UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on kovaäänisimpiä juryjen poistajia ja pelkkään yleisöäänestykseen nojaavia ja luottavia ja silti samaan aikaan suunnitellaan taktisia äänestyksiä 😂 Fair play unohtuu äkkiä.
Juu, kaikki jotka äänestää kuuluu johonkin WA-rinkiin jossa päätetään kuka jätetään äänestämättä. Näinhän jotkut suunnilleen luuli viime vuonnakin. Valoja päälle, kukin saa äänestää sitä mitä haluaa .
Aikamoinen joukkohysteria oli viime keväänä Loreenia vastaan.
Hysteria oli nimenomaan Loreenin taustajoukoissa, jääkö kopiosävellys kiinni vai ei.
kommentit ;DDDDD
-winner-
Ei tainnut Loreeni taustajoukoissa olla mitään hysteriaa. Eikä tainnut Pont Aeri mitään syytteitä nostaa. Muutaman sekunnin yhtäläinen melodianpätkä biiseissä on, mutta muuten biisit ovat ihan eri maailmoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on kovaäänisimpiä juryjen poistajia ja pelkkään yleisöäänestykseen nojaavia ja luottavia ja silti samaan aikaan suunnitellaan taktisia äänestyksiä 😂 Fair play unohtuu äkkiä.
Juu, kaikki jotka äänestää kuuluu johonkin WA-rinkiin jossa päätetään kuka jätetään äänestämättä. Näinhän jotkut suunnilleen luuli viime vuonnakin. Valoja päälle, kukin saa äänestää sitä mitä haluaa .
No jos suomalaisilla on joku yhteinen aivosolu geeneissä niin ei se tarkoita taktisia äänestämistä.
Loreen-vastaisuutta ei sinänsä ole. Ainoastaan vaan suomalaisia ei ylipäätään kiinnosta mennä Loreenin konsertteihin. Taktinen äänestäminen on pelkästään suomalaista rehellisyyttä kun huomataan, että biisi on kopio ja jätetään sen takia äänestämättä, koska Ruotsi rikkoi ja on toistuvasti rikkonut sääntöjä säveltämällä liian avoimesti kopiobiisejä jo monena vuonna.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran kroatia ykkössuosikki niin silloin olisi juuri taktisesti viisainta äänestää sitä semissä. Pö he löt.
Mutta ei ole pakko äänestää ketään.
Päätän vasta semissä niinkuin tähänkin asti. Siis ketään äänestän ja äänestänkö ollenkaan.
Nimenomaan Kroatiaa tai Ukrainaa kannattaa äänestää, jos haluaa taktikoida.
Ja muut maat taktikoi, ettei äänestä Suomea. Menkää mielistelemään kroatilaisia ja ukrainalaisia. Manipuloikaa ne äänestämään Suomea
Ei jaksa nähdä vaivaa. Eikä jaksa roikkua somessa niin paljoa.
Ainut minkä näin yt:ssä oli yhden ruotsalaisen kommentti (Huom yhden!
Ruotsi on kylläkin aina tähän asti antanut telepisteitä Suomelle, mutta tänä keväänä en ole varma suomalaisten viimekeväisen tempun takia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin kärtsältä on hävinnyt ig:ssä 5t seuraaja?
No anyways. Mä luulen,ettei mainosta Windows95, koska se muuttui poliittiseksi.
Näin itse luulen. En tiedä varmasti tietenkään.
En tunne koko henkilöä. Tai ajatusmaailmaa.
Näin ajattelin myös alkuun mutta nyt se asia on taputeltu ja pöly laskeutunut niin nyt voisi 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
"Sen verran näyttävästi Suomen taktisesta äänestämisestä viime keväänä Ruotsissa kirkoiteltiin, että hyvinkin ruotsalaiset voivat antaa nyt suomalaisille opetuksen ja jättää äänestämättä. "
Itse kyllä tulkitsin sen kommentin nimenomaan Suomen edustajaa vastaan. Ei uponnut Suomen tyyli, siis Windows.
Toki tämä yksi sitten yritti saada muita tähän mukaan. No siinähän yrittää.
En jaksa liikaa antaa painoarvoa joillekin yksittäisille kommenteille, vaikka ne joskus provosoikin.
Ja kyllä, viime kesänä tuli provosoiduttua liikaakin. Ihan tre kronorkin julkaisi jotain Suomi hävisi euroviisuissakin juttuja. Ei nyt niin kypsää niiltäkään.
Kärtsältä tippunut ajan myötä paljonkin seuraajia. Oli huipussaan pitkälti yli 500 000. Eiköhän se luonnollista ole että suurimman hypen jälkeen karsiutuu porukkaa.
Aika kova väite sanoa, että "Ruotsi rikkoi ja on toistuvasti rikkonut sääntöjä säveltämällä liian avoimesti kopiobiisejä jo monena vuonna". Väittää voi mitä haluaa etenkin anonyymipalstoilla, mutta väitteiden todistaminen vedenpitävästi onkin toinen juttu.
