Yrittäjälle riitti kun työntekijät alkoivat uhkailemaan AY-liikkeellä - laittoi kerrasta koko porukan pihalle ja tekee nyt kaiken työn itse
Työntekijät saivat lähteä ja samalla lähti myös yrittäjän stressi kun tämän ei enää tarvinnut paimentaa työntekijöitään ja kuunnella näiden palkankorotus vastimuksia: https://www.yrittajat.fi/uutiset/yrittaja-luopui-tyontekijoistaan-stres…
Kommentit (706)
Tilinpäätös on kirjanpidollinen eikä liikaa veroja kukaan älykäs maksa, katoppa tase jos edes mitään tajuat siitä
Miksi alunperinkään palkkaa ketään jos ei ymmärryd riitä siihen etä Suomessa työllä on tietty hinta ja muitakin säämntöjä.
Ette te saatana hesariinkaan soita että lehti on liian kallis, laskekaa hintaa tai tilaan hämeen sanomat
Vierailija wrote:
Itse en esihenkilönä palkkaa ketään ay liittoon kuuluvaa. Kysyn haastattelussa ja jos ei vastaa niin peli on selvä. Olen kunnalla töissä.
Mistä edes palkatessa tiedät, kuuluuko henkilö liittoon vai ei?
Ja miksi ay mörkö? Kun suurin osa kunnistakin kuuluu oman alansa liittoon, joka valvoo kuntien etuja.
Samoin yritykset, oman alansa työnantajaliittoon, EK, jopa oma ministeri hallituksessa ja eri yrittäjäjärjestöihin jne. Ja ei edes pysty jättämään tarjousta esim. rakennusliikkeet, jos ei kuulu Rakennusteollisuus-liittoon, joka edustaa työnantajaa.
Ihanko oikeasti, esihenkilönä neuvottelet jokaisen työntekijän työehdot ja palkat, eikä sitä tee työnantaja- ja ay-liitot keskenään.
Outo kunta teillä.
Siis tässähän on kyse siitä että yrittäjällä on jo pakka kunnossa, on ollut hyvinkin jo 3 vuotta sitten kun oli jo silloin 22 vuotta yrittäjyyttä takana, nyt tekee niille asiakkaille joille haluaa töitä senverran kun haluaa mutta siitä huolimatta yritys menestyy hyvin ja tulostakin näyttää vaikka nekin rahat kandeis oikeasti tuhlata pois ennen verottajaa, luottoluokitus on viimeisen 3 vuoden aikana ainoastaan noussut.
Vierailija wrote:
26 vuotta toiminut yritys, talous huippukunnossa. Mites sun firma ?
Huippukunnossa? Katsotko tilinpäätöstietoja, jotka ovat julkisia. Ainakaan omavarallisuusasteesta ja -%, ei voisi noin päätellä, mitä väität.
Luottoluokitus ei todellisuudessa kerro mitään.
Vierailija wrote:
Tämä kannattaa ottaa seuraavan kerran huomioon että kun vetoaa liittoon tai lakko-oikeuteen niin voi seuravana aamuna herätä ilman työpaikkaa.
Monenko työntekijän työt se pomo yksin tekisi?
Vierailija wrote:
Siis tässähän on kyse siitä että yrittäjällä on jo pakka kunnossa, on ollut hyvinkin jo 3 vuotta sitten kun oli jo silloin 22 vuotta yrittäjyyttä takana, nyt tekee niille asiakkaille joille haluaa töitä senverran kun haluaa mutta siitä huolimatta yritys menestyy hyvin ja tulostakin näyttää vaikka nekin rahat kandeis oikeasti tuhlata pois ennen verottajaa, luottoluokitus on viimeisen 3 vuoden aikana ainoastaan noussut.
Ja tuossa tapauksessa yrittäjä on lähes eläkeikäinen ja työura takana. Tilinpäätöstietojen mukaan näyttäisi vain yritystoiminta olevan harrastus.
Luottoluokitus todellisuudessa kertoo kaiken.
myös sen kuinka varakas omistaja on.
koita selvitä ilman hoitoon joutumista tästä totuudesta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
26 vuotta toiminut yritys, talous huippukunnossa. Mites sun firma ?
Huippukunnossa? Katsotko tilinpäätöstietoja, jotka ovat julkisia. Ainakaan omavarallisuusasteesta ja -%, ei voisi noin päätellä, mitä väität.
Luottoluokitus ei todellisuudessa kerro mitään.
Tsekkaatko minkä ikäinen ukko on! Eläkeiässä, varmaan arvostaa myös sitä vapaa-aikaa ja tekee sen mitä haluaa.
Tilinpäätös sinänsä ei kerro mitään, yritykseen yleensä tehdään investointeja että tulos saadaan alas.
