UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Kaipa minäkin teen oman listani. Saa nähdä mihin väliin tämän iltainen MG x nublu menee!
1. Windows95
2. Sexmane
3. Jesse Markin
4. CK
5. Sara
6. Sini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että Israel osallistuu. Sinnehän hyökättiin ensin, ja he puolustavat omaa maataan. Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, ja sen vuoksi oli oikein sulkea venäläiset kisasta.
Uskokaa jo, että puolustus ei ole siviilien tappamista. Gaza on nyt lasten hautausmaa. Ne yrittää tappaa sieltä ohjuksilla kaikki. Ihan kaikki.
Itse en tiedä mikä Israelin strategia on mutta aika hirvittävää se on jos vain yritettäisiin tehdä kansanmurha ja tappaa koko Gaza. Kyllä kai tuossa jotain strategistakin on ollut iskeä Hamasin tunneliverkostoon ja tukikohtiin ja tappaa niiden johtajia. Kyllä minä uskon että tuossa saattaa jonkin verran kostokin painaa Hamasin toimista, jotka aiheuttivat monille varmaan monisukupolvisen trauman, sen verran suuria ihmisoikeusrikkomuksia he tekivät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että Israel osallistuu. Sinnehän hyökättiin ensin, ja he puolustavat omaa maataan. Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, ja sen vuoksi oli oikein sulkea venäläiset kisasta.
Uskokaa jo, että puolustus ei ole siviilien tappamista. Gaza on nyt lasten hautausmaa. Ne yrittää tappaa sieltä ohjuksilla kaikki. Ihan kaikki.
Unisefin mukaan luku oli tuhansissa kuolleissa lapsissa jo lokakuussa. Nyt huidellaan kohta 15 000 kuolleessa. Ja Israel vaan juhlii viisuja. Ei juma.
https://www.unicef.org/press-releases/gaza-has-become-graveyard-thousan…
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi on näköjään joku biisi mitä ei pysty kuunnella loppuun. Tänä vuonna se on Sini. Viime vuonna Benjamin ja Portion Boys. 🤢
mä en oo saanut toistaiseksi kuunneltua jesse markinia enkä windows95miestä loppuun. Kertonee jotain.
Mun lista:
1. Sini Sabotage
2. Cyan Kicks
Ei: Windows95man, Sara Siipola, Sexmane
Olisi pitänyt diskata aikoja sitten ja ottaa joku muu tilalle: Jesse Markin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tiedä mikä Israelin strategia on mutta aika hirvittävää se on jos vain yritettäisiin tehdä kansanmurha ja tappaa koko Gaza. Kyllä kai tuossa jotain strategistakin on ollut iskeä Hamasin tunneliverkostoon ja tukikohtiin ja tappaa niiden johtajia. Kyllä minä uskon että tuossa saattaa jonkin verran kostokin painaa Hamasin toimista, jotka aiheuttivat monille varmaan monisukupolvisen trauman, sen verran suuria ihmisoikeusrikkomuksia he tekivät
Israelin stragedia on tuhota Hamas hinnalla millä hyvänsä. Homman nimi on tuhoa tai tule tuhotuksi.
^
Ne tuhannet lapset ei ole hamas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unisefin mukaan luku oli tuhansissa kuolleissa lapsissa jo lokakuussa. Nyt huidellaan kohta 15 000 kuolleessa. Ja Israel vaan juhlii viisuja. Ei juma.
missä se 15000 mainittiin?
miksi hamas tekee terrori-iskuja jos vastassa on maa jolla on erittäin tehokas armeija? eikö tämä ollut tiedossa että ei kunnian kukko laula iskujen jälkeen.
Jessen Glow on nyt nousussa viraalilistalla. On nyt 17.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista millon olisi näin jakautunut mielipiteet! :D listat ovat käänteisiä jos verrataan. Itsellä tällä hetkellä
1.CK
2. Sara
3. Win95
4. jesse
5. sini
6. sexmane
Mikä tuossa CK:n biisissä on niin iskevää? En tajua. Sexmanekin iskee tällaiseen almost-buumeriin ennemmin jonka sanoitukset toisinaan tuntuu vähän kornilta mutta vähemmän kamalilta kuin esim Sini Sipulin. Balladi-ihmisiä en ole koskaan ollut vaikka ei Saran balladi nyt missään nimessä huonoin ole, onhan noita joka viisuissa tuon kaltaisia. CK:sta tulee mieleen kuin joku 2008 vuoden emorokki
En voi puhua kuin itseni puolesta, mutta mulle tulee mieleen 2000-luvun alku kuten BC:n biisistä ja mä tykkään sen ajan musiikista. Vähän kuin täällä fiilistellään 90-luvun musiikkia.
Mä taas en voi kuunnella sexmanea koska se autotune tai mikä lie kaiku käy korvaan. :D toivottavasti liveissä joku yllättäisi ja olisi selvästi parempi kuin muut
Sotarikokset on sotarikoksia. Mutta ebulle raha kelpaa. Meni maku koko kisoista. Myös umkista. Pitäkää tunkkinne. Son moro.
Tämä kisa käydään varmaan Cyan Kicksin, Saran ja Windows95manin kesken. Paljon riippuu livestä.
Vierailija kirjoitti:
On myös irvokasta, että kaikki on huutamassa israelille sääntöjä ja mitä tekevät väärin, mutta miksi ette huuda samaa hamasille? Missä miekkarit siitä, että hamas noudattaisi ihmisoikeussopimuksia?
Niinpä. Eilen täällä joku sanoi, että olisi hänestä oikein jos hamas hyökkäisi ruotsin viisuihin mikäli Israel saa osallistua...
Sara Siipola on halpa tuotanto ja ääni on mun ja mun tuttujen mielestä hieman liian outo huonolla tavalla, kun outokin voi olla hyvä. Johtuukohan se autotunesta? Biisin nimi on mitä on, sanat jo useassa biisissä kierrätetty, Itse biisi on kuitenkin siinä paketista parasta, vaikka vanhahtavaa ja moneen kertaan kuultua. Videon värit ja vaatetus kuin Loreenilta, vähänkö noloa.
Windows95 ei kiitos. Sabotage ei kiitos. Cyan Kicks biisi ei vaan lähde tänä vuonna. Jesse fressi ja hyväntuulinen, mutta riittääkö se?
Jos ei viimeinen biisi irrota sokkaa, ei tänä vuonna jännätä sijoitusta. Pelkästään se, että äänet ja mielipiteet jo nyt hajaantuu, kertoo, että riittävän hyvää, jonka taakse asettua, ei vain ole.
Vierailija kirjoitti:
Sotarikokset on sotarikoksia. Mutta ebulle raha kelpaa. Meni maku koko kisoista. Myös umkista. Pitäkää tunkkinne. Son moro.
moro moro. itse en ajattele että israelin euroviisuorganisaatio on yhtä kuin lasten tappaminen. myöskin tunnen sympatiaa israelia kohtaan terrori-iskujen takia joiden julmuus syvästi järkytti minua koska ne myös kohdistui perheisiin ja lapsiin ja nuoriin ihmisiin. Syyttömiin siviileihin.
en ole automaattisesti israelin enkä palestiinan puolella. en menisi free palestine marssille koska hamas on niin vallankahvassa tuolla. toki, onko ihme? kaltoinkohtelu lisää vihaa mikä lisää ääriajattelua mikä lisää terrorismia mutta en tuomitse israelin toimia sataprosenttisesti. niillä oli syynsä. ovatko ne oikeasuhtaisia? eivät todennäköisesti.
tuolla rauhan teko on äärimmäisen vaikeaa. toinen haluaa koko israelin pois kartalta.
Vierailija kirjoitti:
Jessen Glow on nyt nousussa viraalilistalla. On nyt 17.
Korjataan nyt: Ei kyseessä ole viraalilista vaan Spotifyn Suomen Top 50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska hamas pitää siviilejä siellä ihmiskilpenään. Pitäis muistaa että tämänhetkinen tilanne johtuu siitä että hamas hyökkäsi, ensin niiden nuorten festarikävijöiden kimppuun.
Ja mistähän mahtoi johtua hyökkäys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
missä se 15000 mainittiin?
miksi hamas tekee terrori-iskuja jos vastassa on maa jolla on erittäin tehokas armeija? eikö tämä
Joulukuussa oli jo yli 10 000 kuollutta lasta. Siellä ei ole ruokaa ja vettä, joten lapsia kuolee myös nälkään, synnytyksiin ja tauteihin. Sekä pommituksiin koko ajan. Avustajien on vaikea päästä alueelle ja avistustyöntekijöitä on kuollut myös. 70 % kuolleista on naisia ja lapsia.
Seuratkaa ulkomaisia medioita, unisefiä, amnestyä ja yk:ta.
https://euromedmonitor.org/en/article/6020/Over-10,000-infants-and-chil…
Vierailija kirjoitti:
Tämä kisa käydään varmaan Cyan Kicksin, Saran ja Windows95manin kesken. Paljon riippuu livestä.
Tänä vuonna voi jopa käydä niin, että yleisöäänet menevät niin tasan, että kv. juryt ratkaisevat viisuedustajan.
Sama top 3 täällä!
Saran biisissä häiritsee ainoastaan tuo nimi. Vaikka hajalla olis parempi.