Jouduin eroamaan kirkosta, kun rahat ei riitä jäsenmaksuun eli kirkollisveroon
Monikohan köyhä joka ei käytä seurakunnan palveluita maksaa tietämättään kirkollisveroa? Voi olla jopa satoja euroja vuodessa :(
Uskon ei kuuluisi maksaa.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla tosi iso palkka, että satoja euroja vuodessa eli ei voi olla köyhä. Kirkollisveroprosentti on aika pieni 1-2 % välissä.
Mulla olisi kirkollisvero 640€ vuodessa
30 vuota tekee 13 donaa
Aika vähänhän tuo on. Raamatussa puhutaan kymmenysten antamisesta, eli 10% nettotuloista paimenen palkkaan. Tekee minulla n. 220€/kk ja miehellä 400€/kk. Sen verran me annetaankin omalle pienehkölle seurakunnalle, kirkollisveron lisäksi. Kohta kyllä täytyy erota kirkosta, mutta ei rahan takia vaan epäraamatillisuuden vuoksi.
Jos tuo on totta, niin minulla olisi teille silta myytävänä. On tuo hurjaa rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisenakin maksaisin 200€ vuodessa jos kuuluisin kirkkoon, sillä rahalla saa jo molemmille lapsille talvikengät. Joka vuosi.
Eli tienaat n. 2100€/kk. Ei nyt ihan kauhean pienituloinen kuitenkaan. Sieltä seurakunnan diakoniasta saat varmaan ne talvikengät, jos menet kertomaan että nyt ei vaan veny penni, vaikka miten pelkällä puurolla eletään.
Paljon vähemmän, riippuu asuinkunnasta paljonko kirkollisveroprosentti on. Laskuriin syltin vuosituloni ja kotikunnan kun en ole vuosiin ko veroa maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla tosi iso palkka, että satoja euroja vuodessa eli ei voi olla köyhä. Kirkollisveroprosentti on aika pieni 1-2 % välissä.
30 vuota tekee 13 donaa
Aika vähänhän tuo on. Raamatussa puhutaan kymmenysten antamisesta, eli 10% nettotuloista paimenen palkkaan. Tekee minulla n. 220€/kk ja miehellä 400€/kk. Sen verran me annetaankin omalle pienehkölle seurakunnalle, kirkollisveron lisäksi. Kohta kyllä täytyy erota kirkosta, mutta ei rahan takia vaan epäraamatillisuuden vuoksi.
Raamattu on huonoa fantasiaa. Lukekaa mieluummin sormusten herraa.
Käyttäjä6299 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vero on suunnilleen 1,25-1,50 % tuloista joten köyhä ei maksa paljoakaan.
Köyhällä ei ole varaa laittaa euroakaan turhuuteen kuten kirkollisveroon.
Tätä on rikkaiden vaikea käsittää, kun oma elämä on turvattua.
Kuinkas käy hänelle joka ei maksa, mutta haluaa kirkkomaahan kuoltuaan?
Hän menee kirkkomaahan, koska valtio maksaa kirkolle hautaamisesta. Se ei liity kirkkoon kuulumiseen.
Käyttäjä6299 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vero on suunnilleen 1,25-1,50 % tuloista joten köyhä ei maksa paljoakaan.
Köyhällä ei ole varaa laittaa euroakaan turhuuteen kuten kirkollisveroon.
Tätä on rikkaiden vaikea käsittää, kun oma elämä on turvattua.
Kuinkas käy hänelle joka ei maksa, mutta haluaa kirkkomaahan kuoltuaan?
Hän maksaa hautapaikastaan saman hinnan kuin kirkkoon kuuluva. Tai siis kuolinpesä maksaa, mutta sinne kirkkomaahan joka tapauksessa haudataan, paitsi jos tuhkataan ja sirotellaan tuhkat johonkin muualle.
Sitä voi myös lähteä ehdolle kun seuraavan kerran valitaan päättäjiä seurakuntiin. Voi mennä itse katsomaan miten niitä rahoja jaellaan ja miten pitkälle ne riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta eroaminen on yksi helpoimmista tavoista säästää vuodessa satoja euroja käytettäväksi johonkin tärkeään ja hyödylliseen.
Jumala ja usko eivät rahojasi tarvitse.
Papit niitä kyltymättömän ahneina hamuavat itselleen.
Ensinnäkin seurakuntien eteen työtä tekevät eivät koskaan, ei koskaan ole ahneita,
heillä on luonnossaan jo ne opit joita Raamattu opettaa lähimmäisen suhteen.
Kuinkas onkaan pappien työ, täytyy kai heidän palkkaa saada työstään.
No voi että. Nyt et sitten pääse taivaaseen. Members only!
Köyhä ei tosiaankaan maksa satoja euroja vuodessa.
Älä naurata.
Täällä kirjoittaa sinulle kommentin eläkeläinen, jolla ulosotossa 56000 egee.
Kuulun kirkkoon ja maksan sitäkin veroa.
Et kai kehtaa, käydä kirkon tarjoamissa palveluissa vastaisuudessa?
Käyttäjä6299 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta eroaminen on yksi helpoimmista tavoista säästää vuodessa satoja euroja käytettäväksi johonkin tärkeään ja hyödylliseen.
Ensinnäkin seurakuntien eteen työtä tekevät eivät koskaan, ei koskaan ole ahneita,
Niinpä niin, muuten vaan kirkoilla on miljardien omaisuus ja esimerkiksi Vatikaani on maailman suurin veroparatiisi. Ja niistä kalvaltavista papeista saa lukea vähän väliä, sinisilmäinen ystäväni.
Käyttäjä6299 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään tunne seurakuntia työyhteisöinä.
Tulin uskoon vasta kun erosin kirkosta ja tajusin että Jumala on ihan jotain muuta kuin mitä monet ns. uskovaiset opettavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuota tekee 13 donaa
Melkein samis, paitsi että aion erota yhdestä ja liittyä toiseen. Kirkolle maksettavat maksut kyllä hiukan nousevat, Olen jo pidemmän aikaa ollut varsin pettynyt kansankirkkomme hengelliseen tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä naurata.
Täällä kirjoittaa sinulle kommentin eläkeläinen, jolla ulosotossa 56000 egee.
Kuulun kirkkoon ja maksan sitäkin veroa.
Et kai kehtaa, käydä kirkon tarjoamissa palveluissa vastaisuudessa?
Tuo on totta, niitä jotka käyttävät kirkkoa kuuluukin kuulua kirkkoon. Nyt puhutaan niistä ihmisistä, jotka vain maksavat eivätkä saa mitään tilalle.
Käyttäjä6299 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko itse uskot tähän kirjoittamaasi roskaan?
Mikäli uskot jotenkin säälin sinua.
Seurakunnat ovat yksiä viheliäisiä käärmeenpesiä joiden ylimpinä inkvisiittoreina toimivat papit.
Hirveitä yhteisöjä, oikeita tekopyhien valehtelijoiden klubeja. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuota tekee 13 donaa
Melkein samis, paitsi että aion erota yhdestä ja liittyä toiseen. Kirkolle maksettavat maksut kyllä hiukan nousevat, Olen jo pidemmän aikaa ollut varsin pettynyt kansankirkkomme hengelliseen tilaan.
Taidan laittaa seurakunnan pystyyn jos täältä löytyy näin paljon helposti huijattavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuota tekee 13 donaa
Taidan laittaa seurakunnan pystyyn jos täältä löytyy näin paljon helposti huijattavia.
Siittä vaan, jos luulet sitä niin helpoksi. Toki jossain herätysliikkeessä voikin hetken heilua, mutta ne nyt on semmoisia kuin on.
Eihän sitä uskosta maksetakaan. Hellaritkin maksaa papin palkkaa, jos kaikki ajattelevat ettei tartte maksaa mitään niin ei ole paimenta... Toki tämäkään ei ole laki, vaan sen verran maksaa mitä Jumala sydämelle kehoittaa.