UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Saako muut kokonaisuudessaan selvää tosta Markinin biisistä, jos ei ole lukenut sanoitusta? Mä en ole lukenut, ja täytyy sanoa että on monta kohtaa, missä en erota mitä sanoo enkä jostain yhdestä kuulemastani sanasta osaa ollenkaan päätellä.
Suomen Spotify-listalla Sara on jo kolmas, Sexmane viides ja CK 19. Epäilen, että Jesse ei listalla korkealle nouse. Kertoo paljon myös voittopotentiaalista.
Itse tykkään Sarasta ihan hirveästi ja toivon, että Miklu ja Nublu paukauttaa ilmoille Universum potenssiin kymmenen. Siinäpä ne meidän todelliset vaihtoehdot varmaan on.
Vierailija kirjoitti:
Saako muut kokonaisuudessaan selvää tosta Markinin biisistä, jos ei ole lukenut sanoitusta? Mä en ole lukenut, ja täytyy sanoa että on monta kohtaa, missä en erota mitä sanoo enkä jostain yhdestä kuulemastani sanasta osaa ollenkaan päätellä.
Mä en saa selvää Sexmanen biisistä. Vaikea siinä on kuulla mania sanaa huudettavan. Mä aina kuulen siinä kohtaa "hoida!" -sanaa huudettavan. Sitten siinä jotain lauletaan/sanotaan, mutta piipitykseltä se korvaani kuulostaa, kun ei saa mitään selvää.
Kuuntelin äsken Sara Siipolan ja sitten Jesse Markinin, tuossa järjestyksessä. Siipolan jälkeen ajattelin, että biisi onkin tarkoitettu niille, joilla oikeasti menee ihan hyvin, joten on varaa fiilistellä melankolioissa. Ei toimi, jos on oikeasti jotain "paskaa" arjessa.
Markinin jälkeen tuli parempi olo. Myönteisyyttä, "you're gonna make it". Biisin energia nosti ylös eikä lytännyt entistä enemmän siihen "paskaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa selvää Sexmanen biisistä. Vaikea siinä on kuulla mania sanaa huudettavan. Mä aina kuulen siinä kohtaa "hoida!" -sanaa huudettavan. Sitten siinä jotain lauletaan/sanotaan, mutta piipitykseltä se korvaani kuulostaa, kun ei saa mitään selvää.
Joo, ei sekään selkeä ollut, mutta en enää muista tarkkaan, koska en ole kuunnellut uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin äsken Sara Siipolan ja sitten Jesse Markinin, tuossa järjestyksessä. Siipolan jälkeen ajattelin, että biisi onkin tarkoitettu niille, joilla oikeasti menee ihan hyvin, joten on varaa fiilistellä melankolioissa. Ei toimi, jos on oikeasti jotain "paskaa" arjessa.
Markinin jälkeen tuli parempi olo. Myönteisyyttä, "you're gonna make it". Biisin energia nosti ylös eikä lytännyt entistä enemmän siihen "paskaan".
Joo, Sara Siipolan sanat olivat selvästi sellaisen nuoren ja terveen ihmisen näkökulmasta syvintä surua. Tällaisen boomer-henkisen näkökulmasta vähän sellaista lapsellista ja itsekeskeistä. Mutta biisissä onneksi se myönnettiinkin ja tiedostettiin, niin itsekritiikki mielestäni hienosti kumoaa vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/p/C2KOnm3Ig58/?igsh=dGVmYWcycHlvdTN1
En ole ennen laittanut instagram-linkkiä, joten pahoittelen jollei tuo toimi.
Kyseessä on ylex:n tilillä ollut tieto, että suomalaiset muusikot ovat jättäneet Yleisradiolle vetoomuksen vaatia Israelin boikotointia. Ja ettei Suomi osallistuisi, mikäli Israel on mukana.
Tuossa muusikkolistassa oli mm. Isaac Sene, joka on Sexmanen veli. Itse päättelen että siinä olisi jo toinen UMK-finalisti, joka ei luultavasti lähtisi Euroviisuihin, vaikka voittaisi. Voin hyvinkin olla väärässä.
Mistä Pohjanmaan Raamattuvyöltä oikein olet kotoisin, jos pidät yhden veljen mielipidettä koko pesueen mielipiteenä?
Johtopäätöksesi on kyllä typerä.
Vierailija kirjoitti:
Ai että ne Windows95manin karvaset kintut ja liian pienet sortsit! Toivon, et se lavalla esiintyy lyhyes minihamees ja napapaidas! Se ois niin kuumaa ja modernia! Hyvin tasa-arvoistaki olis!😍
Taas tämä karvajalkapakotus! Olet lähettänyt tätä samaa roskapostia tähän keskusteluun jo monta kertaa, lopeta jo.
Jos tämä on osa jotain karvajalan markkinointikampanjaa, niin ei kyllä uppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Sara Siipolan sanat olivat selvästi sellaisen nuoren ja terveen ihmisen näkökulmasta syvintä surua. Tällaisen boomer-henkisen näkökulmasta vähän sellaista lapsellista ja itsekeskeistä. Mutta biisissä onneksi se myönnettiinkin ja tiedostettiin, niin itsekritiikki mielestäni hienosti kumoaa vaikutusta.
