Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kalmasiivous Oy kertoo: Nuoria aikuisia löytyy yhä useammin kulleena kotoaan, kukaan ei ole kaivannut viikkokausiin

Vierailija
30.09.2023 |

Monet kuolleet ovat löytyneet peliohjainnkädessään ruudun ääreltä hikikopistaan...

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/13be25c0-8c65-45bf-85ce-d570cdd8dfbf

Kommentit (291)

Vierailija
221/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa ei kylläkään sanota mitään peliohjaimista. Itse m urhi sta kylläkin ja kuinka lähtö oman käden oikeudella on nuorten keskuudessa lisääntynyt.

Jutussa ei kylläkään sanota, että itsemurhat olisivat lisääntyneet.

Eikä kukaan tee itsemurhaa peliohjain kädessään. Kertoo enemmänkin siitä että on kuollut äkillisesti sairaskohtaukseen. Koronarokotteiden jälkeen ylikuolleisuus 20%.

Jutussa ei puhuta sanallakaan peliohjaimista!!!!!!

Vattu. Vaan ihmisistä,jotka ovat selvästi syrjäytyneet,ja joiden kotona ei ole kukaan käynyt kuukausiin ja roskakasoista etc.

Vierailija
222/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nämä antikoronaroketetyypit tänne ilmestyi?

Koronarokete siis aiheuttaa yksinäisyyttä, eristäytyneisyyttä ja itsemurhia vai?

Koronarokotteet aiheuttavat aivo-, keuhko- ja sydänveritulppia. Myös turbosyöpiä, sisäelintulehduksia ja verenmyrkytyksia, monenlaisia autoimmuunisairauksia, mm. aivorappeumasairauksia.

Peliohjaimet käsissään kuollut on todennäköisesti saanut jonkun veritulpan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä menehty kaksi nuorta miestä omaan kotiinsa tässä vuoden sisällä. Vasta haju rappukäytävässä paljasti.

Kumpikin oli ihan terveitä ja urheilullisia. Kumpikin teki pätkätöitä, minkä takia heitä ei työpaikalta edes kyselty.

Ongelma, että heitä ei kaivattu johtuu ehkä yhteisöllisyyden katoamisesta ja ystäväpiirin sirpaloitumisesta. Ystävillä on nykyään välinearvo, että on erikseen urheilu- ja treenikaverit, työkaverit ja bilekaverit.

Kun tekee silpputöitä ja pomo soittaa, että ensiviikoksi olisi vuoroja niin jos sä et vastaa puhelimeen, niin ei se pomo sen enempää mieti, se tulkitsee, että sua ei kiinnosta ja että sulla on ehkä parempi diili ja soittaa listan seuraavalle tyypille.

Jos sua ei kuulu treeneihin niin treenikaverit ajattelee, että sä olet töissä.

Tyttis ajattelee, että sä olet sika ja ghostaat mikä on helppoa ja yleistä nykyään.

Bilekamut ajattelee, että sulle ei enää biletys maistu.

Ei kaikki tossa tilastossa ole luusereita ja MT-ongelmaisia narkkeja. Nää mun kaverit oli ihan asiallisia. Ei käyttäneet mitään mömmöjä. Olivat vaan paljon liikkuvia tyyppejä, joista moni luuli, että kun ei vastannut puhelimeen, että tyyppi on niin kiireinen.

Vierailija
224/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yksin pärjäämisen kulttuuri ja hävetään kaikkea, köyhyyttä, rumuutta jne. Ihan sairasta ja todella surullista.

Vierailija
225/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei kuulu puhua "hyvinvointiyhteiskunnasta", jos tällainen ongelma on yleinen.

Ei se ole yhteiskunnan vika ettei ihmiset välitä toisistaan. Ajatellaanpa vaikka jotai naisettomaksi jäävää miestä joka sitä naisettomuuttaan murehtiessa päästää itsensä turmiolle ja erakoituu kämppäänsä. Monikohan nainen täälläkään alkaisi säälistä hänelle naiseksi ettei hän vaan jokupäivä löydy kuukausia kuolleena kämpästään.

Naiseton?

En kyllä ymmärrä näitä miehiä. Sori vaan. Ihmissuhteita voi olla muitakin kuin parisuhteita.

Ei naiset täällä itke,ettei löydä miestä niin masentuu kämppäänsä.

Mikä näitä miehiä vaivaa?

Ja on olemassa yksinäisiä naisia. Mutta ei ne itke täällä somessa miehistä.

Yksinäiset naiset eivät itke somessa miehistä? BUAHHAHHAHAAA!! Hyvä vitsi.

Vierailija
226/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos siis tapahtunut parin viime vuoden aikana? Hmm... mitäköhän tässä voisi olla taustalla... k- okote?

Vierailija
227/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei kuulu puhua "hyvinvointiyhteiskunnasta", jos tällainen ongelma on yleinen.

Ei se ole yhteiskunnan vika ettei ihmiset välitä toisistaan. Ajatellaanpa vaikka jotai naisettomaksi jäävää miestä joka sitä naisettomuuttaan murehtiessa päästää itsensä turmiolle ja erakoituu kämppäänsä. Monikohan nainen täälläkään alkaisi säälistä hänelle naiseksi ettei hän vaan jokupäivä löydy kuukausia kuolleena kämpästään.

Naiseton?

En kyllä ymmärrä näitä miehiä. Sori vaan. Ihmissuhteita voi olla muitakin kuin parisuhteita.

No en ole ainakaan täällä nähnyt. Ei ne kirjoittele,että "nyt olen syrjäytynyt ja elämä mennyt,kun en miestä löydä".

Vierailija
228/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiseton?

No en ole ainakaan täällä nähnyt. Ei ne kirjoittele,että "nyt olen syrjäytynyt ja elämä mennyt,kun en miestä löydä".

Niin. Mistäköhän johtuu? Ehkäpä siitä, että nainen kuin nainen saa halutessaan miesseuraa. Omia etuoikeuksiaan on vaikeaa hahmottaa.

Vierailija
229/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti joku on välittänyt, välittää tai voisi välittää, jos tulee sopiva vastaan välittäjäksi. Mutta aina ei omainen voi olla tarkistamassa pulssia 2 minuutin välein. Ihmiset eivät voi maanisesti soitella omaiselle joka päivä, ellei ole tapana. Tottakai kotonaan saa asua ja elää. Ei kai he voi kuolemalleen mitään. Osa viettää ehkä viikonloppuakin tai lomaa. Ihmisiä ei voi vaatia menemään johonkin tiettyyn paikkaan ilmoittautumaan elossa olevaksi tai painamaan kotona elossaolo -nappia. Edes työ ei ole tae, että joku säilyy hengissä, sehän voi uuvuttaakin. Pelaajien kannattaa muistaa syödä ja juoda tarpeeksi, joskus kävelylle että veri kiertää enemmän. Alkoholia ei liikaa. Oliko nyt kyse piik. asiasta vai viruksista, ehkä syyt selviävät tutkimalla.

Vierailija
230/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean moni epäilee narkiksi? Miksi?

Kyllä jo sairastuminenkin ja vaikka masennus (ei jaksa enää osallistua muiden menoihin) aika äkkiä karkottaa ihmiset ympäriltä.

Päihteillä ei tarvitse olla mitään sen kanssa tekemistä.

Vierailija
231/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä menehty kaksi nuorta miestä omaan kotiinsa tässä vuoden sisällä. Vasta haju rappukäytävässä paljasti.

Kumpikin oli ihan terveitä ja urheilullisia. Kumpikin teki pätkätöitä, minkä takia heitä ei työpaikalta edes kyselty.

Ongelma, että heitä ei kaivattu johtuu ehkä yhteisöllisyyden katoamisesta ja ystäväpiirin sirpaloitumisesta. Ystävillä on nykyään välinearvo, että on erikseen urheilu- ja treenikaverit, työkaverit ja bilekaverit.

Kun tekee silpputöitä ja pomo soittaa, että ensiviikoksi olisi vuoroja niin jos sä et vastaa puhelimeen, niin ei se pomo sen enempää mieti, se tulkitsee, että sua ei kiinnosta ja että sulla on ehkä parempi diili ja soittaa listan seuraavalle tyypille.

