Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin kertoa miehelleni mustasukkaisuudesta - Sai hirveät raivarit

Vierailija
01.10.2023 |

Minua on petetty pahasti. Exällä oli puolenvuoden suhde toisen kanssa ja tää toinen oli muka meidän molempien ystävä. Nyt yritin ottaa puheeksi nykyisen miesystäväni kanssa, että omat tunteeni ovat varmasti ylireagointia, mutta koen mustasukkaisuutta tilanteissa joissa minua ei huomioida ja että jos hän vaikka on juttelemassa naispuolisen ystäväni kanssa eikä näytä huomaavan ollenkaan minua, niin tunnen mustasukkaisuutta. Tarkoituksena oli selvittää asiaa ja avata tunteitani hänelle, niin hän sai välittömästi raivarit ja alkoi huutaa. On nyt mököttänyt ja ilkeillyt minulle tästä monta tuntia, miten minä olen sairas. Ihan suoraan sanottuna en tiedä itsekään kumpi tässä on enemmän sekaisin.

Kommentit (202)

Vierailija
61/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytit kunnon red flagin miehellesi!. Jos nainen ottaa jälkikäteen puheenaiheeksi, että mies ei saisi edes jutella naisen ystävän kanssa ja alkaa valitus, että sinua siinä olisi pitänyt huomioda, niin tuossa kyllä varoituskellot soi miehellä ja kovaa! Ensimmäisiä merkkiä sairaalloisesta mustasukkaisuudesta!

Niinkö tässä tehtiin? 🤦

Täällä vedetään kyllä mutkat suoriksi. Musta tuo kuulosti siltä, että AP on pyytänyt miestä vain kuuntelemaan että saa kerrottua omasta epävarmuudesta, ei kieltää miestä juttelemasta toisen kanssa

Näin juuri, yritin kertoa että omien kokemusten vuoksi ylireagoin ja tunnen mustasukkaisuutta. En tee sille kuitenkaan mitään siinä tilanteessa vaan menen pois ja mietiskelen itsekseni ja yleensä heti ymmärrän ettei tunteeni ole ihan ok. Tästä halusin vain jutella enkä syyllistää. - ap

Tässä tilanteessa sinä siirrät tunteen käsittelemisen taakan puolisollesi vaikka sinun pitäisi pystyä itse ymmärtämään ettei pelkistä tavallisista keskusteluista tule potea mustasukkaisuutta. Eli ikään kuin oksennat pahan olon puolison niskaan.

Joten tietyllä tavalla ymmärrän puolison hiiltymisen jos menit kesken keskustelujen yhtäkkiä toiseen huoneeseen yksiksesi olemaan ilman mitään selityksiä ja sitten haluat myöhemmin keskustella asiasta miehen kanssa antaen ymmärtää hänen käytöksensä aiheuttaneen tilanteen. Turhautumista voi myös aiheuttaa se ettei puolisosi pysty auttamaan sinua tässä asiassa muuten kuin kuuntelemalla ja keskustelemalla, mutta siinäkin on omat rajansa milloin pitää lopettaa puolison kuormittaminen ja kääntyä ammattilaisen (psykologin tai terapeutin) puoleen.

Ap saikin jo hyviä neuvoja, terapiaa ja uusi rauhallinen keskusteluyritys miehen kanssa kahden kesken. Jos mies ei pysty ollenkaan keskustelemaan tunneasioista räyhäämättä niin silloin tosiaan kannattaa harkita eroamista, koska ei se siitä ainakaan paremmaksi muutu.

Vierailija
62/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti reagoisi noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme että mies sai raivarin. Jos otat nokkiisi siitä, että hän keskustelee liian huomioivasti jonkun sinun naispuolisen kaverisi kanssa, niin en kyllä moista skitsoilua jaksaisi kuunnella itsekään. Eri asia, jos mies bongaisi seurassasi kadulta misuleita joille avoimesti koko ajan flirttailisi.

Vierailija
64/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, sovinistit täällä taas haukkumassa naista. Ylläri.