Sanoituksessa häiritsee esim. kummallinen terapia heitto, lisäksi perutaan häät -lainaus on kuin suoraan Anne Mattilan superhitistä. Sanoitus on kökkö.
Täällä aina jankataan näistä spotifylistoista
En ole ikinä kuunnellut mitään muuta kuin yhtä podcastia sitä kautta. Enkä sitäkään enää.
Eikö ole muita mittareita enää olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että Jesse Markin on muuttanun 6-vuotiaana Suomeen. Miksi ja mistä?
Liberiasta sisällissodan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei sekään selkeä ollut, mutta en enää muista tarkkaan, koska en ole kuunnellut uudestaan.
Mä oon kuunnellut kaikkia aktiivisesti ja ensimmäisenä lopahdin Cyan Kicksin biisiin. Ei miellytä pidemmän päälle se kappale.
Sexmanen biisissä pidän siitä kovasta annista, mutta en saa siitä biisistä selvää ja siinä ei ole tarpeeksi simppeliä kertsiä muistettavaksi... vai oliko siinä kertsiä vai pelkkää huutoa?
Sara Siipolan biisi on ihanteellinen, mutta onko se äänestettävän hyvä on kysymysmerkkinäni.
Jesse Markin on huikea esiintyjä, mutta teema ei ole Euroviisuihin sopiva ja hänen kantansa osallistujana on arvelluttavaa kannattaako mun häntä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomatkaa, että nykyään kun semeissä ei ole jurya, jurybaitit menestyvät yllättävän hyvin finaalissa, koska suurin osa näistä tippuu poissa jo semeissä. Esimerkiksi Alika, Italian tyyppi ja Loreen hyötyivät tästä huomattavasti. Siksi jury-ystävällinen kappale on valttia jos haluaa top10-sijan. Riittää että pääsee semistä läpi. Sara voi siksi menestyä kohtuullisesti.
Juryt saa haistaa paskan. Mieluummin miljoonien ihmisten kansansuosikki kuin juryjen parin ihmisen suosikki!
Juryt haistavat Paskanan ja yleisö myös. Sippola voittaa ylivoimaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääkö ketään se, että Mikael Gabriel on niin paljon lyhyempi kuin Nublu? Kauheen epätasainen pariskunta!
Tatuoinnit painavat niin paljon, että ihminen lyhentyy silmissä?
-winner-
Ainut, mikä ärsyttää, on Putin tatuointi vuonna 2016 ja Putiniin liittyvät Mikael Gabrielin antamat haastattelut.
Putin hyökkäsi Ukrainan Krimiin vuonna 2014, jolloin maailma pelkäsi 3. Maaimansodan alkamista.
Mikael kumminkin otti Putin tatuoinnin heppi pystyssä ja ylisti Vladimir Putinin johtamista Venäjällä. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomatkaa, että nykyään kun semeissä ei ole jurya, jurybaitit menestyvät yllättävän hyvin finaalissa, koska suurin osa näistä tippuu poissa jo semeissä. Esimerkiksi Alika, Italian tyyppi ja Loreen hyötyivät tästä huomattavasti. Siksi jury-ystävällinen kappale on valttia jos haluaa top10-sijan. Riittää että pääsee semistä läpi. Sara voi siksi menestyä kohtuullisesti.
Juryt saa haistaa paskan. Mieluummin miljoonien ihmisten kansansuosikki kuin juryjen parin ihmisen suosikki!
Mua sitten ärsyttää tuon teennäisen kumihiulen nimikin. En voi sietää tota akkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua sitten ärsyttää tuon teennäisen kumihiulen nimikin. En voi sietää tota akkaa.
Kumihuuli. Mikä kumihuuli
Mikael Gabriel teki elämänsä ja koko uransa mokan tukemalla Vladimir Putinia.
Niin paska vastaa kuin paskalle huudetaan.
Oon aika varma, että Win95 on taas samaa kädenlämpöistä tissuttelua kuin tähänastiset ehdokkaat. Mutta olishan se hienoa jos kyseessä olisi jotain todella levotonta ja saataisiin samanlainen titaanien taisto kuin sillon, kun Tomi Metsäketo ja Lordi mittelivät viisupaikasta. Ihme, että raadit ei sössineet silloin totakin.
Vierailija kirjoitti:
Suomen Spotify-listalla Sara on jo kolmas, Sexmane viides ja CK 19. Epäilen, että Jesse ei listalla korkealle nouse. Kertoo paljon myös voittopotentiaalista.
Itse tykkään Sarasta ihan hirveästi ja toivon, että Miklu ja Nublu paukauttaa ilmoille Universum potenssiin kymmenen. Siinäpä ne meidän todelliset vaihtoehdot varmaan on.
Kokonaissoitossa Sexmane on selkeä ykkönen. Jokainen umk-biisi on noussut listan kärkeen julkistamispäivänä. Jesse saattaa olla poikkeus, mutta sehän johtuu jakeluyhtiön mokasta ja biisi saatiin spotifyhin vasta joskus ennen puoltapäivää.
Mennään biisien mukaan ei politiikan ja ahdistavien asioiden mukaan.
Siis vielä kerran iloa.