UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelkaapa Itävallan Kaleenin edustuskappale we will rave. Jää tosiaan windows95 kakkoseksi. Puolivälistä kunnon ysäribiittiä
Tuli mieleen Movetron! Mutta biisi ei ole yhtä hyvä kuin No rules. Ei ikään kuin omistaudu täysin tuolle retrolle ja ysäribiitti on irrallinen. No rules on tyylipuhdas. Ja itävalta ei osaa tehdä lavashowta. Viime vuonnakin ihan jees biisi hyytyi. Jos win95:n lavashow on yhtä hauska kuin video, niin se on se kokonaispaketti joka myy. Ei Käärijäkään olisi menestynyt ilman brändiä ja huikeaa esitystä. Ja no rules jää päähän kuin tauti.
Nyt vähän jo naurattaa se, että vuosi sitten kuviteltiin ja pelättiin tosissaan, että joku muu kuin Käärijä voisi voittaa Umk:n.
Ei taas lainaukset toimi, mutta tähän:
"Joo, mutta parodian kuuluisi olla hauska ja oivaltavakin, mutta tämä ei ollut, joten se edellä ei voi mennä, ja siksi voisi yrittää miettiä jotain parempaa."
Tää on varmaan makuasia, kun mun mielestä tässä nimenomaan parodia toimii aivan helkutin hyvin. Omasta mielestä ainakin se video oli suunnilleen hauskinta mitä oon pitkään aikaan nähnyt, ja biisissä kaikki olennaiset kliseet upeasti edustettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelkaapa Itävallan Kaleenin edustuskappale we will rave. Jää tosiaan windows95 kakkoseksi. Puolivälistä kunnon ysäribiittiä
Tuli mieleen Movetron! Mutta biisi ei ole yhtä hyvä kuin No rules. Ei ikään kuin omistaudu täysin tuolle retrolle ja ysäribiitti on irrallinen. No rules on tyylipuhdas. Ja itävalta ei osaa tehdä lavashowta. Viime vuonnakin ihan jees biisi hyytyi. Jos win95:n lavashow on yhtä hauska kuin video, niin se on se kokonaispaketti joka myy. Ei Käärijäkään olisi menestynyt ilman brändiä ja huikeaa esitystä. Ja no rules jää päähän kuin tauti.
Ongelma on juuri se, ettei se jää päähän ollenkaan, koska biisi oli niin geneerinen. Mieleen jäi vain kohellusta videolta, joka ei onnistunut olemaan kovin hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli hyvin kiteytetty. No rules on nimenomaan tyylipuhdas lajinsa edustaja.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vähän jo naurattaa se, että vuosi sitten kuviteltiin ja pelättiin tosissaan, että joku muu kuin Käärijä voisi voittaa Umk:n.
Mä en muista sellaista. Tiesin vaan heti että tässä se on ja uskoin siihen että niin tietävät muutkin :D
Vierailija kirjoitti:
"Joo, mutta parodian kuuluisi olla hauska ja oivaltavakin, mutta tämä ei ollut, joten se edellä ei voi mennä, ja siksi voisi yrittää miettiä jotain parempaa."
Tää on varmaan makuasia, kun mun mielestä tässä nimenomaan parodia toimii aivan helkutin hyvin. Omasta mielestä ainakin se video oli suunnilleen hauskinta mitä oon pitkään aikaan nähnyt, ja biisissä kaikki olennaiset kliseet upeasti edustettuna.
Kysymys: Mitä win95 oikeastaan parodioi? En näe mitään upeita kliseitä missään.
Ton Win95:n lavashow'hun voisi sopia sellainen älyttömän stereotyyppinen Euroviisuballadi-meininki. Tuulikoneet, iltapuvut molemmilla ja sellaisia kohtalokkaita lähikuvia. Heitetään sinne vielä flyygelin kokoinen Commodore 64, josta ryöppyy savua lavalle.
No mulla ainakin jäi soimaan se No rules, soi koko ajan päässä tälläkin hetkellä. Mutta onneksi makuja on monia ja tarjolla on eri genrejä niin että jokainen voi äänestää sitä joka just itseä miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta parodian kuuluisi olla hauska ja oivaltavakin, mutta tämä ei ollut, joten se edellä ei voi mennä, ja siksi voisi yrittää miettiä jotain parempaa.
