Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Tammisten välipäivälöpinät *

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Laarulle pojasta!

Takana vieläkin huonommin nukuttu yö, kuin yleensä. Esikoinen sai jonkun raivokkaan uhmakohtauksen eilen, nukkumaanmeno oli täyttä tuskaa ja valvotti lopulta kiukuttelullaan läpi yön. Nyt kyllä nukkuu ku tukki... Kasilta viimeistään menen nyppäämään sen punkasta ylös, kun mulla on yhdeksältä _viimeinen_ neuvolakäynti. Mielenkiinnolla odotan, miten tämä päivä saadaan aloitettua...

Viime kerralla kätilö sanoi laittavansa mut samantien uudelleen käynnistyksenarviointiin, jos vielä välipäivinä kasassa olen ja tällä viikolla kai sit on se edessä. Olisin toivonut luomukäynnistymistä, mutta eipä auta valittaa. Olen niin täynnä vauvaa, että aivan sattuu joka paikkaan. Kohtu on arka, enkä saa enää omia kenkiä jalkaan, puhumattakaan lapsen vaattettamisesta. Sanoisin siis mielelläni " so long" tälle kummulle vaikka heti tänään. Hmmmm, tätä päivää mulle kyllä on joskus povattu synnytykselle, mutta ei nyt ainakaan toistaiseksi ole mitään merkkiä moisesta.

Joulu meni täällä omassa kotona. Äitini ja mummani olivat aattoiltana pukkia vastaanottamassa kanssamme ja syömässä rääppeitä vielä joulupäivänäkin. Oli jotenkin oikein leppoisa ja rento joulunaika. Lahjoja vaan tuli aivan liikaa tuolle neidille ja olenkin vähän hätää kärsimässä tilanpuutteen kanssa. Pitää varmaan ottaa leluläjät käsittelyyn ja viedä suuri osa vanhoista kirpputorille. Itsekin olin ilmeisesti ollut riittävän kiltti, kun sain toivomani CD:n ja upean Harri Koskisen Block-valaisimen. Sen perään olin kuolannut jo useamman vuoden.

Jospa laittaisi sairaalakamat valmiiksi pikkuhiljaa. Jos vaikka pääsis sinne polille jo tänään tai huomenna ja sisätutkimus käynnistäisi synnytyksen *ajattelee toiveikkaana*, niin olispahan edes omat roinat kasassa.

Antoisia alemyyntipäiviä ankantahtilaisille!

¨c¨ja Hercules 38+6

Vierailija
2/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hereillä ollaan... Vein miehen töihin, työt sillä alkoi 5.40. Piti viiä se töihin, et saan auton itelleni, ku tänään olis se neuvola...

Sit menin synnytyspuolelle lukeen hölmöintä mitä mies on sanonut synnytyksessä, ja äkkiä ei sit enää nukutakaan. NIIN hauskoja juttuja kyllä, että ihan ääneen täällä nauran :D Ei voi olla edes totta....

Kai sitä pitäis vielä hetkeks mennä unille, että jaksais sit taas päivän riennot... ku nukkumaanmenokin venähti johonki yhteen ku luin kirjaa ja kuuntelin ku jossain ulkona nuoret riehu ja tappeli :/

No mutta ehkä yritän vielä päästä unille... Ja kirjoitan tänne sit neuvolakuulumiset kuhan sieltä selvitään takas :)

Hyvää loppuviikkoa kaikille :)

pian alkaakin jo tammikuu....

myrtti-rv35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhät ohi, onneksi, jotenkin aika kuluu pyhinä niiin hitaasti, varsinkin nyt!! Toisaalta oli ihanaa kun isäntä oli pihassa koko ajan, käytiin lammen jäällä kävelemässä ja rattikelkka kisa ottamassa, koira, lapsesta puhumattakaan oli onnessaan!!

Eilen vierailtiin perinteisillä tapanin kahveilla, isännän tätin luona, kaikki pääsi päivittelemään masua! =) No vielä naurattaa, kun vuosi ei ole vaihtunut.... ensi viikolla on toinen ääni kellossa!

Kuinka muuten teidän napa tilanne? Onko pullahtunut ulos? Mulla on ollut jo jonkin aikaa ulospäin suuntautuneena, neitistä tälläistä ilmiötä ei tapahtunut.

Kohta soitetaan me autokauppaan!!! Löydettiin netistä erittäin mielenkiintoinen auto ja täytyy ainakin soittaa ja kysellä tarkemmin, on vähän kauempana niin ei suinpäin lähdetä katsomaan, mutta voi olla että jos nyt ei kovin epäilyttävältä kuulosta niin mennään katsomaan, josko perheen kaikki autot palaisi samaan kantaan =) Autokuume on enemmän mulla, mutta sain tuossa pyhien aikaan isäntääkin sen verran tarttumaan, että aikoo soittaa sinne =) (Mie osaa kysyä oikeastaan kuin sitä väriä, ja sen mä tiiän jo) =)

Toissa päivästä lähtien harvat supparit on muuttuneet kipeämmäksi, vielä harvakseltaan tulee, mutta pitää kyllä jo puhuminen lopettaa kun suppari iskee ja pysähtyä!! Joten lupaavalta vaikuttaa, mutta toivottavasti ei liian lupaavalta.

Neuvola mulla on vasta ens viikolla, puhuin terkkarin ympäri ettei näinä välipäivinä tartte mennä, mutta täytyy ehkä kuitenkin soittaa ja vähän kysellä noista vesien tihkumisesta!

Mutta nyt aamupuuron syöntiin ja sitten toivottavasti startataan autokauppaan, 7 min päästä se aukee =)

-E- 37+5

Vierailija
4/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Ukko on siis tänään ja huomenna töissä. Niillä on tosi kiirettä töissä. En muista oonko sanonu (kironnu tänne) ett oli yks heppu töissä kysyny jo joku aika sitte, ett eikö viikko i-lomaa " riittäisi" . No ei riitä, jos multa kysyy. Ei onneksi ukko ollu antamassa sille periksi, mut mä varaudun jo siihen, ett meen ite vähä pamiseen sinne pajalle. .

Jos ei yks halli pysy pystyssä parii viikkoo ilman ukkoo niin jo on kumma. Ohan tieten hyvä tietää, ett se on n i i n korvaamaton.

( . ) Tuntu eilen, ett oli peipillä hiljasempi päivä. Liekkö pudonnu jo niin alas ettei enää kovin voi pyörähellä.

Ku luen kaikkien muitten Oireista niin mä kysyn mitä ne on :O Tällä menolla peipi ei kai synny ikinä, koska mulla ei mitään kunnon suppareita oo ollu. Hyvä ku harjotussuppareita. Vai oonko mä niin iisisti ottanu koko ajan ja varman päälle ettei siks mittää tapahu. Jos tässä muutaman päivän eläis viel " hiljasesti" ja sitten heti eka päivänä lähtis kunnon kävelylle. Tosin, että luulen etten pystys siihen. Nojailisin kummiski johonki puuhun ja puuskuttasin siellä. .

