Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkeekö teidän miehet koskaan?

Vierailija
30.09.2023 |

Meillä eilen 4-vuotias tyttö tuli hädissään sanomaan, että isi itkee keittiössä. Menin katsomaan, niin sipulia mies siellä pilkkoi ja kyynelkanavat oli auki. Sitten selitettiin tytölle mistä oli kyse.

Muuten mieheni ei kyllä juurikaan itke. Edellisen kerran näin hänen itkevän siskonsa hautajaisissa. Itkeekö teidän muiden miehet kuinka usein?

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sanoa, että ei kyllä kovin usein itke. Elämä sujuu ilmeisen mukavasti siis, koska ei paljon ole aihetta itkuun. Olen  nähnyt hänen silmäkulmiensa joskus kyynelistä kostuvan, kun jotain todella koskettavaa elokuvaa katsottiin ja kun itse olin tosi yllättäen sairaalassa.

Vierailija
42/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tähän edelliseen, itsekin itken toisinaan. Omalla kohdalla se kertoo siitä, että vaikka suutun tai ahdistun kovasti, en osaa oikein sanoittaa tunteitani ja itku on ainut mikä ulos tulee. Se harmittaa, yritän tehdä asialle jotain ja sanoittaa tunteeni paremmin. Siitä se mielestäni kertoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai itkee. En olisi sellaisen miehen kanssa, joka ei uskalla näyttää tunteitaan eikä uskalla olla haavoittuvainen.

Vierailija
44/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päivääkään katselisi itkupilliä. On jo omissakin itkuissa kestämistä.

Vierailija
45/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sinkkumies, mutta kyllä minä ainakin herkistyn esim jotain elokuvaa katsoessa aika helposti. Varsinaiseen vollotukseen ei ole ollut vähään aikaan syytä, mutta kyllä pitäisin henkistä elämääni aika köyhänä, jos en kykenisi koskaan herkistymään.

Vierailija
46/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päivääkään katselisi itkupilliä. On jo omissakin itkuissa kestämistä.

Se että kykenee itkemään, siitä on vielä aika pitkä matka siihen että olisi itkupilli.

Vierailija
47/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies saattaa liikuttua kyyneliin urheilua katsoessaan. Muuten olen nähnyt hänen itkevän saatelessaan vanhempansa haudan lepoon.

Vierailija
48/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies, nyt jo ex-mies itki, kun jäi kiinni pettämisestä. Tajusi siinä, että menettää nyt perheensä.

Ettei vaan olleet krokotiilin kyyneleitä?

Vierailija
49/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>mies

>itkee

Tässä voi valita vain toisen

Terveisin

Tunteensa alkoholilla tai muilla päihteillä turruttava "äijä". 

Vierailija
50/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni itkee vain humalassa. Selvinpäin ei koskaan missään tilanteessa.

Vierailija
51/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei itke vaan murahtaa jotta: "P*rkele!" ja alkaa tehdä jotain asialle joka harmittaa.

Onhan luonnollista liikuttua muutenkin kuin harmituksesta. Naurahdin heti ajatukselle, että lapsen syntyessä mies murahtaa "p*rkele!" ja ajaa äkkiä kotiin hakkaamaan halkoja.

Vierailija
52/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse itken suihkussa harva se päivä. Sikiöasennossa.

Vierailija
53/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi mies itki, kun hänen paras ystävänsä menehtyi yllättäen. Se oli tosi kova paikka ja sitä surua kesti hänellä pitkään.

On kyynelehtinyt myös silloin, kun lapsemme syntyi.

Vierailija
54/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että mieheni ei edes osaa itkeä. Varmaan pelästyisin pahoin, jos hän joskus itkisi.

Sama. 25 vuodessa en ole kertaakaan nähnyt mieheni itkevän.

Vierailija
55/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni liikuttui kyyneliin, kun pääsi siivelläni ensimmäistä kertaa lentokentän loungeen sisään. Se oli hänelle jostain syystä tunteisiin menevä asia.

Vierailija
56/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti nykyään. Epäilen, että on masentunut. "Normaalisti" harvoin, ehkä muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
57/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti nykyään. Epäilen, että on masentunut. "Normaalisti" harvoin, ehkä muutaman kerran vuodessa.

Luultavasti on masentunut. Onko hakenut apua?  Kaikilla miehillä se ei näy itkuisuutena, vaan muuten huonona olona.

Vierailija
58/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkee noin kerran vuodessa tai alle, kovin usein ei itkua näy. Viimeksi silloin kun koiramme lopetettiin.

Ajattelen, että silloin tällöin on hyvä itkeä, kun kohtaa suru tai suuri liikutus - kerta vuodessa on ihan ok. Mutta minkään jatkuvan joka ristiriidassa pillittäjän tai elokuville ulisijan kanssa en kykenisi olemaan, en voisi samalla tavalla nähdä itsevarmana ja miehekkäänä.

Vierailija
59/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Miehet eivät itke. Itkeminen on feminiininen piirre.

Vierailija
60/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan itkeä kun siltä tuntuu, olen mies. Jotenkin tuntui oudon kylmältä, kun exä kertoi ettei itke ikinä. Kai ollaan vaan erilaisia :)