UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Windows-miestä verrattu kehenkään? Onko Suomi siis liikkeellä artistilla, jota ei voi syyttää kenenkään kopioimisesta?
No onhan jotkut yrittäneet verrata Windows-miestä Käärijään, mutta mä en kyllä näe niissä mitään samaa kuin ehkä sen, että kannustavat ihmisiä olemaan oma itsensä ja osaavat hauskuutta. Genre on ihan eri kuin Kärtsällä, lisäksi esitykset eroavat toisistaan. Esityksen Kalevala-henkinen farkkumuna (jota jo uudeksi sanaksi on ehdotettu Kotimaisten kielten keskuksessa) on oikeasti aika uniikki idea.
Niin ja Guntheriin on kans verrattu, mut en näe sitä pahana asiana sinänsä, koska tuossa on tarkoituksella vähän parodioitu ysäribiisejä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sille joka kysyi kauanko No Rules jaksaa naurattaa, riittää ette kerran naurattaa. Monet katsoo vain sen finaalin. Reaktiovideoissa ainakin on jaksanut naurattaa.
Odotan että pääsevät jakamaan iloa pre partyihin. Biisi on tanssittava ja helppo laulaa mukana. Ei finaaliin pääsy täysin mahdotonta ole.
Mun mielestä finaalipaikka on melko selvä tuolla esityksellä. :D En väitä, että välttämättä voittaa siinä teleääniä, mutta kyllä Suomi nyt aika selkeä jatkoonmenijä on. Tietty viisuissa yllätyksiä tapahtuu, mut silloin myönnän täysin olevani erittäin yllättynyt, jos Suomi ei ole finaalissa.
Mä en näe suomen edustajassa mitään hauskaa. Mun mielestä se on tyylitön esitys.
Vierailija kirjoitti:
Keisteristä on tehty viittauksia Güntheriin. Tuli mieleen tämä v. 2017 UMK-biisi.
Ai hitsi, miten mä olin täysin unohtanut tän helmen!! Ei mitään muistikuvaa että ois ollut UMK:ssa, tuo vuosi taisi mulla mennä jotenkin vähän ohi. Harmi kun ei silloin voittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Windows-miestä verrattu kehenkään? Onko Suomi siis liikkeellä artistilla, jota ei voi syyttää kenenkään kopioimisesta?
No onhan jotkut yrittäneet verrata Windows-miestä Käärijään, mutta mä en kyllä näe niissä mitään samaa kuin ehkä sen, että kannustavat ihmisiä olemaan oma itsensä ja osaavat hauskuutta. Genre on ihan eri kuin Kärtsällä, lisäksi esitykset eroavat toisistaan. Esityksen Kalevala-henkinen farkkumuna (jota jo uudeksi sanaksi on ehdotettu Kotimaisten kielten keskuksessa) on oikeasti aika uniikki idea.
Niin on baby lasagnen pitsiliinatkin.
Minusta tuo kroatian esitts on kiusallista katsoa, onneksi sen voi muuttaa. Mutta en kyllä tiedä, onko se biisikään nyt ihan niin hyvä 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sille joka kysyi kauanko No Rules jaksaa naurattaa, riittää ette kerran naurattaa. Monet katsoo vain sen finaalin. Reaktiovideoissa ainakin on jaksanut naurattaa.
Odotan että pääsevät jakamaan iloa pre partyihin. Biisi on tanssittava ja helppo laulaa mukana. Ei finaaliin pääsy täysin mahdotonta ole.
Mun mielestä finaalipaikka on melko selvä tuolla esityksellä. :D En väitä, että välttämättä voittaa siinä teleääniä, mutta kyllä Suomi nyt aika selkeä jatkoonmenijä on. Tietty viisuissa yllätyksiä tapahtuu, mut silloin myönnän täysin olevani erittäin yllättynyt, jos Suomi ei ole finaalissa.
Siis finaaliin pääsyhän on täysin kiinni semifinaalin muista biiseistä, eli kuinka hyviä ne muut on. Toi eka semi on paha, siellä on vahvoja maita. En pitäisi jatkoon pääsyä ollenkaan selvänä asiana. Pitää myös muistaa, että tuossa semissä tulee olemaan muitakin räväköitä esityksiä, eri asia jos ois kaikki muut jotain vakavia esityksiä, jolloin No rules erottuisi paremmin. Myös esiintymispaikalla on iso merkitys, mitkä bisiit on ennen ja jälkeen vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa on myös paljon Rammstein-faneja ja bändistä tykkääviä. Mun mielestä Baby Lasagna on ottanut liikaa vaikutteita Rammsteinista ja Käärijästä. Tuntuu, että semmoinen omaperäisyys puuttuu. Livelaulu oli myös aika heikkoa.