Pesin eilen peipin vaatteet ja miks musta tuntuu, ett niitä on hirmu vähän. Vaikka äkkiähän ne vauvat kasvaa. Tänään, jos pesis haalarit, tumput ja muut sellaset. Ja jos viikonloppuna viimein sais sen pinnasängyn haettua. Vaikka ei mulla hirvee hätä sen kanssa ookkaan. Pitäs vaan saha inspis tehä pinnasängynsuoja + laatikon " vuoraus" .

[b]Laaru [/b]paljon paljon ONNEA perheenlisästä :)

[b]Monttu [/b]tytöllänne on tukkaa pajon, melkeen yhtä paljon ku akallaki oli syntyessään. Onko karvaa korvissa? Akalla oli :D keskeneräsyyttä muka meinaa.

[b]Navasta [/b]niin aikaa sitten ei oo kuoppaa ollu enää. Eilen akka ihmetteli mun napaa ja tuumasi sen olevan, siis kuopan tuolla sisäpuolella. Ihmetteli, ku selitin, että eiku kyllä se on tuossa vaan.

[b]UusvuosG: [/b]kotosalla ollaan ja ammutaan raketteja akan kanssa. Perhosia pitää ostaa, ku ne on kivoja meiän akkojen mielestä :) Kuulostella oloa, mut nyt ainaki tuntuu etten osaa ukolle " kieltoo" alkomahooliin laittaa. Tosin että ei joiskaan ku pari, kerta yhessä ollaan kotosalla.

Valetaan tinat, saunotaan, akka menee nukkumaan jossai vaiheessa ja me katellaan sitten puolilta öin kaksin raketteja. Näkyy tosin hyvin naapureilta ja kunnan puolestaki ammuttavat meille. Ei sen puolesta tarvi kotoo pois lähtee.

[b]Leperus [/b]jopas oot unen nähny :O Mä en oo vielä synnytysunia nähny ja toivon ettei niitä tuliskaa.

[b]Maria [/b]kiitos, ku teit muutoksia esittelyrimpsuun :)

[b]Mirabella [/b]onnea ukolles uuesta työpaikasta. Onko vakipaikka?

Oon kateellinen kaikille neuvoloista tällä viikolla. Tuntuu, että ens viikon perjantaihin on t o s i pitkä aika. Sillon tie vie OAS:aan. Onneks ukko lähtee mukaan, vaikka en sitä sinne lekurinhuoneeseen päästäkkää. Mut ku piti saaha kuski tuolle reissulle ja eihän sitä ikinä tiiä mitä ne siellä sanoo.

Vaikka en nyt jaksa ihan täysillä uskoo, ett kehottasivat jäämään osastolle. Sillon on " vasta" tasan rv 37.

On tää aika kyllä menny äkkiä. Sitä jaksan hämmästellä. Nyt istahtaa hetkeks Toljanterin ja akan seuraan ;)

Z ja peipi 35+5

Vierailija
5/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski kauhea jännitys synnytyksestä. tulee ihan kylmä hiki kun ajattelenkin asiaa. Tähän saakka olen suhtautunut asiaan tosi rauhallisesti mutta nyt aloin muistella viime synnytystä. SIlloinhan kätilö päätti, että mä en vaan kestä kipua ja kieltäytyi antamasta puudutusta vaikka synnytys kesti kuitenkin useita tunteja. Lisäpotkua kipuun toi se yllätys, että vauva olikin 54 cm ja 4700 g eli tiukkaa teki ja repesin. Vauvakin joutui happikaappiin huonon hengityksen takia ja hänellä oli sokerit alhaalla. Painoarvion mukaanhan hänen piti olla hieman yli 3 kg, joten päästettiin yliaikaiseksi. Eniten mietin sitä kätilön käytöstä, oli kaikin puolin aivan ala-arvoista, ja sitten sitä jos vauva on taas jättiläinen, ei ole yhtään vitsikästä synnyttää lähes 5-kiloista könttiä jolla on vielä leveät hartiat ja iso pää!

Nyt on painoarvio (johon pääsen vain koska vaadin kovasti) lähiviikkoina ja jos on iso, vaadin tiukasti käynnistytä huolimatta siitä että luonnollinen synnytys olisi helpompi. Esikoinen käynnistettiin 2 viikkoa yliaikaisena, kuopus tuli viikon yliaikaisena itse. Uskon kuitenkin että on turvallisempaa synnyttää 0-2 viikkoa ennen laskettua aikaa alle 4-kiloinen kuin luonnollisesti ja jättiläinen.

JÄNNITTÄÄKÖ MUITA SYNNYTYS YHTÄKKIÄ LOPPUMETREILLÄ??? Aiempien lasten kohdalla en ole ennestään juurikaan jännittänyt, en ainakaan panikoinut.

Ja mulla on sokerit ihan sekaisin huolimatta maltillisesta herkuttelusta jouluna. Söin koko joulun aikana herkkuina yhteensä kaksi pientä torttua ja muutaman (oikeesti muutaman) suklaakonvehtin. Yleensä vedän jouluna määrättömästi kaikkea herkkua. Kuitenkin on etonut koko joulun ja se on ihan sokereista kiinni. Esim. riisipuuro vetää mut ihan veteläksi ilman mitään päällisiä. Nyt vauva varmaan kasvaa just niin kovaa, että sokerit sekoontuu loppuraskautta kohti aina enemmän. Senkin takia toivoisi ettei tarvisi kauaa kärvistellä, kun koko ajan on etova olotila. Hitto jos kukaan ei usko mua ja joudun taas yliaikaiseksi eli jättiläisen synnyttäjäksi ja sokerien takia yökin taas seuraavat viikot.

Navasta: napa on ihan töröllään! Ja sellainen ruma sinertävä ympäriltä!

Alennusmyynnit: oispa hauska mennä ostoksille. Mutta asutaan pienessä kylässä ja kaupunkiin on matkaa 50 km. Ei oikein houkuttele niin pitkä ajo kun ei saa happee jos istuu niin että on samalla kädet ratissa. Ja pitäis ottaa nuo 3- ja 5-vuotiaat eloisat lapsosetkin mukaan... Säästyypä rahat!

Heinä 34+2, toivottavasti tammivauvan äiti eikä helmiksen!!!

Vierailija
6/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän joulu meni miehen töiden merkeissä, lähinnä. Aattona oltiin mummolassa ja joulupäivänä kävi mun äiti ja isosisko kylässä meillä. Eilinen meni sitten kotosalla ihan hissukseen. Mies meni yövuoroon. Nyt sillä alkais 4 päivän vapaat.. mitähän sitä hommattais? hmm........ pitäiskö lähtee alennusmyynteihin... :)

(.) Mulla ois huomenna neuvola. Mielenkiinnolla ootan että mitä paineet ovat nyt. Aattona en muistanut mitata mummolassa kun siellä mittari olis ollut. Eiköhän ne ihan siedettävä rajoissa ole.

Minkähän takia mulla ei oo paino noussut, vaikka joulukin on ollut ja on tullut syötyä??? Tässä mietinkin, että onko istukka alkanut jo heikkeneen ja vaavi ei saa tarpeeksi ravintoa, vai mitä? Liikkuu kyllä tuolla masussa vielä aikalailla, eilinen oli vähän hiljaisempi päivä.

Toissapäivänä oli koko päivän kauheet liitoskivut..alamahassa viilsi inhottavan kovaa ja lisäks vielä ilmavaivoja. Kiva yhdistelmä.. Seuraavana aamuna sitten tuli vähän vihertävää valkovuotoa..oisko ollut jo limatulppaa??? Pitänee huomenna neuvolassa kysyä noita..

Laarulle oikein paljon Onnea pojasta!

chiccalle tsemppiä jos laittavat käynnistykseen!

Zatu: Ei mullakaan hirveesti oireita ole, että synnytys ois käynnistymässä. No, ehkä nyt on alkanut joka päivä oleen yksi-kaksi kipeämpää supistusta, mutta ei säännöllisiä vieläkään. Taitaa mennä yli LA:an, niinku olen halunnutkin. Tosin saa syntyä jo 1.1. :D

heinä76: Mua on alkanut jännittään synnytys ihan hirveesti!! Ihan kohta nimittäin käsillä... LA tän viikon sunnuntaina. Pelkään, etten taaskaan kerkeä saamaan kipulääkettä ollenkaan.. viimeksi olin liian kauan kotona, sairaalassa olin jo 6cm auki. Nyt pelottaa kun asutaan kaueampana, 40km päästä sairaalasta, että milloin sitä osaa ajoittaa tuon lähdön.

UusvuosiG: Ollaan varmaan kotosalla..raketteja saa mies ostaa ja lasten kans paukutella ne jos olen sairaalassa. Ei olla suunniteltu mitään kummempaa......

mellum ja peukaloinen 39+3

Vierailija
7/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu meni nopeaan, mutta kyllähän siitä jotain puuttui kuin ei lunta ollut, sisällä pääsi joulutunnelmaan kyllä.

Onnea Laarulle! Minulla on iltapäivällä ultraan aika jossa varmistetaan kummin päin vauva masussa oleilee, toivottavasti olisi pää alas, sillä kääntäminen tuntuu aika pahalta ajatukselta, muuta siinä ultrassa ei tehdä, ei siis painoarvioita tai muitakaan mittauksia katsotaan vain miten päin on.

( . ) mönkyää mahottomasti, yöt nukun tuosta klo 23-03 jonka jälkeen nousen syömään ja valvon seiskaan ja sitten kun tytöt herää on hirveä väsymys päällä. onneksi lahjat kiinnostavat kovasti vielä ja saavat ajan kulumaan hyvin keskenäänkin.

Tätyy minunkin hiljalleen aloitella vauvan tavaroiden paikalleen laittoa, sänky pitäisi hakea vintiltä ( mies saa sen tehdä ) ja turvakaukalo hakea varastosta ja kyllä kait sen sairaalakassinkin voisi jo pakata kaappiin odottamaann, jos tulee niin nopea lähtö kuin kuopukselta, niin onpahan valmiina sitten.

mamm@mia rv 35+4

Vierailija
8/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä joulurauhasta taas :-/ Heti alkaa taistelut aamusta tuon pikkuherran kanssa... Nyt ei enää joulupukilla ja lahjoilla kiristetäkään vähään aikaan :-0. Paluu arkeen on siis koittanut.

Laarulle onnittelut täältä myös!

Chicca - toivottavasti pääset sinne katsottavaksi ja homma etenee.

NapaG - ollut aika pitkään jo pullahtaneena. Ukko piirsi aattona siihen ylle silmät kun mulla on navan alla semmoinen arpi mikä näyttää hymyltä. Täytyy laittaa kuva blogiin...

Emma - onnea autonvaihto operaatioon.

Zatu - onhan se kiva että ukkos on niin suosittu, vaikka ymmärrän kyllä täysin tuon miten ärsyttävää on kun pitäisi aina olla töissä. Onko miehes kanssa semmoinen ettei oikein osaa sanoa ei niille... Mun on. Kiitos onnitteluista, olen aika innoissani kun työaika olisi 8-16 ja välillä 10-18 kun nyt on tehnyt semmoista 12-16 tuntista päivää... Vakipaikka on, tuttua porukkaakin osittain siellä töissä.

( . ) sinne ne tuntemukset taas yön aikana katosivat :-/ Toisaalta kanssa haluaisin että syntyy vasta ensi vuoden puolella, mutta tosiaan tämä omien oireiden ja oireettomuuden ihmettely rupeaa rassaamaan. Perjantaita odotellaan, tietääpähän että miten tuo Albert on kasvanut taas ja mikä on tilanne tuolla kohdunsuulla. Harmittaa vaan kun joutuu yksin sinne menemään. Dieetti on vähän lipsunut tässä joulun aikaan, mutta toivottavasti ei ole aiheuttanut älytöntä kasvuspurttia vauvalle.

Jännitys - vähän jännittää, lähinnä että minkäkokoinen vauva sieltä on pinnistettävä.

Uusivuosi - kotosalla vietetään rauhallisesti. Mies on kyllä ajatellut että ollaan silloin laitoksella kun la on 1.1. mutta jää nähtäväksi :-)

GALLUP: Onko muilla lapset hoidossa vai kotosalla nämä välipäivät? Meillä poika kotona, menee viikon päästä taas tarhaan jos ei vauva synytynyt siihen mennessä.

Kai täytyy jotain hyödyllistäkin tehdä. Taloyhtiön kirjanpito pitäisi hoitaa, on pikkasen jäljessä :-/ ja kaikkee semmoista kivaa...

t. Mirabella ja Albert rv 39+2

Vierailija
9/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis sitten joulu takanapäin ja vuodenvaihdetta odotellaan!

ONNITTELUT LAARULLE omasta pikku tammenterhosta!

MONTUN tyttö on kyllä aika syötävän suloinen ilmestys, ihana!

