Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
3521/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiwibloggsin William ei paljon lämmennyt Windows95manille. En kyllä itsekään lämpene. Halpisversio Gyntheristä mukahauskalla videolla. Tietää jo etukäteen että tämmöinen shaiba ei viisuissa pärjää. Toki siitä voi parit naurut saada. Ja jonkun mielestä tuo on hyvä?

Deban lämpeni.

Vierailija
3522/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistunut live on kaiken A ja O. Huono live on pilannut monta siihen asti potentiaalista ehdokasta. 

Surullisen kuuluisa ram pam pam. Bess onnistui laulussa ja biisi oli hyvä. Olisi voinut voittaa, mutta kaikki muu oli kyllä miten sen sanois. Esityksessä ei ollu mitään ideaa. Mikä toi alun rinnuksen kukka edes oli? Asut, pesäpallomailat, aivan liian tumma kuva jne. ei ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3523/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isaac Senen live v. -22 meni kanssa pieleen. Harmitti kun Kuuma jäbä oli niin hieno kappale ja video upea. Tympii vähän äänen muokkaaminen kun tuntuu ettei nykyään tarvitse edes osata laulaa. Tärkeintä on lavapresenssi ja nauhat korjaa osamisen puutteen.

Vierailija
3524/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos olette käyneet kuuntelemassa Youtubessa Piano with Panon pianoversiot tämän vuoden umk-ehdokkaista? Cyan Kicks, Sara ja Windowsmies löytyy jo. Tosi kivalta kuulostaa etenkin Saran ja CK:n biisit, eikä No Ruleskaan mitenkään huono ole ilman laulua. Voi kun voisi pianoversiot lähettää viisuihin.

Vierailija
3525/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi on näköjään joku biisi mitä ei pysty kuunnella loppuun. Tänä vuonna se on Sini. Viime vuonna Benjamin ja Portion Boys. 🤢

mä en oo saanut toistaiseksi kuunneltua jesse markinia enkä windows95miestä loppuun. Kertonee jotain.

Mä en ole pystynyt kuuntelemaan yhtään ehdokasbiisiä loppuun. Niin uskomatonta skeidaa, ettei voi kuin ihmetellä raadin valintoja. Satoja biisejä on ollut tarjolla, ja nämä muka parhaita! En usko, että suomalaisen musiikkibisneksen taso voi olla oikeasti näin surkea. Huonot biisit ja surkeat esitykset. Parempi olis jättää koko kisa väliin tänä vuonna.

Vierailija
3526/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää Windows mies kuin se Stig ole kummatkin Gynther klooneja? 

Vierailija
3527/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Monien maiden kansallisen karsinnan finaalissa on kv. juryt. Suomessahan niiden osuus on 25 % kokonaispistemäärästä, mutta esim. Ruotsin melloissa juryjen osuus on 50 % ja Norjan karsinnoissa 40%.

Vierailija
3528/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistunut live on kaiken A ja O. Huono live on pilannut monta siihen asti potentiaalista ehdokasta. 

Surullisen kuuluisa ram pam pam. Bess onnistui laulussa ja biisi oli hyvä. Olisi voinut voittaa, mutta kaikki muu oli kyllä miten sen sanois. Esityksessä ei ollu mitään ideaa. Mikä toi alun rinnuksen kukka edes oli? Asut, pesäpallomailat, aivan liian tumma kuva jne. ei ei.

Joo, äänestin sinä vuonna Bessiä monta kertaa toivoen, että live paranisi itse kisaan mennessä. Ihan sen takia että biisi oli hyvä, suomeksi ja oli aika valita nainen. Luulen, että ns. satunnaisten katsojien silmissä esitys vaan oli heikko ja siksi keskinkertainen Rasmus nousi voittoon. Esitys vaikuttaa kyllä tosi paljon.

Vierailija
3529/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi on näköjään joku biisi mitä ei pysty kuunnella loppuun. Tänä vuonna se on Sini. Viime vuonna Benjamin ja Portion Boys. 🤢

mä en oo saanut toistaiseksi kuunneltua jesse markinia enkä windows95miestä loppuun. Kertonee jotain.

Mä en ole pystynyt kuuntelemaan yhtään ehdokasbiisiä loppuun. Niin uskomatonta skeidaa, ettei voi kuin ihmetellä raadin valintoja. Satoja biisejä on ollut tarjolla, ja nämä muka parhaita! En usko, että suomalaisen musiikkibisneksen taso voi olla oikeasti näin surkea. Huonot biisit ja surkeat esitykset. Parempi olis jättää koko kisa väliin tänä vuonna.

