Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
2961/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videon alussa ajattelin, että ihan järkyttävä tämä windowsman, mutta kyllähän se siitä lähti. Kun vielä kuunteli biisin ilman videota, niin sehän oli hyvä. 

Vierailija
2962/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videon alussa ajattelin, että ihan järkyttävä tämä windowsman, mutta kyllähän se siitä lähti. Kun vielä kuunteli biisin ilman videota, niin sehän oli hyvä. 

Mun mielestä Spotify toimii hyvin CV:nä artistilla ja kuuntelin hänen edelliset biisit. No ei kyllä lähde. Ei tuosta saa hyvää tekemälläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2963/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tähän mennessä lähettäisin Siipolan vaikka en ole balladi-ihmisiä eikä tuo kappale vaan toiminut minulle mutta jos pitää kaikista lähetetyistä valita ja Jesseä ei kannata valita niin sitten Siipola.

Vierailija
2964/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä lähde tää vuosi. Cyan Kicksillä voi osallistua, niin tulos on ok. Ei kyllä innosta katsomaan viisuja. Mitä Yle touhuaa. Ei vaikuta, että parhaat kappaleet on valittu, vaan ne kaverinkaveri-esiintyjät.

Näin täällä sanottiin viime vuonnakin ja haukuttiin Cha Cha Cha :D Älkää jaksako olla niin ankeita. No rules!

Kun katsoin Bessin musiikkivideon. Instant bangeri. Erikan musiikkivideo. Instant bangeri. Blind Channel. Instant bangeri. Cha Cha Cha. Instant bangeri. Tänä vuonna ------. Ei instant bangeria. Toki paskakin musiikki pääsee viisuissa finaaliin että ehkä siinä on toivo. Mutta kärkikahinoissa ei olla tänä vuonna. Odotan paljon Olly Alexanderin biisiltä. Hän on tehnyt ennenkin bängereitä. Yksi tämmöinen ja voitto on siinä.

Ku

Muista bängereistä olen samaa mieltä, mutta tuo Ollyn biisi oli tylsä 

Vierailija
2965/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa kansa voisi äänestää kisaan mukaan vielä yhden mustan hevosen, yllätysbiisin, joka olisi 8. UMK-finalisti. Annettaisiin vaikka 3 tai 5 vaihtoehtoa, joista saisi äänestää viimeisen finaalistin. Sellainen andra chansen, eli joku Yle-raadin tiputtamista karsituista kansan äänillä kisaan!

Kiinnostaisi kyllä tietää millaisia ne muut hakijat ovat olleet. Vaikkei niitä saataisikaan enää mukaan, haluaisin silti kuunnella mitä kaikkea siellä olisi ollut tarjolla. Käärijän menestys viime keväänä oli niin kova, että on kieltämättä vaikea uskoa, että sen innoittamana mukaan olisi hakenut pelkästään kädenlämpöisiä biisejä.

Mä odotin juuri poikkeuksellisen paljon siksi koska viime vuonna oli Käärijävuosi jonka epäilin että olisi innoittanut hakemaan vaikka ja mitä. Viime vuosi oli aivan mahtava tähän vuoteen verrattuna, siis siellä oli bängeriä toisensa jälkeen.

Vierailija
2966/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olly Alexander painii tänä vuonna aivan omassa sarjassa, kun aletaan puhua striimauksista. Spotifyssakin melkein jokaisella biisillä on vähintään 100 miljoonaa striimausta.

Vierailija
2967/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Spotify toimii hyvin CV:nä artistilla ja kuuntelin hänen edelliset biisit. No ei kyllä lähde. Ei tuosta saa hyvää tekemälläkään.

Ei niitä edellisiä onneksi olla viisuihin lähettämässä. Tämähän oli sitä paitsi hänen eka oma sinkkunsa?

Minä kuuntelin etukäteen spotifysta millaista musiikkia Sexmane ja Jesse Markin tekevät, ja ajattelin, että näistä en tule pitämään. Mutta kas kummaa, minä pidinkin heidän umk-biiseistään! 

Vierailija
2968/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä edellisiä onneksi olla viisuihin lähettämässä. Tämähän oli sitä paitsi hänen eka oma sinkkunsa?

Minä kuuntelin etukäteen spotifysta millaista musiikkia Sexmane ja Jesse Markin tekevät, ja ajattelin, että näistä en tule pitämään. Mutta kas kummaa, minä pidinkin heidän umk-biiseistään! 

Joo sehän lupaa hyvää kun on ensimmäinen sinkku. Noniin nyt kotio harjoittelemaan biisintekoa.

