YLE: lapsia ei synny lukuisista eri syistä
https://yle.fi/a/74-20052231 Suurin syy on, ettei sopivaa kumppania ole löytynyt. Mielestäni syynä on deittiappien kertakäyttötapailukulttuuri ja infernaaliset vaatimukset seurustelukumppanille. Tinderissäkin monilla 30+ miehillä lukee, että yksi täydellinen riittää. Mutta kun kukaan ei ole täydellinen, eikä profiilinhaltijakaan kovin ihmeellinen. Toki myös syynä alueelliset erot jne
Kommentit (1267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitteko edes juttua? Siinä käy selvästi ilmi se, ettei suurin osa ole vapaaehtoisesti lapsettomia
Jutussa on myös äänestys "Mikä on syynä lapsettomuuteeni?", jonka tämän hetken tuloksissa suurin vastausprosentti eli 37.1% (6653 ääntä) on "Oma valinta".
Mikä on syynä lapsettomuuteeni?
Oma valinta
37.1% (6653 ääntä)
Terveydellinen syy
7.2% (1293 ääntä)
Sopivan kumppanin puuttuminen
27% (4850 ääntä)
Epävarmuus elämässä
17.6% (3167 ääntä)
Muu syy
11.1% (1992 ääntä)
Ääniä yhteensä: 17955
"Oma valinta" sisältää erilaisia syitä ihan sinällään, eivätkä ne täysin poista kyselyn muita kohtia. Esim. joku voi vastata "oma valinta", vaikka taustalla vaikuttaisivat terveydelliset syyt.
Jotkut lapsettomat ovat lapsivihamielisiä, mutta kaikki eivät ole. Nämä kaksi eri ihmistyyppiä saattavat vastata kyselyyn eri tavoin.
Ei tuollaisesta kyselystä voi vetää suoria johtopäätöksiä. Miksiköhän siitä puuttui kohta "Taloudelliset syyt", vaikka se on varmasti monelle iso tekijä? Osa lienee sen takia vastannut "epävarmuus elämässä", vaikka eihän se välttämättä suoraan liity rahaan.
Tämä.
Jos ei ole varaa lapsiin niin se on myös silloin oma valinta olla tekemättä lapsia, ei toi oma valinta tarkoita pelkästään sitä ettei vain lapsia halua.
Vierailija kirjoitti:
Jopa hyt! Oikein YLEkin huomannut, että lapsettomuuteen on useita syitä! Melkein yhtä suuri tapaus, kuin jos maan finanssiministeri huomaa, että köyhyyteen on useita syitä.
Toisaalta vaikuttaa siltä, että YLE on huomaamiskyvyssä edellä.
Ihmiset jotka haluavat lapsia mutta heillä ei lapsia ole tai ne jää lapsettomiksi johtuu siitä ettei ole varaa tai ei ole kumppania.
Vähän alle puolet 35 vuotiaista on lapsettomia ja vela ihmisiä on vain noin 15% ihmisistä eli todella monet jää lapsettomiksi vastentahtoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kilteillä ja kunnon miehillä ei ole paljon mahdollisuuksia ollutkaan. Emme me ole metsästäneet naista tai uskaltaneet edes lähestyäkään. Ne on ne röyhkeämmät jotka siittää sen 2-3 naista elämänsä aikana tai muuten vaan huvittelee omaksi ilokseen. Samalla meidät kunnon miehet on tylysti sivuutettu parisuhdemarkkinoilla.
Oletko liikunnallinen, hoidatko hygieeniaasi ja syötkö semiterveellisesti? Kannatatko tasa-arvoa? Kehitätkö itseäsi sen sijaan, että syyttelisit naisia siitä, etteivät he ole kiinnostuneita sinusta? Hymyiletkö Tinder-kuvissasi? Onko sinulla koulutus?
Kyllä, kaikkea tätä. Olen liikunnallinen, siististi pukeutuva, terveellisesti syövä, tavoitteellisesti elävä, kuvissa hymyilevä tohtorimies. Naisia ei silti kiinnosta tutustua. Haluaisin ehkä hankkia lapsia, mutta en ole vielä päässyt siihen asti, että olisin edes voinut harkita asiaa, koska en ole vielä koskaan onnistunut löytämään tyttöystävää.
Mitä olet tehnyt löytääksesi tyttöystävän?
Telkkarissa haastateltiin yli 40-vuotiasta sinkkumiestä, joka halusi lapsia ja parisuhteen. Hän ei kuitenkaan käy koskaan baareissa eikä ole koskaan ollut Tinderissä. Hän oli sitä mieltä, että nainen pitäisi löytyä harrastuksesta. Jos on liian joustamaton tavoissaan, voi syy olla siinä. Jos naista ei ole vuosikymmenien jälkeen löytynyt sieltä mistä itse haluaa, olisiko aika kokeilla jotain muuta?
Miesten tavoite elämässä on rakentaa muurahaiskeko jonka sivutuotteena voi tulla lapset. Elämän päätarkoitus lapset ei kuitenkaan ole.
Tänä päivänä kun avioliitot ei kestä koko elinikää niin muurahaiskeon rakentaminen ei onnistu ja miesten näkökannalta elämän suurelta tavoitteelta putoaa pohja pois.
On varman päälle pelaamista rakentaa yksin vähän pienempi keko joka ei varmasti tule romahtamaan.
Näin miehet ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kilteillä ja kunnon miehillä ei ole paljon mahdollisuuksia ollutkaan. Emme me ole metsästäneet naista tai uskaltaneet edes lähestyäkään. Ne on ne röyhkeämmät jotka siittää sen 2-3 naista elämänsä aikana tai muuten vaan huvittelee omaksi ilokseen. Samalla meidät kunnon miehet on tylysti sivuutettu parisuhdemarkkinoilla.
Oletko liikunnallinen, hoidatko hygieeniaasi ja syötkö semiterveellisesti? Kannatatko tasa-arvoa? Kehitätkö itseäsi sen sijaan, että syyttelisit naisia siitä, etteivät he ole kiinnostuneita sinusta? Hymyiletkö Tinder-kuvissasi? Onko sinulla koulutus?
Kyllä, kaikkea tätä. Olen liikunnallinen, siististi pukeutuva, terveellisesti syövä, tavoitteellisesti elävä, kuvissa hymyilevä tohtorimies. Naisia ei silti kiinnosta tutustua. Haluaisin ehkä hankkia lapsia, mutta en ole vielä päässyt siihen asti, että olisin edes voinut harkita asiaa, koska en ole vielä koskaan onnistunut löytämään tyttöystävää.
Telkkarissa haastateltiin yli 40-vuotiasta sinkkumiestä, joka halusi lapsia ja parisuhteen. Hän ei kuitenkaan käy koskaan baareissa eikä ole koskaan ollut Tinderissä. Hän oli sitä mieltä, että nainen pitäisi löytyä harrastuksesta. Jos on liian joustamaton tavoissaan, voi syy olla siinä. Jos naista ei ole vuosikymmenien jälkeen löytynyt sieltä mistä itse haluaa, olisiko aika kokeilla jotain muuta?
Käyn toisinaan baareissa, viimeksi tällä viikolla. En nähnyt siellä yhtäkään ikäistäni naista. Olen käyttänyt yli viisi vuotta erinäisiä seuranhakupalveluita, mukaanlukien Tinderiä. Niiden kautta on vaikea päästä tapaamaan ketään. Aloitan lisäksi joka vuosi jonkin uuden harrastuksen.
Omilla teoilla ei tunnu olevan merkitystä tässä asiassa. Kaverini ovat löytäneet parisuhteensa etsimättä, eikä heidän ole tarvinnut kehittää itseään vuosia kelvatakseen.
