UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
^ Mikäs se oikeuttaa Hamasin touhut?
Mä en luottais Hamasin tietoihin kuolonuhrien määrästä. ovat pakottaneet panttivangitkin puhumaan mitä sattuu kameralle kuinka niin oli hyvät olot siellä. mietin vain mitä Israelin pitäisi tehdä. Kohauttaa olkia ja sanoa Hamasille että soosoo? Hamasille jonka tavoitteena on tuhota Israelin olemassaolo.
En lähtisi Free Palestine marsseille. Lähtisin jos niissä samalla sanottaisiin että Fuck Hamas. Ei siinä että mitenkään yleisesti ottaen olen Israelin liioiteltujenkin voimakeinojen puolella. Mutta niinhän se on että Hamas käyttää jengiä ihmiskilpinä. Se on ihan totta.
Window95sman jos pääsee kisoihin, niin on sillä tekemistä, että saa aikaan sellaisen shown, mikä korvaa musiikin puutteen.
Mutta kun euroviisuista on kyse, niin eipä siellä olla aina musiikilla pärjätty. Pitää vain olla oikeaan aikaan oikeassa paikassa, eli joskus olla mies naisen vaatteissa, joskus laulaa niin korkealta että lasit särkyy, ja joskus tulla sotaa käyvästä maasta. Tai olla ruotsalainen.
Voi, että olen nyt iloinen, että tämä No Rules on mukana. Olen varmaan lähes 100 kertaa kuunnellu ja se vain paranee kerta kerralta.
Onnea ja 110 % uskoa itseenne Windows95man ja Henri Piispanen finaaliin. Hyvä tulee!
Nyt on suosikki, kiitos
Vierailija kirjoitti:
Voi, että olen nyt iloinen, että tämä No Rules on mukana. Olen varmaan lähes 100 kertaa kuunnellu ja se vain paranee kerta kerralta.
Onnea ja 110 % uskoa itseenne Windows95man ja Henri Piispanen finaaliin. Hyvä tulee!
Nyt on suosikki, kiitos
Eikö sulla ollut mitään muuta tekemistä kuin kuunnella tuota?
En oo käynyt koronasulkujen jälkeen salilla ryhmäliikuntatunneilla, mutta nyt tekis mieli lähtee jumppaamaan tuon No rulesin tahtiin.
Voi olla, että No rules saa paljon ääniä lapsiperheiltä, koska pikkulapset voivat kuvitella Vainun laulamaan tuota biisiä!
Vierailija kirjoitti:
Window95sman jos pääsee kisoihin, niin on sillä tekemistä, että saa aikaan sellaisen shown, mikä korvaa musiikin puutteen.
Mutta kun euroviisuista on kyse, niin eipä siellä olla aina musiikilla pärjätty. Pitää vain olla oikeaan aikaan oikeassa paikassa, eli joskus olla mies naisen vaatteissa, joskus laulaa niin korkealta että lasit särkyy, ja joskus tulla sotaa käyvästä maasta. Tai olla ruotsalainen.
Tänä vuonna on uhka tulla ylitarjontaa showmiekkosista, kun mukana on Hollannin Joost Klein, Virolta vahvasti tyrkyllä 5Miinust ja Kroatialta Baby Lasagna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna on uhka tulla ylitarjontaa showmiekkosista, kun mukana on Hollannin Joost Klein, Virolta vahvasti tyrkyllä 5Miinust ja Kroatialta Baby Lasagna.
Niin, ja Irlannilta ehkä Go Tobann, Norjalta todennäköisesti My A.I. Ja No rules on kaikkia nuita biisejä huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka sanoo että tämä windows95man "nolaisi" suomen on niitä samoja vinkujia jotka sanoivat samaa lordista ja käärijästä.
Mielestäni tekohauska ESC-parodia on kuolleena syntynyt idea, tekee sen kuka tahansa, jopa sisäsiittoisempaa blondailua kuin ruotsalaisten sävellykset tai kulissipeli tai kultalamemekoissa kiemurtelevat botox-naiset. Muistan nauraneeni tasan yhden kerran siinä Will Ferrellin leffassa ja ainoat kiinnostavat 5 minuuttia oli se viisuvoittajien yhteislaulukohtaus.
Meillä ON jo yksi Stig, joka on tuolla lippislookilla vetänyt, joka osaa laulaakin ja jolta oikeasti löytyy hyviä biisejä. En sitten tiedä hakiko tänä vuonna ESC:iin tai onko kiinnostunutkaan. Olisi sama artisti siinä sitten vetänyt koko suomiräp/junttila skenen ja oltaisiin saatu 6 muuta mielenkiintoisempaa esitystä mukaan.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli jotenkin sellainen fiilis, että Windows95man on Käärijän lämppärinä nähnyt mistä hänen nuoret tyttöfaninsa innostuvat, ja ajatellut menestyä sitten samoilla elementeillä. Mutta Käärijällä musiikki tuli ensin, sitten vasta hassuttelijapersoona. Hienoa jos Käärijä on inspiroinut, mutta pitäisi löytää se ihan oma juttu ja tyyli, ja sitten mennä täysillä sillä, ja jos on tarpeeksi omaperäinen ja hyvä, niin menestystä ehkä saattaa tulla.