Jepalis. Tämä vuosi on huonoin viimeisestä kolmesta vuodesta. Rasmusta diggailin ja Cyan Kicks toimi sinä vuonna ja Bess.  Sitten oli Käärijä ja Kuumaa. Monet muutkin biisit upposi. No joka vuosi ei tule mestariteoksia kai se pitänee hyväksyä.

Vierailija
3530/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vain sun oma subjektiivinen mielipide ja henkilökohtainen kokemus, ei mikään fakta. Samaan aikaan monen muun mielestä jotkut julkaistuista biiseistä on todella hyviä, mikä on ihan yhtä validi mielipide. Vähän ihmetyttää, mikä oikein on näiden valittajien oma musamaku, jos näinkin monipuolinen kattaus on muka läpeensä skeidaa. Vai halutaanko vain kärjistää, ja se oma mielipide oikeasti olisikin vähän neutraalimpi, tyyliin, onpa laimeita biisejä, tai ei edusta omaa musamakua. Tai sitten pitää vaan lytätä ihan lyttäämisen ilosta ja nostaa itsensä musamakuineen muiden yläpuolelle, mikä on aina varma typeryyden merkki.

Vierailija
3531/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiwibloggsin William ei paljon lämmennyt Windows95manille. En kyllä itsekään lämpene. Halpisversio Gyntheristä mukahauskalla videolla. Tietää jo etukäteen että tämmöinen shaiba ei viisuissa pärjää. Toki siitä voi parit naurut saada. Ja jonkun mielestä tuo on hyvä?

Suunnilleen kaikki muut ulkkisreagoijat onkin sitten tykänneet, jopa hullaantuneet Win95manista.

Vierailija
3532/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina Inkeri Ankeinen, is it you? Tasohan on ihan hemmetin kova, videot ovat upeita, ja esiintyjät mahtavia. Siitäkin huomaa että ei ennen kukaan ulkomailla juuri välittänyt suomen karsinnoista, nyt on jengiä joka puolelta kommentoimassa ja reagoimassa. Jos kaikki tuntuu huonolta niin vika ei ehkä olekaan korvissa vaan korvien välissä ;)

Vierailija
3533/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no rules!

Vierailija
3534/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinin biisi on ihana. Yleensä tykkään paljon vähemmän naisten lauluista, mutta jostain syystä tykkään tästä tosi paljon. Ehkä se on kiva kun kappaleen voi ymmärtää miten haluaa, riippuen siitä millä fiiliksellä on. Tanssittava, ja hyvä fiilis jää. Piano on tosi ihana, ja se kontrasti ja kombo biitin kanssa.

Vierailija
3535/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shalom!

Israel osallistuu. Kiva!

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2f930216-bf08-4f34-a8bd-7eda30…

Mut kuinkas se Jesse? 

Vierailija
3536/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shalom!

Israel osallistuu. Kiva!

Mut kuinkas se Jesse? 

Mä tykkäsin Jessen biisistä, mutta en sitä sitten kyllä äänestä jos Jesse ei kerta ole Malmöön lähdössä. 

Vierailija
3537/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shalom!

Israel osallistuu. Kiva!

Mut kuinkas se Jesse? 

Jesse kisaa UMK:ssa. Hyvin todennäköisesti ei voita kisaa, mutta jos sattuisi voittamaan, Ylellä on varasuunnitelma, joka lienee se, että toiseksi tullut lähtee viisuihin.

Vierailija
3538/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shalom!

Israel osallistuu. Kiva!

Mut kuinkas se Jesse? 

Mä tykkäsin Jessen biisistä, mutta en sitä sitten kyllä äänestä jos Jesse ei kerta ole Malmöön lähdössä. 

Ihan turha tuon on edes kilpailla. Suututtaa kun vei paikan joltakin toiselta.

Vierailija
3539/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lista

1. Windows95man (en tiedä, miksi mä koukutuin heti tähän, mun mielestä vastustamaton parodia kaikkine kliseineen :D)

2. Sara

3. Sini

4. Sexmane

5. Cyan Kicks 

6. Jesse 

Vierailija
3540/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, äänestin sinä vuonna Bessiä monta kertaa toivoen, että live paranisi itse kisaan mennessä. Ihan sen takia että biisi oli hyvä, suomeksi ja oli aika valita nainen. Luulen, että ns. satunnaisten katsojien silmissä esitys vaan oli heikko ja siksi keskinkertainen Rasmus nousi voittoon. Esitys vaikuttaa kyllä tosi paljon.

tää on muuten mielenkiintoinen pointti, koska ei saisi sokaistua esityksen ulkosille puitteilla koska ne voidaan muuttaa. Look awayta äänestettiin sen kuution takia ja koko kuutioitua ei saanut edes viisuihin!! Lopulta esityksestä katosi kaikki miksi sitä äänestettiin. Se superman mikä lie oli biisinä parempi. 

Ketju on lukittu.