UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki tosiaan harrasta vauva-palstaa kuin vain tietystä aiheesta johtuen, minä vain tätä luen... Eli kun ei lainaukset onnistu, viittaan tuolle Winnerille, että ei hän ole vielä koko Suomen tiedossa, tässä ketjussa kyllä tiedossa, plus voisin itsekin viestini perään tägätä -winner-, moniko huomaisi eron.
Kun sulla tuntuu olevan jonkinlainen moraalikäsitys kuitenkin, niin et sinä kauaa jaksaisi minua esittää.
Mun nimimerkki on edelleen protesti viime syksyn sivu-uudistukselle, jossa poistettiin nimimerkit ja haluttiin tehdä kaikista anoja "vierailijoita", mutta kuten itsekin huomasit, niin lainaukset eivät edelleenkään onnistu, eikä sivuston tekijöitä kiinnosta korjata tätä.
-winner-
Hetkinen eikös täällä ole aina pystynyt kommentoimaan anonyymisti?
Totta kai. Ennen suurta sivu-uudistusta viime syksynä sivupohjassa oli vaan mahdollisuus käyttää nimimerkkiä, joka näkyi sitten tuon "vierailijan" tilalla. Sivu-uudistus vei vanhoista ketjuista jokaisen nimimerkit ja nollasi pöydän, vaikka monelle oli paljon selkeämpää jutella ihmisten kanssa, kun oli tuttu nimimerkki ja kenties ihan mukavatkin keskinäiset jutut varsinkin näissä musaketjuissa.
Mutta esim. tämä ketju on nyt turhankin anonyymia sekasotkua, koska siellä on paljon mun henk.kohtaisia musiikkimieltymyksiä ja muitakin kuin minä, jotka käyttivät nimimerkkiä ja joiden kommentit ja oma musahistoria erottuivat silloin ja joiden puolesta myös harmittaa, että heidän muistonsa tavallaan mitätöitiin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4209541/musiikkia-ennen-v-2000-mita-kuu…
-winner-
Menen nyt runkkaamaan Windows95manin kuvalle.
-winner
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen biisi hädin tuskin menee finaaliin, koska näyttökerrat huonot (1.1 miljoonaa), mutta Viron biisi on top viisi kamaa, vaikka näyttökerrat neljäsosa Suomen biisistä?
Musta tuntuu, että suomalaiset arvostelevat paljon ankarammin Suomen esitystä ja biisiä. Moni ulkomaalainen viisufanihan on varma, että Suomi menee finaaliin. Täällä taas keskustellaan kuin se olisi joku super mahdoton tehtävä, vaikka siellä on ollut Waldo's Peoplea, Marry Meta ja Monstersia temppuratoineen. :D
Ensimmäinen biisi koko UMK:n aikana, jossa nimenomaan se temppurata on pääasia itse esittäjälle. Katsotaan nyt sitten tämäkin tie, mihin se vie.
-winner-
Katsoitko UMK:ssa Sinin esitystä? Tai Cyan Kicksin?
Niiden suhteen void
Katsoin tietysti. Cyan Kicksin homma kaatui bändin seassa sekoilevaan kameratyöskentelyyn, ei bändin temppuiluun, poseeraustahan tuo heille oli ja siinä ihan ok esitys. Hurricanen inspiroitunut valotaulusysteemi ja staattinen kamera olisi edelleen ollut paljon parempi ratkaisu heille tänäkin vuonna.
Sinin paniikkikommenteista jälkikäteen kuului stressaantuminen nimenomaan live-esittämisen vaatekikkailuun, eli siis niihin lavakoreografioihin, kun olisi riittänyt että hän syö kermakakkua keinuvan joutsenen selässä siinä viimeiseksi kuoriutuneessa asussa.
Sexmane oli kirjaimellisesti köysissä, MG ja Nublu patsastelivat liian kauan tylsissä torneissa, Jesse lauloi myös liian kauan kaukana yleisöstä, Saralle olisi riittänyt yksi ainoa katosta pään päältä suunnattu spotti, ei tuo heiluva ledi.
Win95man on AINOA, joka sai jotain irti koko lavasta ja joka oli nimenomaan temppuilua, josta mitään puhetta tuosta biisistä syntyi. Ei siitä mitä Henri lavalla teki tai miten lauloi, vaikka se on ainoa positiivinen juttu, että yltää joihinkin nuotteihin.
Ensi vuoden esittäjille neuvo, että pitävät tylysti livenä oman linjansa, eivätkä jää YLE:n visuaalisten ammattilaisten jalkoihin. Muuten jäätte rannalle, vaikka olisi miten hyvä biisi.
-winner-
Oon jo nyt ihan fiiliksissä viisuista, vaikka on vasta helmikuu. En malta odottaa, että suomalaiset askartele farkkumunia ja pre party -videoita, kun eurooppalaiset tanssii No Rulesin tahtiin.
No nyt on ESC raati tarkka, kun Saksa joutuu eliminoimaan yhden sanan biisistään.
Suuri artikkeli Saksan lehdistössä ja netissä tästä. Tosin asian saa korjattua. Shit-sana esiintyy tekstissä.
Miten ovat muut maat löytyykö poliittista tai ehkä kiellettyjä sanoja teksteissä?
No Rules voisi laittaa jotain uutta nettiin, että ulkomaat voisivat tarttua asiaan. Tunnettavuus laajenisi.
Nyt oli myös Samu Haberista ja hänen vaiheistaan. Samu on tavattoman tunnettu Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Menen nyt runkkaamaan Windows95manin kuvalle.
-winner
Ok, vapaa maahan tämä on, jos et osaa musiikista keskustella. Taitaa vaan ainoa asia, joka sulla on ylöspäin, olla tuo itsellesi laittama nuoli ;D
-winner-
Paskana tuskin olisi mennyt läpi ESC raadin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään asiaa finaaliin olisi ollut tolla, kun ei se ääni riitä ja ei oo tarpeeksi uniikki
Vierailija kirjoitti:
Joten siksi Haistakaa mun pierua
-winner-
Ja tämä oli siis ainoa tuhnu mitä sait aikaan, kun otit nimimerkkini käyttöösi? Olisit edes esittänyt rakettitieteilijää tai Mensan jäsentä, kun mahdollisuus oli ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä suomalaiset selitteli sitä kirosanaa englanniksi täysin vääristellen ja kaunistellen, joten todennäköisesti olisi mennytkin.
Harmi että mahdollisuus tehdä ko. kappaleesta aidosti tunteisiin vetoava ja koskettava pilattiin mauttomalla kiroilulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään asiaa finaaliin olisi ollut tolla, kun ei se ääni riitä ja ei oo tarpeeksi uniikki
Laitanpa tästä sitten biisin samantien soimaan, hyvä kun muistutit ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki tosiaan harrasta vauva-palstaa kuin vain tietystä aiheesta johtuen, minä vain tätä luen... Eli kun ei lainaukset onnistu, viittaan tuolle Winnerille, että ei hän ole vielä koko Suomen tiedossa, tässä ketjussa kyllä tiedossa, plus voisin itsekin viestini perään tägätä -winner-, moniko huomaisi eron.
Kun sulla tuntuu olevan jonkinlainen moraalikäsitys kuitenkin, niin et sinä kauaa jaksaisi minua esittää.
Mun nimimerkki on edelleen protesti viime syksyn sivu-uudistukselle, jossa poistettiin nimimerkit ja haluttiin tehdä kaikista anoja "vierailijoita", mutta kuten itsekin huomasit, niin lainaukset eivät edelleenkään onnistu, eikä sivuston tekijöitä kiinnosta korjata tätä.
-winner-
Hetkinen eikös täällä ole aina pystynyt kom
Aa
Aa onpas outo juttu. Miksiköhän poistivat
Vierailija kirjoitti:
Oon jo nyt ihan fiiliksissä viisuista, vaikka on vasta helmikuu. En malta odottaa, että suomalaiset askartele farkkumunia ja pre party -videoita, kun eurooppalaiset tanssii No Rulesin tahtiin.
Pääsiäinen vasta tulossa..
Kuinka moni muu on valmis leikkaamaan farkut?
Vierailija kirjoitti:
Yle oli kysynyt jo EBUlta, eikä sillä ollut mitään sanaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni muu on valmis leikkaamaan farkut?
Miksi leikkaisin ehjät farkkuni? Maksatko sinä ne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Islanti lähettää sen palestiinalaislähtöisen laulajan niin siinä on kova (sääli)voittajaehdokas. Oli biisi sitten miten paska tahansa.
Toivottavasti voittaisikin, popparit esille kun mayhem alkaa.
Totta miksi mikään maa ei lähetä v*ttuillakseen palestiinalaista kisaamaan? Saattaisi voittaa yleisön äänet ainakin ja israel olisi aivan 🤬🤬
Islannilla on karsinnassaan mukana palestiinalaislaulaja, joka voi hyvinkin päätyä Malmöhön. Biisi ei ole kummoinen. Se, että Islanti on oddseissa korkealla johtuu ilmeisesti tuosta palestiinalaislaulajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin just että Paskana saanut jo yli 4,2 miljoonaa kuuntelua Spotifyssä! Mahtavaa että UMKsta nousee oikeasti uutta kuuntelukelpoista musaa!
Kukasn ei oikeasti tykkää. Unohtuu toukokuussa koko biisi. Myös suomalaisilta, että ulkomaalaisilta.
Ai kukaanko ei tykkää? Miten selität sitten nuo kuuntelukerrat ja kultalevyn?
Katsoitko UMK:ssa Sinin esitystä? Tai Cyan Kicksin?
Niiden suhteen voidaan sanoa juuri tuo mitä edellä kommentoit, ja tosiaan se voi olla vaarana No Rulesin kohdallakin jos esitystä vielä vaikeutetaan tai hiotaan liikaa siten, että kaksikko kadottaa esiintymisestään kaiken sen ilon, rentouden ja energisyyden joka siitä kuitenkin Nokia-areenalla päällimmäisenä välittyi.