2 aikuista ja 5 vuotias 30 neliön yksiössä?
Ahdistaa. "Joudun" olosuhteiden pakosta ottamaan mieheni ja 5 vuotiaan lapsensa meille ainakin 4 kuukaudeksi ja mitään toista asuntoa ei ole heillä vielä tiedossa.
Aikaisemmin lapsi ja mies asunut isossa asunnossa missä itsekin viettänyt välillä aikaa, kaikki sujuu muuten meillä hyvin. Nyt ovat muuttamassa meille 4 kuukaudeksi.
Miten tulee sujumaan, ahdistaa niin paljon valmiiksi että kaikki muuttuu huonoksi tai ei huonoksi mutta kaikkia alkaa ahdistumaan.
Pystyisitkö itse tälläiseen järjestelyyn, ja mitä kannattaa ottaa huomioon?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä teidän asunnossa nyt asuu, kun sanojesi mukaan mies ja lapsi ovat muuttamassa "meille", ei "minun luokseni"?
Minä ja koira
Koirakin varmaan joku vasikankokoinen yksilö, joka maatessaan vie puolet yksiöstä.
Just joo. Ihan on silkkiterrieri, minkä lapsi tuntee ja ei aiheuta mitään ongelmaa.
Tuleeko sinne yksiön kylppäriin eli vessaan työpöytä ja tuoli?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten 4 kk:n jälkeen tapahtuu?
Perhesurma
Asun 34 neliössä, eikä tänne ketään minun lisäkseni kyllä mahtuisi. Ei millään, jos meinaa yhtään normaalisti elää. Kokata ruokaa tms. Toki kylään mahtuu muutamaksi tunniksi.
En voi uskoa, että aloitus olisi totta edes,,
Mutta jos olisi, en usko onnistuvan tuollaisen kombon.
Viikko pari voi onnistua, jos ollaan paljon poissa kotoa.
Miksi eivät hanki omaa tilapäisasuntoa ? ( jos tää on edes totta).
Vierailija kirjoitti:
Viikko pari voi onnistua, jos ollaan paljon poissa kotoa.Miksi eivät hanki omaa tilapäisasuntoa ? ( jos tää on edes totta).
Ihan voi olla totta esimerkiksi Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä teidän asunnossa nyt asuu, kun sanojesi mukaan mies ja lapsi ovat muuttamassa "meille", ei "minun luokseni"?
Minä ja koira
Koirakin varmaan joku vasikankokoinen yksilö, joka maatessaan vie puolet yksiöstä.
Just joo. Ihan on silkkiterrieri, minkä lapsi tuntee ja ei aiheuta mitään ongelmaa.
Tässäkin 2 alpeukkua kun ei ollutkaan hemmetin iso koira? Hitto en ymmärrä teitä joitakin! Mulla ollut 3 silkkiterrieriä aikaisemminkin ja mitään ongelmaa ei oo ollut ,yksi entinen räksytti vastaantuleville mutta tarkoitinkin että lapsen kanssa ei ongelmaa eikä miehen ja tää alkaa olla ihan mummo jo ja lapsen kanssa ollut tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Viikko pari voi onnistua, jos ollaan paljon poissa kotoa.Miksi eivät hanki omaa tilapäisasuntoa ? ( jos tää on edes totta).
On mies töissä ja lapsi samaan aikaan poissa suurimman osan aikaa, ei nyt 24/7 kyhnötetä yhdessä mutta silti tää muutos ahdistaa/jännittää.
Ahdastahan tuo on ja onneksi väliaikaista teilläkin.
Itse olen asunut 30M2 yksiössä mieheni ja pienen vauvan kanssa n. 2 kk. Selvisin ihan hyvin, koska tilanne oli väliaikaisjärjestely.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta eikö tuollainen "me" ole ihan yleistä kielenkäyttöä? Melkein kaikki tuttavani puhuvat esimerkiksi "meidän äidistä", vaikka olisivat ainoita lapsia - minä mukaanlukien.
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista! Valoi uskoa että kyllä tää toimimaan tulee :)
Me asumme vanhassa talossa.
Makuuhuoneessamme on tiettävästi hieman sodan jälkeen asunut lapsiperhe. Lasten lukumäärää en tiedä, mutta yksi lapsista kävi nyt aikuisena katsomassa tuota huonetta.
Ja vinttikammarissamme (kooltaan ehkä 25 m2) asui nelihenkinen perhe 1980-luvun alkuun saakka.
(Ja omalla viisivuotiaallamme ei toistaiseksi ole omaa huonetta; hieman järjestelykysymys, mutta emme tällä hetkellä myöskään pidä koko taloa lämpimänä.)
Entisaikaan ihmiset olivat iloisia, jos pieni lapsiperhe onnistui hankkimaan yksiön ensiasunnokseen. (Ei tarvinnut jäädä appivanhempien nurkkiin asumaan.)
Introverttinä mieluummin ampuisin itseni.
Hyvin pärjäät. Kaveri asuu äitinsä ja 2 lapsensa kanssa 30m2 asunnossa, jossa ei ole kerrossänkyjä tai parvekkeita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjäät. Kaveri asuu äitinsä ja 2 lapsensa kanssa 30m2 asunnossa, jossa ei ole kerrossänkyjä tai parvekkeita.
parvekkeita = parvia.
Parveke löytyy ja wc/suihkutila.
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan ihmiset asui ajtaasti. Pienessä mökissä saattoi asua kaksi perhettä. Huone per perhe ja lapsia oli enemmän kuin yksi. Kyllä te pärjäätte 4kk.
missä ne ennenvanhaan hoiti rakkauden työt ja lapsia tuli. Kai jossain aitassa, ladossa kesäisin
Mitkä olosuhteet tarkkaan ottaen tällaiseen johtavat?
Vierailija kirjoitti:
Miten miehesi on ajautunut tuollaiseen tilanteeseen, jossa ollaan asunnottomana 5-vuotiaan lapsen kanssa? Eikä mitään tietoa tulevasta asunnosta?
Mulle tulee ekana mieleen putkiremontti tai vesivahinko ja ainakaan Helsingissä ei tuosta noin vaan löydy kohtuuhintaista kämppää rempan ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten miehesi on ajautunut tuollaiseen tilanteeseen, jossa ollaan asunnottomana 5-vuotiaan lapsen kanssa? Eikä mitään tietoa tulevasta asunnosta?
Mulle tulee ekana mieleen putkiremontti tai vesivahinko ja ainakaan Helsingissä ei tuosta noin vaan löydy kohtuuhintaista kämppää rempan ajaksi.
Eikö vakuutus korvaisi?
Hän muuttaa lapsen kanssa takaisin asuntoon tai toisaalle , mutta luultavasti takaisin. Silti olemme yhdessä mutta pidämme omat asunnot niinkuin nyt 2,5 vuotta ollut.