Ap, oletko käynyt terapiassa? Pettäminen satuttaa tosi syvästi, eli kyllähän tuo trauma on ihan ymmärrettävä. Miehesi reaktio on outo. Kyllä parisuhteessa pitää voida puhua näistäkin jutuista. Toisaalta ei ole hänen syynsä, että exäsi petti. Ehkä hän ei halua miettiä sinua toisen kanssa, ja siksi exän mainitseminen aiheuttaa hänessä jonkun mustasukkaisuusreaktion. Mutta niin, jotenkin teillä on nyt mennyt kommunikaatio vähän ristiin.

Sinun kannattaa työstää tuota epävarmuutta, ihan itsesi vuoksi. Koska kyllähän miehesi täytyy voida puhua muiden naisten kanssa, ja et varmaan tosiaankaan yritä sitä estää. Mutta sitten on tietysti tärkeää, että huomaat milloin mustasukkaisuudelle oikeasti on tarvetta ja milloin ei. Ja myös se, että itsetuntoa kannattaa parantaa. Jos mies päättää pettää, niin se ei ole sinun vikasi, etkä voi estää sitä millään omilla teoillasi. Sinä voit vain valita kumppanin, rakentaa terveen suhteen hänen kanssaan ja luottaa siihen, että jos hän töppää, niin sinä voit olla onnellinen myös ilman häntä. Että hän on onnekas, kun saa olla kanssasi. Ja hänen menetyksensä, jos päättää pettää. Mitä siis tuskin on tekemässä, mutta ihan vaan sellaisena ajatuksena.

Vierailija
65/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole oikea reaktio. Ette varmaan ole olleet pitkään yhdessä? Vai onko hänellä tapana suuttua sulle kun kerrot epävarmuuksistasi?

Anteeksi kun sanon, mutta tuo suuttuminenhan on klassinen pettämisen merkki 😬

Ei kuitenkaan ok, jos et ollut syyttävä.

Suuttuminen asiassa kuin asiassa on klassinen merkki että tyypillä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Se on kierolla sellainen automaattinen puolustusreaktio. Esimerkiksi jos epäilee ettei toinen puhu totta ja sanoo tästä tälle, mistä sitten toinen suuttuu verisesti niin selvä merkki että on valehdellut. Mökötys ja suuttuminen on sellainen syyn siirto että saisi sen viattoman osapuolen tuntemaan itsensä syylliseksi ja epärehellisen kierous jää taka-alalle.

Onkohan nyt ihan aina ihan näin? Kyllä silloinkin voi aika syvästi myös loukkaantua ja voi suuttuakiin, jos on ollut vain vilpitön ja rehellinen, ja toinen vain epäilee että valehtelee. Varsinin jos näin tapahtuu toistuvasti.

Juuri näin. Itse näen eniten punaista epäoikeudenmukaisuudelta, ja juuri siltä ap:n käytös kuulostaa. Mies on yrittänyt kohdella ap:n kaveria ystävällisesti ja kiitokseksi saa syytöksiä ja pelkkää p@skaa niskaan.

Siis kuka on syyttänyt ketä ja saanut pelkkää pskaa niskaan?

Vierailija
66/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole oikea reaktio. Ette varmaan ole olleet pitkään yhdessä? Vai onko hänellä tapana suuttua sulle kun kerrot epävarmuuksistasi?

Suuttuminen asiassa kuin asiassa on klassinen merkki että tyypillä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Se on kierolla sellainen automaattinen puolustusreaktio. Esimerkiksi jos epäilee ettei toinen puhu totta ja sanoo tästä tälle, mistä sitten toinen suuttuu verisesti niin selvä merkki että on valehdellut. Mökötys ja suuttuminen on sellainen syyn siirto että saisi sen viattoman osapuolen tuntemaan itsensä syylliseksi ja epärehellisen kierous jää taka-alalle.

Onkohan nyt ihan aina ihan näin? Kyllä silloinkin voi aika syvästi myös loukkaantua ja voi suuttuakiin, jos on ollut vain vilpitön ja rehellinen, ja toinen vain epäilee että valehtelee. Varsinin jos näin tapahtuu toistuvasti.

Juuri näin. Itse näen eniten punaista epäoikeudenmukaisuudelta, ja juuri siltä ap:n käytös kuulostaa. Mies on yrittänyt kohdella ap:n kaveria ystävällisesti ja kiitokseksi saa syytöksiä ja pelkkää p@skaa niskaan.

