UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä kroatialaiset kehuu edustajansa videokommenteissa Suomea ja suomalaisia, haetaanko tällä ääniä Suomesta?
SE äänten saaminen on tärkeintä ja jos suomalaiset sortuvat, ehkä mainos tepsii heiltä.
Nyt ne kieroilee suomalaisten kustannuksella. Esityksessä matkitaan lordia ja käärijää. 🤭
Ei kroatia ole niin hyvä livelaulaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomi olisi antanut Loreenille 12 p (raatihan tietysti antoi täydet) niin olisiko se mielestänne vaikuttanut lopputulokseen ? Mun mielestä ei.
Ei se olisi vaikuttanut lopputulokseen, mutta suomalaisten taktinen äänestäminen ja Ruotsin telepisteittä jättäminen ainoana maana sai suomalaiset näyttämään kaunaisilta ja kaikin keinoin voittoa hamuavilta. Ei näyttänyt hyvältä.
Näytti yhtenäiseltä kansalta :) tyhmähän olisin ollut, jos olisin pahinta kilpailijaa äänestänyt.
Norja sai paljon ääniä Suomesta.
Ei kai kansan mikään pakko ruotsia ole äänestää. Mä äänestän sitten,kun lähettävät jotain muuta kuin mellomussa.
Kyllä suomalaiset ovat aiempina vuosina mellomusaa äänestäneet, mutta viime vuonna "yllättäen" ainoana maana jättivät Ruotsin pisteittä. Hmm mistähän tuo voisi johtua?
Mä en tajua, mikä pointti tällä yhdellä kirjoittajalla on puolustella ruotsalaisten housut kintuissa kiinni jäävää kopiota - paitsi mun trollaaminen, joka sitten onnistuu kyllä aika heikosti, koska mulla on vankempi todistusaineisto ja ulkopuolisia kommentoijia kautta netin vaikka kuinka paljon, että muillekin kuulijoille Tattoo on pelkkä kopio.
ESC:n ammattilaisraadille vielä ihmeellisempi lipsahdus kun "V plenu" oli kuitenkin Viisuissakin mukana, sijoittui neljänneksi, eikä silläkään kerralla kukaan huomannut, että tämähän on tuttu sävelkuvio.
Kuunnelkaa vielä Amaranthen Skyline-biisi kaupan päälle ;D
Pitäisi siis olla tämän vuoden Cyan Kicks -säveltäjälle Rydillekin ihan tuttu sävelkuvio ;D
https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/11of9rj/loreen_accused_of_…
"This Thomas G:Son composer of tattoo had official made plagiarism in the past. Esc 2001 Sweden song Listen to your heartbeat (5th place) is a copy of Belgium ESC 1996 song. In 2003 there was a money agreement made with John Terra the Belgian songwriter and SABAM after treaten it to go to court... Now again with tattoo?"
G:son se varsinainen ongelma ja uusija tässä on. Innolla odotan tämän vuoden kohtalaisen varmasti täysin originaaleja Mello-sävellyksiään ;DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomi olisi antanut Loreenille 12 p (raatihan tietysti antoi täydet) niin olisiko se mielestänne vaikuttanut lopputulokseen ? Mun mielestä ei.
Ei se olisi vaikuttanut lopputulokseen, mutta suomalaisten taktinen äänestäminen ja Ruotsin telepisteittä jättäminen ainoana maana sai suomalaiset näyttämään kaunaisilta ja kaikin keinoin voittoa hamuavilta. Ei näyttänyt hyvältä.
"Mitähän ne meistä ajattelee?"
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua, mikä pointti tällä yhdellä kirjoittajalla on puolustella ruotsalaisten housut kintuissa kiinni jäävää kopiota - paitsi mun trollaaminen, joka sitten onnistuu kyllä aika heikosti, koska mulla on vankempi todistusaineisto ja ulkopuolisia kommentoijia kautta netin vaikka kuinka paljon, että muillekin kuulijoille Tattoo on pelkkä kopio.
ESC:n ammattilaisraadille vielä ihmeellisempi lipsahdus kun "V plenu" oli kuitenkin Viisuissakin mukana, sijoittui neljänneksi, eikä silläkään kerralla kukaan huomannut, että tämähän on tuttu sävelkuvio.
Pitäisi siis olla tämän vuoden Cyan Kicks -säveltäjälle Rydillekin ihan tuttu sävelkuvio ;D
"This Thomas G:Son composer of tattoo had official mad
Ööö, minkäs vuoden viisuissa oli V plenu mukana? Mun tietääkseni ei ollut viisuissa mukana.
Muutoin pitkälti samaa mieltä plagioinneista.
Vierailija kirjoitti:
"This Thomas G:Son composer of tattoo had official mad
😄🤣
^ Mika Newton ei osallistunut V Plenulla Euroviisuihin. Hänen v. 2011 neljänneksi tullut kappale oli nimeltään Angel. Tämä näin.
Kuten näet, Winner, eivät nuo kirjoituksesi ole aina yhtä totuuden kanssa. Ja minulla ei ole mitään intressejä puolustella G:sonia. En vain yksinkertaisesti pidä siitä, että näitä plagiointi- ja kopiointisyytöksiä heitellään milloin kenestäkin mustamaalaustarkoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärtsältä tippunut ajan myötä paljonkin seuraajia. Oli huipussaan pitkälti yli 500 000. Eiköhän se luonnollista ole että suurimman hypen jälkeen karsiutuu porukkaa.