Vierailija wrote:
Miksi ihmeessä se yrittäjä oli palkannut työntekijiöitä jos pystyy yksin tekemään kaiken? Sulaa hulluutta. Työntekijänhän pitää tienata oma palkkansa + työnantajalle osan + yrityksen kuluja + yrityksen voittoa, jos niitä ei ole työntekijä tekemässä, miksi ihmeessä palkata? Silloinhan joutuu itse antamaan omastaan sen työntekijän kuluihin.
Siksi sanotaan että ensimmäisen työntekijän palkkaaminen on kalleinta, koska pitää itse ensin tienata ylimääräistä jotta on vara palkata. Firman pitää tuottaa tarpeeksi lisäkuluihin joita työntekijä tuo.
Vuositulos 5-6 tonnia,onkohan veronkiertäjä vai pieniruokainen?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse en esihenkilönä palkkaa ketään ay liittoon kuuluvaa. Kysyn haastattelussa ja jos ei vastaa niin peli on selvä. Olen kunnalla töissä.
Mistä edes palkatessa tiedät, kuuluuko henkilö liittoon vai ei?
Ja miksi ay mörkö? Kun suurin osa kunnistakin kuuluu oman alansa liittoon, joka valvoo kuntien etuja.
Samoin yritykset, oman alansa työnantajaliittoon, EK, jopa oma ministeri hallituksessa ja eri yrittäjäjärjestöihin jne. Ja ei edes pysty jättämään tarjousta esim. rakennusliikkeet, jos ei kuulu Rakennusteollisuus-liittoon, joka edustaa työnantajaa.
Ihanko oikeasti, esihenkilönä neuvottelet jokaisen työntekijän työehdot ja palkat, eikä sitä tee työnantaja- ja ay-liitot keskenään.
Outo kunta teillä.
Trolli kunta esihenkilö tekee tuossa sellaisen virkavirheen syrjimispykälien suhteen että olisko ihan potkujen paikka? Ainakin varoitus.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tämä kannattaa ottaa seuraavan kerran huomioon että kun vetoaa liittoon tai lakko-oikeuteen niin voi seuravana aamuna herätä ilman työpaikkaa.
Monenko työntekijän työt se pomo yksin tekisi?
Ehkä sitä ei enää kiinnostanut järkätä työtä, palkkaa ja elintasoa 10 tyypille kun oma hyvä elintaso riittää? Nää 10 irtisanottua voi nyt vapaasti perustaa omat firmat joita voivat johtaa haluamallaan tavalla. Vai?
Sosialistit ovat ajaneet Suomessa yrittäjät niin ahtaalle, että yrittäjyys ei enää houkuttele ketään.
Ei ole pysrynyt kaikkea tuhlaamaan vuoden aikana vaan pakko ollu jättää vielä verotettavaa, tuohan on turhaa kun kaikki kulut jo maksettu mutta 5ke silti jääny.
Vierailija wrote:
Fyysiseen työhön palaaminen on kohottanut hänen henkistä ja fyysistä kuntoaa! 5 henkilöä työllistävä yrittäjä ei voi olla tekemättä töitä. Työn johtaminen ja papereiden pyörittely ei todellakaan voi olla täysipäiväistä noin pienessä firmassa.
Kuulostaa työnantajalta, jonka töissä minä en haluaisi olla.
Ja mitä pelättävää on ay-liikkeessä.
Työnantaja, joka noudattaa työehtosopimuksia ja lakia, ei tarvitse pelätä ay-liikettä.
Näkee,ettei ole hajuakaan yrittäjän työmäärästä.
Erittäin menestyvä eikä ole ennen tilinpäätöstä edes kaikkea jaksanu tuhlata vaan lahjoittaa vielä muiden verojen lisäksi voitosta veroa
Ihme tyyppi on ku olis voinu vielä kaiken massin lisäksi tuhlata ton 5ke mutta ei ole ilmeisesti ollut enää tarvetta eikä keksiny mitään ostettavaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi ihmeessä se yrittäjä oli palkannut työntekijiöitä jos pystyy yksin tekemään kaiken? Sulaa hulluutta. Työntekijänhän pitää tienata oma palkkansa + työnantajalle osan + yrityksen kuluja + yrityksen voittoa, jos niitä ei ole työntekijä tekemässä, miksi ihmeessä palkata? Silloinhan joutuu itse antamaan omastaan sen työntekijän kuluihin.
Siksi sanotaan että ensimmäisen työntekijän palkkaaminen on kalleinta, koska pitää itse ensin tienata ylimääräistä jotta on vara palkata. Firman pitää tuottaa tarpeeksi lisäkuluihin joita työntekijä tuo.
Vuositulos 5-6 tonnia,onkohan veronkiertäjä vai pieniruokainen?
kuinka tyhmä sä olet?
Siis nimenomaan on nää tyhmiä, nää ei tajua edes sitä että kaikesta tuhlaamisyrityksista huolimatta tilikauden aikana on vielä siltikin joutunu näyttää 5ke voittoa siis oman palkan osinkojen kulukorvausten ostojen jne jälkeen.
Kaikki voittivat, parempi kun tekee ihan itse.