Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Tammisten välipäivälöpinät *

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois vauvan tarpeet hankittu :) Muutaman korvike tötsän ostin varuilta,mutta jos yhtään osviittaa antaa tää raskauden aikanen maidon tulo niin ei tarttee ihan heti korvikkeita käyttää..eilenkin makoiltiin miehen kanssa sohvalla kun mä aloin kiljua et miks tää sohva on ihan märkä,enkä tyhmänä ees tajunnu että se oon mää joka valutan taas maitoa ympäriinsä :)

Ceciliah,pitää laittaa päällinen kuva jossain vaiheessa blogiin menemään :) alussa ei vaan arvannu kun ei tienny miten toi blogijuttu tulee menemään..

Ristiriitainen olo synnytyksen ajankohdan suhteen,tekee suurinpiirtein mieli kiljua (hihi..no jos ei nyt ihan sellasta kiljua..) vauvalle että tuu ulos sieltä mut yritän ajatella et jos oon kestäny tähänki asti niin varmasti selviän ens vuoden puolellekin hengissä =) ja loppujen lopukshan se vauva syntyy joskus helmikuussa sitten varmaan :D

Nyt on iskeny jonkunlainen laiskuus,ei enää huvita siivota eikä touhuta eikä leipoa eikä mitään.. kauheeta valitusta.. mutta en oo varman ainuu :D

Nyt kattelee iltapalaa ja sit neidit nukkumaan ja ite tekemään jotain rentouttavaa.. tosin seksitouhut taitaa jäädä täälläkin tältä päivältä..ehkäpä ens yönä uskaltais =)

T:Isa

Vierailija
102/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Peipi punkee ja punkee. Mut mun mielestä arpeja ei oo nyt tullu. Akan aikuset " kiiltelee" nahassa :D

Voisin jo mennä laittaan peipin lakanat kaappiin, ku ne on jo hyvän aikaa jähtyny silityksen jälkeen. Mut en taia vielä viihtiä. Taian tehä ensin sopan, kuhan heitän ensin tänne jotai läppää. .

[b]Maria [/b]kuuluuko siittä Mikki Hiiri vehkeestä laulua? Muistelen sellasen mainoksen jossai nähneeni.

[b]Tikru [/b]onpa kiva kuulla, että on hintansa arvosta rasvaa. Tosiaan ostin muutaki sillon apteekista ja kotona kuittia pesään heittäessä tajusin mitä siittä olin maksanu.

Samoja tuntemuksia mulla synnytyksen suhteen. Jännitän ehtiikö laitokselle, meneekö kaikki taas vinksin vonksin eikä tietookaan seesteisyydestä ja sitä, että miten peipille ja itelle siinä kaikessa käy. Mutta kai tällasetki tunteet kuuluu läpikäydä.

[b]Emma [/b]:D vai rahalla meinasit lahjoo kätilön. Tuli kyllä itellekki tässä vasta mieleen, että jos muutamasta minuutista vaikka ois kii, että ois syntyny ens vuonna niin onnistuskohan " lahjoa" kätilöä.

Mä kans elän selibaatissa tietosesti ens vuojen puolelle, tosin eipä hormoonit oo tän odotusajan aikana pahemmin hyrränneet. Toisin oli muistaakseni viimeksi :D

Ei mutta en tiiä voiko nuo Ässät käynnistää synnytystä. Tänään just luin vaukirjasesta, että siittiölasti pitäs valuttaa kohunkaulalle ja sen tulis " kylpeä" s-nesteessä. Eli [b]ketarat kattoo kohti sit akat vaan ens vuonna ;)[/b]

[b]Mansemamma [/b]pidähän jalat ristissä vielä ;)

[b]Mamm@mia [/b]nauti rauhallisesta illasta :)

Akka on ihan hipihiljaa ja paikallaan sohvalla -> kattoo luonto-ohjelmaa siinä syy. Ajatus ei nyt rullaa yhtään, joten jos menis tekeen sen sopan.

Illan jatkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on päivä mennyt nopeasti, käytiin shoppailemassa (vaikkei juuri mitään löytynyt) ja nyt kun luin pinoa, niin muistin että H&M:stä olis voinut käydä halvan imetyspaidan ja imetysliivejä hakemassa. No, ehkä mä selviän joko ilman niitä tai sitten ostan kun seuraavan kerran muistan asian.

Ai juu ostinhan minä Prismasta 24 eurolla esikoiselle ensi talveksi Lassien talvipuvun. Voi sitten ensi talvena satsata takki&housut yhdistelmiin lisäksi, kun puku on jo valmiina.

