Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin kertoa miehelleni mustasukkaisuudesta - Sai hirveät raivarit

Vierailija
01.10.2023 |

Minua on petetty pahasti. Exällä oli puolenvuoden suhde toisen kanssa ja tää toinen oli muka meidän molempien ystävä. Nyt yritin ottaa puheeksi nykyisen miesystäväni kanssa, että omat tunteeni ovat varmasti ylireagointia, mutta koen mustasukkaisuutta tilanteissa joissa minua ei huomioida ja että jos hän vaikka on juttelemassa naispuolisen ystäväni kanssa eikä näytä huomaavan ollenkaan minua, niin tunnen mustasukkaisuutta. Tarkoituksena oli selvittää asiaa ja avata tunteitani hänelle, niin hän sai välittömästi raivarit ja alkoi huutaa. On nyt mököttänyt ja ilkeillyt minulle tästä monta tuntia, miten minä olen sairas. Ihan suoraan sanottuna en tiedä itsekään kumpi tässä on enemmän sekaisin.

Kommentit (202)

Vierailija
201/202 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo joiden mielestä tunteista ei tarvitse keskustella ja tunteet eivät merkitse mitään ovat selvästi niitä, joille kumppani on vain esine ja noin vain korvattavissa uudella.

Tai sitten niitä, joiden mielestä jokaisen tunteen mukaan ei kannata mennä, vaan rakastaan voi kunnioittaa niinkin, ettei painosta tunteisiin vedoten muuttumaan.

Kuten joku totesi, on tunteista puhuminen minä-puhetta eli hyvinkin itsekästä toimintaa. Koetut tunteet eivät keskustelemalla muutu, joten miten usein kannattaa kaivella menneitä tunteitaan sen sijaan, että ymmärtäisi niiden muuttuvan vain omasta toimesta, eivät toisen muuttumisen tuloksena.

Puoliso ei ole terapeutti, jonka pitää kuunnella tunnekeskustelua.

Ihmiset eivät tarvitsisi terapeutteja, jos he osaisivat kohdata omat ja toisten tunteet. Säälittävää ettei siedetä toiselta mitään puhetta tunteista, vaan passitetaan se ulkopuolisen juttusille.

Ap ei ole osannut kohdata omia tunteitaan.

Ap nimenomaan on osannut kohdata omat tunteensa, kun toi ne miehelle tiedettäväksi eikä alkanut mihinkään (passiivis)aggressiivisiin toimiin. Mies sen sijaan ei osaa kohdata omia tunteitaan eikä ap:n.

Mieshän nimenomaan toi omat tunteensa esille! Miksi on väärin osoittaa tunteitaan, vaikka ne eivät olekaan toivotunlaisia?

Tunteiden osoittaminen raivoamalla on henkistä väkivaltaa jota puolison ei pitäisi jäädä kuuntelemaan. Tämä pettäjämies ei ole parisuhdekelpoinen ja parempi olisi jättää heti.

Kerrohan nyt sitten että mitä tunteita sitten oikein saa osoittaa ja mitä ei? Tähän asti olemme oppineet että mustasukkaisuus kyllä, viha ja raivo ei. Onko muita sääntöjä?

Etkö tosiaan näe eroa? No ilmankos näitä on niin paljon...

Miksei ehkä voisi vaikka rauhallisesti sanoa, että minussa herää raivoa, kun syytät minua turhasta, silloinhan se olisi sama asia.

Puoliso kertoo hervottomanhauskan vitsin ja sinä käännyt hänen puoleensa vakavana todeten, että minussa herättää suurta iloa tämä juttusi. Sen jälkeet siirryt tekemään jotain muuta, koska olethan ilmaissut tunteesi sivistyneellä tavalla.

Pakko todeta täysin vakavalla naamalla, että tämä kommenttisi herätti minussa huvittuneisuutta.

No voi että. Raivoaminen ei ole ok.

Vierailija
202/202 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ihminen on myös liikenteessä vaarallinen rattiraivoaja. Kilahtaa sekunnissa eikä pysty hallitsemaan itseään yhtään. Riittää kun edellä ajava turisti hiljentää vauhtia kun etsii risteystä mistä kääntyä.

Hirveä raivo päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme