Jouduin eroamaan kirkosta, kun rahat ei riitä jäsenmaksuun eli kirkollisveroon
Monikohan köyhä joka ei käytä seurakunnan palveluita maksaa tietämättään kirkollisveroa? Voi olla jopa satoja euroja vuodessa :(
Uskon ei kuuluisi maksaa.
Kommentit (128)
Kirkosta eroaminen on yksi helpoimmista tavoista säästää vuodessa satoja euroja käytettäväksi johonkin tärkeään ja hyödylliseen.
Jumala ja usko eivät rahojasi tarvitse.
Papit niitä kyltymättömän ahneina hamuavat itselleen.
Tervetuloa kirkkoon kuulumattomien kerhoon. t. ateisti
Täytyy olla tosi iso palkka, että satoja euroja vuodessa eli ei voi olla köyhä. Kirkollisveroprosentti on aika pieni 1-2 % välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vero on suunnilleen 1,25-1,50 % tuloista joten köyhä ei maksa paljoakaan.
Köyhällä ei ole varaa laittaa euroakaan turhuuteen kuten kirkollisveroon.
Tätä on rikkaiden vaikea käsittää, kun oma elämä on turvattua.
Ei kait tuota edes oteta jos on ihan kamalan pienet tulot, muistaakseni siinä on tuloraja?
Pienituloisenakin maksaisin 200€ vuodessa jos kuuluisin kirkkoon, sillä rahalla saa jo molemmille lapsille talvikengät. Joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla tosi iso palkka, että satoja euroja vuodessa eli ei voi olla köyhä. Kirkollisveroprosentti on aika pieni 1-2 % välissä.
Mulla olisi kirkollisvero 640€ vuodessa
1800 kk tuloilla se onn300 per vuosi
20 vuotta niin olet maksanut 6000 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuota tekee 13 donaa
Näemmä toimeentulotuella Stadissa kirkollisvero vuodessa on 2,05€. Uskoisin että diakonia maksaa ne sinulle, jos vaan käyt kertomassa tiukasta tilanteestasi.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin eroan kohta kirkosta, mutta olen aktiiviuskis :) On jo toinen seurakunta, kansankirkko on niin munaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko uskostaan maksaa. Kun olisit Helluntailainen voisit maksaa mitä haluat tai olla maksamatta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuota tekee 13 donaa
Ehkä nyt pikemminkin 19 donaa.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kirkkoon kuulumattomien kerhoon. t. rappiokirkkoon kuulumaton uskova.
Blaablaa. Uskoa voi ilman kirkkoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuota tekee 13 donaa
Aika vähänhän tuo on. Raamatussa puhutaan kymmenysten antamisesta, eli 10% nettotuloista paimenen palkkaan. Tekee minulla n. 220€/kk ja miehellä 400€/kk. Sen verran me annetaankin omalle pienehkölle seurakunnalle, kirkollisveron lisäksi. Kohta kyllä täytyy erota kirkosta, mutta ei rahan takia vaan epäraamatillisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisenakin maksaisin 200€ vuodessa jos kuuluisin kirkkoon, sillä rahalla saa jo molemmille lapsille talvikengät. Joka vuosi.
Eli tienaat n. 2100€/kk. Ei nyt ihan kauhean pienituloinen kuitenkaan. Sieltä seurakunnan diakoniasta saat varmaan ne talvikengät, jos menet kertomaan että nyt ei vaan veny penni, vaikka miten pelkällä puurolla eletään.
Vierailija kirjoitti:
1800 kk tuloilla se onn300 per vuosi
20 vuotta niin olet maksanut 6000 euroa
Riippuu seurakunnasta. Tienaan n. 25 000 vuodessa ja jos kuuluisin kirkkoon, vero olisi 266 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä ei ole varaa laittaa euroakaan turhuuteen kuten kirkollisveroon.
Tätä on rikkaiden vaikea käsittää, kun oma elämä on turvattua.
Kuinkas käy hänelle joka ei maksa, mutta haluaa kirkkomaahan kuoltuaan?