Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: lapsia ei synny lukuisista eri syistä

Vierailija
03.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20052231 Suurin syy on, ettei sopivaa kumppania ole löytynyt. Mielestäni syynä on deittiappien kertakäyttötapailukulttuuri ja infernaaliset vaatimukset seurustelukumppanille. Tinderissäkin monilla 30+ miehillä lukee, että yksi täydellinen riittää. Mutta kun kukaan ei ole täydellinen, eikä profiilinhaltijakaan kovin ihmeellinen. Toki myös syynä alueelliset erot jne

Kommentit (1267)

Vierailija
1121/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät miehet kokevat etteivät naiset ole kelvollisia parisuhteeseen tai äideiksi joten he eivät osallistu lapsitalkoisiin.

Ikävä myöntää, mutta hyvät miehet ovat oikeassa

Ikävä kertoa sinulle, että edes ns. hyvät miehet eivät voi osallistua lapsitalkoisiin ilman naista. Happamia, sanoi jne.

Vierailija
1122/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut lapsen mutta naiset eivät antaneet pillua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen suomalainen aviopari eroaa ja joka kolmas suomalainen nainen saa turpaansa omassa kodissaan.  Siinä aloittaajlle miettimisen aihetta. Se, että itket täällä lisääntymiskaipuutasi ei auta sinua yhtään, yritä edes olla mies.

Terveydenhuollon hoitoilmoitusrekisterin mukaan taas puolison tai partnerin pahoinpitelemien 20–64-vuotiaiden joukossa on ollut hoidettavana noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tämä viittaa miesten korkeampaan kynnykseen ilmoittaa itseensä kohdistuneesta väkivallasta.

Puhut pskaa. Sieltä terveydenhuollon hoitoilmoitusrekisteristä ilmenee, että naisia on tuossa ikäluokassa kymmenkertainen määrä miehiin verrattuna, ja vanhemmissa vielä reiluati enemmän. Sinun *faktasi* ovat luokkaa käenpoika, ihan naurettavaa vääristelyä joka asiassa. Mitä luulet voittavasi?

Syytät siis psykiatri ja Psykiatrisen vankisairaalan vastaavaa ylilääkäriä Hannu Lauermaa valehtelijaksi? Tuo teksti on hänen kynästään.

Mutta toki miehiä vihaava palstaulínainen tietää paremmin kuin kukaan mies.

Ei ole. Pitkin nettiä levitellään tuota lausumaa, jota ei kukaan ole koskaan kyennyt mitenkään todistamaan tai edes lähdettä laittamaan. Hyvähän se on Hilmoon viittailla ja väittää siitä vaikka mitä, kun sinne ei kukaan ulkopuolinen pääse tarkistamaan väitteiden paikkansa pitävyyttä. Väitteesi on siis ihan yhtä totta kuin jankkaamasi käenpoikien hillitön määrä.

Teet itsestäsi pellen, mutta toki naisia vihaava palstaülisija tekee mitä tahansa mustamaalatakseen naisia.

Ja jokainen nainen alkaa syyttämään miestä valehtelusta ja kaikesta muistakin että naisten tekemä vääryys hautautuu 'mutta kun miehetkin' huutoon ja huomio siirtyy naisten vääryyksistä miesten vääryyksiin ja taaskaan ei asia edysty millään tavalla ja toisen sukupuolen syyttely jatkuu. Muutos vaatii muutoksia molemmilta ei pelkästään miehiltä.

-eri

Vierailija
1124/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaiset ei nykymieheltä parisuhdetta ansaitse. Yhen yön jutuista saa sen seksuaalisen tyydytyksen mikä on ainoa asia mitä nykyajan parisuhde tuo miehelle. Naiset vaativat aivan järkyttävästi mutta eivät anna mitään takaisin seksin lisäksi että miehen kannattaisi toteuttaa ne kaikki naisen vaatimukset

Vierailija
1125/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde vaatii yhteistyötä ja joustamista molemmilta. Parisuhde ei toimi niin että nainen vain vaatii ja mies vain tekee ja toteuttaa mitä nainen haluaa

Vierailija
1126/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla on ollut niin hyvät mallit parisuhteeseen ja varsinkin perhe-elämään kotoa, että haluaisi lähteä itse vastaavaa omassa elämässään toteuttamaan. 

Vierailija
1127/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää ihan täysissä sielunvoimissa olevia ihmisiä, jotka täällä jankuttaa siitä miten nykynaiset sitä ja nykynaiset tätä ja naiset vain vaatii ja naiset ei anna mitään - ihanko todella heille puolet ihmiskunnasta on jokin omituinen eliö nimeltä NAISET, joka toimii kollektiivina, jokainen kollektiivin osanen identtisesti muiden osasten kanssa?