Minä kunnollisia vastuullisia miehiä.Varmaan monet naiset haluaa juuri sinut miehekseen.Mutta mistä he sinut löytävät,jos sinä et uskalla heitä etsiä? Nuoruudesani huomasin,kuinka miehet juoksivat kebtkenkäisten kovisten perässä joten miehiäkin vaivaa sama ongelma.Etsivät vääränlaisia naisia Naaapurissa oli osaava ,taitava ja ahkera nainen.Hänestä joku masnviljelijä olisi saanut kunnon emännän.Mutta yksin hän jäi.Vasta eläkeiässä avioitui.Se liitto ei kauan kestänyt kun mies kuoli.Nainen on yhä virkeä ja toimelias,pyöräily ja liikkuminen sujuu hyvin,vaikka ikää on jo yli 80 vuotta.Moni nukkuu onnensa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn toisinaan baareissa, viimeksi tällä viikolla. En nähnyt siellä yhtäkään ikäistäni naista. Olen käyttänyt yli viisi vuotta erinäisiä seuranhakupalveluita, mukaanlukien Tinderiä. Niiden kautta on vaikea päästä tapaamaan ketään. Aloitan lisäksi joka vuosi jonkin uuden harrastuksen.
Omilla teoilla ei tunnu olevan merkitystä tässä asiassa. Kaverini ovat löytäneet parisuhteensa etsimättä, eikä heidän ole tarvinnut kehittää itseään vuosia kelvatakseen.
Löytyisikö kaveripiirin kautta naisia? Onko kavereiden naisystävillä sinkkukavereita, joihin voisi tutustua vaikka yhteisissä juhlissa?
Ei kannata valittaa kirjoitusvirheistä.Niitä tulee,kun pienellä puhelimella kirjoittaa.Kun yrittää korjata virheen uusia tulee.Aika ei riitä virheiden korjaamiseen.Minä en edes yritä korjata niitä virheitä.Kädet on nivelvaivaiset,isot kompurat.Se liity osaamiseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo että on mies ja kirjoittelee täällä, kertoo että vikaa on. Siellä luonnepuolella, kun kaikki on paperilla ok, mutta silti ei onnistu se mikä enemmistölle tapahtuu ihan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys paranisi heti kun kriminalisoitaisiin ehkäisy ja abortti.
Syntyvyys parinisi heti kun kaikki pojat kävisivät vähintään ammattikorkeakoulun ja työllistyisivät hyväpalkkaisiin töihin. Nyt ne duunarimiehet ja pienipalkkaiset miehet jää lapsettomiksi suurella todennäköisyydellä koska naiset ei heitä kelpuuta kumppaniksi.
Vähän aikaa sitten eräällä toisella foorumilla peruskomea ja liikunnallinen tutkijamies kyseli vinkkejä Tinder-profiiliinsa, kun ei meinaa tärpätä. Ei koulutuksella ole mitään merkitystä ellei kyseessä ole statusammatti.
Jep, akateemisena, keskituloisena, oman asuntonsa omistavana, älykkäänä ja hauskana/rentona pidettynä (muiden mielestä, itse olen sitä mieltä että olen vain ihan OK) niin itseä kiinnostavaa naista joka minusta kiinnostuisi ei ole yli kymmeneen vuoteen osunut kohdalle. Ei satunnaista seuraa baareissa, ei treffikutsuja töissä, nada.
Koulutus ei kiinnosta ketään tänä tasa-arvon aikana vaan tulot/omaisuus ja ulkonäkö sekä näiden suhde on karkeasti ottaen ne kaksi asiaa jotka iän myötä vain myrkyttävät keski-ikäistyvää mieltä joka yrittää luoda elämälleeen täydellistä instatarinaa kun deittisovellukset ovat täynnä valinnanvaraa - näennäisesti. Ja mielestäni ihan hyviä kriteerejä ovat joita saa havitellakin, ei siinä mitään. Jos ei ole pakko rakastaa keskinkertaisesti vaan voi elää sinkkuna täyttä elämää, ei tarvi tyytyä vähempään kuin parhaaseen.