My friend from Finland sent me a link to this discussion forum. I don't understand anything, but I just came here to say:
NO RULES!
by Windows95Man
will get my vote in Eurovision!
Greetings from the UK
Vierailija kirjoitti:
Kärtsältä tippunut ajan myötä paljonkin seuraajia. Oli huipussaan pitkälti yli 500 000. Eiköhän se luonnollista ole että suurimman hypen jälkeen karsiutuu porukkaa.
Seuraajia näyttää tippuvan muutaman sadan viikkovauhdilla, näin on menty jo jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo.. ihmettelin vain,kun olikohan vasta viime viikolla,kun tsekkasin sen seuraajamäärän. Vertasin siis Mariniin. Jolla edelleen se miltsi. Oli vielä silloin 495 tai 494 tuhatta tms. Nyt enää 490t. Vajaassa viikossa aika pudotus.
Suomi näyttää ruotsalaisille persettä Malmössä ja närhen munat.
"Loreen-vastaisuutta ei sinänsä ole. Ainoastaan vaan suomalaisia ei ylipäätään kiinnosta mennä Loreenin konsertteihin. Taktinen äänestäminen on pelkästään suomalaista rehellisyyttä kun huomataan, että biisi on kopio ja jätetään sen takia äänestämättä, koska Ruotsi rikkoi ja on toistuvasti rikkonut sääntöjä säveltämällä liian avoimesti kopiobiisejä jo monena vuonna.
-winner-"
Yritä, hyvä ihminen, jo päästä tuosta kopio-maniastasi. Ihan samalla tavalla Käärijääkin syytettiin plagioinnista. Kummassakaan ei ole tuon taivaallista perää. Muutaman sekunnin yhtäläisyys ei tee kopiota.
Suomalaisten taktisessa äänestämisessä ei ollut mitään tekemistä rehellisyyden kanssa, vaan kyse oli voitonhimosta ja kapuloiden heitosta vastustajan rattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hysteria oli nimenomaan Loreenin taustajoukoissa, jääkö kopiosävellys kiinni vai ei.
kommentit ;DDDDD
-winner-
Ei tainnut Loreeni taustajoukoissa olla mitään hysteriaa. Eikä tainnut Pont Aeri mitään syytteitä nostaa. Muutaman sekunnin yhtäläinen melodianpätkä biiseissä on, mutta muuten biisit ovat ihan eri maailmoista.
Peukuttelehan sinä vaan omia kommenttejasi niin mä laitan tässä sulle lisää samaa melodiaa ;DDDD
https://youtube.com/shorts/eKbfndkKy64?feature=shared
tuossa aluksi 5 sävelmältään yhtenevää ja lisääkin löytyisi, vaikka heviversiokin ;DDDDD ne kun tarttuvat kuin TATTOO eivätkä irti lähde koskaan ;DDDD
Mutta ainahan tätä on kivaa ruotsalaisille kultakorville muistuttaa, ehkä vaikka seuraavat 30 vuotta näin aluksi ;DDD
Syytteitä ei varmaankaan nostetttu siksi, että Pont Aerille olisi joutunut muutkin artistit maksamaan aikamoiset royaltit. Mutta ilmeisesti siis yksi maailman käyttökelpoisimmista pianokuvioista ;D Harmi kun UMK:n ehdokasbiiseissä ei kaikissa käytetty tätä tänä vuonna. Ihan vaan koska olisi voinut ja FU Sweden!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.. ihmettelin vain,kun olikohan vasta viime viikolla,kun tsekkasin sen seuraajamäärän. Vertasin siis Mariniin. Jolla edelleen se miltsi. Oli vielä silloin 495 tai 494 tuhatta tms. Nyt enää 490t. Vajaassa viikossa aika pudotus.
Käärijä sai tuntea nahoissaan Kroatian fanejen raivon? 😂 Ehkä tuo mielistely tuo ne takaisin! 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Kotkan ja Keisterin munat.
Vierailija kirjoitti:
Kotkan munat 🦅
Vierailija kirjoitti:
Aika kova väite sanoa, että "Ruotsi rikkoi ja on toistuvasti rikkonut sääntöjä säveltämällä liian avoimesti kopiobiisejä jo monena vuonna". Väittää voi mitä haluaa etenkin anonyymipalstoilla, mutta väitteiden todistaminen vedenpitävästi onkin toinen juttu.
Blondina musiikkialalla on vissiin sitten vaan kivempaa ;DDD voi laittaa kädet korville ja huutaa la-la-laa, vaikka just laitoin sulle esimerkin Tattoosta ;DDD joka siis varmasti ei ole minun tekemä video tai havainto ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blondina musiikkialalla on vissiin sitten vaan kivempaa ;DDD voi laittaa kädet korville ja huutaa la-la-laa, vaikka just laitoin sulle esimerkin Tattoosta ;DDD joka siis varmasti ei ole minun tekemä video tai havainto ;D
-winner-
Edelleenkään muutaman sekunnin yhtäläisyys ei tee kopiota, kun muuten biisit ovat totaalisen erilaisia.