Vierailija
2969/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olly Alexander painii tänä vuonna aivan omassa sarjassa, kun aletaan puhua striimauksista. Spotifyssakin melkein jokaisella biisillä on vähintään 100 miljoonaa striimausta.

no King-biisi joka jonkun mielestä oli tylsä on saanut 600 miljoonaa kuuntelukertaa Spotifyssä. Eli joku on mun kanssa samaa mieltä että se on kuunneltava biisi :P

Vierailija
2970/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tähän mennessä lähettäisin Siipolan vaikka en ole balladi-ihmisiä eikä tuo kappale vaan toiminut minulle mutta jos pitää kaikista lähetetyistä valita ja Jesseä ei kannata valita niin sitten Siipola.

Mua jotenkin häiritsee Siipolan biisissä ristiriita mahtipontisen melodian ja vähän rahvaanomaisten sanojen välillä. Ei vaan toimi paskana-sana tuollaisessa vakavastiotettavassa semi-balladissa. Aihe siinä biisissä oli ihan hyvä, mutta en vaan vaan kestä sitä paskanaa. 

Vierailija
2971/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin itse tykästynyt Ranskan Slimaneen ennen kuin kävi ilmi että hän on viisuissa. mm. Chez toi oli soinut omalla soittolistalla. Mutta euroviisubiisi Mon Amour ei kyllä napannut yhtään jostain syystä. Aivan turhan mahtipontista vaikeroivaa tekotaiteellista ölinää. Sori :D. Harmi.

Vierailija
2972/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo sehän lupaa hyvää kun on ensimmäinen sinkku. Noniin nyt kotio

Keira oli viime vuonna hyvä, vaikka kyseessä oli hänen eka sinkkunsa. 

Vierailija
2973/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä iskenyt Win95. Tämä suomijunttiysärilatu on jo kahdesti (Teflonit ja Portion Boys) hiihdetty. Ei toiminut edellisilläkään kerroilla.

Ja yhtäkään biisiä en ole vielä katsonut videoina, ainoastaan kuunnellut. Ehkä sitten uudet arviot kun kaikki biisit ovat ulkona.

-winner-

Vierailija
2974/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin itse tykästynyt Ranskan Slimaneen ennen kuin kävi ilmi että hän on viisuissa. mm. Chez toi oli soinut omalla soittolistalla. Mutta euroviisubiisi Mon Amour ei kyllä napannut yhtään jostain syystä. Aivan turhan mahtipontista vaikeroivaa tekotaiteellista ölinää. Sori :D. Harmi.

Tekotaiteellista ölinää? Tuollainen laulu pitääkin tuutata kunnolla ja on siinä monta herkempääkin kohtaa. Ranskan tämän hetken suosituin laulaja.

Vierailija
2975/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa Kuumaa ollut tänä vuonna. Olisi mennyt heittämällä läpi. 

Vierailija
2976/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekotaiteellista ölinää? Tuollainen laulu pitääkin tuutata kunnolla ja on siinä monta herkempääkin kohtaa. Ranskan tämän hetken suosituin laulaja.

No en vaan jostain syystä kestä tämän tyylilajin biisejä jossa oikein haetaan tuota tunnetta, tulee mieleen vaikkapa Italian biisi viimevuodelta. Olen pahoillani. Tykkäsin itseasiassa enemmän Italian biisistä kuin tuosta Mon Amourista.

Vierailija
2977/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en vähättele ollenkaan Slimanen saavutuksia, pidän hänestä artistina mutta toivon että olisi valinnut vähän erityylisen biisin.

Vierailija
2978/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keira oli viimevuonna kisassa Teemu Brunilankin kirjoittamalla biisillä. Brunila on kirjoittanut hittiä toisensa jälkeen, mm. JVG, jopa Kylie Minogue. Ollut Studio Killerssissäkin laulamassa. Tottakai Keira pärjäsi hänen kirjoittamallaan biisillä.

Vierailija
2979/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa Kuumaa ollut tänä vuonna. Olisi mennyt heittämällä läpi.

Robinilla ois voinut olla mahkut tänä vuonna jos ois vaan saanut viimevuotista paremman biisin.

Vierailija
2980/20622 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä iskenyt Win95. Tämä suomijunttiysärilatu on jo kahdesti (Teflonit ja Portion Boys) hiihdetty. Ei toiminut edellisilläkään kerroilla.

Ja yhtäkään biisiä en ole vielä katsonut videoina, ainoastaan kuunnellut. Ehkä sitten uudet arviot kun kaikki biisit ovat ulkona.

-winner-

Kai se pitää joka vuosi olla yksi suomijunttiysäriladun edustaja.

Ketju on lukittu.