Ja lykkyä pyttyyn teille kaikille jotka jännäävät käynnistämistä, saas nähdä montako terhoa näkee päivänvalon (tai kuunpaisteen!) tämän vuoden puolella....:)

ZATU- ei täälläkään kauheesti mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, pari kertaa supistellut sillee muuten kun sauvakävelylenkin aikana, ja nekin meni hetkessä ohi! Tosin joku viisaampi juuri joulun alla mulle sanoikin että kyllä niitä vauvoja syntyy ihan ilman mitään ennakkovaroituksia....;)

Saas nähdä, ellei parin viikon kuluttua ala merkkejä ilmaantumaan niin tää mamma kyllä ottaa neuvosta vaarin ja pesee niitä lattioita nelinkontin....!

Tosin jouluaattona kuuntelin vaarini (91 v.) kertomusta siitä kun mummini odotti tätiäni ja synnytys piti saada käynnistettyä (65 v. sitten...) kun vaari oli " valehdellut" ilmeisesti armeijassa että vauva oli jo tullut saadakseen lomaa, joten mummi saunan lauteille ja vihtomista niin kauan että lähti käyntiin.... Siskoni kysyi halutaanko joulupäivänä saunaan johon sitten vastasin etten halua kyseisen tarinan kuultuani....;)

ZATU vielä " karvakorva" vauvoista, siskolleni sanottiin laitoksella että se tarkoittaa sokerivauvoja! Ja kun taas siskoni toisella tytöllä oli sen lisäks myös karvainen selkä niin se johtui ennenaikaisuudesta (syntyi 5 vkoa ennen la). Saas nähdä kuinka karvaiset korvat meidän pienokaisella tulee olemaan, tää mamma kun on varsinkin tässä jouluna herkutellut aika lailla....

NAPA ei oo pullahtanut ulos, mutta semmoinen " lippa" on yläosassa! Ja tummunut sisäpuolelta....

JÄNNITYS & UNET- ei kauheesti jännitä, mietin kyllä aika paljon tulevaa synnytystä ja unia näen paljon, just viime yönä taas yhden.... Siinä unessa imetin siskoni luona vauvaa ja kysyin häneltä että kumpi tää taas olikaan johon mies vastasi ja vinkkasi silmää ja sanoi että poika tuli, joten oli tarkistettava itse mutta tyttöhän se oli! Olin ihan " unohtanut" kysyä laitoksella että kumpi me saatiin....

UUSIVUOSI- saatiin kutsu ystävien luo jotka asuvat ulkomailla ja käyvät jouluisin ja kesällä Suomessa, mutta saas nähdä mennäänkö, riippuu onko tuo työnarkomaani mieheni ylitöissä vai ei (olis 3 pv:n vapaa muuten. Olishan tuo joulunakin painanut töitä ellen olisi kieltänyt, kun miehen tyttö tuli eikä varmaan olisi ollut kiva viettää joulupäivää äitipuolen kanssa kahestaan....)

Ja jos, niin mennään ihan vaan käymään ja joudun valitettavasti rajaamaan miehen juomista niin että jos tulee synnärille lähtö kun ollaan kotiin päästy, niin voi sitten ajaa sillä täällä ei pääse edes taksikeskukseen läpi soittaamaan kun vasta aamulla, kokemusta viime vuoden aatolta....Ja oishan se aika noloa joutua muutenkin menemään taksilla sen takia että mies ei voi ajaa....

Muutamasta viikosta nyt on kyse, eiköhän pärjää " ajokuntoisena" tuon ajan, oonhan minäkin pysynyt hieman pidempään, tosin minulle ei oo tiukkaa edes tehnyt! Päinvastoin, ei oo tippaakaan tehnyt mieli edes haistella alkoholia, saati sitten juoda....

Tänään oli sitten neuvola ja jännitin tuota painonnousua kun on tullut sitä kinkkua ja laatikoita ahdettua napaan jonkin verran jo 4 päivää ja välillä tuntuu että sisään menee vaikka kuinka paljon mutta ulos ei tuu.... Liikunnalla saan onneksi vatsan toimimaan, täytyykin lähteä vielä valosan aikaan lenkille....1

Mutta, painoa olikin tullut " vaan" 960 g / vko, mikä on vähemmän kun odotin näin joulun jälkeen....

RR 105/78 eli mulle ihan normaali

Turvotus +/- , kun jalka oli kun puupölkky tuossa joulun alla, samoin sormus rupee kiristämään.

Hemppa 129 (pysynyt samana)

Pissa puhdas

Sf 34 (+ 1 cm viime mittaukseen viikko sitten)

Vauva on nyt kiinnittynyt täysin muttei vielä laskeutunut, ainakaan kokonaan, sillä kävely sujuu vielä suht vaivattomasti...:)

Syke & liikkeet + / ++ (syke nousi taas kattoon kun terkka kokeili sitä pään asentoa, mutta rauhoittui sitten hetken päästä....)

Ja ens viikolla mulla on joku sijainen kun oma terkka on lomalla ja seuraavaksi aika omalle terkalle onkin vasta päivää ennen la eli 11.01!

Hän jo toivottelikin onnea ellei enään nähdä, tuntuu ihan oudolta että tässäks tää nyt sitten on! Kohta se on menoa....

Nyt en enään muista mitä kaikkea pitikään kirjoitella joten painun taas uuden kirjani pariin odottelemaan miestä töistä kotiin!

Mukavaa vuodenvaihteen odotusta kaikille & voikaahan hyvin!

Pupina & Möykky 37+5

Vierailija
10/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Chikka, tulethan kertomaan neuvolakuulumiset, että tiedän jos olet synnyttämään menossa =) Yritän nyt pidätellä vielä ensi viikkoon, voitaisiin molemmat olla laitoksella viereisissä huoneissa ensi tiistai aamuna =)

Onnea vauvasta Laarille (menikö oikein?)!

Joulu meni juostessa, myös me päätimme että oli viimeinen joulu kun mentiin kyläilemään, jolupaketit avattiin 9 lapsen sekamelskassa, kauhea häslinki, kuopus olisi halunnut avata paketteja omassa rauhassa ja muut alkoivat repimään hänne pakettejaan auki että saataisiin lahjat pois tieltä, lahjapaperit revittiin käsistä heti avauksen jälkeen että tilanne saataisiin sujumaan ja en nähnyt mitä lapset tykkäsivät kun avasivat pakettejaan. Sitten hosuttiin että lahjat piti pakata kasseihin ja viedä autoon että saataisiin tilaa kahvipöydälle (joka oli siiretty pois). Kun tultiin kotia kymmeneltä lapset ihan poikkiväsyneenä itkivät kun halusivat leikkiä uusien lahjojensa kanssa, ja sitten ruvettiin kokoamaan leluja yms. Kahdeltatoista sain 3 ja 1 vuotiaat sänkyyn. Seuraava päivä meni kiukutellessa ja itkiessä kun silloinkin olimme kyläilemässä. Tapaninpäivänäkin kyläiltiin eli oikeastaan vasta tänään savat rauhassa tutustua leluihinsa. Eli ensi vuosi vietetään joulupyhät rauhallisesti kotona. Onhan se kiva nähdä sukulaisia mutta rajansa kaikella. Joulurauha hävisi jonnekin sen stressaamisen tieltä. No nyt ainakin tiedän mitä en tee ensi vuonna =)

Miehen firma on kiinni välipäivät, mutta yllätys yllätys, töihin lähti kaheksalta aamulla ja huomenna aikoo myös olla täyspitkän päivän. Eli pelkästään perjantai jää sitten vapaapäiväksi.

Joululahjaksi sain mieheltä kalevalan Onnen Sydän käädyn ja korvikset, korvikset meinasi antaa vasta kun vauva on syntynyt, mutta ei sitten malttanutkaan odottaa =) isältäni sain digiboksin plus rahaa ja anopilta saatiin rahaa ostaa mitä haluttiin, ostettiin sitten uusi olohuoneen matto ja lastenhuoneen matto. Lapset saivat ihan liikaa, ihan hirvittää mihin kaikki tungetaan.

Olo on aivan hyvä, ei mitään ennakointia synnytyksestä. Sukulaiset kylläkin epäilivät että mahassa on kaksi vauvaa kun on kuulemma niin suuri! napa pullahti jo alussa ulos.

Synnytys jännitää, kieltämättä, mutta eihän tässä muuta voi kun läpikäydä se mikä edessä on, you kan run , but you can`t hide =)

Nyt pitää olla hyödyllinen kun lapset menevät kaikki ulos, palailen katsomaan onko chikkasta kuulunut mitään!!

nenn 39+2

Vierailija
11/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Ensin sitä murinaa :/ Oon kypsyny yhen naapurin muksuun. Se on vanhempi, ku meiän akka ja ilmestyy vaan oven taa ilmottaen " oon pari tuntia teillä" .

Alussa sentäs tuli soittoa (lapsen), että sopisko. Kai olettavat olevansa niin tuttuja, että voi tosta noin vaan. .Missään tekemisissä olla kyseisten ihmisten kanssa. Varsinki omaa lastani pidän ihan liian pienenä vielä kyläileen yksin ja tuo " kaveri" niin kyllähän sitä joutuu vahtimaan, ku toisen lapsen ottaa helmoihinsa.

No- he kai aattelevat asian ihan toisin. Ensin kai kettuunnuin siittä kunnei enää soittoa tullu, lapsi vaan oven taa itekseen. Nyt vaan alko sieppaan sen verran, että käännytin lapsen tekosyyn varjolla ovelta. Laiton viestin äitillensä, että mun mielestä tytöt ovat liian pieniä itekseen kyläilyyn, eri asia sitten kouluiässä.

Pitää mua varmaan ihan kajahtaneena, kuten ehkä osa täälläki, mut ei voi mittää. En pistä tätä hormoonimyrskyjen piikkiin, koska aattelin näin jo viime vuonna. Sitä on kai ollu liian kiltti tähän asti ja pitäny suunsa kiinni.

Jättäkää tää murina omaan arvoonsa, piti vaan vähä purkaa lisää pääkoppaa. Tuli jo soitettua tätä ennen kaverille ja naristua samaa säveltä.

[b]Jännittää [/b]synnytys ja välillä en aattele koko asiaa. Kai sysään sen tietosesti jonnekki mahollisimman taka-alalle ja uskottelen yhä itelle, ett se on t o s i kaukana. Tullu sanottua aina, ett ens vuonna synnytän - kuulostaa kaukaselta touhulta ;) Katotaan mikä jätti paniikki iskee, ku vuosi vaihtuu.

[b]Mirabella [/b]*hmm* en nyt tiiä siittä osaako ukko sanoo ei, mut tekevä (tunnollinen) ihminen kyllä on ja tyyliin " pää kainalossa" menee töihin ellei tosissaan esim. käsi paketissa ettei töitä voi tehä. Kuume ei niin vaan hidasta.

Niin ja tiiän sen olevan " korvaamaton" töissä. Kesäloman jälkeen korjaili sitten toisten jälkiä, jotka sen hommia oli tuuranneet. Ymmärrä mikseivät saa hankittua kakkosmiestä, tosin eihän kaiken alan osaajia puissa kasva. Miten käynee, jos ukko saa sen toisen työpaikan ja nostaa kytkintä. .

[b]Pupina [/b]mulle oli ihan uutta tuo sokerivauva = karvakorvasuus ;) olipas ilmaus. Akalla oli sitä karvotusta myös selässä ja olikohan muuallakin *hmm*.

Tukkaa oli t o s i paljon ja pitkäkin se oli. Märkänä oli kiharat, kuin ois just tullu permanentista. Ja irokeesi oli hyvä kammata vahvasta tukasta, sitä harrastivat laitoksella harjottelijat ainaki :D Alussa ihmeteltiin, ku aina oli vasta joku kylvettäny akan ja me ei päästy siihen hommaan, ku ihan vasta lähtöpäivän ollessa käsillä. Olivat tykänneet tehä meiän vauvalle kampausta. .

[b]Nenn [/b]mä oon jo muutama vuos sitte tajunnu tuon ettei enää jaksa rehkasta paikasta paikkaan jouluna. Aatonaattona käytiin mun äitillä ja joulupäivänä ukon kotona.

Sillon, ku omaan kotiin muutettiin niin muutettiin tapoja. Aiemmin käytiin kolmessa mummulassa aattona. .ei mitään järkee, ku nyt aattelee. Varsinki ku mä tykkään olla ihan intiimisti pienillä poppoolla joulun, ei tyyliin koko suku saman katon alla.

Tehä sapuska tuleen uuniin ja alkaa kai silitys hommiin. Meiän sänky on täynnä peipin vaatteita. Lakanat on enää pesemättä, eli hyvällä mallilla on hommat :)

Sitten onki enää pinnasänky puuhat jälellä. Luulis ehtivän ihan hyvin ne tässä joku päivä.

Vierailija
12/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkMagenta]...mutta vain yhdeksi yöksi. Eli siis saavuin juuri poliklinikkakäynniltä, jossa kaiken todettiin olevan hyvin. Eli siis minun verenpaineet kurissa tällä lääkityksellä (150/92), pissa puhdas edelleen, vauvan sydänäänikäyrä loistava, labrat kunnossa, ultrassa kovasti liikkuvainen vauva. Painoarvio ultralla noin 3,3kg, mutta käsin vatsanpäältä vaikuttaa isommalta. Lapsivesi oli hieman vähentynyt, mutta normaalin rajoissa. Lääkärin kanta oli kuitenkin, että koska huomenna jo laskettu päivä, ei kannata odottaa, että jokin menee pieleen, vaan huomenna käynnistellään synnytystä Cytotec-tableteilla. Palaan siis osastolle huomenaamuna klo:08.00.