Ei kai kukaan aikuinen ole noin yksinkertainen? Eihän?

Vierailija
1128/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat maksavat jo nyt enemmän veroja kuin lapsia hankkineet, lapsilisät kiskotaan suoraan lapsettomilta.

Vierailija
1129/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ffff kirjoitti:

Lapsettomat maksavat jo nyt enemmän veroja kuin lapsia hankkineet, lapsilisät kiskotaan suoraan lapsettomilta.

Lapset maksavat lapsettomien eläkkeet.

Vierailija
1130/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole ikinä ollut sitä tunnetta että haluan lapsia. Jos ei ole sitä tunnetta, niin miksi edes harkitsisin lapsen saamista, kun enemmän mietin niitä muita mukana tulevia riskejä. Mitä jos lapsi sairastuu, kuolee, vammautuu? Onko itse pakotettu jäämään kotiin omaishoitajaksi? Mitä jos itse sairastuu tai kykene työhön, kuka sitten elättää perheen? Kuka auttaa muutoinkin arjessa, kun ei ole tukiverkostoa olemassa?

Jos käy hyvä tuuri, niin ei kohtaa omassa elämässä eikä lapsen elämässä ikinä tällaisia haasteita. Osalla perheistä kaikki sujuu hyvin. Mutta läheltä kun olen nähnyt niin monta tapausta, jossa nämä vastoinkäymiset ovat konkretisoituneet, niin kyllä sitä miettii. On vakavaa sairastumista, kehityvammaisuutta, työttömyyttä, perheen pahoinvointia... Surullisia asioita.

En halua ottaa kannettavakseni huolia lapsen tulevaisuudesta, riittää kun huolehdin itsestäni. Elän muutoinkin hyvin tyytyväisenä ja viihdyn yksin, joten se että ei ole perhettä myöhemmässäkään tulevaisuudessa ei ole ongelma minulle.

Tuttuja mietteitä. Ajattelin nuorempana että haluan 2 lasta mutta reilu kolmekymppisenä olen myöntänyt itselleni että en halua lapsia. Huomasin sen siitä kun minua pelotti enemmän nuo mainitsemasi asiat kuin se, että mitä jos en tulekaan raskaaksi.

Vierailija
1131/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät miehet kokevat etteivät naiset ole kelvollisia parisuhteeseen tai äideiksi joten he eivät osallistu lapsitalkoisiin.

Ikävä myöntää, mutta hyvät miehet ovat oikeassa

Hyvät miehet eli koulupudokkaat vai tarkoitatko ylintä tulodesiiliä, joille kelpaa korkeintaan rikas perijätärvaimo kunhan omat juoksut on viisikymppisenä juostu?

Hyvin selvästi huomaa että naiset ei edes näe tavallisia miehiä kun naiset näkee vain huonoimmat ja parhaimmat josta johtuu että tavalliset miehet ovat täysin näkymättömiä naiselle

Ja kuitenkin suurin osa naisista on naimisissa/suhteessa juuri tuollaisen tavallisen miehen kanssa. Niitä rikkaitaon muutamalla prosentilla ja rikollisia muutamalla prosentilla ja silloin se nainenkin on ylensä laitapuolen kulkija. 

Vierailija
1132/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti ollut se, joka hoiti lapset? Taisi nainen olla se, joka ne hoiti.

Oot siis väärä ihminen sanomaan aiheeseen.

Vierailija
1133/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44[/quote]

Mä olin päivätöissä, opiskelin yamk tutkinnon ja iltahommina rakennutin omakotitalon josta itse tein perustustyöt. Lapsia oli tuolloin kaksi alle 3v ja kolmas nahkayksiössä.

Kyse on elämänhallinnasta.

M44[/quote]

Et varmasti ollut se, joka hoiti lapsia? Taisi nainen olla lasten kanssa. Olet siis täysin väärä tyyppi kommentoimaan. Et myöskään varmasti ole yh?

Vierailija
1134/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin nuorempana aivan varma siitä että haluaisin lapsia. Aika kuitenkin ajoi ohi, syitä tähän on monia. Suurimpana se, etten vain kuitenkaan koskaan halunnut tarpeeksi, jotta olisin uskaltanut.

Syitä on lukuisia kuitenkin myös yhteiskunnan puolelta, suurimpana esim. se, millaiseen tilaan nuoriso ja koulut ovat ajautuneet. En haluaisi lastani nykypäivän kouluun, jossa kaikki valta on opettajien sijaan huonosti käyttäytyvillä lapsilla, on kiusaamista ja suoranaista väkivaltaa, johon ei puututa.