Homma ei parisuhdemarkkinoilla mene niinkuin asuntomarkkinoilla vaan kaikki jonottavat omistusasuntoa vain halutuilta alueilta ja asuvat mieluummin vuokralla tai vaikka teltassa kuin muuttavat lähiöön omaan asuntoon - lähiössä vain iso talo kelpaa se olisi yksi vertauskuva.
Erikoista. Kaikilla spekseillä olet erittäin haluttu. Ehkä et vain kiinnostu kovin helposti tuntemattomista ihmisistä tai näytät siltä, ettet halua puhua kenenkään kanssa.
Jaah, itse en löytänyt tuosta hänen tekstistään mitään miksi hänestä kiinnostuisin.
(Se että joku on joskus hänelle sanonut että hän on älykäs ja hauska ei merkitse yhtään mitään, koska millaiset on sen kehujan mielipiteet älykkyydestä ja huumorintajusta, tai hänen motiivinsa kehuille, sitä en voi tietää.)
Hän ei oikeasti kertonut itsestään mitään, persoonallisuudestaan, siitä mistä hän pitää jne. Joku koulutustaso ja omistusasunto ei saa sydäntä sykähtämään tai pikkareita märiksi.
Ei kiinnosta mitä hän tekee työkseen ja paljonko saa palkkaa, vaan se että pitääkö hän työstään ja miten alalle päätyi. Hän puhuu siitä että muut on pinnallisia, mutta tuo itse vain pinnallisia asioita esille.
Tartun tähän: ...Hän ei oikeasti kertonut itsestään mitään, persoonallisuudestaan, siitä mistä hän pitää jne....
Niin, koska sillä ei ole väliä jos ei se mielikuva mitä toiselle välittyy ihmisen nähdessään kiinnosta. En saa tilaisuutta tuntemattomille kertoa itsestäni mitään kun he eivät anna sille aikaa vaan ainoastaan kuuntelevat ns. itseään kiinnostavia ihmisiä ihan ensivaikutelman perusteella. Voisi luulla, että asiat jotka tuovat arkeen turvallisuutta ovat myös jonkinlainen plussa (ne pinnalliset asiat) mutta kun ei nekään vaikuta mahdollisuuksiin että toinen haluaa tutustua.
Se nyt vaan on niin, että syvälliset, empaattiset, runollisetkin piirteet toisessa ihmisessä harvemmin kiinnostaa ketään jos ei ulkonäkö miellytä, jos ei mies istu siihen muottiin mitä unelmissaan suhteelta haluaa. Toki ajan myötä - jos pakosta joutuu olemaan tekemisissä jonkin projektin tai kaveripiirin myötä vaikkapa - voi altistua pikkuhiljaa syvällisille ominaisuuksille ja ehkä muuttaa käsitystään toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vela, koska en halua tyytyä suominaiseen. Moni nuori mies on kanssani samaa mieltä. M28
Eikä rahat ja kantti kestä etsiä naista muualta?
Vai eikö sinua huoli nekään?
Miksi otit kommenttini hyökkäyksenä ja nyt katkerana pilkkaat minua? M28
Ei hän ole katkera, vaan vilpitön sinua, omasta mielestäsi kaksin miestä kohtaan.
Naisten vilpitön arvio sinusta: 2-.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata valittaa kirjoitusvirheistä.Niitä tulee,kun pienellä puhelimella kirjoittaa.Kun yrittää korjata virheen uusia tulee.Aika ei riitä virheiden korjaamiseen.Minä en edes yritä korjata niitä virheitä.Kädet on nivelvaivaiset,isot kompurat.Se liity osaamiseen mitenkään.
