UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Sini Sabotage kun ottaisi vähän mallia Käärijän itseironiasta, niin voisi olla lähellä kansainvälistä menestystä myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt päästään katsomaan kun artistit reagoivat toistensa biiseihin.
Olipa jotenkin outo. Oon aina tykännyt tästä konseptista, mutta nyt jotenkin tökki? Oliko toi video myös muutenkin puolet lyhempi kuin ennen? eikö ollut muiden biiseistä sanottavaa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavaa sinänsä, jos ihmisen tavoite pienestä lapsesta lähtien on nousta kaikkien ihailemaksi ja palvomaksi tähdeksi.
Miksi tuollainen pahantahtoisuus ja kitkerä voimakas kateus?
Menin ja luin rouvan facebook juttuja.
No minäkin kävin sitten katsomassa, enkä kyllä nähnyt sitä mitä sinä. Omituista. Näin vain innostuneen ja syvästi kiitollinen ja hyvästä vastaanotosta ilahtuneen. Ihmettelen, sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavaa sinänsä, jos ihmisen tavoite pienestä lapsesta lähtien on nousta kaikkien ihailemaksi ja palvomaksi tähdeksi.
Miksi tuollainen pahantahtoisuus ja kitkerä voimakas kateus?
Menin ja luin rouvan facebook juttuja.
No minäkin kävin sitten katsomassa, enkä kyllä nähnyt sitä mitä sinä. Omituista. Näin vain innostuneen ja syvästi kiitollinen ja hyvästä vastaanotosta ilahtuneen. Ihmettelen, sinua.
Kai se on vielä neiti, 27 vee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä biisiä et missään nimessä halua viisuihin?
Itse en todellakaan halua Jesse Markinia tai Siniä viisuihin. Jesse Markinin biisi on tylsä eikä siinä ole mitään mikä jää päähän soimaan.
PS. Jesse Markinin livelaulutaidoista on ollut epäselvyyttä. Hän esiintyi Linnan Jatkoilla itsenäisyyspäivänä ja tässä lähetyksessä hänen osuutensa alkaa noin 38 minuutin kohdalla. Livelaulutaidot ei ainakaan minua vakuuttaneet pätkääkään.
Johan nyt vitsin väänsit. Katso itse kyseinen video uudestaan, niin huomaat ettei Jesse Markin ollut lähelläkään Linnan jatkoja. Sexmane on tosi kova live-esiintyjä, televisiokuvauksissa ollut tosi harvoin eikä ole ollut niissä omalla tasollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa jotenkin outo. Oon aina tykännyt tästä konseptista, mutta nyt jotenkin tökki? Oliko toi video myös muutenkin puolet lyhempi kuin ennen? eikö ollut muiden biiseistä sanottavaa enempää.
Sini yritti olla hauska mutta oli vain teinimäisen nolo. Farkkushortsimies ei tainnut sanoa mitään, vaikuttaa tylsältä tyypiltä. Myös MGN oli valju. Saran äo ei selvästikään ole kovin korkea. Jesse erottui edukseen, tosi symppis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini yritti olla hauska mutta oli vain teinimäisen nolo. Farkkushortsimies ei tainnut sanoa mitään, vaikuttaa tylsältä tyypiltä. Myös MGN oli valju. Saran äo ei selvästikään ole kovin korkea. Jesse erottui edukseen, tosi symppis.
Jessehän just sanoi varmaan vähiten tuossa. Sini oli hauskin, myös Saralla hyviä kommentteja (kuumpaakaan en aio äänestää). Mutta tuo oli jollain tavalla huonommin tehty ylipäätään tuo video kuin aiemmat, oudosti leikattu ja liian lyhyt. Oliko nyt laitettu joku harjoittelija asialle. Harmi, kun tuo video just on ollut yksi UMK:n helmiä aiempina vuosina.
Miten tuo reaktiovideo on jotenkin off. Outo viba verrattuna esim viime vuoteen. Eikö nyt oltu onnistuttu luomaan artisteille tarpeeksi rentoa tunnelmaa kuvaustilanteessa tai briiffaamaan kunnolla, minkälaista videota ollaan tekemässä. Vai oliko tehty jotenkin kiireessä, niin että kuvaustilanteessa kiireen tuntu tms. En tiedä, miksi tuossa on niin erilainen tunnelma viime vuoteen verrattuna. Odotin tuota videota kovasti ja nyt tuli vaan ihan antikliimaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäköhän videon katsoit? Farkkushortsimies ei sanonut mitään?? Anteeksi mitä?
