* Tammisten välipäivälöpinät *
Joulunajan jutustelut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=ASC&m=9158193&p=1&tmod…
Kommentit (115)
Nopeaa toimintaa! Välitäpä Hermione onnittelut eteenpäin! Nimim. " Toinen vihreänä kateudesta"
Eipä sitä taida voida ennustaa, kuka seuraavaksi tositoimiin pääsee! Eniten oireilleet *nostaa kättä ylös muiden mukana*, kun ovat edelleenkin kasassa. Myös Sulinalta, Vupiilta ja Outilta odottelen uutisia innolla!
Ardisia; ei tarvitse kertoa enempää! Aivan varmasti suurin osa meistä tietää millainen on vointisi. Itse saan lisätä vaiva-ansiolistan jatkoksi oikein mukavankokoiset, vuotavat pukamat...
Sinda; kaveri iso, sekarotuinen koira käyttäytyi hyvin samankaltaisesti viikko sitten. Kuonoaan ihan väkisin tukki masuni päälle ja silleen jännästi " haisteli" sitä kumpua. Oli kauhean kaihoisan näköinenkin vielä.
Pupina; meillä on näköjään samanlainen maku ruoissa! Huomasin jo aiemmin, kun jotain puhetta oli. Meillä kans syödään canneloneja tai kesäkurpitsoja jauhelihatäytteellä uunna vuonna ja feta-salaattia (tai sinihomeversiota) lapan kuin heikkopäinen normaalioloissakin pari kertaa viikossa. Siihen en ole ikinä kyllästynyt.
Monttu; meillä on odotettavissa aivan sama mummireaktio synnytyksen jälkeen. Jo etukäteen pelkään, mikä kiukku-uhma-pompottelu-rumba alkaa meidän sairaalastakotiutumisemme jälkeen... Nonna (äitini) kun antaa lapselle _kaiken_ mitä toinen keksii pyytääkään, nukuttaa viereen, syöttää (3,5v...) jopa leivän suoraan suuhun ja muutenkin käyttäytyy kuin kunnon kamarineito konsanaan. Toivottavasti synnytys on helppo ja pääsemme kotiin mahdollisimman nopeasti, että altistuminen jää mahdollisimman vähäiseksi ;-). Hienoa, että olet toipunut nopeasti! Mulla vanhat farkut saavat kyllä odottaa _kauan_ ennenkuin niitä kannattaa edes sovitella päälle...
Mellum; mulla on kans tullut muutama sitkeämpi klöntti valkovuotoa, joka on ollut just sellainen aavistuksen vihertävä. Normaalioloissakin vuoto on joskus samanväristä ennen kuukautisia. En siis usko sen olevan limatulppaa kummempaa, kun ei haise miltään.
Fable; aika hurja on tuo sinunkin painoarviosi! Sullahan on sitä vettäkin niin paljon, että luulis kalvojen jossain vaiheessa sanovan sopimuksensa irti ja vesien menevän, siis ennen laskettua aikaakin jo. On tää jännittävää katsottavaa, miten nuo painoarviot pitävät paikkansa, itse kullakin!
Esikoinen on ollut aivan äärettömän huonouninen viimeiset neljä-viisi yötä ja mun unisaldoni samalle ajalle noin 12 tuntia. Vähän rupeaa äiti olemaan väsynyt jo ilman imetystäkin ja pinna sitä mukaa kireä. Voi kun sais edes yhden kunnon yöunen ennen synnytystä, niin jaksaisi sitten punnertaa tuota Herculesta maailmaan vähän paremmin! Nyt on kyllä aika sippi olo. Toivottavasti ensi yö olisi jo parempi.
Lapsen isän kanssakin on sit välit lähteneet uudelleenlämmittelylle... Jouluaattona jäi yöksi ja on muutenkin viettänyt paljon aikaa kanssamme. Ehkä siis minäkin palaan takaisin normiperheiden joukkoon joskus tulevaisuudessa. Pitää antaa ajan kulua ja pitää peukkuja, että ei mitään suurempaa sotkua enää tule.
Oikein hyvää viikonloppua mammoille!
On meillä vaan upea porukka kasassa! Pidetään jatkossakin toisemme ajan tasalla, jos/kun lähtö tulee.
¨c¨+ Hercules 39+1
Enää kolme yötä meidän kuuhun!
[color=darkviolet]En oo pitkään aikaa mitään hirmu löylyjä ottanu, mut näköjään enää ei tarvi ku pikku annos saunaa niin avot päässä huippaa jollailailla.
[b]Ardisia [/b]mietinki, ett ookkohan jakautunu kunnet eilen mun huuteluihin vastannu. Taiat olla niin kankee etten voi juuri istua koneen ääressä :)
[b]Elin@ [/b]valkovuoto tosiaan tuppaa muuttuun lopussa juoksevammaksi. Näin ainaki akan aikunen neuvolantäti mua valisti.
[b]Mellum [/b]mielenkiinnosta kyselen, mitä kauratyyny makso luontaistuoteputiikissa? Omani oon joskus ostanu paikallisesta yksityisestä putiikista, omistaja tekee siellä kaikenlaisia käsitöitä mm. pyyhkeitä, pehmoköllyköitä, essuja. . Kauratyyny makso paljo alle 10,- tarkkaa hintaa en muista.
[b]Monttu [/b]ihanaa kuulla teiän arkikuulumisia :) Varmasti sitä on seesteisempi äiti, ku jo kokemusta on. Mutta ymmärrettävää, ett hormoonit vielä tyrskyää yli laitojen ja tulee avuttomia olotiloja itkuja kuunnellessa. Hui, mitenhän sitä ite osaa mitään vauvaa hoitaa :O
Mä kans jo ostin tuota Lansinohia, akan aikaan en hankkinu sitä saati muuta vastaavaa. Katotaan ens vuonna onko se hintansa väärti, mun mielestä oli aika järkyttävän kallista.
[b]Sinda [/b]meillä ei eläimiä voi olla, mut kaverin koiruus kerran halus välttämättä torkkua mun masun päällä. En tiiä tajusko se mistään mitään, ku on vielä alle yks vee, mut mielellään piti päätä masulla ja muutenki änkesi liki. Tosin on nähty useemminki ja tuo kerta on ainoo.
Ukon enon koiruus on vanha seropi ja se ei kesälläkään ois mua päästäny pihasta pois. Aina jäi silmiin tuijottaan ja seisoon mun eteen. Nyt joulun aikaan tuli mun eteen ja työnsi kuononsa masuun kii ja taas tapitti silmiin.
Mä kunnen eläimiä voi vatvoa niin silti ne tuntuu haluavan aina just mun luo änkeevän ja tekevän likempää tuttavuutta. Että en voi vannoo oliko tuokin sitä vai vaistosiko jotain.
[b]Leperus [/b]juu tuo ukon työpaikalla oleva tyyppi, joka oli kysyny riittääkö viikko i-lomaa niin se on tietääkseni vielä nuori ja perheetön poikanen ;) Onneks ei sentään pomon pöksyissä eli ei se lopullista päätöstä tee.
Mä meinasinki jo aiemmin kysyä kuka maksaa lennot ;) taitaa olla aikas kallista sinne asti pyrähtäminen. Akka oli hyvin kommentoinu suihkarin menoa vasta ukolle. Oli katastellu taivaalle ja huomannu suihkarin. Kohta oli " parkassu" , että nyt se irtos! Oli tuuli pyyhkässy perässä tulevan " vanan" irti koneesta :D
[b]Tigger [/b]ohoh :O joko joku meistä tosiaan on pyöreet 40. Wau *vislaa*.
[b]Skoolauksesta [/b]jos sen teen niin teen limsalla :) kuten itsenäisyyspäivänä. Mulla on vaan periaate ettei korkillistakaan, ku oon odottaja. Ei etes liköörikarkkeja nyt jouluna :`( mut voipa niitä nautiskella sit ens vuonna.
[b]Chicca [/b]hienoa, että teillä on ukon kans alkanu välit lämpeneen bd bd. Aattelinki, ku vasta sanoit, ett pitäs houkutella ukkoo peiton alle. .ett mitäs mitäs tää meinaa ;)
[b]Moominmamma [/b]onneksi olkoon " eräpäivän" saannista.
Nyt ei tuu mitään omasta navasta sen kummempaa mieleen, ku että se kaipaa murua rinnan alle.
Raketteja käytiin tänään ostamassa ja kotimatkalla oli pyörähtää masussa. Tien poskessa seiso hirven vasa. Onneks loikkas mehtään eikä toista tullu perässä, kuten usein niillä on tapana. Jälestä päin alko kylmään. .Onneks en ajanu ite, ku mä en etes heti huomannu sitä. Ihmettelin, ett mitä per****** ku ukko löi liinoja kii.
Onneks oli suojelusenkuleita matkassa.
Toivottelen hyvät yöt ja makosat unet. Toivottavasti itelläki ois sellaset, ku viime yö oli outo.
MIRABELLALLE onnittelut Albert-pojasta :)
SINDA: Koiruuksista
Juu en ole oikein päässyt jyvälle tuosta meidän koiran kröhästä...Mutta sitä niiskutusta on vaan tosi harvoin, eli enempi kakoo ja yskii limaa ees taas. Epäilen, että tulee juoksun jälkitautina, kun pesee sitä peräpeiliään ja nielu sillä on kerran päässyt tulehtumaan, niin se on sen heikko paikka...Kattelen vielä vuoden vaihteen ja sit pitänee hakee joku kuuri ?!?!? Tylsää! Meillä muuten tämä cockerinarttu (nyt kohta 7v.) muuttui kans tosi vahtivaksi perässäkulkijaksi, kun odotin esikoista. Ja piti kans päätä masun päällä ja hakeutui iholle aina kun mahd. Nyt ei pahemmin mun mahaa haistele, kun pidän koiran loitolla itsestäni ihan tietoisesti, kun sen nielusta oikeesti tulee aika karmiva lemu, joka tottavie etoo ja eteenkin raskauden herkistämä hajuaisti korostaa, kuinka pahasta hajusta on kyse. Mut joo uskon tohon, et eläimet vaistoo raskaden jotenkin...Kaipa ne omassakin lajikunnassaan aina tiinen " nartun" vaistoo hyvinkin varhain ihan jo hajujen perusteella.
