Yritin kertoa miehelleni mustasukkaisuudesta - Sai hirveät raivarit
Minua on petetty pahasti. Exällä oli puolenvuoden suhde toisen kanssa ja tää toinen oli muka meidän molempien ystävä. Nyt yritin ottaa puheeksi nykyisen miesystäväni kanssa, että omat tunteeni ovat varmasti ylireagointia, mutta koen mustasukkaisuutta tilanteissa joissa minua ei huomioida ja että jos hän vaikka on juttelemassa naispuolisen ystäväni kanssa eikä näytä huomaavan ollenkaan minua, niin tunnen mustasukkaisuutta. Tarkoituksena oli selvittää asiaa ja avata tunteitani hänelle, niin hän sai välittömästi raivarit ja alkoi huutaa. On nyt mököttänyt ja ilkeillyt minulle tästä monta tuntia, miten minä olen sairas. Ihan suoraan sanottuna en tiedä itsekään kumpi tässä on enemmän sekaisin.
Kommentit (202)
Ei ole terve reaktio tuollainen raivostuminen. Puhuminen ja ymmärrys on.
Exäni raivostui myös ja pari vuotta suhteessa oltuamme selvisi hänen pettäneen alusta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Näytit kunnon red flagin miehellesi!. Jos nainen ottaa jälkikäteen puheenaiheeksi, että mies ei saisi edes jutella naisen ystävän kanssa ja alkaa valitus, että sinua siinä olisi pitänyt huomioda, niin tuossa kyllä varoituskellot soi miehellä ja kovaa! Ensimmäisiä merkkiä sairaalloisesta mustasukkaisuudesta!
Niinkö tässä tehtiin? 🤦
Täällä vedetään kyllä mutkat suoriksi. Musta tuo kuulosti siltä, että AP on pyytänyt miestä vain kuuntelemaan että saa kerrottua omasta epävarmuudesta, ei kieltää miestä juttelemasta toisen kanssa
Raivonnut, huutanut, mököttänyt ja ilkeillyt, olet sairas ym. No eiköhän se ollut siinä. Näitä raivareita tulee varmaan kohta paljon muustakin. Ja ehkä vielä muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Näytit kunnon red flagin miehellesi!. Jos nainen ottaa jälkikäteen puheenaiheeksi, että mies ei saisi edes jutella naisen ystävän kanssa ja alkaa valitus, että sinua siinä olisi pitänyt huomioda, niin tuossa kyllä varoituskellot soi miehellä ja kovaa! Ensimmäisiä merkkiä sairaalloisesta mustasukkaisuudesta!
No niin näytti mieskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole oikea reaktio. Ette varmaan ole olleet pitkään yhdessä? Vai onko hänellä tapana suuttua sulle kun kerrot epävarmuuksistasi?
Anteeksi kun sanon, mutta tuo suuttuminenhan on klassinen pettämisen merkki 😬
Ei kuitenkaan ok, jos et ollut syyttävä.Tai sitten miehellä itsellään on aiempaa kokemusta sairaalloisen mustasukkaisesta tyttöystävästä ja säikähti että hänellä onkin nyt samanlainen.
On mullakin. Mulla oli väkivaltainen ja sairaalloisen mustasukkainen (itse pettävä) mies.
Kun aloin seurustelemaan hänen jälkeensä niin uusi mies kertoi olevansa epävarma ja etsii merkkejä pettämisestä, koska ex petti häntä. Sanoin että ok, otin kädestä kiinni ja sanoin että kiitos kun kerroit, sun ei tarvitse pelätä mun kanssa.
Ei olis tullut mieleenkään raivostua 😳
Varmaan tuommoisen kertominenkaan ei ole kauhean helppoa ja aika hiljaiseksi se lyö, jos toinen ei halua edes kuulla
On täysin ymmärrettävää, että sinulle on jäänyt huonoja muistoja edellisestä suhteesta. Turvallisessa ihmissuhteessa voi avata haavoittuvaa puolta itsestään, parhaassa tapauksessa kasvaa yhdessä. Meillä kaikilla on omat haavamme. Mieti onko mies empaattinen ja osaatteko yleensä käsitellä asioita keskustelemalla. Valitettavasti nämä yllättävät ja suhteettomat raivarit kuuluvat usein myrkyllisen suhteen tunnusmerkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Ennen seuraavaa suhdetta yritä löytää BetterHelpistä asiantunteva terapeutti minkä kanssa pääset rakentamaan tervettä itsetuntoa ja irtaantumaan menneistä. Terapia maksaa 40-90e/kk
Ex teki kerran seurustelun alussa oharit.
Yritin sitä seuraavana päivänä kertoa miksi se loukkasi ja että olen huolissaan jos katoaa ilmoittamatta.
Ex totesi "ei -ttustana" ja oli huomattavasti ärsyyntynyt.
No sitä samaa luokkaa se aina sit oli myöhemminkin jos yritin omista tunteista puhua, haukkuminen ja huutaminen alkoi myöhemmin ja vaan pahentui ja pahentui.
Eroa. Älä jää yhteen noin ikävästi käyttäytyvän kanssa. Ei muutu. Hänen pitää ottaa itse vastuu teoistaan ja käytöksestään. Sä et voi häntä korjata. Erosta ja tunteista selviää hyvin ajan kanssa. Epäkypsän kanssa ei kannata seukata ja satuttaa itseään loputtomasti. On muuta niin paljon parempaa maapallolla ja sinkkunakin ok.
Keskustelkaa asiasta. Jos hänellä on tänään jotenkin huono päivä, niin keskustelkaa huomenna. Mitä hänessä oikein tapahtui kun alkoi huutamaan ja kutsuu sinua sairaaksi? Eihän tuommonen ole oikein. Jos ette pysty keskustelemaan kokemuksistanne ja tunteistanne, niin ei suhde tule kunnolla toimimaan, silloin kannattaa kokeilla jonkun toisen kanssa.
Tämä ei tietysti tarkoita sitä, että hänen vastuullaan on sinun tunteesi, jos esimerkiksi joku tapaamanne tuttava on siinä tilanteessa enemmän huomion kohteena kuin te itse. Vain että sinusta tuntuu joltain ei tarkoita että asia todella olisi niin.
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Älä jää yhteen noin ikävästi käyttäytyvän kanssa. Ei muutu. Hänen pitää ottaa itse vastuu teoistaan ja käytöksestään. Sä et voi häntä korjata. Erosta ja tunteista selviää hyvin ajan kanssa. Epäkypsän kanssa ei kannata seukata ja satuttaa itseään loputtomasti. On muuta niin paljon parempaa maapallolla ja sinkkunakin ok.
Joo, miehen syyhän tämä oli, kun paskiainen meni juttelemaan naisen ystävän kanssa. Kuka tuollaista voisi katsoa?!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole terve reaktio tuollainen raivostuminen. Puhuminen ja ymmärrys on.
Exäni raivostui myös ja pari vuotta suhteessa oltuamme selvisi hänen pettäneen alusta lähtien.
Sama kokemus oli myös minulla.
Jotain on pielessä tuossa teidän suhteessa, jos mies on keskustelukyvytön niin lähde.
Joko on muutenkin aggressiivinen kiukuttelija, tai sitten tuo osui syystä tai toisesta erityisen arkaan paikkaan. Vähiten huono vaihtoehto lienee se, että on luonnostaan flirtti ja parisuhteessa välinpitämätön ja sitten riitaisa suhde sairaalloisen mustasukkaisen kumppanin kanssa takana. Nyt sellainen asenne, että haista p ja mähän teen mitä lystään. Mutta liekö tuossa jälkimmäisessäkään tapauksessa epävarmalle soveltuva kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, miehen syyhän tämä oli, kun paskiainen meni juttelemaan naisen ystävän kanssa. Kuka tuollaista voisi katsoa?!
Eiköhän tuossa tarkoitettu sitä raivaamista, kuten itsekin varmaan ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö tässä tehtiin? 🤦
Täällä vedetään kyllä mutkat suoriksi. Musta tuo kuulosti siltä, että AP on pyytänyt miestä vain kuuntelemaan että saa kerrottua omasta epävarmuudesta, ei kieltää miestä juttelemasta toisen kanssa
Näin juuri, yritin kertoa että omien kokemusten vuoksi ylireagoin ja tunnen mustasukkaisuutta. En tee sille kuitenkaan mitään siinä tilanteessa vaan menen pois ja mietiskelen itsekseni ja yleensä heti ymmärrän ettei tunteeni ole ihan ok. Tästä halusin vain jutella enkä syyllistää. - ap
Miksi fiksut naiset valitsevat väärin?
Vierailija kirjoitti:
No ei ole oikea reaktio. Ette varmaan ole olleet pitkään yhdessä? Vai onko hänellä tapana suuttua sulle kun kerrot epävarmuuksistasi?
Anteeksi kun sanon, mutta tuo suuttuminenhan on klassinen pettämisen merkki 😬
Ei kuitenkaan ok, jos et ollut syyttävä.
Suuttuminen asiassa kuin asiassa on klassinen merkki että tyypillä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Se on kierolla sellainen automaattinen puolustusreaktio. Esimerkiksi jos epäilee ettei toinen puhu totta ja sanoo tästä tälle, mistä sitten toinen suuttuu verisesti niin selvä merkki että on valehdellut. Mökötys ja suuttuminen on sellainen syyn siirto että saisi sen viattoman osapuolen tuntemaan itsensä syylliseksi ja epärehellisen kierous jää taka-alalle.
Mieheltä huono reaktio, mutta en kyllä ymmärrä sinuakaan, että tarvitset huomiota, jos mies puhuu jonkun toisen kanssa.
Eli akka hiljaa?