UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
^ Mika Newton ei osallistunut V Plenulla Euroviisuihin. Hänen v. 2011 neljänneksi tullut kappale oli nimeltään Angel. Tämä näin.
Kuten näet, Winner, eivät nuo kirjoituksesi ole aina yhtä totuuden kanssa. Ja minulla ei ole mitään intressejä puolustella G:sonia. En vain yksinkertaisesti pidä siitä, että näitä plagiointi- ja kopiointisyytöksiä heitellään milloin kenestäkin mustamaalaustarkoituksella.
Toi Mika Newtonin biisi oli mun suosikki tuona vuonna, elävästi jäänyt mieleen just tuo ihan huikea hiekkataiteilija tuosta esityksestä.
Vierailija kirjoitti:
15 maata ensimmäinen semifinaali, josta 10 pääsee jatkoon.
Mitkä maat tuntuvat heikoimmilta jatkoon pääsijöiltä?
Minä ajattelen aluksi Irlanti, Portugali, Puola, niin ja sitten vielä julkaisemattomia.
Vaikea vielä arvioida, kun kuusi maata ei ole vielä julkaissut biisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Mika Newton ei osallistunut V Plenulla Euroviisuihin. Hänen v. 2011 neljänneksi tullut kappale oli nimeltään Angel. Tämä näin.
Kuten näet, Winner, eivät nuo kirjoituksesi ole aina yhtä totuuden kanssa. Ja minulla ei ole mitään intressejä puolustella G:sonia. En vain yksinkertaisesti pidä siitä, että näitä plagiointi- ja kopiointisyytöksiä heitellään milloin kenestäkin mustamaalaustarkoituksella.
Olet kyllä uskomattoman tylppä ihminen noin teräväksi havainnoijaksi ;D Laitoin esiin 5 kipaletta, joissa on Tattoon kanssa identtinen sävelkuvio ja sinulle se on joku aiheeton mustamaalaustarkoitus ;DDDD
-winner-
Olen kyllä ihan auliisti myöntänyt sen, että kappaleissa on tuo yhteinen sävelkuviopätkä, mutta minusta sen perusteella ei voi syyttää kappaleita toistensa kopioiksi, koska ne ovat muuten aivan erilaisia. Kuten aiemmin kirjoitin, tuskin löytyisi montakaan biisiä, jossa ei olisi vastaavia yhtäläisyyksiä toiseen biisiin, jos kaikki maailman biisit syynättäisiin.
Minusta tämä jatkuva plagiointi- ja kopiokeskustelu ja niillä asioihin vaikuttaminen on kaiken kaikkiaan ikävä ilmiö, esim. Saraa kohtaan heitetyt Loreen-kopiosyytteet iltapäivälehtiä myöten saattoivat vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseen UMK:ssa. Ja nyt on menossa melkoinen poru Baby Lasagnan hihoista, kyykkyasennosta, vihreästä valosta ym. jotka on "kopioitu" Käärijältä.
Kun tarkkaan katsoo Saran live-esiintymistä, niin kyllä hänkin käy kyykyssä. Eli selkeä Käärijä move, eikä mitään Loreenia ;D
Mun kitinä Tattoosta ei lopu koskaan, koska sen pianokuvion varastaminen on sama kun ottaisit Smoke on the Waterin alkuriffin tai Beethovenin I. Allegro con brion ja väittäisit kirkkain silmin sitä uudeksi. Siis kappaleessa voi olla muitakin osia, mutta jos oleellinen tunnistettava kohta löytyy, niin kyllä se on silloin plagiaatti. Se ei lievennä lainkaan, jos 5 muuta biisiä menee saman riman alta, jos eivät siitä kiinni jää.
Ja se sitten harmittaa myös Loreenin puolesta, miksi meni mukaan tuohon ja tahrasi Euphoria -voittonsa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuissa on parasta se että viisuväki on niin toisiaan kannustavia.
Parasta että viisuväki toisiaan kannustavia ja pahinta että "kannustavia". Vttu että vtuttaa tämäkin ketju tasasen jatkuvasti.
No rules! musiikkivideolla miljoona katselukertaa täynnä!!
Ja suora musiikin nuottikopio on eri juttu kuin vaikutteiden ottaminen tietystä genrestä tai artistilta tai artistin esiintymisestä. Et sinä voi paritanssissakaan vetää tangoa quickstep-askeleilla. Jotain tunnistettavaa on aina oltava, mutta Ruotsin sävellysten vakavasti otettavuus loppui silloin kun Aviciitakin nauratti Månsin Heroes.
Tai emme voi laittaa David Guettaa heittämään vanhoihin ysärisämpleihin perustuvaa uusinta hittiään, vaikka Barbie Girlistä, josta hänellä olisi suora kertosäe, koska se on ESC:n sääntöjen vastainen aiempi julkaisu, vaikka varmasti saisi paljon pisteitä. Jos sääntöjä muutetaan, niin silloin kai se on ihan sama, mutta vaikka no rules, niin jotain sääntöjä kuitenkin.
Win95:n ansioksi on sanottava, ettei se kopioi sointukulkuja ysäriltä, kuten G:sson tekee, vaan musiikillisesti se on ruotsiysäridancen pastissi, josta tunnistaa aikoinaan kuunnellut artistit, mutta se ei ole nuotilleen laina yhdestäkään heidän biisistään. Yhtä lailla kuin hänen valittu lookinsa on myös pastissi Weird Al Stig shortseissa. Retro voi olla ilman varastamistakin.
Musiikin alan ammattilainen kyllä tunnistaa itsekin, jos soittaa liian tutun kuvion, ai niin tässä on Billie Jeanin bassokuvio tai Jumpin syntikat tai Childrenin pianoaloitus. AI-säveltäjä ei välitä ja G:sson vaikuttaa kovasti sellaiselta. DJ:nä siitä biisien samankaltaisuudesta on miksatessa hyötyä, mutta Win95man ei edes käy dekkien takana, vaikka varmaan liekkejä suihkuavat cd-soittimet tuosta ysärimeiningistä vielä puuttuvat...
-winner-
Ja "faneille" tiedoksi, en ole huomenna netissä, vaan pidän netistäkarkauspäivää. Suosittelen muillekin.
Nyt hyvää yötä mun puolestani.
-winner-
ei millään pahalla mut Ruotsi ei oo vielä edes valinnu edustajan. pikkasenko satsataan enemmän siihen touhuun ja vähänkö hyviä biisejä.
tuo win95 on nolointa ever. kuin myös mon cheri molemmissa on ehkä 30 sek 'jotain' se ei riitä.
Ruotsissa jollain on useita kappaleita. onhan sielläkin pelleshowta mutta Suomessa kukaan seriöösi ei pärjää.
vaihteeksi saa euroviisuissa hävetä. oikeesti miten voi olla niin tyhmiä että lähetetään Ruotsiin tuollainen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Ja "faneille" tiedoksi, en ole huomenna netissä, vaan pidän netistäkarkauspäivää. Suosittelen muillekin.
-winner-
Öitä winner. Ylihuomenisiin!
Kauniita unia Henrin kuvia <3
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Odotat siis kosijoiden jonoa ovellesi :D (Onko hamekankaat hankittuna vai aiotko suostua.)
Onhan Pilvi Hämäläisen Mon cherinkin idea kopioitu suoraan Petra Meden ja Måns Zelmerlöwin mainiosta parodiasta Love love, Peace peace. Alkuperäinen on hauskempi.
Joku oli tehnyt no rulesin balladina YouTube. Aloin klikkaamaan, kunnes se pomppas hukkaan ja nyt ei löydy. 😞 Henrin ääni sopisi balladiin. Tehdäänkö no rulesista viisuihin balladi ja rauhallisempi esitys?
Vierailija kirjoitti:
Joku oli tehnyt no rulesin balladina YouTube. Aloin klikkaamaan, kunnes se pomppas hukkaan ja nyt ei löydy. 😞 Henrin ääni sopisi balladiin. Tehdäänkö no rulesista viisuihin balladi ja rauhallisempi esitys?
Ei varmastikaan tehdä. Suomella oli mahdollisuus valita hyvä balladi viisuihin, mutta toisin kävi.
Vierailija kirjoitti:
No rules! musiikkivideolla miljoona katselukertaa täynnä!!
Aivan mahtavaa saavuttaa kahdessa kuukaudessa se, minkä Kroatia teki alle viikossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmastikaan tehdä. Suomella oli mahdollisuus valita hyvä balladi viisuihin, mutta toisin kävi.
Itse asiassa no rules olisi myös balladina parempi kuin paskana. No rulesissa on hyvä melodia ja Henrillä hyvä lauluääni. Myös sanoitus sopii balladiin.
Suomi oddseissa nyt sijalla 19. Tippuu näemmä päivä päivältä. Alkaa todella arveluttaa, pääseekö edes finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
15 maata ensimmäinen semifinaali, josta 10 pääsee jatkoon.
Mitkä maat tuntuvat heikoimmilta jatkoon pääsijöiltä?
Minä ajattelen aluksi Irlanti, Portugali, Puola, niin ja sitten vielä julkaisemattomia.
Kroatia. Sitä hypetetään, mutta kun katsoin jotain vanhojen semien listauksia, niin se ei ole sillä tasolla, mitä semin 10 parasta yleensä on. Voi toki viisulive olla paljon parempi.
Mitä säännöt sanoo siitä jos disco biisi olisikin balladi kitaralla ja pianolla?
Se oli tahallista ton lasangen matkiminen, saivat huomiota. Viisuissa nuo on poissa