Ap on syyttänyt miestään siitä että tämä ei huomioinut häntä riittävästi. Lähdettyään itse toiseen huoneeseen pois heidän seurastaan.

Vierailija
67/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu että jotain jätetään kertomatta. Miten se sun mustasukkaisuus oireilee?

No sehän luki aloituksessa mies ei saa puhua naisten kanssa ja pitää huomioida aloittaja koko ajan kun aloittaja kaipaa koko ajan huomiota. Kohta miehen elämä on yhtä helvettiä eikä uskalla edes omalle äidilleen jutella, hyvä jos töihin saa mennä, ettei aloittaja vain ahdistu.

Vierailija
68/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat miehen mielipiteen asiaan, niin hänellä on todennäköisesti historiaa pettäjänä aiemmissa suhteissaan. Uskollisena pysyvä mies ei vetäisi raivareita tuollaisesta asiasta.

Vierailija
69/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Mun ex sai myös käsittämättömät raivarit, haukkui minua kontrolloivaksi ja huusi, ettei kukaan tuollaisen mustasukkaisen äm mä n kanssa voi olla. Järkytyin aivan perusteellisesti, koska olin pitkään kerännyt rohkeutta puhua asiasta ja ajatellut vain, että kun saisin sen sanotuksi niin voitaisiin jutella asiasta ja oloni helpottuisi.

Myöhemmin näin hyvin selvästi, että minun olisi jo tuosta pitänyt päätellä, että syytä mustasukkaisuuten oli. Jotenkin se miehen raivonpuuska sanavalintoineen kuulosti siltä, että hän oli valmistautunut tilanteeseen jo ennalta. Tai ehkä kohdannut samanlaisia tilanteita aiempien naistensa kanssa, mutta joka tapauksessa repliikit ja haukut tuntuivat tulevan selkärangasta.

No, suhde päättyi kun mies jäi jokunen vuosi myöhemmin kiinni pettämisestä. Olen kyllä aika varma, että pettämistä oli jonkin asteisena suhteen alusta saakka.

Vierailija
70/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on syyttänyt miestään siitä että tämä ei huomioinut häntä riittävästi. Lähdettyään itse toiseen huoneeseen pois heidän seurastaan.

Älkää nyt jaksako vääntää asioita toiseksi. AP lähti huoneesta toiseen huoneeseen rauhoittamaan tunteitaan sen JÄLKEEN kun oli pahoittanut mielensä kun mies ei huomioinut häntä. 

Enpä tiedä jaksaisinko itsekään jäädä katsomaan jos minut ulkoistettaisiin keskustelusta, mielummin tekee jotain muuta jos toiset osoittaa ettei kiinnosta jutella kanssani. 

Vierailija
71/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat miehen mielipiteen asiaan, niin hänellä on todennäköisesti historiaa pettäjänä aiemmissa suhteissaan. Uskollisena pysyvä mies ei vetäisi raivareita tuollaisesta asiasta.

Hyvin moni vetää herneen nenään tuollaisesta, terapeutti on sitä varten joka ymmärtää ja kuuntelee ei muut. En minäkään jaksa tuollaisia ihmisiä jotka alkaa jauhamaan kuinka on ahdistavaa kun juttelen jonkun kanssa, en jaksaisi kuunnella eikä kiinnostaa edes mistä johtuu. Minulle on yks työkaveri alkanut huutamaan edellisen työpaikan ahdistuksia ja traumojaan, sanoin vain suoraan etten minä ollut siellä ja minulle ei pureta huonoja kokemuksia sieltä, enkä aio kuunnella yhtään. Niin teen itsekin jätän paskan taakseni ja jatkan elämää, en Pura keneenkään menneisyyden kokemuksia jotka eivät ole olleet osallisia niissä.

Vierailija
72/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheltä huono reaktio, mutta en kyllä ymmärrä sinuakaan, että tarvitset huomiota, jos mies puhuu jonkun toisen kanssa.

Jaa-a, omasta mielestäni on ihan peruskohteliaisuutta huomioida keskustelussa kaikki mukana olevat ja ettei jätetä ketään ulkopuolelle, kaikista vähiten omaa kumppania.

Ex oli vähän tuollainen kuin ap:n mies. Kiva/nätti nainen saapui paikalle niin mies unohti minun olemassaolon täysin ja keskittyi innoissaan tuohon toiseen naiseen. Vaikea selittää, mutta vähän samanlainen reaktio kuin miten jotkut suhtautuvat vanhaan ystävään jota näkevät pitkästä aikaa, kaikki muu vain unohtuu ympäriltä. 

Ex saattoi esimerkiksi kääntää minulle selän kesken meidän keskustelun ja alkaa juttelemaan toisen naisen kanssa kuten minua ei olisi olemassakaan ja minä jäin hölmissäni seisomaan miehen selän taakse. Tai keittiöön lähtiessä kysyi toiselta naiselta haluaako hänkin jotain keittiöstä, mutta minulta ei vaikka istumme kaikki saman pöydän ääressä. Jos yritin mennä mukaan keskusteluun niin oli jotenkin oudon kylmä minua kohtaan, puhui päälleni tai vastaili lyhyesti ja keskittyi taas lämpimästi tähän toiseen naiseen. Ei varsinaista flirttailua, vaan sellaista pienillä eleillä näyttämistä ettei nyt tarvitse tulla keskusteluun mukaan. 

Itselläni ei ole edes kokemuksia petetyksi tullesta, mutta exän käytös tuntui silti tylyltä ja kurjalta. Ei minua ole esimerkiksi naispuoliset ystävät kohdelleet noin sitten ala-asteen, vaan keskusteluissa otetaan kaikki kohteliaasti huomioon. 

Vierailija
73/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt jaksako vääntää asioita toiseksi. AP lähti huoneesta toiseen huoneeseen rauhoittamaan tunteitaan sen JÄLKEEN kun oli pahoittanut mielensä kun mies ei huomioinut häntä. 

Enpä tiedä jaksaisinko itsekään jäädä katsomaan jos minut ulkoistettaisiin keskustelusta, mielummin tekee jotain muuta jos toiset osoittaa ettei kiinnosta jutella kanssani. 

Niin, lähti mököttämään ja kertoi vasta seuraavana päivänä miksi (tietysti miehen syy).

Vierailija
74/202 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.S.S.

Vierailija
75/202 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerromme sinulle, että te molemmat olette sairaita. Mies, koska raivostuu tuollaisesta ja sinä siksi, että siedät mokomaa.

Vierailija
76/202 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen ei IKINÄ pidä tyytyä mustasukkaiseen naiseen. Sellaiset naiset ovat syöpä.

Sama koskee mustasukkaisia miehiä.

Vierailija
77/202 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten miehellä itsellään on aiempaa kokemusta sairaalloisen mustasukkaisesta tyttöystävästä ja säikähti että hänellä onkin nyt samanlainen.

On mullakin. Mulla oli väkivaltainen ja sairaalloisen mustasukkainen (itse pettävä) mies.

Kun aloin seurustelemaan hänen jälkeensä niin uusi mies kertoi olevansa epävarma ja etsii merkkejä pettämisestä, koska ex petti häntä. Sanoin että ok, otin kädestä kiinni ja sanoin että kiitos kun kerroit, sun ei tarvitse pelätä mun kanssa.

Ei olis tullut mieleenkään raivostua 😳

Varmaan tuommoisen kertominenkaan ei ole kauhean helppoa ja aika hiljaiseksi se lyö, jos toinen ei halua edes kuulla

Eli oikeasti heti suhteen alussa sanoit miehelle, että on ihan OK, että olet aiheetta mustasukkainen? Ja sitten ryhdyit elämään miehen luomassa vankilassa?

Vierailija
78/202 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytit kunnon red flagin miehellesi!. Jos nainen ottaa jälkikäteen puheenaiheeksi, että mies ei saisi edes jutella naisen ystävän kanssa ja alkaa valitus, että sinua siinä olisi pitänyt huomioda, niin tuossa kyllä varoituskellot soi miehellä ja kovaa! Ensimmäisiä merkkiä sairaalloisesta mustasukkaisuudesta!

Niinkö tässä tehtiin? 🤦

Täällä vedetään kyllä mutkat suoriksi. Musta tuo kuulosti siltä, että AP on pyytänyt miestä vain kuuntelemaan että saa kerrottua omasta epävarmuudesta, ei kieltää miestä juttelemasta toisen kanssa

Näin juuri, yritin kertoa että omien kokemusten vuoksi ylireagoin ja tunnen mustasukkaisuutta. En tee sille kuitenkaan mitään siinä tilanteessa vaan menen pois ja mietiskelen itsekseni ja yleensä heti ymmärrän ettei tunteeni ole ihan ok. Tästä halusin vain jutella enkä syyllistää. - ap

Miksi te tunteista puhuvat aina haluatte puhua niistä tunteista, joilla toinen asetetaan tilanteeseen, jossa hänen tulee muuttua, vaikka ei tee mitään väärää? Sinä koet mustasukkaisuutta, kun mies puhuu toiselle ja oikeastaan tarkoitat sitä, että on miehen vika, että joudut moisen tunteen kokemaan. Jos mies lopettaa muille puhumisen, on sinun elämäsi mukavampaa eikä ole ikäviä tunteita.

Sinä ylireagoit, mutta miksi kerrot sen miehelle noin konkreettisesti asettaen hänet syylliseksi? Miksi et kerro jossain toisenlaisessa tilanteessa ilman esimerkkiä, jolloin miehelle ei tule tunnetta, että hän teki väärin.

Katsos kun myös miehillä on tunteet ja aiheeton syyttely vaikka miten omien tunteiden avaamisella perustellen ei ole kenenkään mielestä mukavaa. Toivon, että mies ymmärtää lähteä, koska sinähän et tule muuttumaan, vaan vaadit miehen muuttumista.

Vierailija
79/202 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheltä huono reaktio, mutta en kyllä ymmärrä sinuakaan, että tarvitset huomiota, jos mies puhuu jonkun toisen kanssa.

Jaa-a, omasta mielestäni on ihan peruskohteliaisuutta huomioida keskustelussa kaikki mukana olevat ja ettei jätetä ketään ulkopuolelle, kaikista vähiten omaa kumppania.

Ex oli vähän tuollainen kuin ap:n mies. Kiva/nätti nainen saapui paikalle niin mies unohti minun olemassaolon täysin ja keskittyi innoissaan tuohon toiseen naiseen. Vaikea selittää, mutta vähän samanlainen reaktio kuin miten jotkut suhtautuvat vanhaan ystävään jota näkevät pitkästä aikaa, kaikki muu vain unohtuu ympäriltä. 

Ex saattoi esimerkiksi kääntää minulle selän kesken meidän keskustelun ja alkaa juttelemaan toisen naisen kanssa kuten minua ei olisi olemassakaan ja minä jäin hölmissäni seisomaan miehen selän taakse. Tai keittiöön lähtiessä kysyi toiselta naiselta haluaako hänkin jotain keittiöstä, mutta minulta ei vaikka istumme kaikki saman pöydän ääressä. Jos yritin mennä mukaan keskusteluun niin oli jotenkin oudon kylmä minua kohtaan, puhui päälleni tai vastaili lyhyesti ja keskittyi taas lämpimästi tähän toiseen naiseen. Ei varsinaista flirttailua, vaan sellaista pienillä eleillä näyttämistä ettei nyt tarvitse tulla keskusteluun mukaan. 

Itselläni ei ole edes kokemuksia petetyksi tullesta, mutta exän käytös tuntui silti tylyltä ja kurjalta. Ei minua ole esimerkiksi naispuoliset ystävät kohdelleet noin sitten ala-asteen, vaan keskusteluissa otetaan kaikki kohteliaasti huomioon. 

Ap:n mukaan miesystävä oli juttelemassa ap:n kaverille, missään kohtaa tuossa eli ollut me-muotoa. Miksi olettaa, että ap oli mukana keskustelussa? Ja jos oli, niin miksi kaverin käytös ei aiheuttanut mustasukkaisuutta, hänkin sivuutti ap:n.

Vierailija
80/202 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies koki, että syyllistät häntä.

HYVÄT KANSSASISARET

99 prosenttia miehistä haluaa paeta, kun yritetään keskustella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi