Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
2981/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videon alussa ajattelin, että ihan järkyttävä tämä windowsman, mutta kyllähän se siitä lähti. Kun vielä kuunteli biisin ilman videota, niin sehän oli hyvä. 

Mun mielestä Spotify toimii hyvin CV:nä artistilla ja kuuntelin hänen edelliset biisit. No ei kyllä lähde. Ei tuosta saa hyvää tekemälläkään.

Ei niitä edellisiä onneksi olla viisuihin lähettämässä. Tämähän oli sitä paitsi hänen eka oma sinkkunsa?

Minä kuuntelin etukäteen spotifysta millaista musiikkia Sexmane ja Jesse Markin tekevät, ja ajattelin, että näistä en tule pitämään. Mutta kas kummaa, minä pidinkin heidän umk-biiseistään! 

Joo sehän lupaa h

Ei ollut Keiran oma biisi, musiikin ammattilaiset tekivät sen ja valitsivat Keiran laulamaan.

Vierailija
2982/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keira oli viimevuonna kisassa Teemu Brunilankin kirjoittamalla biisillä. Brunila on kirjoittanut hittiä toisensa jälkeen, mm. JVG, jopa Kylie Minogue. Ollut Studio Killerssissäkin laulamassa. Tottakai Keira pärjäsi hänen kirjoittamallaan biisillä.

Mitähän Keiralle nyt kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2983/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että Käärijän menestystä tullaan toistamaan seuraaviin vuosiin tai jopa yli kymmeneen jopa kymmeniin vuosiin. Niin ainutkertainen kuvio se oli.

Jostain pystymetsästä vedetty oudon karismaattinen artisti Suomen mittakaavassa bängeribiisillä joka on kaikkein suurin bängeri mitä on hänen biisinkirjoitusjoukkonsa ikinä tehneet. Ihan yllättävää että osasivat tuommoisen edes vääntää. Vrt. Meinasi voittaa Lortsun ammattibiisinkirjoittajat. Ihan ennenkuulumatonta. Ja vielä nousi tuntemattomuudesta kuuluisuudeksi.

ja puolet biisistä oli vielä laulamista räppäämisen sijaan mikä ei ole hänen vahvuutensa :D Siinä nähtiin että biisistä se on kiinni ja karismasta, ei niin paljoa edes laulutaidosta.

Vierailija
2984/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lähettää viime vuoden Kuumaan biisin. Ei sillä voittoa tulisi, mutta lähtisi laadukas, hyvin laulettu kappale, jossa kivat sanat ja joka herättää tunteita, ja jää hyvä mieli.

Vierailija
2985/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykännyt Portion Boysista mut tämä No Rules jäi ainakin omaan päähäni soimaan hyvällä tavalla ja video sai hymyn huulille. :D En mä odota tänä vuonna mitään Käärijän kaltaista ilmiötä, vaan suhtaudun avoimin mielin ehdokkaisiin. No Rules olisi aika hauska veto näihin Ruotsin viisuihin. :D Mutta katotaan nyt vielä, mitä tulee.

Vierailija
2986/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyykö Windowsin esitys kasassa livessä? Ei ole mikään helppo biisi laulaa, jotta ääni kuuluu ja pysyy vireessä. Pandora ja Teflon brothers kuulosti videolla hyvältä, mutta livessä olivat täysin epävireessä.

En tiedä,mutta haluan että toi Windows95 mies lentää jollain kaapelilla :D sais edes umk:n kunnon shown.

Eka biisi,josta siis oikeasti innostuin. Ja oli kiva katsoa reaktioita kun jengi alkaa hymyillä tai nauraa.

Musta olis hyvä lähettää Ruotsiin joku ei niin vakava,kun ne varmaan ottaa taas niin tosissaan.

Tuulikone tarvitaan.

Ei valitettavasti Winkkarin kohdalla mikään auta, ei vaikka puhuri veisi shortsit jalasta ja alta paljastuisi aina vaan pienemmät shortsit.

-winner-

Vierailija
2987/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että Käärijän menestystä tullaan toistamaan seuraaviin vuosiin tai jopa yli kymmeneen jopa kymmeniin vuosiin. Niin ainutkertainen kuvio se oli.

Jostain pystymetsästä vedetty oudon karismaattinen artisti Suomen mittakaavassa bängeribiisillä joka on kaikkein suurin bängeri mitä on hänen biisinkirjoitusjoukkonsa ikinä tehneet. Ihan yllättävää että osasivat tuommoisen edes vääntää. Vrt. Meinasi voittaa Lortsun ammattibiisinkirjoittajat. Ihan ennenkuulumatonta. Ja vielä nousi tuntemattomuudesta kuuluisuudeksi.

ja puolet biisistä oli vielä laulamista räppäämisen sijaan mikä ei ole hänen vahvuutensa :D Siinä nähtiin että biisistä se on kiinni ja karismasta, ei niin paljoa edes laulutaidosta.

Viestisi on osittain hyvin surullinen, mutta täysin totta.

Vierailija
2988/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin lähettää viime vuoden Kuumaan biisin. Ei sillä voittoa tulisi, mutta lähtisi laadukas, hyvin laulettu kappale, jossa kivat sanat ja joka herättää tunteita, ja jää hyvä mieli.

Harmi kun tämmöisiä ei ole yhtäkään mukana tämän vuoden umk:ssa 

Vierailija
2989/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa Kuumaa ollut tänä vuonna. Olisi mennyt heittämällä läpi.

Robinilla ois voinut olla mahkut tänä vuonna jos ois vaan saanut viimevuotista paremman biisin.

Tässä tiivistyy koko kilpailun järjettömyys. On toinen toistaan parempia (?) artisteja jotka superhypermegavarmasti voittaa,mitä siitä että niiden biisit on vaan ihan p-skaa...

Vierailija
2990/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mä oisin viime vuonna voinut lähettää kuumaan, benjaminin eikä ois ollut edes paha mieli. Keirakin ois mennyt mutta sais vielä hakea muutaman vuoden esiintymiskokemusta ennen.

ja voi erika ja bess miksi me ei saatu nähdä teitä viisuissa :,( Paljon hyviä biisejä on mennyt kankkulan kaivoon tässä suhteessa.

Vierailija
2991/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja en vähättele ollenkaan Slimanen saavutuksia, pidän hänestä artistina mutta toivon että olisi valinnut vähän erityylisen biisin.

Niin, tuollahan voi vaikka voittaa koko kisan. Iho nousee kananlihalle ja on vain ihan pakko keskittyä kuuntelemaan. Slimane katsoo suoraan kameraan ja tulee tunne, että hän laulaa just ja vain minulle. Mon amour. Je t'aime.

Vierailija
2992/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyykö Windowsin esitys kasassa livessä? Ei ole mikään helppo biisi laulaa, jotta ääni kuuluu ja pysyy vireessä. Pandora ja Teflon brothers kuulosti videolla hyvältä, mutta livessä olivat täysin epävireessä.

En tiedä,mutta haluan että toi Windows95 mies lentää jollain kaapelilla :D sais edes umk:n kunnon shown.

Eka biisi,josta siis oikeasti innostuin. Ja oli kiva katsoa reaktioita kun jengi alkaa hymyillä tai nauraa.

Musta olis hyvä lähettää Ruotsiin joku ei niin vakava,kun ne varmaan ottaa taas niin tosissaan.

Tuulikone tarvitaan.

Ei valitettavasti Winkkarin kohdalla mikään auta, ei vaikka puhuri veisi shortsit jalasta ja alta paljastuisi aina vaan pienemmät shortsit.

-winner-

Tää oiski näkemisen arvoinen esitys. Aina vaan pienemmät farkkushortsit ilmestyy ja meno kovenee.

Vierailija
2993/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykännyt Portion Boysista mut tämä No Rules jäi ainakin omaan päähäni soimaan hyvällä tavalla ja video sai hymyn huulille. :D En mä odota tänä vuonna mitään Käärijän kaltaista ilmiötä, vaan suhtaudun avoimin mielin ehdokkaisiin. No Rules olisi aika hauska veto näihin Ruotsin viisuihin. :D Mutta katotaan nyt vielä, mitä tulee.

Just näin minäkin sen nään. Portion Boys nyt ei ollut samaa sarjaa olenkaan kuin win95. 

Vierailija
2994/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa Kuumaa ollut tänä vuonna. Olisi mennyt heittämällä läpi.

Robinilla ois voinut olla mahkut tänä vuonna jos ois vaan saanut viimevuotista paremman biisin.

Saattoväki oli Robin paras biisi vuosiin, koska sovitus kuulosti niin Käärijältä ;D

-winner-

Vierailija
2995/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jotenkin sellainen fiilis, että Windows95man on Käärijän lämppärinä nähnyt mistä hänen nuoret tyttöfaninsa innostuvat, ja ajatellut menestyä sitten samoilla elementeillä. Mutta Käärijällä musiikki tuli ensin, sitten vasta hassuttelijapersoona. Hienoa jos Käärijä on inspiroinut, mutta pitäisi löytää se ihan oma juttu ja tyyli, ja sitten mennä täysillä sillä, ja jos on tarpeeksi omaperäinen ja hyvä, niin menestystä ehkä saattaa tulla.

Vierailija
2996/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mä oisin viime vuonna voinut lähettää kuumaan, benjaminin eikä ois ollut edes paha mieli. Keirakin ois mennyt mutta sais vielä hakea muutaman vuoden esiintymiskokemusta ennen.

ja voi erika ja bess miksi me ei saatu nähdä teitä viisuissa :,( Paljon hyviä biisejä on mennyt kankkulan kaivoon tässä suhteessa.

Erikan ja Bessin pilasi järkyttävä live. 

Vierailija
2997/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli jotenkin sellainen fiilis, että Windows95man on Käärijän lämppärinä nähnyt mistä hänen nuoret tyttöfaninsa innostuvat, ja ajatellut menestyä sitten samoilla elementeillä. Mutta Käärijällä musiikki tuli ensin, sitten vasta hassuttelijapersoona. Hienoa jos Käärijä on inspiroinut, mutta pitäisi löytää se ihan oma juttu ja tyyli, ja sitten mennä täysillä sillä, ja jos on tarpeeksi omaperäinen ja hyvä, niin menestystä ehkä saattaa tulla.

Tämä Windows95man on tehnyt keikkaa jo ennen Käärijän menestystä. Osallistuin joskus hänen etäbileisiin koronasulkujen aikana.

Vierailija
2998/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikan ja Bessin pilasi järkyttävä live. 

Totta. Aika kultaa muistot :D mutta biisit oli bängereitä.

Vierailija
2999/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Windows95man on tehnyt keikkaa jo ennen Käärijän menestystä. Osallistuin joskus hänen etäbileisiin koronasulkujen aikana.

En ole muuta väittänytkään. Nyt vain teki ensimmäisen oman kappaleensa.

Vierailija
3000/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on tehnyt keikkaa joo mutta biisit. mutta biisit, missä ne on ?

Ketju on lukittu.