Tämä olikin ketjun fiksuin kommentti tähän mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys parinisi heti kun kaikki pojat kävisivät vähintään ammattikorkeakoulun ja työllistyisivät hyväpalkkaisiin töihin. Nyt ne duunarimiehet ja pienipalkkaiset miehet jää lapsettomiksi suurella todennäköisyydellä koska naiset ei heitä kelpuuta kumppaniksi.
Vähän aikaa sitten eräällä toisella foorumilla peruskomea ja liikunnallinen tutkijamies kyseli vinkkejä Tinder-profiiliinsa, kun ei meinaa tärpätä. Ei koulutuksella ole mitään merkitystä ellei kyseessä ole statusammatti.
Jep, akateemisena, keskituloisena, oman asuntonsa omistavana, älykkäänä ja hauskana/rentona pidettynä (muiden mielestä, itse olen sitä mieltä että olen vain ihan OK) niin itseä kiinnostavaa naista joka minusta kiinnostuisi ei ole yli kymmeneen vuoteen osunut kohdalle. Ei satunnaista seuraa baareissa, ei treffikutsuja töissä, nada.
Koulutus ei kiinnosta ketään tänä tasa-arvon aikana vaan tulot/omaisuus ja ulkonäkö sekä näiden suhde on karkeasti ottaen ne kaksi asiaa jotka iän myötä vain myrkyttävät keski-ikäistyvää mieltä joka yrittää luoda elämälleeen täydellistä instatarinaa kun deittisovellukset ovat täynnä valinnanvaraa - näennäisesti. Ja mielestäni ihan hyviä kriteerejä ovat joita saa havitellakin, ei siinä mitään. Jos ei ole pakko rakastaa keskinkertaisesti vaan voi elää sinkkuna täyttä elämää, ei tarvi tyytyä vähempään kuin parhaaseen.
Homma ei parisuhdemarkkinoilla mene niinkuin asuntomarkkinoilla vaan kaikki jonottavat omistusasuntoa vain halutuilta alueilta ja asuvat mieluummin vuokralla tai vaikka teltassa kuin muuttavat lähiöön omaan asuntoon - lähiössä vain iso talo kelpaa se olisi yksi vertauskuva.
Erikoista. Kaikilla spekseillä olet erittäin haluttu. Ehkä et vain kiinnostu kovin helposti tuntemattomista ihmisistä tai näytät siltä, ettet halua puhua kenenkään kanssa.
Jaah, itse en löytänyt tuosta hänen tekstistään mitään miksi hänestä kiinnostuisin.
(Se että joku on joskus hänelle sanonut että hän on älykäs ja hauska ei merkitse yhtään mitään, koska millaiset on sen kehujan mielipiteet älykkyydestä ja huumorintajusta, tai hänen motiivinsa kehuille, sitä en voi tietää.)
Hän ei oikeasti kertonut itsestään mitään, persoonallisuudestaan, siitä mistä hän pitää jne. Joku koulutustaso ja omistusasunto ei saa sydäntä sykähtämään tai pikkareita märiksi.
Ei kiinnosta mitä hän tekee työkseen ja paljonko saa palkkaa, vaan se että pitääkö hän työstään ja miten alalle päätyi. Hän puhuu siitä että muut on pinnallisia, mutta tuo itse vain pinnallisia asioita esille.Tartun tähän: ...Hän ei oikeasti kertonut itsestään mitään, persoonallisuudestaan, siitä mistä hän pitää jne....
Niin, koska sillä ei ole väliä jos ei se mielikuva mitä toiselle välittyy ihmisen nähdessään kiinnosta. En saa tilaisuutta tuntemattomille kertoa itsestäni mitään kun he eivät anna sille aikaa vaan ainoastaan kuuntelevat ns. itseään kiinnostavia ihmisiä ihan ensivaikutelman perusteella. Voisi luulla, että asiat jotka tuovat arkeen turvallisuutta ovat myös jonkinlainen plussa (ne pinnalliset asiat) mutta kun ei nekään vaikuta mahdollisuuksiin että toinen haluaa tutustua.
Se nyt vaan on niin, että syvälliset, empaattiset, runollisetkin piirteet toisessa ihmisessä harvemmin kiinnostaa ketään jos ei ulkonäkö miellytä, jos ei mies istu siihen muottiin mitä unelmissaan suhteelta haluaa. Toki ajan myötä - jos pakosta joutuu olemaan tekemisissä jonkin projektin tai kaveripiirin myötä vaikkapa - voi altistua pikkuhiljaa syvällisille ominaisuuksille ja ehkä muuttaa käsitystään toisesta.
Tässä kommenttiketjussa sinulla oli tilaisuus kirjoittaa itsestäsi mitä vain, olisit voinut luetella itsestäsi mitä tahansa piirteitä joita pidät itsessäsi positiivisina, mutta päätit kertoa sen että olet akateeminen ja sinulla on omistusasunto. Sama juttu jos olet missään deittisovelluksissa tms. voit kirjoittaa sielläkin profiiliisi mitä haluat.
Miten ne sinun syvälliset, empaattiset ja runolliset piirteesi tulee esille?
Täytyy sanoa että itselleni tuo sana "akateeminen" on niin turn-off. Saa olla vaikka miten pitkälle kouluttautunut, hienoa, voisin seurustella ns. akateemisen kanssa, mutta tuo sana esittelytekstissä on yhtä tyhjän kanssa, mitä jos vaan kirjoittaisitte sen _mitä_ olette kaikki ne vuodet opiskelleet. Se että korostatte akateemisuuttanne antaa vain sellaisen kuvan että arvotatte ihmisiä koulutustason perusteella. Että tasolla on väliä, ei niinkään sisällöllä.
Vierailija kirjoitti:
Minä voin tehdä vaikka 10 lasta tähän maahan mutta missä on naiset jotka lapsia haluavat...?
Elareita en maksa ja haluan pysyä anonyyminä siittämisvaiheen jälkee.
Miksi naiset ei halua lapsia? Miehet ei kykene tulemaan raskaaksi joten naisten vika alhainen syntyvyys on.
Runkkaa vaan peräkammarissasi, va jakki. On todellakin parempi, ettet rasita maailmaan huonoilla geeneilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisesta työstä ei enää saa tarpeeksi palkkaa, jolla voi elättää vaimon ja lapset.
Naiset metsästävät miehiä, jotka pystyvät elättämään vaimon ja lapset eli nyt noin ylin 5-10 %.
Nämä naisten ylihimoitsemat miehet hyppivät sängystä sänkyyn eivätkä siten olekaan hyvää isämateriaalia.
Suurimmalle osalle naisista järkevin tapa lasten hankintaan on yksinhuoltajuus, koska riittävän kovapalkkaisia miehiä ei yksinkertaisesti riitä kaikille. Yksinhuoltajille valtio toimii aviomiehenä.
Ainoa keino kääntää yhteiskunta nousuun, on nostaa palkat sille tasolle, jolla vaimon ja lasten elättäminen taas onnistuu. Se vaatisi sen, että miehistä tehdään taas pääasiallinen työvoima.
Mutta eihän miehet halua edes elättää niitä omia lapsiaan. Mitä hourit, että haluaisivat vielä vaimoakin elättää. Ei ku ne vinkuu, että kaiken on mentävä puoliksi, paitsi että nainen maksakoon kaiken lapsiin liittyvän sen lisäksi.
Niin ja kun ero tulee, mies järkyttyy, kun joutuukin maksanaan lapselleen elatusta muutaman satasen kuussa.
Tästkin voisi päätellä, ettei mies ole ennen eroa uhrannut euroakaan lapensa elatuksen eteen.
Ehdotankin, että sitä palkkaa aletaan maksamaan naisille enemmän, koska nainen nykyään elättää perheen.
Miesten palkka voidaan alentaa, kun miehen tarvitsee elättää vain itsensä.
Tällä viittaan siihen, että kun palkkaluokat aikoinaan luotiin, naisten alat laitettiin listan loppupäähän, koska eihän naisen tarvinnut elättää, kuin itsensä, mutta miehelle piti maksaa kunnon palkaa, kun hän elättää perheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin tehdä vaikka 10 lasta tähän maahan mutta missä on naiset jotka lapsia haluavat...?
Elareita en maksa ja haluan pysyä anonyyminä siittämisvaiheen jälkee.
Miksi naiset ei halua lapsia? Miehet ei kykene tulemaan raskaaksi joten naisten vika alhainen syntyvyys on.
Runkkaa vaan peräkammarissasi, va jakki. On todellakin parempi, ettet rasita maailmaan huonoilla geeneilläsi.
En mä sua ois siittänytkään raskaaksi... jäät ilman miestä. Sorry vaan tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyisikö kaveripiirin kautta naisia? Onko kavereiden naisystävillä sinkkukavereita, joihin voisi tutustua vaikka yhteisissä juhlissa?
Ei löydy. Kaverini juhlivat todella harvoin mitään. Olen kysynyt asiasta, mutta joko he eivät halua esitellä minua puolisoilleen, tai heidän puolisoillaan ei ole kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta mitä hän tekee työkseen ja paljonko saa palkkaa, vaan se että pitääkö hän työstään ja miten alalle päätyi. Hän puhuu siitä että muut on pinnallisia, mutta tuo itse vain pinnallisia asioita esille.Tartun tähän: ...Hän ei oikeasti kertonut itsestään mitään, persoonallisuudestaan, siitä mistä hän pitää jne....
Tässä kommenttiketjussa sinulla oli tilaisuus kirjoittaa itsestäsi mitä vain, olisit voinut luetella itsestäsi mitä tahansa piirteitä joita pidät itsessäsi positiivisina, mutta päätit kertoa sen että olet akateeminen ja sinulla on omistusasunto. Sama juttu jos olet missään deittisovelluksissa tms. voit kirjoittaa sielläkin profiiliisi mitä haluat.
Miten ne sinun syvälliset, empaattiset ja runolliset piirteesi tulee esille?
Täytyy sanoa että itselleni tuo sana "akateeminen" on niin turn-off. Saa olla vaikka miten pitkälle kouluttautunut, hienoa, voisin seurustella ns. akateemisen kanssa, mutta tuo sana esittelytekstissä on yhtä tyhjän kanssa, mitä jos vaan kirjoittaisitte sen _mitä_ olette kaikki ne vuodet opiskelleet. Se että korostatte akateemisuuttanne antaa vain sellaisen kuvan että arvotatte ihmisiä koulutustason perusteella. Että tasolla on väliä, ei niinkään sisällöllä.
Ainiin, voisin vielä lisätä että on kyllä naisia joita kiinnostaa "syvälliset, empaattiset ja runolliset" miehet, joten keskity tuomaan niitä puoliasi esille. Älä heitä valtavaa verkkoa vesille ja yritä houkutella ketä tahansa jollain omistusasunnolla ja tutkintopapereilla. Tuolla nimenomaan karkotat ne naiset jotka SINUSTA (sinun olemuksestasi, sinun persoonastasi) voisi kiinnostua. Jos saisitkin haaviisi jonkun jolle sinä kelpaisit pintapuolisten syiden takia, niin hänen kai vaan pitäisi hyväksyä persoonasi, ainakin siksi aika että on saatu aikaan lapsi, sitten hän voikin alkaa vilkuilla jotakuta häntä oikeasti kiinnostavaa, eli ei tulisi hurjan onnellinen ja/tai pitkäkestoinen liitto.
T: edellinen