Fiilis aika sekava... Olisin niin kovin toivonut luonnollista käynnistymistä, mutta ymmärrän lääkärien kannan. Mielessä pyörii jo kaikkea, et kohta näen sen oman pienokaisen (ihanaa!), mutta olenko varmasti jo valmis äidiksi? Sinänsä synnytys ei pelota, joka on aika outoa, vaan se kaikki muu tuleva. Olisin myös toivonut lapselleni syntymäpäiväksi mielummin jonkin ensi vuoden päivistä, kuin tämän loppuvuoden päivistä.

Että sellaisia uutisia tänne...

LAARU: Onnea poikavauvan johdosta! :)

CHICCA: Täällä jännitetään saatko saman tuomion kuin minä eli käynnistyksen?

NAPAG: Ei ole edelleenkään pullahtanut, eikä taida pullahtaakaan.

UUSVUOSIG: Meillä taitaa olla Papu-pienokainen maailmassa jo uutenavuotena ;)

Jostain syystä ajatukset ei nyt pyöri kuin oman navan ympärillä, joten jätän kirjoittamisen tähän. Katson vielä illalla, jos jaksan käydä kommentoimassa.

Sulina + Papu rv 39+6

Vierailija
13/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=36648B][b]( o ) Eli polilta tulin just.

Painoarvio nyt oli siinä 3300g, päältä kokeiltuna hieman enemmän, eli menee sit laskettuna kuulemma siihen 4kg paikkeille kuten edellinenkin.

Lääkärin mielestä ei syytä käynnistää,vaan katsellaan lähteekö iteksee..

Kohdunsuu oli hieman pehmennyt, sormelle auki,pituutta 3cm, eli ei aivan just oo syntymässä.Muutenkin oli kaikki ok.[/b]

Äiti vaan toi tullessaan melkoisia uutisia,mun serkku olikin se ,joka seinäjoella ammuttiin jouluna, emme olleet tekemisissä, oli rikollinen ja jne... mutta eipä tuollaista kohtaloa kellekkään soisi,mutta en yllättynytkään..

Auts, meinaa olla paikat kipeet,sen verta paineli ja ronkki lekuri paikkoja..

nyt tekee listaa kauppaa varten..moi!

[color=8B475D][b]Maria ja himpula 37+3

Vierailija
14/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Liitoskivut estivät kyllä imuroinnin tältä erää, saa mies siivota kun kerkiää tai sit ei siivota ollenkaan, meneehän se niinkin!

Sulinalla on jännät paikat edessä, paljon tsemppiä ja onnea koitokseen. Olen siinä luulossa että tableteilla käynnistettynä synnytys etenee enmmän luonnonmukaisesti ja omalla vauhdillaan, kun taas tipalla synnytys lähtee käyntiin enmmän rajusti ja supistukset ovat säännöllisemmät ja enemmän " tehtyjä" . Itse olen vain kokenut käynnistyksen tipalla, mutta tälläisen kuvan olen saanut kavereitten puheista joilla on käynnistetty tabletilla. Se huono puoli on että voi kestää päiväkausia ennekuin synnytys käynnistyy tableteilla. No pianhan näet kuinka on sun laitas. Perästä tullaan! =)

Maria: en ole kuulutkaan misttän ampumisesta Seinäjoella?! Sun serkkusiko kuoli? Kamalaa, vaikka ette olleet tekemisissä, kyllähän se aina pysäyttää jos tuollaista tapahtuu ja voi sen miehen (?) perhe-raukkaa! Oma serkkuni joka teki itsemurhan vuosi sitten oli myös rikollinen ja narkomaani, mutta sen kuoren alla oli vielä sama pikkupoika jonka kanssa lapsina leikittiin. Jotkut ihmiset vaan joutuu tuuliajolle eikä enää pääse takaisin vaikka haluaisivat. Ei mikään kuitenkaan poista niitä muistoja mitä itsellään on ja kuka sanoo että nykyisyys on arvokkaampaa kuin menneisyys? Ei kaikki rikolliset ole pahoja sisimmässään, mutta niin ne huumeet ja alkoholi tekee ihmisestä toisen, muuttaa häntä ja " pakottaa" toimimaan rikollisesti, koska on pakko saada aineita ja koska ne aineet vaikuttavat hänessä.

Onhan maailmassa pahuutta, mutta jokaisella on oma menneisyys ja oma elämäntarina, jopa sillä puiston alkoholistilla. Koskaan ei pidä tuomita kun ei meistä kukaan tiedä mitä ihmisen elämässä on tapahtunut.

Menipä synkäksi...

Zatulle: en muista minkä ikäinen sun tyttäres on, meillä on aloitettu lasten väliset kyläilyt jo 3 vuotiaana kun mulla on sosiaalisia ja rohekita lapsia jotka haluavat kavereita ja uskaltavat yksin jäädä muille leikkimään. Mutta ei tietenkään ilman soittamista ensin, sellaiset asiat sovitaan aikuisten kesken, en voisi kuvitellakaan että alle kouluikäinen painuu menemään, enkä tietäisi missä hän on tai vahtiiko häntä kukaan. Täällä lisäksi sellaiset välimatkat että useimmiten viedään kavereitten luo autolla ja tottakai ensin soitetaan ja kysytään sopiiko, päiviäkin etukäteen!

Itse jouduin kieltämään 9 vuotiaan tyttären vierailut 5 vuotta vanhemman kaverin luona kun huomasin etteivät vanhemmat pitäneet huolta lapsista, kerrankin etsittiin autoilla likkoja kun olivat painuneet jonnekin metsään leikkimään ja unohtaneet ajan =( Antoivat myös tyttöjen mennä uimaan ilman valvontaa, oma lapsi oli tietenkin sen ikäinen mutta minun lapseni ei (silloin 7 v), eli ymmärsin että ikäero oli liian iso tyttöjen välillä. Itse vahdin aina kun täällä on muitten lapsia ettei mitään pääse tapahtumaan. Eli ymmärrän kiukkusi hyvin!

Mitenhän Ardisian joulu on mennyt? ja onkohan Outi jo saanut vauvansa syliin? Ja onkohan chikka käynnistyksessä jo =) Paljon miettimistä...

Vierailija
15/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen kyllä pettynyt neuvolantätiin... Ei muistanut mitä oli aiemmin puhunut ja laittoikin vielä yhden ajan ens tiistaille ennen polille laittamista. Mun pelkoni on hyvin pitkälle sama kuin Heinällä, että onkin todellinen goljatti maailmaanpunnattavana sit yliaikaisena. Menihän painoarvio kuitenkin 95 persentiilin käyrällä viikolla 36 tasan.

