Itkeekö teidän miehet koskaan?
Meillä eilen 4-vuotias tyttö tuli hädissään sanomaan, että isi itkee keittiössä. Menin katsomaan, niin sipulia mies siellä pilkkoi ja kyynelkanavat oli auki. Sitten selitettiin tytölle mistä oli kyse.
Muuten mieheni ei kyllä juurikaan itke. Edellisen kerran näin hänen itkevän siskonsa hautajaisissa. Itkeekö teidän muiden miehet kuinka usein?
Kommentit (168)
Jatkan tähän edelliseen, itsekin itken toisinaan. Omalla kohdalla se kertoo siitä, että vaikka suutun tai ahdistun kovasti, en osaa oikein sanoittaa tunteitani ja itku on ainut mikä ulos tulee. Se harmittaa, yritän tehdä asialle jotain ja sanoittaa tunteeni paremmin. Siitä se mielestäni kertoo.
Tottakai itkee. En olisi sellaisen miehen kanssa, joka ei uskalla näyttää tunteitaan eikä uskalla olla haavoittuvainen.
En päivääkään katselisi itkupilliä. On jo omissakin itkuissa kestämistä.
Itse olen sinkkumies, mutta kyllä minä ainakin herkistyn esim jotain elokuvaa katsoessa aika helposti. Varsinaiseen vollotukseen ei ole ollut vähään aikaan syytä, mutta kyllä pitäisin henkistä elämääni aika köyhänä, jos en kykenisi koskaan herkistymään.
Vierailija kirjoitti:
En päivääkään katselisi itkupilliä. On jo omissakin itkuissa kestämistä.
Se että kykenee itkemään, siitä on vielä aika pitkä matka siihen että olisi itkupilli.
Meillä mies saattaa liikuttua kyyneliin urheilua katsoessaan. Muuten olen nähnyt hänen itkevän saatelessaan vanhempansa haudan lepoon.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies, nyt jo ex-mies itki, kun jäi kiinni pettämisestä. Tajusi siinä, että menettää nyt perheensä.
Ettei vaan olleet krokotiilin kyyneleitä?
Vierailija kirjoitti:
>mies
>itkee
Tässä voi valita vain toisen
Terveisin
Tunteensa alkoholilla tai muilla päihteillä turruttava "äijä".
Mieheni itkee vain humalassa. Selvinpäin ei koskaan missään tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei itke vaan murahtaa jotta: "P*rkele!" ja alkaa tehdä jotain asialle joka harmittaa.
Onhan luonnollista liikuttua muutenkin kuin harmituksesta. Naurahdin heti ajatukselle, että lapsen syntyessä mies murahtaa "p*rkele!" ja ajaa äkkiä kotiin hakkaamaan halkoja.
Itse itken suihkussa harva se päivä. Sikiöasennossa.
Viimeksi mies itki, kun hänen paras ystävänsä menehtyi yllättäen. Se oli tosi kova paikka ja sitä surua kesti hänellä pitkään.
On kyynelehtinyt myös silloin, kun lapsemme syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että mieheni ei edes osaa itkeä. Varmaan pelästyisin pahoin, jos hän joskus itkisi.
Sama. 25 vuodessa en ole kertaakaan nähnyt mieheni itkevän.
Mieheni liikuttui kyyneliin, kun pääsi siivelläni ensimmäistä kertaa lentokentän loungeen sisään. Se oli hänelle jostain syystä tunteisiin menevä asia.
Jatkuvasti nykyään. Epäilen, että on masentunut. "Normaalisti" harvoin, ehkä muutaman kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti nykyään. Epäilen, että on masentunut. "Normaalisti" harvoin, ehkä muutaman kerran vuodessa.
Luultavasti on masentunut. Onko hakenut apua? Kaikilla miehillä se ei näy itkuisuutena, vaan muuten huonona olona.
Itkee noin kerran vuodessa tai alle, kovin usein ei itkua näy. Viimeksi silloin kun koiramme lopetettiin.
Ajattelen, että silloin tällöin on hyvä itkeä, kun kohtaa suru tai suuri liikutus - kerta vuodessa on ihan ok. Mutta minkään jatkuvan joka ristiriidassa pillittäjän tai elokuville ulisijan kanssa en kykenisi olemaan, en voisi samalla tavalla nähdä itsevarmana ja miehekkäänä.
Ei koskaan. Miehet eivät itke. Itkeminen on feminiininen piirre.
Minä osaan itkeä kun siltä tuntuu, olen mies. Jotenkin tuntui oudon kylmältä, kun exä kertoi ettei itke ikinä. Kai ollaan vaan erilaisia :)
Pitää sanoa, että ei kyllä kovin usein itke. Elämä sujuu ilmeisen mukavasti siis, koska ei paljon ole aihetta itkuun. Olen nähnyt hänen silmäkulmiensa joskus kyynelistä kostuvan, kun jotain todella koskettavaa elokuvaa katsottiin ja kun itse olin tosi yllättäen sairaalassa.