Jos sua ei kuulu treeneihin niin treenikaverit ajattelee, että sä olet töissä.

Tyttis ajattelee, että sä olet sika ja ghostaat mikä on helppoa ja yleistä nykyään.

Bilekamut ajattelee, että sulle ei enää biletys maistu.

Ei kaikki tossa tilastossa ole luusereita ja MT-ongelmaisia narkkeja. Nää mun kaverit oli ihan asiallisia. Ei käyttäneet mitään mömmöjä. Olivat vaan paljon liikkuvia tyyppejä, joista moni luuli, että kun ei vastannut puhelimeen, että tyyppi on niin kiireinen.

Joillekin tulee pakkoyhteisöllisyydestä ja sen korostamisesta mt-ongelmia. Tai jatkuva kuulustelu ja kyttäys. Stressi, armeijat ja loputtomat vaatimukset. Osa on hyötynyt kun saa elää rauhassa, liikkua ja sopia rauhassa tapaamiset, tekemiset.

Vierailija
232/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean moni epäilee narkiksi? Miksi?

Kyllä jo sairastuminenkin ja vaikka masennus (ei jaksa enää osallistua muiden menoihin) aika äkkiä karkottaa ihmiset ympäriltä.

Päihteillä ei tarvitse olla mitään sen kanssa tekemistä.

Moni elää yksin ja se toimii. Ei ole masista kaikilla siksi. Kaveri ei ole kaikille joku pelastaja tai kaverit, ei kaverit pelasta ihmisiä automaattisesti ongelmista. Vaan oma pää, ajattelu. Tai sukulaisen apu. Alkoholi voi lisätä joidenkin mielialaheittoja, ellei vähennä tai jätä. Ei voi tietää syitä ellei joku tutki.

Vierailija
233/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen normaali epänormaalissa maailmassa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lähipiirissä on tosi paljon lapsia joilla isä kuollut parin vuoden sisään.

Mulla on useita lapsia, joista vanhimmat jo yli 20-vuitiaita. Heidän lapsuudessaan en tuntenut ketää, jolla vanhemmat kuolleet. Nyt tiedän itse jo 7 perhettä ja useamman kanssa jutellut kuinka heillä tuttavaperheessä isä kuollut sairauskohtaukseen.

Mun kaveripiirissä on 5 tyyppiä kuollut ja kaikki oli iältään 40-45v. Kaikki meni 2 vuoden sisällä sydäriin. Mulle ei henkkoht tullut yllätyksenä, kun katsoi heidän elämäntapaa. Kaljaa, pitsaa, röökiä, törkeä ylipaino ja siihen päälle stressiä eroista, ei ikinä mitään liikuntaa, kun ei jaksa.

Se on vaan niin, että kun keski-ikäistyy, niin pitää alkaa katsomaan mitä suuhun pistää jne ja alkaa oikeasti liikkumaan ja pistää elämä parempaan kondikseen.

Kiitos tiedosta.

Mutta mitäpä lottoat, että rupeaako kukaan muuttamaan toimintaansa parempaan suuntaan, kun sitä ei kukaan ole koskaan oikeasti vaatinut? 

Niinpä.

Ei ne kuuluisat omat riitä näillä tapauksilla mihinkään, koska on aina puuttunut aito välittäminen ja jos sitä ei koskaan ole kokenut, niin siitä on todella vaikeaa ponnistaa eteenpäin, vaikka yrittäisikin kaikkensa.

Muistetaan rakastaa toinen toisiamme, vaikka se ei olisikaan oman lähipiirin ihminen :)

Kyllä keski-ikäinen tupakkaa polttava, kaljaa juova, roskaruokaa syöjä kenellä on ylipainoa reippaasti, niin tietää miten siinä käy ellei muuta elämäntapoja. Ei kenenkään tarvitse mitään vaatia toiselta. Kyllä sen itse pitää ymmärtää jo tossa iässä.

Vierailija
234/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Useissa tapauksissa asuntoon on kertynyt monien viikkojen tai kuukausien roskat." IL

Monien ihmisten kohdalla ei ole noin että eläisi roskan keskellä. Jos roskia kertyy, se voi kertoa että joku ihminen on viruksesta kipeä eli ei pääse ulos siksi, tai jokin muu tila kehossa. Ellei huumeet ja alkoholi. Yleensä jo nuorille on opetettu roskien vienti. Osa ei ehkä vie, jos keskittyminen on liikaa muualla? 