Saran äo?
Oletko kenties trolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä biisiä et missään nimessä halua viisuihin?
Itse en todellakaan halua Jesse Markinia tai Siniä viisuihin. Jesse Markinin biisi on tylsä eikä siinä ole mitään mikä jää päähän soimaan.
PS. Jesse Markinin livelaulutaidoista on ollut epäselvyyttä. Hän esiintyi Linnan Jatkoilla itsenäisyyspäivänä ja tässä lähetyksessä hänen osuutensa alkaa noin 38 minuutin kohdalla. Livelaulutaidot ei ainakaan minua vakuuttaneet pätkääkään.
Johan nyt vitsin väänsit. Katso itse kyseinen video uudestaan, niin huomaat ettei Jesse Markin ollut lähelläkään Linnan jatkoja. Sexmane on tosi kova live-esiintyjä, televisiokuvauksissa ollut tosi harvoin eikä ole ollut niissä omalla tasollaan.
Itse en ole ollut kuuntelemassa Sexmanea livenä, mutta linnanjuhlien jatkojen ja parin keikalta kuvatun videoklipin perusteella hän vaikuttaa karismaattiselta live-esiintyjältä. Live-laulun taso ei kuitenkaan vakuuta, eikä se, ettei ole ollut omalla tasollaan tv-kuvauksissa, koska UMK ja viisut ovat ennen kaikkea tv-ohjelma. Toivottavasti hän kuitenkin yllättää ja vakuuttaa finaalissa, koska Mania on studioversiona suosikkini ja Max on symppis tyyppi.
Mä tykkäsin kyllä tosta reaktiovideosta. Ei tässä ollut ehkä isoja yllätyksiä osallistujillekaan, hyvin tunnistivat toisensa. Ja kun on aika tasainen taso, niin ei ollut mitään elämää suurempia shokkeja / tunteita. Sexmanella oli vakuuttavat muuvit, jospa saa hyvän esityksen biisiinsä. Myös Sinillä oli hauskaa juttua. Muut oli aika neutraaleita.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo reaktiovideo on jotenkin off. Outo viba verrattuna esim viime vuoteen. Eikö nyt oltu onnistuttu luomaan artisteille tarpeeksi rentoa tunnelmaa kuvaustilanteessa tai briiffaamaan kunnolla, minkälaista videota ollaan tekemässä. Vai oliko tehty jotenkin kiireessä, niin että kuvaustilanteessa kiireen tuntu tms. En tiedä, miksi tuossa on niin erilainen tunnelma viime vuoteen verrattuna. Odotin tuota videota kovasti ja nyt tuli vaan ihan antikliimaksi.
Editointi päin vattua, tai sitten ovat olleet yhtä innoissaan kun tämä yleisö täällä päässä :D
Paremmin toki tiesivät esittäjät kuin edellisinä vuosina. Vai liekö tienneet jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka umk tasoa on parjattu niin ei mene hyvin muuallakaan. Tällä hetkellä karsinoista ja valituista kuuntelen vaan yhtä ja sekin on Tšekki josta kukaan muu ei tunnu puhuvan/kiinnostuvan 😅
yleensä tässä vaiheessa on noussut jo useampi hyvä kappale esiin
Minä tykkään monestakin Norjan biisistä, mutta se ei ole uutta :)
Suuret odotukset minulla on myös Kyprokselle. Siellä hittinikkarisedät tehtailee typykälle jotain bängeribiisiä. Olen valmis!
Kiinnostaa suuresti myös brittien kappale ja hauskaa on myös kuulla, millaiselle esityksellä se Alankomaiden Joost Klein (?) kisaan lähtee.