Hain äsken pinniksen varastosta, siivosin akvaarion ja saunottiin. Toivottavasti vähän lähtis homma etenemään. Sitten 1.1 vois kooota sängyn ja muutenkin siivota ellen huomenna innostu. Tosin esikoinen meni yliaikaiseksi vaikka kuinka harjoitettiin kolmen S:n ohjelmaa jo ennen laskettua aikaa. Joten vauva tulee kun on tullakseen uskon minä.

Minuakin on ruvennut hirvittämään minkä kokoinen vauva on syntymässä. Esikoiselta en osannut pelätä mitään, kunhan ihmettelin tulevaa syntymän ihmettä ja nyt tuntuu että hermoilen jo valmiiksi kaikkea synnytykseen liittyvää. Onhan se vanha sanontakin että tieto lisää tuskaa. Niin ja kun näitä iloisia syntymäuutisia saa lukea päivittäin, niin alkaa tosissaan tajuamaan, että kohta sitä sitten synnytetään!

Iltapala alkaa kutsua!

Taneli+perttuvauva 38+6

Vierailija
104/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä pysynkö kasassa ensi vuoteen. Tää päivä on mennyt ihan huilaamiseksi sillä siinä puoliltapäivin alkoi supisteleen ja jomotteleen taas ikävästi. Panadolin taas nappasin, muttei auttanut yhtään. Mies lähti pojan kanssa asioilleen, että sain huilattua hetken, mutta olin niin kipee ettei nukkumisesta tullut oikeen mitään. Maha on arka ja jomottaa siihen malliin ettei tee mieli tehdä yhtään mitään. Piti niin lähtee kaupoille ja alennusmyynteihin, mutta jätin ne reissut suosiolla väliin, ettei vaan tulis tänään lähtöö synnyttään. Eli siis minä myös tunnustan ottavani iisisti ihan sen takia, ettei vauva syntyis enää tänä vuonna, kun aattelee kuinka pienestä se ois sitten kiiinni.

Emma: Sielujeni silmin nään kuinka tuskissasi koitat olla ponnistamatta kun kello on vasta muutamaa minuuttia vaille puolenyön. Ja setelitukku valmiina kätilölle, jos pidättelyt ei auta. Millä setelillä aattelit selvitä :-)

Ei vaan ois se kyllä kivempi synnyttää ensi vuoden puolella. Mä aattelin kans huomenna alkaa siivoileen, imuroin ainakin ja sitten jos kävis pitkästä aikaa kävelyllä ja sen jälkeen saunaan. Se kolmas S ei oo kiinnostanut pitkään aikaan, on tää olo ollut sen verran tukala. Että aattelin jättää ihan näiden kahden S:n varaan. Ja mieshän vois hieroo niitä jalkojen akupisteitä millä kuulemma vois saada supistuksia aikaan.

Että koitetaanhan pidätellä vielä 28 tuntia! Eipä ole ikinä tullut laskettua tunteja vuoden vaihtumiseen.

Mutta hyvää illanjatkoo kaikille ja vuoden viimeistä yötä!

Vierailija
105/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sauna pesty ja saunottu hiet pois!

Mä en kyllä henk.koht kovasti usko tuohon 3S-taikaan. Mut kokeilin taas kuitenkin =) ! Ei ne ainakaan esikoisen aikana tehonnut, kun synty vasta 41+5. Siihen mukavimpaan S (ja vissiin se tehokkain poppakonsteista) mulla on jotenkin halut täysin kadoksissa, ei tunnu missään asennossa nyt kyllä hyvältä. :( Syntyy ku syntyy! Joka tapauksessa Mirabellan huonekaveriksi en enää ehdi. Luulisin et hän huomenissa kotiutuu...

Tämä päivä on mennyt muuten ihan sohvalla makoiluks ja syöpöttelyksi, lukuunottamatta tuota saunan pesua. Täällä koneella on kyllä pitäny rampata kurkkimassa onko uusia vauvauutisia... Kellä kaikilla onkaan nyt sit 2.1 (Nenn, Fable?) käynnistys tiedossa? Onnea vaan matkaan (jos en jostain syystä sitä ennen täällä kirjoittelis.)!!!

Äh, kai se pitää mennä laittaa muksuille iltapalaa niin saa ne nukkumaan...

t. H ja Iines 38+0

Vierailija
106/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... PIENEN POJAN KANSSA KOTONA!!!!

Tosiaan joulupäivänä ne supistukset alkoi kiusaamaan, illalla klo 23 lähdettiin sairaalaan, missä supistukset jatkui 5min välein kivuliaina, mutta kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään. Meinasivat kotiin laittaa, mutta sanoin että en siellä olemaan pysty, laittoivat aquarakkulat, mutta niistä ei ollut mitään apua. Siirryin siitä osastolle, missä yö oli helvettiä =). Supistukset jatkui ja jatkui, voimistui ja vasta päivällä klo.13 oli kaula hävinnyt ja 2cm auki. Sitten kaikki lähtikin menemään vauhdilla!! klo. 14.30 meni lapsivesi, 2 tuntia tästä oltiin jo synnytyssalissa ja saanut epiduraalin. Sitten taas odoteltiin ja ponnistaminen alkoi klo.21 ja pieni poika oli maailmassa 26.12.2006 klo.21.55.

Kaikki meni lopulta hyvin, kun poika oli ulkona niin kaikki kivut hävisi ja olo oli hyvä.

Tänään päästiin kotiin. Torstai-iltana tuli hirveä koti-ikävä kun mies lähti taas kotiin meidän luota.

Pikkuinen on rauhallinen, tosiaan vaan syö ja nukkuu, yölläkin on tähän mennessä herännyt 2-4 tunnin välein. Nytkin nukkuu tässä sylissä kun sai masun täyteen. Mutta kaipa niitä koviakin aikoja on edesä ja odotettavissa =).

Eli pikku-eepo syntyi Tapanin päivänä 26.12 klo.21.55 tasan 2 viikkoa etuajassa. Pituutta pienellä sammakkoprinsillä oli 50cm ja painoa 3190gr.

HYVÄÄ UUDEN VUODEN ODOTUSTA JA TSEMPPIÄ KAIKILLE TULEVAAN KOITOKSEEN TOIVOTTAA

Outi ja " pikku-eepo" 4vrk

Vierailija
107/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun uutisia ollaan jo täällä odoteltukin!

Aika ristiriitaisin miettein itekin, kuten mm. Fable Emma täällä et haluanko et syntyis vielä tän vuoden puolella, siis huomenna. Toisaalta meikän synnytysnopeudella menis just hienosti 1.päivän puolella rakettien paukkuessa. Mikä olis sen hienompaa toisaalta. Olispahan kerrankin ikimuistoinen uusivuosi!

Mutta ehkä pidämme jalat vielä hetken ristissä!

Uusia vauvauutisia odotellen,

Hermione

Vierailija
108/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuprinssin johdosta. Poikiakos tänne nyt urakalla alko terhoiksi tulemaan :)

Vierailija
109/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENSIKSI HIRMUISESTI ONNEA OUTILLE PIKKUPRINSSISTÄ!!!

Täällä on supistellut jo pari päivää. Eivät ole hirmu kipeitä mutta eivät helpoimmastakaan päästä. Välillä tulevat säännöllisesti, välillä harvakseltaan n. 30min välein. Ota nyt noista selvää, vaikka jo kolmatta odotan niin en oikein pääse perille. Täällä kyllä kans tunnustaudutaan varovaiseksi näin loppuvuodesta kun odotan sitä tammivauvaa. Makoilen siis HIRMUISESTI vaikka mitähän tuokin auttaa jos vauva on tullakseen. Maanantaina sit kokeilemaan kaikki kikat et tulis pikaisesti niin sais alkaa pakkaamaan muuttolaatikoita kun helmikuussa pääsee muuttamaan. Nyt kun tää on vähän vaikeaa kun yhtään jos on pystyssä niin supistaa.

Nyt nukkumaan kun jo väsyttää.

Selkä ja maha kipeänä

KAIKILLE ERITTÄIN HYVÄÄ JA RAUHALLISTA UUTTA VUOTTA TOIVOTTAA

BIRGIT JA PÖRRÖ 36+2

Vierailija
110/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän tämän vuoden puolella syntyy terhoja? :)

Vierailija
111/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan Sulina on saanut nyytin syliinsä? Ja ketäs muita on, jotka ei ole muutamaan päivään kirjoitelleet.

Laitoin Maria sun numeron muistiin, oli ihan hyvä idea laittaa se tonne blogiin niin saa laittaa sitten tietoo kun on synnytetty. Kiva kuulla muittenkin terhojen syntymät heti tuoreeltaan sitten. Kyllä tässä elää muittenkin tilanteissa mukana.

Oma olo on taas pahaenteinen, en tiedä mitä tuolla alapäässä/alamahassa tapahtuu kun kivistää ja vihloo ihan julmetusti ja vauva tuntuu liikkuvan tuolla alhaalla tosi paljon. Siis taitaa ne vauvan liikkeet sattua. Ei ole siis varmaan vielä kiinnittynyt. Supistelee taas, toivottavasti rauhottuu yön aikana. Muutamaan otteeseen oon säikähtänyt että nyt alko lapsvettä lorahteleen, mutta onneks ei vielä. Täytyy napata panadoli ja yrittää nukkua, jos tää on vaikka viimeinen yö kotona ennen vauvan syntymää.

Hyvää yötä kaikille!