Olen ihan eri mieltä. Tämähän oli hauska ja oivaltava. Nauroin koko ajan kun katsoin videon 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en muista sellaista. Tiesin vaan heti että tässä se on ja uskoin siihen että niin tietävät muutkin :D
Mä meinasin saada ihan sydärin, kun pelkäsin niin, että Portion boys vie voiton. Kaikissa kommenteissa silmiin osuivat vain arviot Käärijän mahdollisesti heikosta live-esityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu että tosikot ottaa liian tosissaan tän kisan, eikä siksi tykkää windows95manista. Liikaa laskelmoivat mikä voisi menestyä.
Jep. Ja silloin ei yleensä menestystä tule, kun laskelmoidaan mikä voisi menestyä. Pitää mennä tunteella, eikä miettiä mitä juryt sanovat.
Itse menen tässä juurikin täysin tunteella, joita yksikään esitys ei ole vielä herättänyt, mukaanlukien tämä viimeisin. Se yrittää olla erikoinen ja ratkiriemukas onnistumatta siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on juuri se, ettei se jää päähän ollenkaan, koska biisi oli niin geneerinen. Mieleen jäi vain kohellusta videolta, joka ei onnistunut olemaan kovin hauska.
Mä olen eri mieltä. Oli tarttuva. T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Ton Win95:n lavashow'hun voisi sopia sellainen älyttömän stereotyyppinen Euroviisuballadi-meininki. Tuulikoneet, iltapuvut molemmilla ja sellaisia kohtalokkaita lähikuvia. Heitetään sinne vielä flyygelin kokoinen Commodore 64, josta ryöppyy savua lavalle.
Miksi Euroviisuihin haluttaisiin esitys, jossa pilkataan Euroviisuja?
En usko, että tullaan voittamaan tänäkään vuonna.
Koska euroviisut on kilpailun ohella väylä jakaa muille meille tärkeää musiikkia, äänestän UMK:ssa yksinkertaisesti sitä, joka puhuttelee minua eniten. Mitä järkeä olisi edes päästä jopa top 5:seen, jos kukaan meistä suomalaisista ei ole erityisen kiinnostunut valitusta kappaleesta?
Ravistelenkin siis osaa lukijaa: Valitsetko sen kappaleen, jonka uskot pärjäävän vai sen josta pidät eniten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan ei mitään väliä kuka voittaa umkin. Viime vuonna jo meni maku viisuihin raatien äänimanipuloinnin takia. Tänä vuonna Israelin takia. Ja näin varmasti hyvin monella.
mikä ihmeen pakkomielle just suomalaisilla on boikotoida juttuja israelin takia? muissa maissa ei kuulu mitään mutta suomalaisille tämä tuntuu jotenkin olevan sydämenasia
Kyllä kuuluu. Islanti ja Norja myös. Ja lisää tulee. Montako lasta vielä pitää tappaa?
Espanja on yksi rahoittajamaita eikä ole boikotoimassa mitään. Paikallinen tuttavani sanoi, että heidän keskustelupalstoillaan toki näitä bannauskommentte
Jotta lainattu kommentti on eri värillä. Täällä muutenkin lainaukset toimii huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten vissiin tunne tota genreä kovin hyvin (ehkä et oo elänyt ko. aikakaudella?). Eihän parodiaa oikein voi selittää ihmiselle, joka ei sitä ymmärrä. Jos et näe/kuule niitä ilmiselviä kliseitä, niin sori, en voi auttaa sua asiassa.
Ekaa kertaa tänä vuonna pääsin viisutunnelmaan, meni jopa kylmät väreet 😂 Kiitos windows95man!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten vissiin tunne tota genreä kovin hyvin (ehkä et oo elänyt ko. aikakaudella?). Eihän parodiaa oikein voi selittää ihmiselle, joka ei sitä ymmärrä. Jos et näe/kuule niitä ilmiselviä kliseitä, niin sori, en voi auttaa sua asiassa.<
Sano nyt edes kaksi kliseetä.
Sori mutta eikös se oo Mikael Gabriel eikä mikään Michael :D