Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittäjälle riitti kun työntekijät alkoivat uhkailemaan AY-liikkeellä - laittoi kerrasta koko porukan pihalle ja tekee nyt kaiken työn itse

Vierailija
03.10.2023 |

Työntekijät saivat lähteä ja samalla lähti myös yrittäjän stressi kun tämän ei enää tarvinnut paimentaa työntekijöitään ja kuunnella näiden palkankorotus vastimuksia: https://www.yrittajat.fi/uutiset/yrittaja-luopui-tyontekijoistaan-stres…

Kommentit (706)

Vierailija
421/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3% yrityksistä saa AAA luottoluokituksen……selitä mitä selität niin ei kuule moni firma saa tuota ikinä vaan murto-osa. 

oot pelle

Vierailija
422/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay mafian siat on näköjään täällä ainoastaan 8-16 ymmärräm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naurattaa tämän yrittäjän uho.  2020 liikevaihto oli vain 173 000 €, tulos 6 000 €. Seuraavislta vuosilta yrittäjä ei ole ilmoittanut liikevaihtoaan, tulos on edelleen. vain 5000 €.

Nämä onnäitä "yrittäjiä", jotka vativat, että "hyllyllä" pitäisi olla työntekijöitä otettavaksi vain silloin,kun tarvitsee,eikä siitäkään pitäisi mitään maksaa. Ei olla valmiit mitenkään sitoutumaan. No, silloin on turha kuvitella saavansa sen parhaan "aineksen" töihin. Se paras tulee minunlaisilleni , jotka olemme halukkaat sitouttamaan henkilöstön eri tavoin, myös palkan avulla.

Suomen Yrittätjät on täysin tarpeeton, suorastaan vahingollinen  meille oikeille yrittäjille.

t. yrittäjä, jolta yksikään työntekijä ei ole lähtenyt, lisää on kyllä palkattu

Vierailija
424/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis 22 vuotta oli työntekijöitä jäikö tämä taas huomioimatta ? Miten liikevaihdon voi jättää ilmoittamatta ?? Kyllä se pitää ilmoittaa joka vuosi. Yritys on ollut ja on erittäin hyvin hoidettu näköjään ja yrittäjä päättää ihan itse työllistääkö vai ei, tosi. On työlkistänyt erittäin pitkän ajan toisin kun moni muu. 

Vierailija
425/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ay sika etkä mikään yrittäjä 

mutta tehän valehteletta aina kun totuus kirpasee

Vierailija
426/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen AY pomo ja täytyy myöntää että jokapäivä hävettää palkan saaminen, siis ilman yrittäjiä ei ole työntekijöitä eikä me ay läskipomot saada jäseniä…me tarvitaan eniten yrittäjiä kun kukaan muu että päästään lappiin ryyppäämään ja huor…n 

Vierailija
427/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksinyrittäjä, mutta olen tehnyt uraani myös työntekijänä naisvaltaisessa työpaikassa. Samat työntekijät saikuttivat todella herkästi, ja me muut yritettiin pyöritellä asiakkaita oman työmme ohella. Päätin silloin, etten koskaan palkkaa yhtään alati sairasta työntekijää, kos joskus alan yrittäjäksi. Nyt olen yksinyrittäjä, olen ollut jo kymmenen vuotta, enkä edelleenkään palkkaisi yhtään työntekijää. Työmoraali on joillain ihan hukassa tänä päivänä. 

Vierailija
428/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ymmärrettävää, että työntekijöillä, joilla on luultavasti paljon lyhyempi työkokemus kuin yrittäjällä, ei ole tuottavuus samalla tasolla kuin yrittäjällä. Kokemuksen myötä tulee hommiin vauhtia ja yrittäjällä on tietenkin myös motiivi painaa hommia urakkatahdilla, jotta saa tienattua enemmän.

Tuollaiselle yhden miehen yritykselle ei ole välttämättä ostajaa siinä vaiheessa, kun olisi valmis jäämään eläkkeelle. Hyvä kompromissi voisi olla, että ottaisi siihen jonkun oppipojan, jota kouluttaisi kisälliperiaatteella ammatin ja yrittämisen saloihin. Voisi melko aikaisessa vaiheessa ottaa tämän sitten osakkaaksi ja tähdätä siihen, että oppipoika ostaa koko firman, kun yrittäjä haluaa jäädä eläkkeelle. 