Vierailija
112/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti tulin vain tämän kirjoittamaan, mun selkä ei kestä enää yhtään istua tässä koneella, yritän siis vältellä varsinkin näin illalla ennen nukkumaan menoa, ettei tarvi sitten sängyssä pyöriä kun koskee :/

Mutta Outin perheelle kovasti onnea pikkupojan syntymän johdosta (mulla olikin muuten koko ajan tunne, että poikaa sie ootat, taisit itsekin niin aavistella?)!!!

Mietin tässä samaa kuin fablekin, eli miten me, joilla supistelut alkoivat jo keskiraskaudessa, ollaan kuitenkin pysyttä yhtenä kappaleena näin pitkään. Ihan hyvä niin!

Missä on muuten kataya, ei ole näkynyt kuulumisia aikoihin???

Nyt taas pitkälleen, on paras asento tämän selän kannalta.

Voikaahan hyvin!

Ardisia

Vierailija
113/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisikö sanoa tonttupojasta =)

( . ) voi isosti ja vauva juuri juilii mahassa niin, että hyvä kun pysyy penkillä. Ajattelinkin tästä lähteä petiin lukemaan kirjaa ja lepäilemään, jotta ymmärtäisi vielä pysytellä masussa hieman yli vuorokauden.

Tosiaan, iso on pino... Eiköhän laiteta huomiselle(+maanantaille) uusi pino pystyyn?

Noopu ja pikkukakkonen rv 39+6 (vielä noin tunnin ja vartin...)

Vierailija
114/115 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen poikavoittoista tämä terhosakki tähän mennessä... :)

Täällä on urakoitu vauvanvaatteiden kimpussa, melkein kaikki on pesty ja pikkuisen jo silitettykin. Kylläpäs niitä sittenkin on paljon, kun joka kauppareissulla on joku ihanuus tarttunut matkaan... Ja mä kun niin päätin, että tän tokan kohdalla olen järkevä enkä osta yhtään ylimääräistä vaatekappaletta!

Muakin mietityttää, että osaako sitä pientä vauvaa hoitaakaan, vaikka edellisen syntymästäkin on alle 2 v. Voi tosiaan olla, että menee aika paljon rennommin, esikoiselle vaihdettiin vaippojakin varmaan tunnin välein, nyt oon sata varma, että unohdan koko vaipanvaihdon ja Paavo -parka saa olla pissoissaan koko päivän... Ja miten sitä pientä pippeliä sitten pestään, kun ei semmoisesta ole kokemusta :)

Mä en kyllä enempää kasassa voisi olla eli ei minkäänlaisia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä eikä tietty mun viikoilla vielä pidä ollakaan. Että kyllä täällä sitten joku huhuilee vauvauutisiaan, kun kaikki muut on aika päivää sitten siirtyneet vauvapuolelle, hih... Mut suoraan sanoen, musta on ihan kiva, että vauva on vielä masussa. Vointi on kuitenkin hyvä ja paljon puuhaa vielä tekemättä, niin oon oikein tyytyväinen, että saan rauhassa esikon kanssa puuhailla eikä tarvii hoitaa lisäksi vauvaakin. Ja jos tässä ehtisi vielä miehen kanssa vaikka leffaan ja syömäänkin, kun sitten seuraavaa tilaisuutta saa odotella aika tovin...

ariella ja paavo 36+0 !

Vierailija
115/115 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outille ja perheelle suuren suuret onnittelut pienestä pojasta:) Ihanaa käydä lueskelemassa pinoa, kun nyt on alkanut " tasaseen" tahtiin tulemaan näiti iloisia uutisia!! Pysyypähän hyvin mielessä, että jossain vaiheessa on tositoimet edessä itselläkin;)

Poikia on ainakin tällä hetkellä terhoista suurin osa, olikos Monttu ainoa joka on saanut pienen prinsessan? Onpas jännää katsoa, kuka pyöräyttää seuraavan tytön..

Itse odotan enemmän " todisteiden" perusteella poikaa, mutta saa nähdä.. SAmoja ajatuksia ARIELLA miullakin on, miten poikaa osaa hoitaa eli lähinnä just toi pippelin pesu, ja miten se laitetaan vaippaan ettei ole ihan rullalla!!! Nää non just näitä järkeviä huolia;) Jospa ne sairaaalassa sen verran opettais??!

Yksi juttu, mikä etukäteen " inhottaa" on sen napatyngän putsaaminen.. Miulla teki tosi pahaa esikosta moinen touhu,, mutta onneksi mies pääasiassa hoiti sen. Jotenkin tuntui vana niin pahalta kaivella pienen napaa, vaikkei se satukaan ollenkaan. Onneksi esikon tynkä irtosi tosi nopeeta. Onko muita, joista toi putsaaminen on " ällöä" ??

nyt pyykkejä hakemaan:) Niin, ja oma olo oikein mainio, ei supistuksia!

tikru 37+2