UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Jannika B luki Vauva-palstalta, että hänestä puhuttiin B-luokan artistina.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010147849.html
Ehkä mielikuva on, ettei Jannikan tarvitse taloudellisesti tehdä musiikkia, kun on Tonin vaimo? Muuten ilmaisu varmaan neutraali, jos A-luokka on kaikkein kuumimmat esiintyjät.
Ilmeisesti Jannikalla on menestyviä kappaleita ja hyvä niin. Muutkin puolet elämästä ovat olleet eri tavalla esillä kuin monella muulla naisartistilla.
Jos Manuela Bosco olisi nykyään laulaja, ehkä hänellä olisi vähän samantyyppinen näkyvyys Tuuren puolisona kuin Jannikalla Tonin puolisona.
Vierailija kirjoitti:
Minun reaction: Norjan biisin kuuntelin vasta nyt, kun siitä oli puhetta tuossa aikaisemmin. En ymmärrä yhtään sanaa biisistä.
Siis kuvittelen tapahtumat, että nainen on demonien vallassa jossain korkealla kalliolla ja shamaanit häntä vielä pieksävät huutamaan kovemmin ja kovemmin. Mutta vapautusta ei tule.
Tuskan huudolta tuo biisi tuntuu. Tummat valot synkkää ja mieltä painavaa myös värienkin puolesta. Ennemminkin
kauhu mielessä. En nähnyt oliko kynnet Loreenin luokkaa, mutta se ei muuta asiaa. Minä asetan biisin ihan loppupäähän.
Miltä biisi teistä tuntuu?
Mä pidin sitä ensin enimmäkseen ulinana, josta en erottanut kappaletta ollenkaan, mutta sitten kun kuuntelin sen ilman videota, aloin jotenkin lämpenemäänkin kappaleelle. Ajattelin, että ehkä kuitenkin parempi kuin Keiino, jonka euroviisubiisi oli silloinen suosikkini, mutta tämänkertainen ei ollut niin hyvä. Mielenkiintoinen lisä Euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenestä jumbo tänä vuonna?
olisiko taas saksa
Huonompiakin biisejä on kuin Saksalla.
viisuissa suurin rikos ei ole olla huonoin, vaan se eniten "ihan jees". kuka nostaa puhelimen äänestääkseen saksaa? raatikaan ei sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Europapa on ihan bängeri, paranee vaan koko ajan. Kun suru yhdistetään bilebiisiin onnistuneesti niin kyllä lähtee.
No Joost ole surun mies, mutta jotain pitää keksiä. Aina voi sanoa, että omistaa jonkun biisin ties mille asialle. En löydä sanoituksesta surua, muuta kuin kauhean korvamadon. Mitä se loppukin on kun pyromaani on toimessaan, ei sovi ralliin ollenkaan.
Kyllä siitä joku saattaa pitää, mutta kun ymmärtää kieltä ja sitä karheaa ääntämistä niin ei käy.
se ettet löydä surua, ei tarkoita ettei sitä ole. koko sanoitus on hyvin mollipitoinen vaikka muuten tahti kova.
Ruotsi ei tule olemaan kärkikahinoissa edes norjalaiskaksosilla, tuo on tyypillinen päältä sileä ja sisältä ontto tekemällä tehty viisuesitys. Ovat kyllä ahkeria treenaamaan että laulamiseen varmaan voi luottaa, mutta jos biisin nimi on unforgettable, niin sen sietäis olla unforgettable. Saa varmaan kelvot jurypisteet ja huonot yleisöäänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Europapa on ihan bängeri, paranee vaan koko ajan. Kun suru yhdistetään bilebiisiin onnistuneesti niin kyllä lähtee.
No Joost ole surun mies, mutta jotain pitää keksiä. Aina voi sanoa, että omistaa jonkun biisin ties mille asialle. En löydä sanoituksesta surua, muuta kuin kauhean korvamadon. Mitä se loppukin on kun pyromaani on toimessaan, ei sovi ralliin ollenkaan.
Kyllä siitä joku saattaa pitää, mutta kun ymmärtää kieltä ja sitä karheaa ääntämistä niin ei käy.
se ettet löydä surua, ei tarkoita ettei sitä ole. koko sanoitus on hyvin mollipitoinen vaikka muuten tahti kova.
joo siis kertoo orvosta joka matkustaa ympäri eurooppaa, kyllä sen sanoistakin saa selville että se on eri paikoissa mutta silti onneton. parhaissa bilebiiseissähän on näitä tasoja. sen voi kuunnella vaan euroopan maita luettelevana bängerinä tai sitten sosiaalisena kommentointina, molemmat toimii
Hyviä unia ilman korvamatoja. NoRulesin tahdissa vain.
Yle maksaa iltasanomien mukaan viisuedustajiemme terapiakäynnitkin.
Vierailija kirjoitti:
No eikö se oli vähintä mitä voi tehdä? Artistin jaksaminen tässä koko viisukevään höykytyksessä on tosi tärkeää ja Ylen pitää huomioida se. Käärijä oli tosi väsynyt myös, tosin se taisi olla osittain itse aiheutettua kun oli tunkenut kevään täyteen keikkoja viisuhommien lisäksi.
Mä toivon että W95m malttaa keskittyä nyt kunnolla viisuihin liittyviin juttuihin, varmaan tietty helpompaakin jos ei revitä ihan joka suuntaan kuten Käärijä-huumassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se oli vähintä mitä voi tehdä? Artistin jaksaminen tässä koko viisukevään höykytyksessä on tosi tärkeää ja Ylen pitää huomioida se. Käärijä oli tosi väsynyt myös, tosin se taisi olla osittain itse aiheutettua kun oli tunkenut kevään täyteen keikkoja viisuhommien lisäksi.
Mä toivon että W95m malttaa keskittyä nyt kunnolla viisuihin liittyviin juttuihin, varmaan tietty helpompaakin jos ei revitä ihan joka suuntaan kuten Käärijä-huumassa
No jaa. Ken leikkiin lähtee, se leikin kestäköön. Alkaako mennä liian totiseksi euroviisuilukin? Liian suuria odotuksia näyttää tulevan joka suunnalta.
https://www.is.fi/viihde/art-2000010273212.html
Kyllä terapian pitäisi olla automaattinen käytäntö tässä umk ja euroviisu höykytyksessä. Ja Yleltä henkilö, joka huolehtii jokaisen asioita niin umk:n aikana ja mahdollisen voiton jälkeenkin. Jos joutuu tommoisen kritiikin uhriksi, niin se voi olla hankala yksin käsitellä. Samoin kuin yhtäkkiä tullut julkisuus. Jopa Käärijä on sanonut euroviisu huumassa, ettei pystynyt nauttimaan koko ajan hommasta, kun meno oli niin mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä terapian pitäisi olla automaattinen käytäntö tässä umk ja euroviisu höykytyksessä. Ja Yleltä henkilö, joka huolehtii jokaisen asioita niin umk:n aikana ja mahdollisen voiton jälkeenkin. Jos joutuu tommoisen kritiikin uhriksi, niin se voi olla hankala yksin käsitellä. Samoin kuin yhtäkkiä tullut julkisuus. Jopa Käärijä on sanonut euroviisu huumassa, ettei pystynyt nauttimaan koko ajan hommasta, kun meno oli niin mahdotonta.
Rajallinen budjetti ei anna kaikkeen mahdollisuutta. Suurin tekijä Teemun ja Henrin ongelmiin oli se, etteivät he oikeasti olleet valmistautuneita UMK- ja Euroviisupyöritykseen.
Vierailija kirjoitti:
Automaattinen käytäntö? Terapia euroviisuissa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan on Teemun ja Henrin oma vika, että lähtivät niin heppoisalla asenteella kisaan mukaan. Eiväthän he edes uskoneet, että tulisivat valituiksi UMK:n finaaliin. Todennäköisesti siksi Henri suostui siihen, että hänen laulunsa sai jäädä demolle.
Vierailija kirjoitti:
Lainaan tuosta vähän ylempää: " Muistan, miten ite rakastuin heti biisiin ja popitin sitä ihan fiiliksissä,""
Näin minäkin yhä yritän saada tunnettavuutta tehtyä.
Mutta kurjaa ja ikävää kun nimi Sara tulee ulkomaidenkin medioissa vielä esiin. Se pitää nyt saada pois kokonaan.
Käärijä kyllä on hyvää mainostamiseen.
Olen takuu varma, että NoRules on Henrin osalta korkeatasoista laulua ja Sarat saa nyt tällä tasolla unohtaa.
Mikä vika Sarassa on? "Se pitää nyt saada pois kokonaan"???
Taidat olla sama persuhenkilö, joka ei pääse yli Marinin hallituksesta ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Sara jätetään ESC keskustelusta kokonaan pois. Se häiritsee jossitteluineen. Meillä on Teemu ja Hensi ja
muut artistit, jotka osallistuvat semifinaaliin. Turhaa jahkausta Sarasta, jättäkää pois haikailut, ne vaan sekottaa
tätä todellista pakkaa. oRules on hyvä kannustetaan sitä kaikin tavoin.
Miksi sitten nostat itse koko ajan Saraa keskusteluun? ;DDD
-winner-
Suomi näkyy olevan niitä viisumaita, missä Europapaa ei juurikaan kuunnella ja katsella 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenestä jumbo tänä vuonna?
olisiko taas saksa
Huonompiakin biisejä on kuin Saksalla.
Viime vuonnakin oli huonompia. Silti Saksa taisi olla viimeinen.
Se oli niin surullista. Saksa oli viime vuonna hyvä, hyvä kappale ja taitava yhtye. Olen sen jälkeen kuunnellut musiikkiaan. Eivät todellakaan ansainneet viimeistä sijaa.
Sama juttu, minäkin olen kuunnellut heidän musiikkiaan viime viisuista lähtien. Ei todellakaan ansainnut tulla viimeiseksi.
Olette taas jälkijunassa, mutta hyvä kun ootte päässeet kyytiin. Minä ehdotin täällä Vauvassa jo 2022, että Lord of the Lost olisi Saksalle hyvä ehdokas Viisuihin. Ja olivatkin, mutta kansallinen suosio tai vanha maine ei silti kanna, jos biisi ei lähde (vrt. Darude, The Rasmus) ns. trendaamaan. Toivottavasti yrittävät vielä toistamiseen. Joachim Witt voisi osallistua ensi vuonna jollain hevipopilla, ennenkuin tulee liian vanhaksi. Tai Scorpions, jos Rammsteinia ei vieläkään saada ;D Modern Talkingia en uskalla edes ehdottaa ;D
-winner-
Outoa, että biisin tarina videossa Henri sanoi, että tiesi biisin menevän umk:hon, muttei sitä, että hän on siinä mukana laulamassa. Eli kyllä biisiin on jossain määrin uskottu.
Sama juttu, minäkin olen kuunnellut heidän musiikkiaan viime viisuista lähtien. Ei todellakaan ansainnut tulla viimeiseksi.