Vierailija
1135/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole ikinä ollut sitä tunnetta että haluan lapsia. Jos ei ole sitä tunnetta, niin miksi edes harkitsisin lapsen saamista, kun enemmän mietin niitä muita mukana tulevia riskejä. Mitä jos lapsi sairastuu, kuolee, vammautuu? Onko itse pakotettu jäämään kotiin omaishoitajaksi? Mitä jos itse sairastuu tai kykene työhön, kuka sitten elättää perheen? Kuka auttaa muutoinkin arjessa, kun ei ole tukiverkostoa olemassa?

Jos käy hyvä tuuri, niin ei kohtaa omassa elämässä eikä lapsen elämässä ikinä tällaisia haasteita. Osalla perheistä kaikki sujuu hyvin. Mutta läheltä kun olen nähnyt niin monta tapausta, jossa nämä vastoinkäymiset ovat konkretisoituneet, niin kyllä sitä miettii. On vakavaa sairastumista, kehityvammaisuutta, työttömyyttä, perheen pahoinvointia... Surullisia asioita.

En halua ottaa kannettavakseni huolia lapsen tulevaisuudesta, riittää kun huolehdin itsestäni. Elän muutoinkin hyvin tyytyväisenä ja viihdyn yksin, joten se että ei ole perhettä myöhemmässäkään tulevaisuudessa ei ole ongelma minulle.

Tuttuja mietteitä. Ajattelin nuorempana että haluan 2 lasta mutta reilu kolmekymppisenä olen myöntänyt itselleni että en halua lapsia. Huomasin sen siitä kun minua pelotti enemmän nuo mainitsemasi asiat kuin se, että mitä jos en tulekaan raskaaksi.

Minä taas ajattelin nuorena aina kolmekymppiseksi asti, etten halua lapsia, mutta sitten mieli muuttui. Sainkin sitten 4 lasta ja he nyt jo aikuisia. Aika tyhjä olisi ollut elämä ilman heitä, nyt kun ajattelee, vaikka lapsettomana elämä oli muka ihan hyvää. En kaipaa mitään siitä elämästä mitä oli ennen lapsia ja nythän sitä ollaan taas miehen kanssa kahdestaa, eli tavallaan "lapseton" elämä, vaikka lapset on. 

Pelkkää iloa tuovat/ovat tuoneet elämään. 

Toki pikkulapsi vaihe on raskas, mutta sitä ei kestä kuin muutama vuosi. Tässä elämässä se on pieni jakso.

Olen enemmän kuin tyytyväinen, että tein lapset.  Olen heistä tosi onnellinen.

Lapset asuu kaikki kaukana joten harvemmin nähdään, mutta aina kun nähdään on se yhtä juhlaa. Kokoonnutaan kaikki (lapset puolisoineen) pelaamaan pelejä ja viettämään iltaa ja ulkoilemaan. Välillä matkustellaan ulkomaille, lapset ovat hyvää matkaseuraa.

Vierailija
1136/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hankit nuorena lapsia, se on hei hei ura.

Jos se on hei hei ura, se on hei hei työ.

Jos se on hei hei työ, se on hei hei toimeentulo.

Jos se on hei hei toimeentulo, se on hei hei ihmisarvo.

Lopuksi se on tervetuloa köyhyys ja ihmissaastaksi haukkuminen, mikset mene töihin ym.

Kyllä minulla on ura ja lapsia. Kyllä se onnistuu. Lasten kanssa vietän aikaa satavarmasti enemmän kuin viereisen lähiön somemutsit. Niiden lapset tulee meille, koska meillä viihdytään ja halutaan olla. Meillä on kiva koti, jossa on hyvä, terve ilmapiiri ja huomioivat ystävälliset vanhemmat. Ei ole lapset este uralle. Se on harhainen käsitys. Uskon, että syy on ihan muualla.

Vierailija
1137/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa pillua niin en voi antaa panostani vellovaan lapsipulaan

Vierailija
1138/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ensinnäkin se, että löytyy jostain se kunnollinen kumppani, jonka kanssa edes voi harkita lasten tekoa. Mutta kun on oltu vähän aikaa yhdessä, niin siitä toisesta alkaa paljastua jos vaikka mitä. Yhtäkkiä kääntää takkinsa, tekee jonkun kuprun ja lähtee menemään. Sitten sen toisen tekemän kuprun vaikutukset ulottuvat kauas omaan elämään, koska vastuu on tietenkin sinulla.