Nenn: Tiistaina sua jo käynnistellään eli ei taida meidän treffit osua kohdalleen, jos silloin vasta saan lähetteen sinne kontrolliin :-(. Pitää kai ottaa luomukeinot käyttöön ja vokotella vaikka mies yökylään... Aikamoinen jouluhulina teillä oli. Muistutti ihan mun lapsuuteni jouluja mummolassa, vaikka lapsia olikin puolet vähemmän. Joka joulu ainakin pari lahjaa oli jossain muussa kuin oikeassa kassissa, kun kotiin lähdettiin ja niiden perään sit itkettiin vuorotellen. Kivan lahjan sait mieheltäsi!

Synnytys: Pelottaa ja jännittää, molempia vuorotellen. Mäkään en sen kummemmin ollut edes miettinyt asiaa aiemmin, mutta nyt parin viime päivän aikana on tullut funtsittua enemmänkin ja ihan pelättyäkin tulevaa koitosta. Kaikki vakuuttelevat, että hyvin se menee, mutta oma pää on vähän hassu ja miettii niitä muitakin vaihtoehtoja. No, kai se on ihan okei kunhan ei yöuniansa menetä ja märehdi juttuja aivan loputtomiin.

Maria: Olipa ikäviä uutisia... Otan osaa. Ei sukulaisen tarvitse olla edes läheinen, kun tuollainen koskettaa. Serkkuni kuoli muutama vuosi sitten ryyppyputken päätteeksi diabetesshokkiin kolmekymppisenä ja sekin tuntui pahalta, vaikkei enää viiteen vuoteen oltu missään tekemisissä oltukaan tuon viinaongelmansa takia.

Sulina: Taitaa sit olla sinun se seuraava Tammenterho. Onnea matkaan! Mahtaa olla jo perhosia vatsanpohjassa, hui!

Outi taisi sitten lähteä vauvanhakuun, kun mitään ei ole enää kuulunut. Lisää kuvia albumiin odotellaan!!!

Omat neuvolakuulumiset;

rr 128/80

pissa +/-

sf 37 eli sama kuin viikko sitten

painoa +600gr/viikko

hb 119

turvotus ++

sydänäänet 130-140

vauvan päätä ei enää tuntunut edes, kun oli kuulemma niin paljon vauvaa tuolla alhaalla... Olen uudelleensynnyttäjän oppikirjaesimerkki pitkine supisteluineni ja muine vaivoineni.

Masu on kyllä tippunut niin alas, että paksuin kohta taitaa olla jo navan alapuolella. Kävely on mennyt vaappumiseksi eli taitaa olla kiinnittymässä tuo epeli sit kuitenkin. Hyvä niin.

Nyt lätynpaistoon!

¨c¨

Vierailija
16/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laarulle ja perheelle onnea! Kuinkahan tiheösti vauvauutisia alkaa tipahdella, kun päästään tammikuun alkuun?! :)

Napatilanne: ei ole pullahtanut niin kuin edellisissä raskauksissa. Tosin vauva oli ainakin viime viikon neuvolassa selkä mun selkärankaa vasten, eipähän kiristä vatsannahkaakaan niin valtavasti.

Zatu: oireettomuuudesta kommentoisin, notta mulla kun on aik. synnytykset käynnistyneet vesien menolla, oireita ei juurikaan ole ollut etukäteen. Toki nyt näin loppua kohti supistelee jonkin verran enemmän, mutta ei tod mitään mainittavaa. Toki tässä muiden oireita lukiessa alkaa itsekin toivoa jonkinsorttista happeningia, mutta jonkunhan tammiksia on pidettävä pystyssä täällä odotuspuolellakin ;) Ja mitä siihen naapurinkakaraan tulee, niin aivan oikein teit. Teidänhän on koti ja siellä määräät sinä!

Synnytyksestä: mulla alkaa olla niin kipiät liitokset ja reidet taas, että jos viikkoja olisi enemmän, ottaisin kaikki S:t käyttöön. Seksi ja sauna ovat auttaneet ainakin edellisillä kerroilla ;) On vaan luotettava, että kaikki menee hyvin. Edelliset synnytykset ovat olleet ns. helppoja, niissä ei ollut mitään erityistä. Nyt voipi olla, että tämän vaavin kanssa joudutaan kääntöhommiin, pahimmassa tapauksessa sektioon.. Jos ei vaihda asentoa, on tulossa maailmaan kasvotarjonnassa :/

Pupina: " sokerikarvoista" en ole kuullutkaan! Meidän esikolla, pian 5v, on edelleen karvainen selkä. En kuollaksenikaan muista tarkistetaanko vauvan sokerit automaattisesti synnytyksen jälkeen?! Mutta pieni kirppu oli syntyessään 10 päivää ennen LA, joten ei kai ainakaan kovin " makea" vauva..

Nenn: toivotaan parasta synnytyksen suhteen bd. Hyvä puolihan on, että tilanne on tällä kertaa tiedossa, siihen on osattu varautua.

Sulina: kovasti on tuoreessa muistissa noi sun murehet äidiksi tulosta. Susta tulee maailman paras äiti lapselles, niin kuin meistä jokaisesta. Onnea matkaan käynnistysreissulle! Toivottavasti saadaan pian blogiin lisää vauvankuvia ;)

Maria: saithan surullisia uutisia, eipä tuollaiset mukavia juttuja ole, vaikka kuinka olisi kaukainen ja kriminaali sukulainen. Meitäkin on puhututtanut tuo tapaus joulun aikaan. Mun mies tiesi myös sun serkun. Ovat samanikäisiä ja samalla suunnalla asustaneet nuoruudessa.

Chiccalle pikaista synnytyksen käynnistystä bd! Kaikki menee varmasti hyvin, kyllähän ollaan osaavissa käsissä, sitten kun synnytyksen hetki on käsillä. Kyllähän sun olo kuulostaa varsin kypsältä, joten toivotaan, että pääset pian tosihommiin ;)

(.) Ennen joulua neuvolassa oli oma terkkari taas paikalla, ihanaa :) Oli mun kanssa samaa mieltä, että tämä vauva ei helmikuuta massussa nää. Asentoa alkaa jo seuraamaan, vauva kun oli nyt tosiaan selkä mun selkärankaa vasten. Mutta muuten kaikki ok, verenpaine ja hb hyvät, painokin on laskenut parissa viikossa pari kiloa. Kuinkahan ensi kerralla jouluisten syöminkien jälkeen.. :/ Yöt on olleet taas vähän unettomia ja olo päivisin sen mukainen. Nivuset on yhtä muussia, mutta onneksi iskias on helpottanut sen verran, että pääsin eilen illalla hermolenkille. Ei meinaa pää kestää tätä lepoa ja liikkumattomuutta, kiristää hyvästi muutakin hermoa kuin iskiasta..grrr..

