UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Viime vuonna henkilökohtainen suosikkini oli Ylivoimainen, mutta Cha cha chan halusin ehdottomasti edustajaksi.
Toistaiseksi henkilökohtainen suosikkini on Glow, mutta en usko sen pärjäävän viisuissa kummoisesti. Edustajasuosikkini on toistaiseksi Paskana.
Henkilökohtainen rankingini: 1. Glow 2. No rules 3. Paskana 4. Mania 5. Dancing with the demons
Edustusranking: 1. Paskana 2. Glow 3. No rules 4. Dancing with the demons 5. Mania
Live-esitys on kyllä ratkaiseva. Teflonien live meni niin persiilleen aikoinaan vaikka ennakkoon se oli suosikkini
Miksi Win95 ulkomaalaisten reaktiovideossa puhutaan jossakin Mikko Alatalosta? Kuka Suomea edusti viisuissa 95?
^ Israelilaiset ovat omasssn maassaan niin tottuneet siihen, että aina paukkuu ja tapahtuu, joten ei heitä pelota Malmöön tuleminen sen enempää kuin kotonaan oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kovanluokan viisufani ja aina katsonut geimit vauvasta lähtien, mutta kyllä nyt jää väliin, jos Israel on mukana. Umkin katson. Yle sanoi, että Umk ensin, sitten katsotaan mikä tilanne viisuissa.
Tuota en usko.
Mitä? Et israelilaista buuataan (aivan varmasti) vai että olen viisufani (jo 42 vuotta). 😅
Sitä, että todellinen viisufani jättäisi viisut väliin, paitsi ehkä silloin kun Suomi ei ole mukana.
Että todellisella fanilla ei ole moraalia ja selkärankaa? On sulla hyvä kuva faneista sitten.
Vierailija kirjoitti:
^ Israelilaiset ovat omasssn maassaan niin tottuneet siihen, että aina paukkuu ja tapahtuu, joten ei heitä pelota Malmöön tuleminen sen enempää kuin kotonaan oleminen.
*omassa
Ei edustanut Mikko, vaan se Jasmin, joka unohti biisin sanat
Harmi, että israel-spämmääjä on ottanut asiakseen spämmätä tätäkin ketjua. Asia on vakava, mutta liika on liikaa, kun joka toisessa kommentissa päädytään aina israeliin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Win95 ulkomaalaisten reaktiovideossa puhutaan jossakin Mikko Alatalosta? Kuka Suomea edusti viisuissa 95?
Ulkomaalaisten? Taidan puhua yhdestä reagoijasta, joka on ottanut alkuintroon mukaan aina jotain historiapätkiä Suomen viisubiiseistä tai karsinnoista. Ihan hauska idea mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna henkilökohtainen suosikkini oli Ylivoimainen, mutta Cha cha chan halusin ehdottomasti edustajaksi.
Toistaiseksi henkilökohtainen suosikkini on Glow, mutta en usko sen pärjäävän viisuissa kummoisesti. Edustajasuosikkini on toistaiseksi Paskana.
Henkilökohtainen rankingini: 1. Glow 2. No rules 3. Paskana 4. Mania 5. Dancing with the demons
Edustusranking: 1. Paskana 2. Glow 3. No rules 4. Dancing with the demons 5. Mania
Live-esitys on kyllä ratkaiseva. Teflonien live meni niin persiilleen aikoinaan vaikka ennakkoon se oli suosikkini
Mun mielestä paras on Dancing with the demons. Rokkia muttei liikaa, voi hyvin tanssia ja muutama koukku takaa korvamadon. Viisufanit eivät atvosta, joten tuskin jatkossa.
Paskana on oikeasti paska biisi. Ihan käsittämättömän huono mutta vetoaa viisuyleisöön. Ne sanatkin ovat kuin parodia euroviisujen balladeista, vaikea uskoa Saran juttuja että on tosissaan kirjoitettu. Vedonnee nuoriin naisiin.
Sexmane itsessään on vitsi ja biisi on huono, vaikkei ihan niin huono kuin ajattelin. Henkilökohtainen tilitys on kiusallista ja noloa, onneksi eivät ymmärrä suomea siellä.
Jesse Markinin biisiä kuuntelin minuutin. Hirveä kappale. Ei jatkoon. En jaksanut edes nimeä opetella.
Luultavasti ainakin Sara Siipola on noista vahvasti kärkikahinoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kovanluokan viisufani ja aina katsonut geimit vauvasta lähtien, mutta kyllä nyt jää väliin, jos Israel on mukana. Umkin katson. Yle sanoi, että Umk ensin, sitten katsotaan mikä tilanne viisuissa.
Tuota en usko.
Mitä? Et israelilaista buuataan (aivan varmasti) vai että olen viisufani (jo 42 vuotta). 😅
Sitä, että todellinen viisufani jättäisi viisut väliin, paitsi ehkä silloin kun Suomi ei ole mukana.
Miksi kukaan jättäisi viisut väliin Israelin vuoksi juuri nyt? Siellähän on ollut konflikteja toisesta maailmansodasta asti ja ainakin kuusi suoranaista sotaa. Miksi nyt on asia eri?