Minustakin laulu kuullosti kuin kurkussa limaa välillä kuullosti eläimen rääkymiseltä. En tiedä
Vierailija kirjoitti:
Mä en näe suomen edustajassa mitään hauskaa. Mun mielestä se on tyylitön esitys.
Poikkeuksellisen rumia miehiä joita täällä kyllä riittää.
Kutsun rumia miehiä radiopäiksi koska heitä ei saisi näkyä tv:ssä.
Se että rumat miehet vieläpä pukeutuvat rumasti, aiheuttaa voimakasta myötähäpeää.
Kroatian biisissä ja esityksessä on paljon kovempi ja ripeämpi tempo kuin cha cha chassa, joka on tämän rinnalla itse asiassa melkoista tallustelua.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo kroatian esitts on kiusallista katsoa, onneksi sen voi muuttaa. Mutta en kyllä tiedä, onko se biisikään nyt ihan niin hyvä 🤔
Kroatian biisi on synkkä, tönkkö ja juntti.
Ketä siellä meidän semissä nyt kisaa?
Vierailija kirjoitti:
Kroatian biisissä ja esityksessä on paljon kovempi ja ripeämpi tempo kuin cha cha chassa, joka on tämän rinnalla itse asiassa melkoista tallustelua.
Parempaa tallustelua jota on kuunneltu jo yli 120 miljoonaa kertaa Sopifyssa 🙂 en usko että tämä Lasse saa niin paljoa soittoa.
No rulesin esiintymispaikasta tuli mieleen, että melko isolla todennäköisyydellä se ei tule olemaan semin viimeinen esitys ihan siitä syystä, että lavan valmistelu kestää niin kauan. Eli sitä ennen on oltava jonkinlainen tauko, eli tyyliin green room -haastiksia tms, jonka aikana lava valmistellaan. Ja noita taukoja ei koskaan ole ennen viimeistä esiintyjää, vaan jossain keskellä esityksiä. UMK:ssa ainakin kenraalin aikana yleisölle kerrottiin, että Win95man esitys on kaikkein vaativin ja siis hitain valmistella lavalle.
Vierailija kirjoitti:
Ketä siellä meidän semissä nyt kisaa?
Mm. Kroatia, Latvia ja Ukraina. Irlanti, Slovenia.
Kroatian esityksessä ne hevosetkin taustalla olli kuin jesse markinin esityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis finaaliin pääsyhän on täysin kiinni semifinaalin muista biiseistä, eli kuinka hyviä ne muut on. Toi eka semi on paha, siellä on vahvoja maita. En pitäisi jatkoon pääsyä ollenkaan selvänä asiana. Pitää myös muistaa, että tuossa semissä tulee olemaan muitakin räväköitä esityksiä, eri asia jos ois kaikki muut jotain vakavia esityksiä, jolloin No rules erottuisi paremmin. Myös esiintymispaikalla on iso merkitys, mitkä bisiit on ennen ja jälkeen vaikuttaa.
Tää on muuten totta. Kumma että joku alapeukuttaa tällaista asiallista analyysiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempaa tallustelua jota on kuunneltu jo yli 120 miljoonaa kertaa Sopifyssa 🙂 en usko että tämä Lasse saa niin paljoa soittoa.
Onhan CCC hidastempoinen rigitimiin verrattuna eikä se nopeudu yhtään vaikka sillä olisi 200 miljoonaa kuuntelua.
Vierailija kirjoitti:
Biisissä on (valittevasti) ideaa mutta se ei kasva kuten esim. CCC ja kertsi on heikko. Show on huono. Tommonen slobo-mainen teatteriesitys kyynelehtivine äitimuoreineen. On savua ja tulta ja sekamelskaa.
Euroopassa on myös paljon Rammstein-faneja ja bändistä tykkääviä. Mun mielestä Baby Lasagna on ottanut liikaa vaikutteita Rammsteinista ja Käärijästä. Tuntuu, että semmoinen omaperäisyys puuttuu. Livelaulu oli myös aika heikkoa.