Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2 aikuista ja 5 vuotias 30 neliön yksiössä?

Vierailija
29.09.2023 |

Ahdistaa. "Joudun" olosuhteiden pakosta ottamaan mieheni ja 5 vuotiaan lapsensa meille ainakin 4 kuukaudeksi ja mitään toista asuntoa ei ole heillä vielä tiedossa.

Aikaisemmin lapsi ja mies asunut isossa asunnossa missä itsekin viettänyt välillä aikaa, kaikki sujuu muuten meillä hyvin. Nyt ovat muuttamassa meille 4 kuukaudeksi.

Miten tulee sujumaan, ahdistaa niin paljon valmiiksi että kaikki muuttuu huonoksi tai ei huonoksi mutta kaikkia alkaa ahdistumaan.
Pystyisitkö itse tälläiseen järjestelyyn, ja mitä kannattaa ottaa huomioon?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk päästä joudut aloittamaan häätöprosessin oikeudessa

Vierailija
62/64 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehesi on ajautunut tuollaiseen tilanteeseen, jossa ollaan asunnottomana 5-vuotiaan lapsen kanssa? Eikä mitään tietoa tulevasta asunnosta?

Mulle tulee ekana mieleen putkiremontti tai vesivahinko ja ainakaan Helsingissä ei tuosta noin vaan löydy kohtuuhintaista kämppää rempan ajaksi.

Eikö vakuutus korvaisi?

Korvaa se vahingon mutta en usko että väliaikaista majoitusta. Putkiremontissa ei ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehesi on ajautunut tuollaiseen tilanteeseen, jossa ollaan asunnottomana 5-vuotiaan lapsen kanssa? Eikä mitään tietoa tulevasta asunnosta?

Mulle tulee ekana mieleen putkiremontti tai vesivahinko ja ainakaan Helsingissä ei tuosta noin vaan löydy kohtuuhintaista kämppää rempan ajaksi.

Eikö vakuutus korvaisi?

Korvaa se vahingon mutta en usko että väliaikaista majoitusta. Putkiremontissa ei ainakaan.

Joo, taloyhtiön putkiremontissa varmastikaan ei. Kaverilla oli kämpässä vesivahinko, ja syypään naapurin vakuutuksesta sai tilapäisen kortteerin ainakin joksikin aikaa, jos muistelen aikaa.

Putkiremontti kai harvemmin tekee asunnosta asuinkelvottoman noin pitkäksi aikaa. Jos on omistusasuja, on varmaan varaa ratkaista asia jotenkin muuten, ja jos on vuokralla asuja, voi neuvotella reippaan alennuksen vuokraan tai vaihtaa kämppää.

Vierailija
64/64 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut elämäni varrella vähän kaikenlaisissa paikoissa mm. opiskelun ja työn vuoksi ja voin sanoa, että jos kyse on väliaikaisesta ratkaisusta, johon tietää tulevan muutoksen silloin 4 kk kuluttua, niin kyllä siitä selvää. Ketjussa jotkut vastaajat sortuvat ihmeellisen vouhotukseen ja spekulaatioon tyyliin jostain huumeongelmasta, kun ihan "normaaleissakin" perheissä voi kaikenlaisia tilanteita tulla ja väliaikaisille asumisjärjestelyille olla tarvetta.

Mutta jos ap itse koet tilanteen ihan ylitsepääsemättömänä niin silloin kannattaa kyllä miettiä, miksi suostut siihen ja olisiko kuitenkin joku muu ratkaisu löydettävissä. Kotisi on kuitenkin sinun ja sinulla silloin on asiaan eniten sanavaltaa.