Ai koska somessa sanotaan? Ootte te kujalla. Muistakaa boikotoida israelilaisia appelsiineja myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laskenut pikaisesti olevan tulossa jo 7 eurotrashvitsiesitystä. Ei Suomea siihen joukkoon. Balladi olisi nyt erinomainen veto Suomelta.
Balladi on Suomelta ainoa fiksu veto. Upea ja raikas balladi joka saa kaikki itkemään. Todellinen voimabiisi supernaisen ihanasti laulamana!
Silloin kun Suomi lähetti sen piano ja naislaulajaduon biisillä Blackbird (Norma John tai joku sellainen), niin sitähän niin ylistettiin ja oltiin että tämä on saanut ylistäviä arvioida ja koko ajan heitä halutaan haastatteluun ja blaa blaa. Semiin jäätiin.
Itse olen sitä mieltä, että jos sama esitys olisi edustanut esim. Italiaa, Ranskaa tai Ruotsia, niin tulos olisi ollut täysin eri. Me ollaan sellainen pohjoisen Albania, jota ei turhia kumarrella ja jolta o
Sehän olikin jostain syystä lehdistöhuoneen suosikki jossain äänestyksessä, joten ei sitten ihme, jos haastateltiin. Ja moni varmasti tykkäsikin, ei vaan riittänyt finaalipaikkaan. Itse en jotenkin siitä niin välittänyt, vaikka ihan nättihän se sävellys oli ja esityskin onnistui vissiin. Mua ärsytti sanat, kun lintuparka ei olisi saanut laulaa, kun jollain on sydänsuruja. Saralla tietty sama idea nyt, mutta siinä on jotenkin vähän huumoria mukana, kun nettikin pitää pysäyttää, ja muutenkin se murhe tulee ainakin suomeksi paremmin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kumma tunne, ettei edes sijoitus niin kiinnosta. Haluaisin vain,että jengi bailaa tms.
Odotan kyllä livejä!
Mulla tuli kylmät väreet tästä kommentista, ai luoja 😂 tästä tiedän että windows95 on hyvä lähettää matkaan
Eilisestä umk-pläjäyksestä ei ole täällä tänään juurikaan keskusteltu, miksiköhän 😂?
Ei ole mitään sanottavaa, oli se vaan niin hirveää katsottavaa ja kuultavaa.
Windowsmies on ehdottomasti tämän astisista suosikki ja veikkaan et suosikkina pysyykin! Kunnon bangeri ja hauskuutta, sitä tää maailma tarvitsee.
Äänestän!
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että israel-spämmääjä on ottanut asiakseen spämmätä tätäkin ketjua. Asia on vakava, mutta liika on liikaa, kun joka toisessa kommentissa päädytään aina israeliin.
Asia on vakava ja jokainen sodan tai terroriteon uhri on liikaa. Ihmiset jotka nyt vahvasti osoittavat mieltään Israelia vastaan, eivät jostain syystä osaa tai halua nähdä historiaa ja taustoja, jotka ovat johtaneet tämänhetkiseen Gazan tilanteeseen alkaen toisen maaimansodan aikana tuhotusta kuudesta miljoonasta juutalaisesta. Missä on ban Israel tyyppien sympatia tätä kansaa kohtaan, jonka lapsia pistettiin massoittain uuniin ja poltettiin?
No rules on itse asiassa ihan ok pelkästään kuunneltuna, mutta sekava video ja tyyppien mukahauska pukeutuminen vievät huomion pois musiikista, harmi.
Viime vuonna Käärijä voitti ylivoimaisesti, mutta shokeeraavaa minun mielestäni on se, että toiseksi tuli Portion Boys!! Siellä oli niin hyviä biisejä monta ja tuo tuli toiseksi. En käsitä.
Tästä päästään siihen, että uskon tämän windows95-tyypin olevan vahvoilla. Suomalaiset tykkää tällaisesta.
^ Minusta Blacbird ja samoin myös v. 2012 viisuballadi Nör jag blundar olivat auttamattoman yksitoikkoisia ja jäivät siksi semiin, vaikka sinänsä kauniita ja hyvin esitettyjä olivatkin. Varsinkin Norma Johnin esityshän oli visuaalisestikin hieno
Saran powerballadi tai ehkä pikemminkin midtempolaulu on erityyppinen ja uskoisin sen menevän melkoisella varmuudella finaaliin ja sielläkin voisi olla hyvät mahdollisuudet ainakin 10 parhaan joukkoon, joten hyvä valinta Suomelta olisi ja virkistävän erilainen Käärijän ja rock- sekä pop-biisien jälkeen. Ja jos ei Saraa niin sitten CK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota en usko.
Miksi kukaan jättäisi viisut väliin Israelin vuoksi juuri nyt? Siellähän on ollut konflikteja toisesta maailmansodasta asti ja ainakin kuusi suoranaista sotaa. Miksi nyt on asia eri?
Ai koska somessa sanotaan? Ootte te kujalla.
Mitä pahaa ne appelsiinit ovat tehneet?
Haha, voisin näistä tämän hetken pliisuista tarjokkaista vaikka lähettääkin tän Windows ysivitosen ja Ryhmä Haun Vainun, mikäli live kulkee ja lavashow on viihdyttävä. :D
Mut siis ei me tänä vuonna viisuja voiteta eikä edes erityisen hyvin menestytä, ellei kahdesta vikasta paljastu jotain mahtavaa.