Sara on UMK:n paras laulaja. Ja biisi aiheuttaa kylmiä väreitä. Eli siis Sara viisuihin.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/26360d16-956b-4eb1-809a-0d0c25…
Joko tämä on linkattu tänne? Mitähän tälläkään mielenosoituksella saadaan aikaan, muuta kuin ärsytystä? Ja mistä vetoa että joku aktivisti kuitenkin tunkeutuu myös itse UMK-lavalle....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siipolan somepäivityksissä hän kehuu koko ajan itseään, on ykkönen siellä, ja kakkonen täällä, kiitoksia on tullut sadoittain ja kehumista vieläkin enemmän --- en voisi edes kuvitella että Käärijä julkaisisi itsestään tuollaisia jorinoita, vaikka palkintoja on tullut ja kiitosta vieläkin enemmän.
Julkaisi Käärijäkin vastaavia tietoja ja hehkutti innoissaan. Sai paljon anteeksi, kun oli kovin inhimillinen ja samaistuttava.
Suomessa ei olla totuttu iloitsemaan menestyksestä, kun joku voi pahastua.
Ei ole omakehu haissut hänellä kylläkään
Ei ole Siipolallakaan mitään haisevaa omakehua. Ei edes paskdn hajuista. Ihan iloista ihmettelyä ja kiittelyä vain. Käärijä osas vetää oikeista naruista ja antaa vaatimattoman kuvan, vaikka luukutti ja hehkutti, väliin jopa jopa röyhkeästi
Tää Nublu on älyttömän mielenkiintoinen artisti ja jos kiinnostaa niin suosittelen tutustumaan biiseihin. Minä ka ja Kastehein ainakin vaikutti minuun. ( Ymmärrän kohtalaisesti viron kieltä).
Vähän ohis,mutta ei kuitenkaan. Enemmän huomio.
(Ja tr igger w arning,kuten nykyään varmaan pitäisi tällaisten eteen laittaa.)
Mietin miten "kauhuissaan" ihmiset on nykyään muka sanoituksista.
Ja muistelin omaa lapsuuttani. Olen syntynyt kasarilla.
Limudiscoissa soi "tahdon rakastella sinua"
Hausmyllyn "mikä siinä mustassa viehättää,onko mustalla valkoista pidempää"
Nyt syöksyy sukkula Venukseen
Raptorin " faijasi mukaan kimppaan,olenkin jo kyllästynyt pelkkään p imppaan, pienenä eno minut aina r******, jos en antanut, seinään paiskasi".
Kysyin vielä äidiltäni, miten noi biisit meni silloin läpi, siis ihan lapsilla/teineillä ja hän sanoi,ettei niitä ajateltu. Eikä niitä ajateltukaan.
Noiden rinnalla aika kevyet sanat kyllä joka ikisessä umk biisissä. Niistäkun on täällä valitettu.
(Toki raptori ei ole ehdolla euroviisuihin). Mitenköhän menisi läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis,mutta ei kuitenkaan. Enemmän huomio.
(Ja tr igger w arning,kuten nykyään varmaan pitäisi tällaisten eteen laittaa.)
Mietin miten "kauhuissaan" ihmiset on nykyään muka sanoituksista.
Ja muistelin omaa lapsuuttani. Olen syntynyt kasarilla.
Limudiscoissa soi "tahdon rakastella sinua"
Hausmyllyn "mikä siinä mustassa viehättää,onko mustalla valkoista pidempää"
Nyt syöksyy sukkula Venukseen
Raptorin " faijasi mukaan kimppaan,olenkin jo kyllästynyt pelkkään p imppaan, pienenä eno minut aina r******, jos en antanut, seinään paiskasi".
Kysyin vielä äidiltäni, miten noi biisit meni silloin läpi, siis ihan lapsilla/teineillä ja hän sanoi,ettei niitä ajateltu. Eikä niitä ajateltukaan.
Noiden rinnalla aika kevyet sanat kyllä joka ikisessä umk biisissä. Niistäkun on täällä valitettu.
(Toki raptori ei ole ehdolla euroviisuihin). Mitenköhän me
Tää on niin totta! Hoilattiin sukkula venukseen kaveri kanssa, ja kyllä me jopa tajuttiin mitä se tarkoitti, mutta se oli vaan hauskaa, eikä ketään kiinnostanut.
t. kasarin lapsi
Käärijän somepostaukset on ihan parhaita. Nyt on ollut ilottelua jääkiekkokaukalossa ja hiihtoa, pilaillen omien taitojensa kustannuksella. Aina saa nauraa, hauska kaveri. Olisi ansainnut viisuvoiton jo ihan pelkällä positiivisella persoonallaan.