UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Käärijä on niin last season. Sen takia vähenee seuraajat.
Winnnnnnnnnneeeeeeeeeeeerrrrrr
Varsinkin V Plenu ja Flying free aivan yksi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomi olisi antanut Loreenille 12 p (raatihan tietysti antoi täydet) niin olisiko se mielestänne vaikuttanut lopputulokseen ? Mun mielestä ei.
Annettinhan Loreenille yleisöääniä puhelimitse, ei vaan tarpeeksi paljon, että olisi edes pisteelle yltänyt.
-winner-
Ei Suomessa oikein kuunnella tuon tyyppistä musiikkia. Pitää olla heviä tai iskelmää yms.
"Myös Mika Newtonin V Plenu kuulostaa samalta. Hän on myös kommentoinut sitä että turhan samanlainen."
Mika Newtonin V Plenussa on sama sävelkuviopätkä kuin Pont Aerin Flying Freessa ja Tattoossa.
Flying Free on tehty v. 1999 ja ja V Plenu 2005. Sikäli Mika Newtonin kommentit Tattoosta ovat hassuja, koska samalla tavalla Pont Aeri voisi sanoa hänelle, että on turhan samanlainen.
Minulla ei ole mitään erityistä syytä puolustella Tattoon tekijöitä, mutta minusta nuo plagiointipuheet menevät liiallisuuksiin. Maailma on täynnä biisejö. Näinköhän löytyisi yhtäkään biisiä, jossa ei olisi jotain pientä yhtäläisyyttä, johonkin toiseen biisiin, jos etsimällä etsittäisiin.
Liikkuihan Käärijänkin ympärillä kopioväitteitä. Ja kyllähän CCC:n alku aika samanlaiselta kuulostaa Rammsteinin Tattoo-biisin alun kanssa, jos halutaan samankaltaisuuksia hakemalla hakea:
Winner siellä lähettelee itsestään viestejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomi olisi antanut Loreenille 12 p (raatihan tietysti antoi täydet) niin olisiko se mielestänne vaikuttanut lopputulokseen ? Mun mielestä ei.
Annettinhan Loreenille yleisöääniä puhelimitse, ei vaan tarpeeksi paljon, että olisi edes pisteelle yltänyt.
-winner-
Ei Suomessa oikein kuunnella tuon tyyppistä musiikkia. Pitää olla heviä tai iskelmää yms.
Aika paljonkin Tattoota on kuunneltu myös Suomessa. Tais nousta Spotifyn kakkoseksikin.
Joku venäläinen oli krotian biisin reaktiovideossa kommentoinut, että biisi on kopsattu jostain venäläisestä sisällissodasta kertovasta elokuvasta ja jotakin aseista. En tiedä mikä toi kommentti oli.
Pitikö se käydä toi kroatia kuuntelemassa ajatuksella ja nostaa haloo politikoinnista.
oisko norulesista vielä jotain aihetta keskustella.
täytyy kerrata kaikki ekan semin biisit.
ehkä pitää taktikoida. meillä on äänestysmahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei se olisi vaikuttanut lopputulokseen, mutta suomalaisten taktinen äänestäminen ja Ruotsin telepisteittä jättäminen ainoana maana sai suomalaiset näyttämään kaunaisilta ja kaikin keinoin voittoa hamuavilta. Ei näyttänyt hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
oisko norulesista vielä jotain aihetta keskustella.
täytyy kerrata kaikki ekan semin biisit.
ehkä pitää taktikoida. meillä on äänestysmahdollisuus.
Ei vielä kaikki biisit tiedossa.
Ainut tapa "taktikoida " semissä on äänestää "varmoja" jatkoon menijöitä. Ei niitä häntäpään ehdokkaita.
No ilmaista se ei ole. Joten tehköön kuka mitä haluaa.
Viime vuonna äänestin Latviaa ja moldovaa; olin niin varma cha cha chaan jatkoon pääsystä.
Yleensä en ole äänestänyt. Paitsi -22 Ukrainaa ja usealla äänellä.
Semissä kuitenkin jaetaan ne pisteet vaikka vain 100 ihmistä äänestäisi.. niin taktikointi vaikeaa.
En tiedä mitä tapahtuisi jos kukaan ei äänestäisi kuin yhtä ja samaa :D
Mitä ihmettä kroatialaiset kehuu edustajansa videokommenteissa Suomea ja suomalaisia, haetaanko tällä ääniä Suomesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se olisi vaikuttanut lopputulokseen, mutta suomalaisten taktinen äänestäminen ja Ruotsin telepisteittä jättäminen ainoana maana sai suomalaiset näyttämään kaunaisilta ja kaikin keinoin voittoa hamuavilta. Ei näyttänyt hyvältä.
Näytti yhtenäiseltä kansalta :) tyhmähän olisin ollut, jos olisin pahinta kilpailijaa äänestänyt.
Norja sai paljon ääniä Suomesta.
Ei kai kansan mikään pakko ruotsia ole äänestää. Mä äänestän sitten,kun lähettävät jotain muuta kuin mellomussa.
Kai ihmiset silti Suomen finaaliin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä kroatialaiset kehuu edustajansa videokommenteissa Suomea ja suomalaisia, haetaanko tällä ääniä Suomesta?
SE äänten saaminen on tärkeintä ja jos suomalaiset sortuvat, ehkä mainos tepsii heiltä.
Minä kans toivoisin, että Ruotsi olisi välillä rohkeampi.
-winner-