Elämä on täysin ennustamatonta. Ei voi mistään tietää, onko työpaikkaa enää joskus vuoden päästä. Työt lähtee jonnekin Kiinaan ja putoat siitä täysin tyhjän päälle. Uudelleen työllistyminen vaatii uudelleen kouluttautumisen jollekin uudelle alalle. Niin, jos työllistyy, kun iästä huolimatta ei ole alalta päivääkään työkokemusta. Olet työtön ja sellaisena pysyt. Koulun ohessa pitäisi sitten jaksaa vielä perhearkeakin pyörittää.

Lapsi kuluttaa vauvasta 18 v ikään ainakin yhden miljoonan, että mistäs ajattelit repiä rahat? Menee siinä teininä sekaantumaan huumeisiin ja joku tulee puukotetuksi. Se voi tehdä jotain muutakin typerää, kuten polttaa jonkun rakennuksen. Siinä menee sitten toinen ja kolmaskin miljoona. Sitten kaikenlainen mainehaitta siihen päälle, mitä se kakara valehteluillaan ja tekemisillään aiheuttaa. Sanotaan, ettei omena kauas puusta putoa, ja pentusihan on perinyt kaikki sinun huonot ominaisuutesi.

Kun isä on saamaton alkoholisti ja vätys plus vielä semmoista yksinkertaista ja huono-onnista sorttia, ja äiti on kontrollifriikki narsisti ja ammattivalittaja, niin voi lapsiparkaa, mitä helvettiä tulee elämä olemaan aina katkeraan loppuun saakka. Sitten kun siitä paskasta kärsii kaikki, jotka joutuvat vähänkin tekemisiin näiden ihmisten kanssa. Kun se ei ole eikä jää miksikään perheen sisäiseksi asiaksi.

Kyllä tämä maailma semmonen hullunmylly on, ettei tänne kannata lapsia tehdä. Kaikki asiat ovat ihan päin persettä.

Vierailija
1139/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei saa pillua niin en voi antaa panostani vellovaan lapsipulaan

Itse kyllä saan pillua aina silloin tällöin, mutta kun ei ole siittiöitä, niin en voi antaa panostani vellovaan lapsipulaan.

Niin, onko siemenneste siemennestettä, jos siinä ei ole siittiöitä? Kun eihän rusinapullaakaan voi olla ilman rusinoita. Rusinat tarvitaan, sillä ilman niitä se on vain pullaa. Kun asiaa näin järkeillään, niin tullaanko siihen johtopäätökseen, että siittiötön siemenneste on pelkkää nestettä, ei siemennestettä. Eikä spermaa, vaan permaa.

Vierailija
1140/1267 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hankit nuorena lapsia, se on hei hei ura.

Jos se on hei hei ura, se on hei hei työ.

Jos se on hei hei työ, se on hei hei toimeentulo.

Jos se on hei hei toimeentulo, se on hei hei ihmisarvo.

Lopuksi se on tervetuloa köyhyys ja ihmissaastaksi haukkuminen, mikset mene töihin ym.

Kyllä minulla on ura ja lapsia. Kyllä se onnistuu. Lasten kanssa vietän aikaa satavarmasti enemmän kuin viereisen lähiön somemutsit. Niiden lapset tulee meille, koska meillä viihdytään ja halutaan olla. Meillä on kiva koti, jossa on hyvä, terve ilmapiiri ja huomioivat ystävälliset vanhemmat. Ei ole lapset este uralle. Se on harhainen käsitys. Uskon, että syy on ihan muualla.

Samaa mieltä. Nyt nuoret aikuiset lapset varmaan allekirjoittavat saman. Itse asiassa vanhemmuus on helpompaa yhdistää kun on jo urapolulla. On enemmän rahaa lastenhoitoon ja muuhun arjen helpottamiseen, pystyy vaikuttamaan enemmän työnkuvaan, työpäivien pituuksiin ja jo ennen koronaa etätyö oli ihan mahdollista. Meillä molemmat vanhemmat ovat uraihmisiä, ja jaettiin sujuvasti vanhemmuutta heti vanhempaislomien jakamisesta alkaen. Kumpikin vanhempi sai vastata vuorollaan lapsista, kumpikin sai toteuttaa omia kunnianhimojaan töissä, ihan toimiva ratkaisu. Molemmat lapset ovat jääneet samaan kaupunkiin opintojensa jälkeen, meillä myös vieläkin tiivis yhteys vaikka he jo aikuisia. Emme enää neuvo tai ohjaa, kuuntelemme, kannustamme ja lohdutamme jos elämä kolhii - ja opimme vieläkin paljon lapsilta, niin uusimpia ITn ja somen saloja kuin hahmottamaan elämää avarakatseisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä