23 vuotta saman miehen kanssa, en enää jaksa anella hellyyttä kun en sitä saa.
Siinähän se tuli sanottua. Avioliitto vuosituhannen vaihteesta, kaksi lasta, omakotitalo, farmariauto ja kultainen noutaja. Neljään vuoteen tuo mies ei ole halunnut mitään läheisyyttä eikä seksiä. Viime keväänä ajattelin, että nyt oikeasti yritän pelastaa tämän kuolleen avioliiton ja teen kaikkeni että läheisyys palaisi tähän suhteeseen. Vokottelin, kiehnäsin, huolehdin hänestä, silittelin, pussailin, hakeuduin kainaloon ja pyysin seksiä. No joo, sainkin seksiä jokusen kerran, mutta eipä se ollut hänen taholtaan kovin innostunutta.
Olen ulkoisesti hyvän näköinen, nuorempana kauniiksi kruunattukin, nyt normaalipainoinen, huolehdin itsestäni, meikkaan, kuntoilen ja olen johtavassa asemassa isossa pörssiyhtiössä. Siis ainakin olen isossa kuvassa ihan ok. Vaan kun ei miestä kiinnosta.
Tänä iltana tuli jotenkin se kulminaatiopiste, että en enää jaksa rukoilla hellyyttä enkä läheisyyttä. Olkoon. Että jos sitten haen sitä jostakin muualta (mistä?), jos jostakin saisi. Olen jo puoli vuosisataa vanha, enkä tästä nuorene, joten jos jotakin haluan, niin varmaan pitää toimia.
Mutta olen elänyt siinä ajatusmaailmassa, että avioliitossa ei petetä, vaan ollaan uskollisia loppuun saakka. Vaan nyt olen miettinyt, että miksi. Miksi ihmeessä uhraan elämäni ihmiselle, joka ei minua halua. Olemme puhuneet, MINÄ olen kysynyt ja puhunut ja ja ja. Vaan hän on kuulemma onnellinen, ei halua muita, haluaa elää tässä ja nyt. Mutta en minä jaksa jos ei ole mitään hellyyttä, ei kainaloa johon mennä, ei suukkoja, ei sen syvempääkään.
Olenko siis rikollinen jos joskus löytäisin jonkun, joka ottaisi kainaloon ja välittäisi?
Kommentit (359)
Taas kertoo kuinka pääsi Miss Lohja finaaliin
Tuttavani on kertonut, että hän eli seksittömässä liitossa vuosia ennen kuin lopulta otti avioeron. Hämmentävää asiassa on juurikin se, että tämä nainen on lähes täydellinen. Hän on hyvässä työssä, lämmin ja huolehtiva äiti, empaattinen ja mukava. Kaunis ja hyväkroppainen. Ex-miehensä myös hyvässä työssä. Heillä on kaksi lasta. Olivat yhdessä parikymmentä vuotta. Kun tunnen tuon miehen jollakin tasolla, niin epäilen että mies on aleksityyminen tai jollakin muulla tavalla tunnevammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yli 40 vuotta saman miehen kanssa, kaksi lasta, omakotitalo, farmariauto ja noutaja. Hellyyttä ja suukottelua meillä päivittäin ja seksiä pari kertaa viikossa. Ei ole tarvetta haikailla minnekään. Olen onnellinen.
Seksi teidän iässä on jo terveysriski, sydän saattaa pysähtyä orgasmin tullessa. Joten vähemmän seksiä, tai ei ainakaan orgasmiin asti. Muutenkin seksihommat kannattaa unohtaa siinä viidenkympin jälkeen, ei siinä iässä ole enää halua, eikä haluttava.
Ja höpöä! Seksi on tuossa iässä terveydelle parasta jumppaa!
Säännöllinen seksi pitää sydämen ja verisuonet kondiksessa. Sitä voi verrata 15min lenkkeilyyn hyvällä sykkeellä. orgasmista saa tunninkestävän "killer aerobicin" endorfiinit, eli "hyvänmielen hormonit".
stressihormoni kortisoli laskee ja arvot tasaantuu, eli seksi vähentää metabolista syndroomaa ja vyötärölihavuutta, minkä yksi merkittävä osatekijä keski-iässä varsinkin naisilla on juurikin kortisolihormoni kun "suojahormonit" estrogeeni- ja testosteroni laskee.
Seksi pitää naisen limakalvot kunnossa ja tasoittaa hormoneja. Nainen pysyy nuorekkaana ja jopa rypyttömänä.
Seksi pitää miehen testosteroniarvot korkeina eli lihasmassa pysyy hyvänä, mikä estää raihinaisuutta ja sydän ja verisuonivaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yli 40 vuotta saman miehen kanssa, kaksi lasta, omakotitalo, farmariauto ja noutaja. Hellyyttä ja suukottelua meillä päivittäin ja seksiä pari kertaa viikossa. Ei ole tarvetta haikailla minnekään. Olen onnellinen.
No toi kommenttihsn auttaa ap:ta ihan valtavasti, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani on kertonut, että hän eli seksittömässä liitossa vuosia ennen kuin lopulta otti avioeron. Hämmentävää asiassa on juurikin se, että tämä nainen on lähes täydellinen. Hän on hyvässä työssä, lämmin ja huolehtiva äiti, empaattinen ja mukava. Kaunis ja hyväkroppainen. Ex-miehensä myös hyvässä työssä. Heillä on kaksi lasta. Olivat yhdessä parikymmentä vuotta. Kun tunnen tuon miehen jollakin tasolla, niin epäilen että mies on aleksityyminen tai jollakin muulla tavalla tunnevammainen.
Seksuaalinen vetovoima on samanlainen kuin rakkaus. Henkimaailman asioita.
Me emme pysty päättämään keneen rakastumme. Emme myöskään pysty päättämään keneen tunnemme seksuaalista vetovoimaa.
Joku voi olla puolijumala tai -jumalatar, sopia täydellisesti elämämme "sisustukseen", siihen tarinaan, mitä itsestämme kirjoitamme, mutta himot tai tunne vetää sinnikkäästi toiseen henkilöön vaikka tämä on huomattavasti kriteeriemme ulkopuolella koska: "et ole mallikelpoisin, mutta se jokin sinussa on".
Älä ota eroa vielä. Olen sata varma, että miehesi on homoseksuaali. Sitä on mahdoton uskoa, mutta niin se vaan on. Seksi on silkkaa pökkimistä, ei intohimoista ja läheistä.
Jos löydät jonkun kehen rakastut oikeasti, niin eroa vasta sitten. Muutoin eroat turhaan.
En kyllä tunne ketään, kuka saisi läheisyyttä mieheltä.
Olkoot tämäkin taas kesitty tarina tai ei, mutta uskokaa tai älkää niin moni on lähes samassa veneessä.
Pitkä liitto, mies ei välitä läheisyydestä itse eli ei siis itsekkäänä otuksena anna sitä toisellekaan. Nainen kärsii ja loppuelämä tuntuu karsealta jos pitää elää ilman minkäänlaista läheisyyttä.
Random pettäminen ei korja tuota vajetta, hyvällä tsägällä se korjaa hetkellisen seksuaalisen tarpeen mutta ei emotionaalista rakkauden ja hyväksytyksitulemisen tarvetta.
Minua itseäni on petetty joten tämä kuulostaa kamalalta: etsi itsellsi sellainen mies (edes rakastaja) joka pitää sinua hyvänä. Jos sitten rakastut tuohon miehen niin se on sitten sen ajan ongelma. Mieti sitten mitä teet. Ei kannata tuhlata elämäänsä kärsimällä.
Sitäpaitsi mitä kumppani ei tiedä, se ei voi myöskään häntä satuttaa.
En ymmärrä ajatusta siitä että pitäisi erota heti jos toinen on haluton? Avioliitto on liitto jonka eteen pitäisi taistella..molemmat. En minäkään haluaisi erota sen takia ettei mies enää halua seksiä (olemme 55+). Olemme toisella kierroksella ja seksi on loppunut noin kaksi vuotta sitten. Ei hellyttä, ei läheisyttä. En silti halua erota enkä alkaa sekstailemaan jonkun toisen miehen kanssa. En ole mennyt naimisiin jotta hoitaisin avioliittoon kuuluvat asiat muiden kanssa.
Meillä mies oli innokas seksiin vielä muutama vuosi sitten ja en koskaan pihdannut vaikka olin töistä väsynyt jne. Nyt kuitenkin mies pihtaa. Se loukkaa. Nakertaa itsetuntoa ja syö sisältäpäin. Todettakoot että harrastamme liikuntaa säännöllisesti molemmat, päältäpäin kukaan ei uskoisi ettei meillä ole seksiä. Mies kertoo ettei yksinkertaisesti ole haluja vaikka yrittänyt syödä potenssipillereitä niin ei vaan huvita. Ei kuulemma ole enää kiinnostunut seksistä ollenkaan. On ns lyönyt hanskat tiskiin.
Olen anellut, pyytänyt, kertonut tunteistani, ymmärtänyt jne. Mikään ei ole muuttunut. Käsittämätöntä julmuutta ja itsekästä toimintaa. Mies on pilannut avioliittomme.
älä valita, eroa , elämä on lyhyt
Tuttu tarina. Menin nuorena naimisiin uskonnollisessa yhteisössä, joten olimme jo aviossa kun tajusin, ettei läheisyys toimi. Mies on aina ollut kuin puupökkelö, mutta vasta nyt, 17 vuotta myöhemmin olen tajunnut hänellä olevan jonkinasteinen asperger tms. Oireet täsmäävät ja nimenomaan tuon fyysisen kosketuksen kammo hänellä ollut aina. Kaksi lasta meillä on, ja heidän takiaan tässä vielä olen. Salarakas mulla on ollut jo vuosia, en vaan kestänyt kroonista kosketuksen puutetta (tähän kohtaan ne kivitykset). Lapset ovat muutaman vuoden päästä aikuisia, silloin teen sitten lopulliset ratkaisut. Sen olen päättänyt, että jos eroan, toista kertaa elämässäni en päätäni vähän samaan köyteen pistä.
Eiköhän olisi miehellekin vain helpotus jos haet seksiä muualta. Harva hyvässä suhteessa oleva pihtaa kiusallaan ja haluton ihminen varmasti tuntee tilanteestaan huonoa omaatuntoa kun näkee kumppaninsa kärvistelevän.
Miksi miehille on niin pirun vaikeeta, työlästä ja vaivalloista antaa läheisyyttä ja hellyyttä naiselle muutakuin pakolliset ekat pari vuotta.
Eikö se ole jonkinasteista kumppanin emotionaalista pettämistä kun ei halutakaan läheisyyttä?
Miksi mies haluaa olla naimisissa naisen kanssa 20v jos ei kerta viitsi tätä edes juuri koskettaa tai koskettaa 1x kk kun pikaseen tyhjentää omat kassinsa.
Eikö mies ymmärrä että kosketus tekee hyvää hänelle itsellekin ja jos pitää naisen tyytyväisenä ja onnellisena niin se sataa 100% kaikkena hyvänä hänen omaan laariinsa.
Miksi?
En ymmärrä, mulla useita samansuuntaisia kokemuksia.
Neuvottelu: Joko lupa hakea seksinsä muualta, tasapuolisuuden nimissä molemmille tai jos ei käy, otat eron. Anna heti alkuun kiinteä harkinta-aika, pari viikkoa tai kuukausi. Hanki avioerolomakkeet valmiiksi työpöydälle odottamaan.
Tein samat johtopäätökset aikoinaan, tosin en ollut itsekään enää sietänyt miestä pitkään aikaan. Hellyyttä sai muualta, joten en enää kieltäytynyt siitä ja otin eron.
Elämäni paras päätös.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ajatusta siitä että pitäisi erota heti jos toinen on haluton? Avioliitto on liitto jonka eteen pitäisi taistella..molemmat. En minäkään haluaisi erota sen takia ettei mies enää halua seksiä (olemme 55+). Olemme toisella kierroksella ja seksi on loppunut noin kaksi vuotta sitten. Ei hellyttä, ei läheisyttä. En silti halua erota enkä alkaa sekstailemaan jonkun toisen miehen kanssa. En ole mennyt naimisiin jotta hoitaisin avioliittoon kuuluvat asiat muiden kanssa.
Meillä mies oli innokas seksiin vielä muutama vuosi sitten ja en koskaan pihdannut vaikka olin töistä väsynyt jne. Nyt kuitenkin mies pihtaa. Se loukkaa. Nakertaa itsetuntoa ja syö sisältäpäin. Todettakoot että harrastamme liikuntaa säännöllisesti molemmat, päältäpäin kukaan ei uskoisi ettei meillä ole seksiä. Mies kertoo ettei yksinkertaisesti ole haluja vaikka yrittänyt syödä potenssipillereitä niin ei vaan huvita. Ei kuulemma ole enää kiinnostunut seksistä ollenkaan. On ns lyönyt hanskat tiskiin.
Olen anellut, pyytänyt, kertonut tunteistani, ymmärtänyt jne. Mikään ei ole muuttunut. Käsittämätöntä julmuutta ja itsekästä toimintaa. Mies on pilannut avioliittomme.
No tarina tuokin, mutta alkuperäisessä tekstissä taisi nyt olla kyse ihan jostain muustakin kun pelkästä seksistä. Harva yli viiskymppinen kaipaakaan mitään viikottaista intohimoista tuntien seksirynkytysseddiota, vaan henkistä läheisyyttä, hellyyttä, kosketusta haleja pusuja ym. Niinkuin ap kirjoitti "kainaloa". Hän ei myöskään kirjoittanut että "heti pitää erota". Hyvin harva eroaa heti, kyllä nämä ovat pitkiä, liiankin pitkiä pohdintoja.
Hellää kohtelua parisuhdeterapiasta
Oksut näistä vuosikymmenten ikäkriiseistä
Miehen halut voi mennä siitä, että nainen on liian dominoiva, vaativa, ahnekin.
Löysää vähän ja katso mitä tapahtuu, kun hän saa tilaa olla oma itsensä.
Siis miks V***a te ootte sitte siinä suhteessa?
Onko pahaki aivovamma peilissä olevalla tyypillä?
Vierailija kirjoitti:
Miehen halut voi mennä siitä, että nainen on liian dominoiva, vaativa, ahnekin.
Löysää vähän ja katso mitä tapahtuu, kun hän saa tilaa olla oma itsensä.
En kestäisi tuollaista lapatossumiestä enää päivääkään. Jos on joku ongelma, niin avatkoon suunsa.
Väsynyt provo, johon jotkut lankeavat. Ämmänstatus työelämässä ei ainakaan ole tuo mitä valehtelee. Lutkamyös mukamas missiksi kruunattu, ihanko MissKuopio, voi helvetti.