Vierailija
429/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tilinpäätös on kirjanpidollinen eikä liikaa veroja kukaan älykäs maksa, katoppa tase jos edes mitään tajuat siitä

Mutta kolmelta viimeiseltä tilikaudelta puuttuu tiedot liikevaihdosta kokonaan. Tulos 5000-6000€/vuosi. Taseessa omaa pääomaa 41000€ ja koko tase yhteensä 89000€. Ei tuo nyt ihan kultakaivokseltakaan näytä.

Vierailija
430/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Perikuntien asuntoja ei saa myytyä eikä vuokrattua, koska nuoremmilla ei ole vakituista työpaikkaa. 

Vierailija
431/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hallituksen tekemät leikkaukset lähtevät yrityksiltä. 

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä. 

Vierailija
432/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ay pomo ja mehän siis ei tehdä päivisin mitään oikeasti tuottavaa vaan jäsenten rahoilla koitetaan saada päivät jotenkin kulumaan, kurssitus ja koulutusmatkoja toki suunnitellaan jonnekin lämpimään ja lapin kelomökeille,  rahaahan meillä on eikä sen eteen tartte oikeasti mitään edes tehdä, maksa vinkuu ja maha kasvaa. 

Vierailija
433/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko AKT maksoikaan Hilkka Ahteelle laittomasta irtisanomisesta !? 

Vierailija
434/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Taas työpaikkakiusaamista SAK:ssa – viisi kärsinyt henkisestä väkivallasta

Viisi SAK:n työntekijää on kertonut kärsineensä tämän vuoden aikana henkisestä väkivallasta sekä kiusaamisesta. Lisäksi epäasiallisesta kohtelusta kärsineitä työntekijöitä on SAK:n sisällä 12.”

Lainaus Iltalehti otsikko 

Vierailija
435/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

”Taas työpaikkakiusaamista SAK:ssa – viisi kärsinyt henkisestä väkivallasta

Viisi SAK:n työntekijää on kertonut kärsineensä tämän vuoden aikana henkisestä väkivallasta sekä kiusaamisesta. Lisäksi epäasiallisesta kohtelusta kärsineitä työntekijöitä on SAK:n sisällä 12.”

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2014120918913573

Lainaus Iltalehti otsikko 

Vierailija
436/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2014120918913573

työpaikkakiusaamista AY liikkeessä

Kandeis opetella työsuhdeasioita vaikka yrittäjien jäseniltä. 

Vierailija
437/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei ole yrittäjäksi, osa osaa hinnoitella työt oikein ja kykenee johtamaan työt kannattavaksi.

Tämä Ay- höpinä ja vinkuna on ihan täyttä p.skaa. Pitääkö myös suomen yrittäjät "liike" lakkauttaa sekä elinkenoelämän keskusliitto, yms.

Vierailija
438/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos ay-liike on peikko, jonka mainitseminen koetaan uhkauksena työnantajalle, niin asenne työntekijöitä kohtaan ei voi olla kunnossa. Yhdessä työntekijöiden kanssa se yrittäjä yrityksen tuloksen luo, jos ei ole yksinyrittäjä.

Jos yrittäjä ei tule toimeen järjestäytyneen työväen kanssa, on oikein hyvä, että hän työskentelee silloin yksin. Yrityksen liikeidea ja/tai kannattavuus on tässä tapauksessa todennäköisesti arveluttava, tai yrittäjä kyykyttäjätyyppi, joka ei yksinkertaisesti sovellu työnantajaksi.

Vierailija
439/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soveltunut työnantajaksi kun 22 vuotta, kuinka kauan sinä olet ollut työnantaja ? 

Vierailija
440/706 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, kun olen vierestä seurannut muutamia yrittäjiä. Itse en todellakaan lähtisi yrittäjäksi, jos pitäisi palkata työvoimaa. En ymmärrä tätä nykyajan maailmaa. Kaikki muut asiat menee työn edelle. "Mä en voi tulla viikonloppuna töihin, kun (Suomessa asuva) veli tulee kylään. Tarvitsen koko viikonlopun vapaaksi, että ehdin olla veljen kanssa."