Tämä Windows95man on tehnyt keikkaa jo ennen Käärijän menestystä. Osallistuin joskus hänen etäbileisiin koronasulkujen aikana.
on tehnyt keikkaa joo mutta biisit. mutta biisit, missä ne on ?
Shortsit on se juttu. Se ainoa juttu. Shortsit. Ei yhtä hyvä juttu kuin bolero.
En kyllä muista, että Winkkarilla olisi vielä ollut yhtään biisiä, kahdesti olen ysärifanina armollisesti kuunnellut No rules!, mutta en edelleenkään muista biisistä yhtään mitään paitsi, että E-Type on ehkä sata miljoonaa kertaa kovempi kuin Win95-Tyyppi. Ja tämä on vielä rakentavaa ja armollista kritiikkiä ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin itse tykästynyt Ranskan Slimaneen ennen kuin kävi ilmi että hän on viisuissa. mm. Chez toi oli soinut omalla soittolistalla. Mutta euroviisubiisi Mon Amour ei kyllä napannut yhtään jostain syystä. Aivan turhan mahtipontista vaikeroivaa tekotaiteellista ölinää. Sori :D. Harmi.
Tekotaiteellista ölinää? Tuollainen laulu pitääkin tuutata kunnolla ja on siinä monta herkempääkin kohtaa. Ranskan tämän hetken suosituin laulaja.
Slimane on kyllä tosi kova laulaja, mutta minun makuuni hänen biisinsä on tylsähkö ja turhan pateettinen. Kaikki kunnialle laulajalle, mutta minulla on sellainen kutina, ettei Ranska ihan terävimpään kärkeen tuolla biisillä nouse, varsinkin jos Italia lähettää Diodaton kunnon italopowerballadilla tai ehkäpä Il Volon hake
Voi voi, Suomen mahikset voittoon laskee entisestään.
Tuskin meillä mitään mahiksia onkaan. Viime vuonna oli.
Vierailija kirjoitti:
^ Mikäs se oikeuttaa Hamasin touhut?
Ei mikään. Mutta Hamas ei ole kisoissa, eikä pitäisi olla Israelinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en luottais Hamasin tietoihin kuolonuhrien määrästä. ovat pakottaneet panttivangitkin puhumaan mitä sattuu kameralle kuinka niin oli hyvät olot siellä. mietin vain mitä Israelin pitäisi tehdä. Kohauttaa olkia ja sanoa Hamasille että soosoo? Hamasille jonka tavoitteena on tuhota Israelin olemassaolo.
En lähtisi Free Palestine marsseille. Lähtisin jos niissä samalla sanottaisiin että Fuck Hamas. Ei siinä että mitenkään yleisesti ottaen olen Israelin liioiteltujenkin voimakeinojen puolella. Mutta niinhän se on että Hamas käyttää jengiä ihmiskilpinä. Se on ihan totta.
Ei ole hamasin lukuja. Kyllä siellä on kansainvälisiä järjestöjä. Amnesty on raportoinut paljon kuolleista.
Tosiaan, tänäänhän kuullaan taas yksi uusi yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt. Minä olen kuunnellut tätä biisiä jo monta kertaa ja hyvin svengaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo 5 eka biisiä on melkoista geneeristä radioshaibaa, yksikään noista ei tulisi pärjäämään esc:ssä tänä vuonna. Kaikki toivo 2 vimppabiisin varassa siis...
Kauheasti täällä viime vuonna Tattootakin parjattiin geneeriseksi shaibaksi, ja aika hyvinhän tuo pärjäsi.
Tattoo oli ja on geneeristä shaibaa ja viime vuonna kuin Putinin pressanvaalivoitto. Julistettiin voittajaksi kuukausia ennen pelkän naaman perusteella ja voitti jollain muulla kuin kansan äänillä ;D
-winner-
Mun mielestä Jesse Markinin valinta ja mukana pitäminen on täydellinen epäonnistuminen Yleltä. Tässäkin keskustelussa jotkut jankkaa sivutolkulla tappamisesta, sodasta ja terrorismista, vaikka tämän musiikkikilpailun pitäisi olla niitä nykyään harvoja paikkoja, jossa ei tarvitsisi koko ajan miettiä maailman kauheuksia, vaan voisi edes vähän iloita ja fiilistellä jotain.
Cyan Kicksin biisistä ei saa kiksejä. Niiden viime biisi oli parempi. Tästä tulee mieleen joku Saara Aalto yhdistettynä 2008 vuoden emorokkiin. Sori jos olen harsh.