Jouduin eroamaan kirkosta, kun rahat ei riitä jäsenmaksuun eli kirkollisveroon
Monikohan köyhä joka ei käytä seurakunnan palveluita maksaa tietämättään kirkollisveroa? Voi olla jopa satoja euroja vuodessa :(
Uskon ei kuuluisi maksaa.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kansalainen kuuluu automaattisesti kirkkoon synnyttyään? Ei minulta ole koskaan kysytty haluanko olla kirkon jäsen. Silti joudun maksamaan jäsenyydestä! Salaa liitetty.
Onko sinut konfirmoitu? Kumman moni näistä "salaliitetyistä" on riparitkin käynyt, mutta silti vingutaan.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kirkkoon kuulumattomien kerhoon. t. ateisti
Mielenterveysongelmat lisääntyneet kirkosta eroamisen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin Jumala tarvitsee rahaa?
Ei taivaassa kauppoja ole, mihin se käyttäisi ne rahat ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta eroaminen on yksi helpoimmista tavoista säästää vuodessa satoja euroja käytettäväksi johonkin tärkeään ja hyödylliseen.
Jumala ja usko eivät rahojasi tarvitse.
Papit niitä kyltymättömän ahneina hamuavat itselleen.
Useimmat käyttävät noin 2- 5 kertaisesti sen Kirkollisveron määrän jonninjoutavaa turhuuteen...
Kuka pelaa, tupakoi, ryyppää, matkustelee, syö ravintoloissa jatkuvasti , istuu baareissa, terasseilla, kapakoissa jne jne....Seurakunta tarjoaa monia palveluita.
Jo lasten kasteesta , äiti-/ lapsikerhosta ja seurakuntakerhoista alkaen.Samoin Diokoni palveluita, yksinäisille tapahtumia jne....
Seurakuntien ja kirkon maksut ovat todellakin erittäin pienet, jos vertaa mihin muuhun menoihin tahansa.Vertailukohtia riittää.
Seurakunnalla kaikki ovat samanarvoisia.
Samaa ei voi sanoa jokapaikassa muualla.Minun rahat ja minun päätös mitä teen rahoillani
Näin on. Jumala on antanut vapaan valinnan valita minne tahtoo päätyä ja jos ei pelastus kiinnosta, voi aivan vapaasti tehdä mitä lystättää. Ikuisuus on kyllä aika pitkä aika ihmetellä tulikohan sittenkin tehtyä vähän hölmösti.
Käyttäjä6299 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vero on suunnilleen 1,25-1,50 % tuloista joten köyhä ei maksa paljoakaan.
Köyhällä ei ole varaa laittaa euroakaan turhuuteen kuten kirkollisveroon.
Tätä on rikkaiden vaikea käsittää, kun oma elämä on turvattua.
Kuinkas käy hänelle joka ei maksa, mutta haluaa kirkkomaahan kuoltuaan?
No kuule ihan jätetään siihen omaan nojatuoliin mätänemään. Dama kai se on missä lahoaa, kun lahoaa kuitenkin. Tai ehkä joku kippaa kropan uuniin. Sulle sillä on enää harvinaisen vähän merkitystä, kun toteat olevasi kuollut.
Vierailija kirjoitti:
ttidten onhelmien eteen yhtään mitään
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kirkkoon kuulumattomien kerhoon. t. ateisti
Mielenterveysongelmat lisääntyneet kirkosta eroamisen myötä.
Millä tavalla kirkko on koskaan tehnyt mitään sosiaalisten ja mielenterveydellisten konkreettisten ongelmien eteen yhtään mitään, paitsi joissain tilanteissa pahentanut niitä? Saat syytää kolehtiinniin paljon rahaa kuin haluat, mutta kirkosta on turha sille vastinetta hakea. Papit vaan lihoo ja paisuu.
Vierailija kirjoitti:
Hautaustestamenttini mukaan minua ei saa haudata siunattuun maahan vaan tunnustuksettomalle alueelle. Olen myös kieltänyt hautaamisen kotiseudulle josta olen kotoisin koska en halua joutua sukuhautaan.
Vaatimani järjestely on halvempi ja käytännöllisempi kuin muut vaihtoehdot. Uskovaiset sukulaiset ovat sanoneet varmistavansa hautaamiseni syntymäpaikkakunnan seurakunnan hautausmaalle. Ei tule onnistumaan.
En kyllä kehtaisi julkisesti huudella olleeni niin typerä, etten ole ymmärtänyt kuuluvani kirkkoon, vaikka kummeilta tulee lahjaa ja koulussa istutaan vuodesta toiseen uskonnonopetuksessa. Veroistakin mainitaan siellä koulussa, joten ihan oma syy, jos niistä ei ole ollut tietoinen.