Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkeekö teidän miehet koskaan?

Vierailija
30.09.2023 |

Meillä eilen 4-vuotias tyttö tuli hädissään sanomaan, että isi itkee keittiössä. Menin katsomaan, niin sipulia mies siellä pilkkoi ja kyynelkanavat oli auki. Sitten selitettiin tytölle mistä oli kyse.

Muuten mieheni ei kyllä juurikaan itke. Edellisen kerran näin hänen itkevän siskonsa hautajaisissa. Itkeekö teidän muiden miehet kuinka usein?

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkee noin kerran vuodessa tai alle, kovin usein ei itkua näy. Viimeksi silloin kun koiramme lopetettiin.

Ajattelen, että silloin tällöin on hyvä itkeä, kun kohtaa suru tai suuri liikutus - kerta vuodessa on ihan ok. Mutta minkään jatkuvan joka ristiriidassa pillittäjän tai elokuville ulisijan kanssa en kykenisi olemaan, en voisi samalla tavalla nähdä itsevarmana ja miehekkäänä.

Juuri näin. Vaikuttaa tunnekylmältä jos ei itke KOSKAAN, minullekin olisi okei noin/max kerran vuodessa. Mutta liian usein itkeminen vie uskottavuuden ja halut.

Ei suinkaan se ole ajasta riippuvainen vaan siitä, mitä elämässä tapahtuu. Voihan elämässä olla useamman vuoden ajanjakso, jolloin ei tapahdu mitään erityisen liikuttavaa tai surullista.

Vierailija
82/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on muutama naislaulaja jotka saa silmät kosteiksi.

M57

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkee noin kerran vuodessa tai alle, kovin usein ei itkua näy. Viimeksi silloin kun koiramme lopetettiin.

Ajattelen, että silloin tällöin on hyvä itkeä, kun kohtaa suru tai suuri liikutus - kerta vuodessa on ihan ok. Mutta minkään jatkuvan joka ristiriidassa pillittäjän tai elokuville ulisijan kanssa en kykenisi olemaan, en voisi samalla tavalla nähdä itsevarmana ja miehekkäänä.

Minä nimenomaan näen itsevarmuutena sen että uskaltaa näyttää tunteita. Tunteiden piilottelu on epävarmuutta.

Jotenkin ajattelen myös että tuollainen joka ei koskaan itke ei osaa muitakaan tunteitaan käsitellä vaan saattaa olla enemmän taipumusta esim väkivaltaan tai muuten epäempaattiseen käytökseen ja narsismiin.

Vierailija
84/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on nähnyt miehen itkevän kerran vuodessa??? Olemme olleet 20 vuotta yhdessä ja olen nähnyt mieheni itkevän kaksi kertaa.

Me oltiin exän kanssa yhdessä 10 vuotta ja näin hänen kerran itkevän. Pidän tosi omituisena. Itsekään en itke päivittäin tai ihan pikkujutuista, mutta kai sitä edes kerran kuukaudessa tulee tirautettua kyynel.

Vierailija
85/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kostuu vain kullinsilmä.

Vierailija
86/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten syntyessä, heidän saadessaan tiedon päässeensä opiskelemaan, valatilaisuudessa, häissä ja hautajaisissa.

Vierailija
87/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Touhutippa ei saa olla yhtään sen vähempiarvoinen kuin silmäkulmassa kimalteleva kyynelkään!

Vierailija
88/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaista kommenttia odottaa mieheltä joka ei koskaan itke. Yäk.

Vierailija
89/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että ne jotka vastaavat, että mies itkee, ovat itsekin miehiä. Mikään muu ei tätä voi selittää.

Vierailija
90/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta ei olekaan kuin se, että molemmat yhdessä liikuttuvat, ilosta tai surusta.

Rakkautta parhaimmillaan kun tunteet jaetaan.

Vierailija
91/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies nuorempana poikasena itki eräissä taloyhtiön talkoissa leikkimielisen painin päätteeksi ja osin sen aikanakin.

Oli ottanut reippaasti lonkeroa ja lonkerohan ei sovi hänelle yhtään yhdessä jallukolan kanssa.

Illasta sitten oksentaa ja tulee riidanhaluiseksi.

Mies oli muistaakseni 33v diplomi-insinööri ja itsetunto kohdillaan aloitti painin toisen miehen kanssa haravoidulla pihanurmella. Mieheni oli jo nuoresta asti käynyt salilla ja urheillut aktiivisesti. Sellainen kiiltokuvamaisen lihaksikas sankari.

Ei kuitenkaan pärjännyt laiharakenteiselle varastotyömiehelle. Itkuhan häneltä pääsi lähes neljäkymmenen minuutin pituisen painin jälkeen. Mies oli enimmäkseen alakynnessä, naama punaisena tomerana väänsi itku silmissä. Ei voi syyttää sinnikkyydestä ainakaan. Nurmikolla lenteli ympäriinsä ja tiukassa niskalenkissä toisen miehen alla miun silmieni ja koko talkooporukan nähden.