Vierailija
235/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua varmaan äiskä kaipais kun soitellaan joka sunnuntai klo 8:45. Mutta saattais luulla että mulla on sunnuntaivuoro ja sit soittelis maanantaina ja sit vasta huolestuis jossen vastaisi.

Vierailija
236/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen normaali epänormaalissa maailmassa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lähipiirissä on tosi paljon lapsia joilla isä kuollut parin vuoden sisään.

Mulla on useita lapsia, joista vanhimmat jo yli 20-vuitiaita. Heidän lapsuudessaan en tuntenut ketää, jolla vanhemmat kuolleet. Nyt tiedän itse jo 7 perhettä ja useamman kanssa jutellut kuinka heillä tuttavaperheessä isä kuollut sairauskohtaukseen.

Mun kaveripiirissä on 5 tyyppiä kuollut ja kaikki oli iältään 40-45v. Kaikki meni 2 vuoden sisällä sydäriin. Mulle ei henkkoht tullut yllätyksenä, kun katsoi heidän elämäntapaa. Kaljaa, pitsaa, röökiä, törkeä ylipaino ja siihen päälle stressiä eroista, ei ikinä mitään liikuntaa, kun ei jaksa.

Se on vaan niin, että kun keski-ikäistyy, niin pitää alkaa katsomaan mitä suuhun pistää jne ja alkaa oikeasti liikkumaan ja pistää elämä parempaan kondikseen.

Kiitos tiedosta.

Mutta mitäpä lottoat, että rupeaako kukaan muuttamaan toimintaansa parempaan suuntaan, kun sitä ei kukaan ole koskaan oikeasti vaatinut? 

Niinpä.

Ei ne kuuluisat omat riitä näillä tapauksilla mihinkään, koska on aina puuttunut aito välittäminen ja jos sitä ei koskaan ole kokenut, niin siitä on todella vaikeaa ponnistaa eteenpäin, vaikka yrittäisikin kaikkensa.

Muistetaan rakastaa toinen toisiamme, vaikka se ei olisikaan oman lähipiirin ihminen :)

Kyllä keski-ikäinen tupakkaa polttava, kaljaa juova, roskaruokaa syöjä kenellä on ylipainoa reippaasti, niin tietää miten siinä käy ellei muuta elämäntapoja. Ei kenenkään tarvitse mitään vaatia toiselta. Kyllä sen itse pitää ymmärtää jo tossa iässä.

Geeniperimä vaikuttaa myös. Koska osalla suomalaisista oli enemmän altistavaa ja toinen kestää ehkä vähän enemmän ns. roskaruokaa. Mutta toki liika alkoholi ja tupakka ei kaikille sovi, se voi vaikuttaa ekana. Transrasva ruuissa ja ylikuumennettu, ei ole kovin hyvä. Rasvoissa on eroja.

Vierailija
237/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminen tappaa. Muutama askel ovelle, tilattu moskaruoka....muutama askel vessaaan....😵💀

Vierailija
238/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana ei käydä enää toisten luona, siivottomasta asunnosta huomaa jo ihmisen elämänhallinnan ja masennuksenkin.

Vierailija
239/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksella maalataan juttuja yksinäisyydestä,mt ongelmista yms yritetään peittää k piikkien aiheuttamat kuolemat, outoa on että 2 vuoden aikana perusterveet nuoret kuolleet äkillisesti ilman näkyvää syytä. Herätkää ihmiset teitä ksetetaan!

Vierailija
240/291 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana ei käydä enää toisten luona, siivottomasta asunnosta huomaa jo ihmisen elämänhallinnan ja masennuksenkin.

Ei tarkoita vaikka onkin yksinäinen ja eristäytynyt ettei osaisi pitää kämppää siistinä tuo on just sellainen ärsyttävä stereotypia mihin törmää, olen itse syrjäytynyt ja yksinäinen mutten todellakaan elä kuin sika pellossa.