Jaahans, nyt tyttöjen iltapalan laittoon. Voikaa hyvin, Sulinalle mahdollisimman makeita unia ja tosiaankin toivotaan, että pääset pian nuuskuttelemaan omaa nyyttiä!

L

Vierailija
17/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea Laarulle pojasta ja Montulle tyttö vauvasta:)täällä edelleen ite oon yhes koos:)vaikka öisin kyllä supistelee ja päivisinkin välillä aika tiuhaan ja alaselkää kolottaa ja alapäässäkin tuntuu semmosta jomotusta,joka tuntuu tosi ilkeeltä..

huomenna on Janetten 1v syntymäpäivä,ja kovaa vauhtia hän jo tukea vasten astelee,välillä näyttää että hän lähtis juoksemaan mutta ei nyt ihan sentään:)

joulu meni mukavasti,käytii mieheni äitin tykönä jouluaattona ja muuten oltii ihan kotosalla,niinku ollaa uutena vuonnakin..

mansemamma ja vauva rv 39

Vierailija
18/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset leipoo pipareita ja minä herkuttelen =) Pitääpä lämmitää glögiä vielä " kyytipojaksi" .

Vai niin se menikin ettet sitten päässyt käynnistykseen Chikka! Tai ainakaan vielä... Kyllä tuo sun tilantees surkuttaa, ja kuinkahan iso vauveli sieltä sitten syntyykin jos nyt jo on SF mitta 37, mulla oli viikko sitten vasta 34 cm. Huomenna on taas neuvola, viimeinen sellainen tälle raskaudelle. Joka päivä tuo lähemmäksi sitä H-hetkeä. Yrität nyt vain kovasti käynnistellä synnytystä luomukeinoin, vaikka kolme kertaa yliaikaisena voin sanoa ettei muhun ainakaan tehonnut niistä yksikään, tehokkain oli viimeisellä kertaa sairastettu oksennustauti päivää ennen synnytystä. No toivosta emme luovu!

Nyt jatkamaan herkuttelua, voikaahan hyvin terhot!!

Vierailija
19/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laarulle onnea pojasta ja Montulle tyttö-tonttusesta..

Sulinalle tsemppiä huomiseen koitokseen,toivottavasti tableteilla saavat synnytyksen käynnistymään ja saamme pian kuulla ihania vauva-uutisia :)

NapaG:Pullottaa kovasti,miehelle sanoinkin että se poksahtaa kohta jos vielä vähänkin ulospäin tulee..

UusivuosiG:Tuos justiinsa ehdottelin miehelle josko mentäis Himokseen lasten kanssa katselemaan peikkometsän uutta vuotta ja ilotulitusta vaihtelun vuoksi,tosin ilotulitus alkaa vasta 22.00 eli lapset voi olla ihan poikki siihen aikaan jo..

Onkos mellumin mies tehtaalla töis kun menee vuorot niin samanlail ku meilläkin..? Itse rakastan miehen neljän päivän vapaita yli kaiken =)

Neuvolassa käytiin tänään..Verenpaineet koholla hiukan 144/90,tuskin siitä ennen synnytystä laskevat,pissa ok,painoa 600g/viikko,turvotusta vähän.

Jotenkin huono ja väsyny olo ollu koko päivän,neuvolantäti epäili että ennakoi synnytystä,mä ajattelin yrittää sinnitellä siihen 1. päivää asti.. supisteluja on ollut,muttei kipeitä onneks,tuntuu välillä että massu on kovana ihan koko ajan.. Kyselin tätiltä että voinko alottaa kunnon lenkkeilyn heti vuodeen vaihteessa,se sano että jos oma vointi tuntuu siltä niin saa kävellä pitempiä lenkkejä.. tuntuu jotenkin että tulee hulluksi kun pitää levätä,eikä oikein uskalla paljoa ulkona liikkua kun en haluis synnytystä käyntiin vielä,perjantaina olis viimenen kakkosvaiheen ajokin vielä =)

Zatu ei mulla ainakaan ollu yhtään mitään ennakko oireita edellisessä synnytyksessä,illalla kävin vielä pitkällä lenkillä ja suunnittelin seuraavana päivänä meneväni mustikkametsään,mutta niin vaan jäi mustikat noukkimatta,kun kolmen jälkeen yöllä alko supistelemaan. Toivottavasti saat ukkos pidettyä hiukka pitempää lomailemassa :)

Nyt sohvalle lepäilemään ja kerjäämään hartiahierontaa :) Mää voisin kyllä tottua tähän että mies tekee kaikki raskaammat kotityöt sun muut ja mä vaan rentoudun ;P

T:Isa ja masukki 36+3

Vierailija
20/115 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kahlasin pinot läpi eikä tainnut vielä muita uutisia olla. Tosin eihän se sitä tarkoita, etteikö olisi jo muitakin terhoja maailmassa... ;) Sulinalla ainakin hyvin pian, tsemppiä kovasti!!! Täytyy käydä kohta kurkkimassa Montun tytön kuvaa :)

Joulu meni rauhallisesti ja mukavasti, vähän se kieltämättä latisti kun ei ollut lunta, mutta sitten taas tuo oman tytön touhujen seuraaminen toi aika paljon joulufiilistä lisää. Pukkia pelkäsi, mutta kun tuli niin paljon lahjoja, niin jälkeenpäin jutteli jo että kiltti setä :) Aatto oltiin mun vanhemmilla, joulupäivänä käytiin molemmilla mummoilla ja nyt ollaan oltu kotosalla ja nähty kaveriperheitä. Tänään kävin jo vähän alemyynneissäkin ja mukaan tarttui vaikka mitä lapsille. Ois kyllä parempi, että Paavo on sitten kanssa Paavo, en ostanut ainuttakaan neutraalia vaatetta... ;)

Tänään oli viimeinen lääkärineuvolakin, kuulumisia:

Paino +250 g (yht. 9,8 kg)

Paineet 124/81

Hb 118

Sf 30 cm (keskikäyrän ja alakäyrän puolivälissä)

Ultralla ja käsikopelolla mitattuna hyvin keskikokoinen lapsi eli en saanut toivomaani lähetettä synnytystapa-arvioon. Kuulemma helppo tunnustella vauvaa, kun ei ole yhtään rasvakerrosta välissä. Joopa joo... Mutta kuten Heinä ja Chicca, en mäkään pysty olemaan täysin turvallisin mielin, onhan tän vauvan todettu raskauden puolivälissä kasvavan 90. persentiilin käyrällä :(

Kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki, kohdunkaula hieman lyhentynyt. Uudelleensynnyttäjän kohdalla ei kuulemma osaa yhtään arvioida, voi mennä kaksi viikkoa tai kuukausi tai voi mennä vaikka ylikin... Ei muuta kuin odotellaan!

ariella ja paavo 35+4