Joo.. ihmettelin vain,kun olikohan vasta viime viikolla,kun tsekkasin sen seuraajamäärän. Vertasin siis Mariniin. Jolla edelleen se miltsi. Oli vielä silloin 495 tai 494 tuhatta tms. Nyt enää 490t. Vajaassa viikossa aika pudotus.
Käärijä sai tuntea nahoissaan Kroatian fanejen raivon? 😂 Ehkä tuo mielistely tuo ne takaisin! 👍🏻
Nyt en ymmärrä. Miksi K saa tuntea kroatian fanien raivon ? K on se jota yritetään apinoida, ei toisin päin.
Ainakin ympäri somea Käärijää lytättiin ja nostettiin oma poika paremmaksi heti jos joku uskalsi mainita että muistuttaa Kärtsää. Haukuttiin Kärtsä itse kopioksi ja aika törkeitäkin haukkuja luin kyllä. Eli meni tunteisiin liehuhihoilla ja uskon kyllä että Kärtsä on saanut yksityisviestejä joissa pyydetty kommentoimaan. Jotenkin tuntuu että Käätijä olisi jättänyt asian huomiotta ilman jonkinlaista ulkopuolista painetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"T
Sorry, hyvä kun oikaisit, kiireessä kirjoitin, joten otetaan ESC-kritiikkiä vähän takaisin, 2011 oli Mika Newton mukana ja biisi oli Angel, jolla tuli 4. sija. Mutta V plenu siis se Tattoo-kopiobiisi.
Loreen-faneille kuitenkin vielä tämä sanoituksia myöten ihana versio: (repesin ;D)
-winner-
Vierailija kirjoitti:
^ Mika Newton ei osallistunut V Plenulla Euroviisuihin. Hänen v. 2011 neljänneksi tullut kappale oli nimeltään Angel. Tämä näin.
Kuten näet, Winner, eivät nuo kirjoituksesi ole aina yhtä totuuden kanssa. Ja minulla ei ole mitään intressejä puolustella G:sonia. En vain yksinkertaisesti pidä siitä, että näitä plagiointi- ja kopiointisyytöksiä heitellään milloin kenestäkin mustamaalaustarkoituksella.
Olet kyllä uskomattoman tylppä ihminen noin teräväksi havainnoijaksi ;D Laitoin esiin 5 kipaletta, joissa on Tattoon kanssa identtinen sävelkuvio ja sinulle se on joku aiheeton mustamaalaustarkoitus ;DDDD
-winner-
--- ja tuo Mika Newton 4. tila assosiaatio tuli mulle tuosta V plenu -parodiavideon sanoituksesta, ennenkuin tarkistin asian.
-winner-
Euroviisuissa on parasta se että viisuväki on niin toisiaan kannustavia.
Saksalaisen reaction videolta, antaisi suomelle 8 pistettä. OK.
Yleensä NoRuelsista videoilla reaction posketonta, siis positiivisessa mielessä.
Kroatia kun on nyt kaikkien huulilla, Siinä mainitaan ramstein ja käärijä ja jotain muuta, mutta siinä on komppi niin nopea ja sanat liian nopeat, ei ehdi mikaan.
Minulle ukraina tulee sellaiseksi köpötteleväksi, että minn pitää hidastaa jopa kävelyä.
15 maata ensimmäinen semifinaali, josta 10 pääsee jatkoon.
Mitkä maat tuntuvat heikoimmilta jatkoon pääsijöiltä?
Minä ajattelen aluksi Irlanti, Portugali, Puola, niin ja sitten vielä julkaisemattomia.
Nyt pitää varmaan kysyä Kalevalan päivänä farkkumunaex-perteiltä ja nykyisiltä Perteiltä, että mikä se symboliikka siinä Win95-esityksessä nyt oli sitä Kalevalaa?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä uskomattoman tylppä ihminen noin teräväksi havainnoijaksi ;D Laitoin esiin 5 kipaletta, joissa on Tattoon kanssa identtinen sävelkuvio ja sinulle se on joku aiheeton mustamaalaustarkoitus ;DDDD
-winner-
Olen kyllä ihan auliisti myöntänyt sen, että kappaleissa on tuo yhteinen sävelkuviopätkä, mutta minusta sen perusteella ei voi syyttää kappaleita toistensa kopioiksi, koska ne ovat muuten aivan erilaisia. Kuten aiemmin kirjoitin, tuskin löytyisi montakaan biisiä, jossa ei olisi vastaavia yhtäläisyyksiä toiseen biisiin, jos kaikki maailman biisit syynättäisiin.
Minusta tämä jatkuva plagiointi- ja kopiokeskustelu ja niillä asioihin vaikuttaminen on kaiken kaikkiaan ikävä ilmiö, esim. Saraa kohtaan heitetyt Loreen-kopiosyytteet iltapäivälehtiä myöten saattoivat vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseen UMK:ssa. Ja nyt on menossa melkoinen poru Baby Lasagnan hihoista, kyykkyasennosta, vihreästä valosta ym. jotka on "kopioitu" Käärijältä.
No tehoaako? Olihan siellä niitä parempi kuin Käärijä kommentteja ihan suomalaisilta.
Vai yritätkö saada suomalaisia katsomaan sitä videota lisää ja etsimään niitä kommentteja?
Ehkä il tekee jutun ja taas videota katsellaan.