Oltiin porukalla menossa katsomaan Euroviisuja varastomiehen vaimon asunnolle ja mies halusi jatkaa painia, koska ei vaan uskonut hävinneensä. Itki pitkään painin jälkeenkin. Mies oli voimakkaasti humalassa ja otti raskaasti painin. Itki koko illan mun kainalossa.

Sääliksi kävi kun toinen olisi halunut voittaa työmiehen, joka selvästi ei ollut mitenkään atleettinen. Varastomies taas  oli sanojensa mukaan luonnollisen vahva. Ja olikin, oli myös tosi mukava mies ja tsemppasi koko illan mun miestäni. Hänen mielestä mieheni ei ollut syönyt tarpeeksi ja tottahan se oli.

Vierailija
92/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä miten mies voi ottaa vakavasti tuollaisen. Kerran väännettiin 15v nuoremman mies työkaverini kanssa kättä ja hän hävisi. Niukasti mutta kuitenkin. Oli oikeasti pettyneen ja järkyttyneen näköinen. Kertoi että ovat oikein kädenvääntäjä sukua. Isänsäkin onkuulemma oikeen kuuluisa siitä miten hyvä on!

Ei se minulle ollut yllätys. minulla on työmiehen kroppa ja voimat, hän oli nuori nörtti vaikkain mielestään fyysisesti hyväkunoinen, kai

Vierailija
93/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä miten mies voi ottaa vakavasti tuollaisen. Kerran väännettiin 15v nuoremman mies työkaverini kanssa kättä ja hän hävisi. Niukasti mutta kuitenkin. Oli oikeasti pettyneen ja järkyttyneen näköinen. Kertoi että ovat oikein kädenvääntäjä sukua. Isänsäkin onkuulemma oikeen kuuluisa siitä miten hyvä on!

Ei se minulle ollut yllätys. minulla on työmiehen kroppa ja voimat, hän oli nuori nörtti vaikkain mielestään fyysisesti hyväkunoinen, kai

Ottaa kunnialle kun on kädenvääntäjäin sukua. Häpäisi suvunkin samalla. Raskas taakka miehelle jatkaa eloaan. Moni päättää päivänsä tuollaisen häpeän taakasta.

Vierailija
94/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mies itkee jos on joutunut tahtomattaan olemaan pitkään ylitöissä ilman ylityölisiä.

Hän ei kestä sitä ja itkee aina kotona. Jos liikenteessä on joku ollut ilkeä ja töötännyt tai huutanut ikkunasta valoissa miehen ajotaitoihin kommentoiden, nin helposti itkee silloinkin. Soittanut kesken päivän ja itkenyt puhelimessa tämmöistä. Aika nopeasti palautuu ja jatkaa elämäänsä pettymyksen jälkeen. Noin 2o minuuttia menee itkiessä.

Vierailija
95/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa kunnialle kun on kädenvääntäjäin sukua. Häpäisi suvunkin samalla. Raskas taakka miehelle jatkaa eloaan. Moni päättää päivänsä tuollaisen häpeän taakasta.

Hahaha, aikamoinen mieslapsi kyllä! 😂

Vierailija
96/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkee. Ei usein, mutta mielestäni itkee ihan syystä, silloin kun itkee.

Vierailija
97/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta ei olekaan kuin se, että molemmat yhdessä liikuttuvat, ilosta tai surusta.

Rakkautta parhaimmillaan kun tunteet jaetaan.

Toisaalta joo, mutta paljon itkevä mies on mielestäni epävakaa.

Vierailija
98/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt hänen itkevän 13 vuoden suhteemme aikana. Hyvin empaattinen, huolehtivainen, ystävällinen ja huomioonottava mies hän kyllä on. Minua on lohduttanut aina, kun olen itkenyt tai muuten ollut allapäin, surullinen tai järkyttynyt. Joskus ihmettelen, miten hän on niin kärsivällinen.

Mieheni mielialanvaihtelut tuntuvat vain olevan vähäisemmät kuin minulla, sekä ilon, surun tai vihan suhteen. Ei hän ole myöskään koskaan suuttunut tai huutanut minulle tai lapsille. Lapsia komentaessaan joskus korottaa ääntään, mutta se on käskyttämistä, kun kehotus tai pyyntö ei tepsi. Hän on silloinkin ihan viilipytty, ei koskaan menetä malttiaan, ja lapset kyllä testaavat rajojaan koko ajan. Ja toisaalta ilon ja onnen tunteet ovat myös hyvin hillityt.

Vierailija
99/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on muutama naislaulaja jotka saa silmät kosteiksi.

M57

Ja muutama jotka saa munan kosteaksi.

M43

Vierailija
100/168 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v. ollaan oltu yhdessä, eikä kertaakaan ole itkenyt. Fiksu ja siisti mies, kohtelee minua hyvin. Itse en pidä siitä yhtään, että minua itkettää helposti, inhoan itkemistä. Itkemisen suhteen toivoisin olevani niin kuin hän.