Yrittäjälle riitti kun työntekijät alkoivat uhkailemaan AY-liikkeellä - laittoi kerrasta koko porukan pihalle ja tekee nyt kaiken työn itse
Työntekijät saivat lähteä ja samalla lähti myös yrittäjän stressi kun tämän ei enää tarvinnut paimentaa työntekijöitään ja kuunnella näiden palkankorotus vastimuksia: https://www.yrittajat.fi/uutiset/yrittaja-luopui-tyontekijoistaan-stres…
Kommentit (706)
Miten se liikevaihto piilotetaan ?
Toivottavasti tuo irtisanomissuoja poistuu kokonaan. Ei tarvis joka kerta itse ottaa lopareita. Se olisi minunkin etu, että työhakemuksissa työsuhteen päättymisen syy olisi aina "irtisanottu".
En oo lukenut koko juttua mutta kuinka vähän yrityksessä voi olla töitä että irtisanoo työntekijät ja tekee kaiken itse? Kuinkahan yritys on kannattanut jos useampi henkilö tekee yhden miehen työt ???????
Kolme vuotta on jo hoitanut, sitä ennen 22 vuotta työnantajana, eiköhän se ole ihan kiitettävä suoritus vaikka faktat varmaan monia harmittaakin.
Jutussa lukee suomen kielellä että valkkaa nykyään työt.
Vierailija wrote:
En oo lukenut koko juttua mutta kuinka vähän yrityksessä voi olla töitä että irtisanoo työntekijät ja tekee kaiken itse? Kuinkahan yritys on kannattanut jos useampi henkilö tekee yhden miehen työt ???????
Taitaapi olla jo listoilla.
On kyllä listoilla AAA luottoluokitus.
Vierailija wrote:
huoh, oiskohan ollut enemmän töitä mutta nyt sitten tekee/ottaa vastaan sen verran mitä itse kerkeää tekemään. Eli käytännössä myy ei oota asiakkaille enemmin kuin palkkaa jonkun ulkopuolisen tekemään.
Vierailija wrote:
Tämä kannattaa ottaa seuraavan kerran huomioon että kun vetoaa liittoon tai lakko-oikeuteen niin voi seuravana aamuna herätä ilman työpaikkaa.
Onko työntekijän työpanos mielestäsi jotenkin arvotonta? Pitäisikö oma työpanos myydä pilkkahintaan, jotta yrittäjä voisi rikastua?
Onko työnantajan työpanos mielestäsi jotenkin arvotonta? Pitäisikö oma työpanos myydä pilkkahintaan, jotta työntekijä voisi rikastua?
Tarkoitat varmaan luottoluokitusta, hyvä että olet valveutunut asiassa ja kirjoit siitä listassa joka näyttää olevan paras mahdollinen: AAA
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Symppaan kyllä pienyrittäjä. Sitten on näitä työntekijöitä jotka saikuttaa jatkuvasti, ei huvita tulla töihin jos sataa, väsyttää, on krapula, pitäisi päästä festareille, on paha mieli, kissa kuoli jne.
Kaikki kulut kaatuu sen yrittäjän niskaan.Sitten on tämä nuorempi sukupolvi joka ei osaa tehdä työpaikalla muuta kuin roikkua puhelimella, somettaa ja kuvailee tiktok tansseja kesken työpäivän mistä tuossa artikkelissa kuin mainittiin.
Monessa työpaikassa nykyään pankkeja myöten pitää kuvata tiktok-tansseja kesken työpäivän.
hyvä kun mainitsit asiasta, luottoluokitus listaa varmaan tarkoitat se näyttää olevan ko yrityksellä paras mahdollinen AAA
Itse en esihenkilönä palkkaa ketään ay liittoon kuuluvaa. Kysyn haastattelussa ja jos ei vastaa niin peli on selvä. Olen kunnalla töissä.
Vaikka tämä ketju onkin SY:n trollikirjoitusn niin, Jotain vikaa firmassa opn oltava jos on varaa sanoa kaikki työntekijät irti.
Sehän kertoo vaan siitä että ne on olleet turhia tähänkin asti.Ei kovin älykästä kuvaa anna yrittäjästä
22 vuotta turhia työntekijöitä, jotain vikaa ainoastaan sun asioiden tajuamisessa.
Mikä on jutun tai tämän aloituksen pointti, kun tarkastelee tämän yrityksen taloustietoja, niin eipä siinä ole kehumista.
Kait yritys kuuluu oman alansa työnantajaliittoon, jos haluaa olla olla tarjouskilpailussa mukana.
Enkä nyt kehuisi hänen bisnestaitojaan, kun viivan alle tilikaudella jää muutaman tuhat euroa. Ja eihän hänellä ole edes työntekijöitä vuosiin ja liikevaihtokin on olematon.
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/ita-suomen-ilmamestarit-oy/110…
26 vuotta toiminut yritys, talous huippukunnossa. Mites sun firma ?
Eihän tuossa yrityksessä, viimeiseen 5v mitä tilinpäätökset on julkisia, ole voinut edes palkata henkilökuntaa, kun tulos pyörii juuri ja juuri kannattavuuden rajoilla.
Paljon melua tyhjästä ja bisneksistä.