättää takamatkalta ja sijoittua "ihan kivasti". Suomen esitys tulee vetoamaan siihen tavisporukkaan, joka ei keskity viisuihin tippaakaan ennen varsinaista tv-lähetystä. 

Jep. Nythän rankingeja ja vastaavia tekevät lähinnä syvästi vannoutuneet viisufanit, jotka eivät No Rulesia arvostaneet alun alkaenkaan. Muistan, miten ite rakastuin heti biisiin ja popitin sitä ihan fiiliksissä, sitten avasin Viisukuppilan ja siellä suunnilleen penättiin vastuuseen tahoja, jotka ovat tämän kamaluuden päästäneet mukaan. :Dd No ilmeisesti osa viisufaneistakin on vähän lämmennyt tälle live-esityksen myötä, mutta siellä suhtautuminen on edelleen vähän nuivaa tätä kohtaan. Taviksiin tämä näyttää vetoavan paljon, siitä kertoo jo 72 500 ääntä UMK:ssa. :D Tämä todellakin on musta hevonen viisuissa ja uskon, että pärjää mukavasti.

Viisukuppilassa on aika pienet piirit. Minä ainakin koen olevani vannoutunut viisufani, ja innostuin heti No Rulesista. 

Vierailija
19977/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on onneksi mennyt ihan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tuo Europapa :D Jotenkin niin tylsä. Italia on mulle tällä hetkellä korvamato.

Vierailija
19978/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisiko taas saksa

Huonompiakin biisejä on kuin Saksalla.

Vierailija
19979/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisiko taas saksa

Viime vuonnakin oli huonompia. Silti Saksa taisi olla viimeinen.

Vierailija
19980/20622 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisiko taas saksa

Viime vuonnakin oli huonompia. Silti Saksa taisi olla viimeinen.

Se oli niin surullista. Saksa oli viime vuonna hyvä, hyvä kappale ja taitava yhtye. Olen sen jälkeen kuunnellut musiikkiaan. Eivät todellakaan ansainneet viimeistä sijaa.

Ketju on lukittu.