Jaahas jäänpä taas oottelee uutisia poksahtelijoista :)
Äitee ja Aatutar 36
ZATU: Se kauratyyny maksoi tarjouksessa 12¿, oikeasti hintaa 17,50¿. Marketista kait oisin saanut halvemmalla, mutta ei varmaan tuu käytyä tuolla Oulun suunnalla ennen vuodenvaihdetta. Päätin ostaa sen nyt jos lähtö tulee viikonlopun aikana. :)
_TIGGER_: Ei hätiä mitiä mullakaan. Eräpäivä ois sunnuntaina ja ei näy pahemmin oireita. Jospa me sit ens viikolla ollaan tositoimissa...
MONTTU: Nauti täysin rinnoin kun olet saanut rauhallisen vauvan! Meillä molemmat tytöt olivat tooosi rauhallisia vauvana ja miekin sain nukuttua hyvin. Ja yleensähän toinen lapsi menee jo rutiinisti..minäkin kovasti hermoilin esikoisen hoidossa. Saas nähä minkälainen pojan nassikka meille nyt tulee..
täytyy lähtee sänkyyn ku takapuoli puutuu tässä tuolissa..
Hyvää Yötä!
mellu
Vieläkin olen hereillä...
Meni vähän myöhäseks, kun mun yks ystävä päätti järjestää mulle baby showerit eli vauvakutsut...
Ensiks ne tuli tänne meille ja laittoivat pöydän koreeks, sitten siinä syötiin ja oltiin ja juteltiin. Oli ihan vaan pari hyvää kaveria ja sisko näissä pirskeissä. Ku halusin vaan kaikkein lähimmät.
Sitten kaverin yks kaveri, joka on kosmetologi, tuli tänne meille ja laittoi mulle kestovärillä ripset ja kulmat. Nyt sitten kelpaa lähtee synnyttämään...
Sitten kaiken päätteeks mulle tehtiin vielä kunnon jalkahoito. On jalat kyllä nyt niin pehmeet, ettei ole ennen ollut :) Lähti oikein veri kiertämään ja nesteet ja turvotukset jaloista liikkeelle. Tuntui ja tuntuu ihan uusilta jaloilta kun ei enää paina :)
Oli siis oikein ihana ilta :)
Paljon ONNEA MIRABELLALLE!!!!! ihanaa että näitä vauvoja alkaa tulemaan näin paljon jo :)
Kyllä sitä alkaa ite aina miettii ja toivoo, että voi ku omankin vauvan jo sais. Toisaalta ku tää on mun eka, niin sitä samalla toivoo, että voi ku pysyis mahd. kauan mahassa, ku vähän jännittää sit se synnytys ja sit se arki sen vauvan kanssa.... Eli vähän ristiriitaisia tuntemuksia...
Laitoin tosta Marian numeronkin talteen, että voin sit kans pian ilmottaa, kun on oman vaavin saanut maailmaan :)
Ku on se niin ihana aina täältä kaikkien vauvakuulumisia lukea ... Vaikken nyt ite niin hirveen aktiivisesti olekaan täällä kirjoitellut, oon kuitenkin lukemassa käynyt...
Tuntuu aina vaan ettei aika riitä... No nyt alkoi juuri se äitiysloma, että ehkäpä sitä nyt sitten enemmän kerkeiskin kirjottelemaan :)
Mun mies ajettiin täältä pois siks aikaa ku tuli mun kavereita tänne... Sit heitettiin vielä mun sisko kotiin ja oli pakko käydä ostaan pepsi maxia mulle ku niin alkoi tekeen mieli :)
iik, pian tulee tammikuu.. Olenkohan valmis vauvansaantiin... Aika on mennyt niin niin nopeasti. En ikinä olis voinut kuvitella et 9kk tuntuu näin lyhyeltä ajalta... :)
No mutta hyvät viikonloput kaikille :)
Ja onnea matkaan jokaiselle sairaalaan lähtevälle :)
myrtti-rv35+4
Olis sitten tän vuoden tokavika päivä ja ylihuomenna sitten jo " meidän kuu" !!
Aika nopsaan mennyt tosiaan tää odotus, ainakin mun mielestä! Kysykää uudestaan sitten kun la ollut ja mennyt ja tuskailen tän masun kanssa vielä tuolla tammikuun lopulla...;) Mulla nimittäin aika moni veikannut että yli menee ja reippaasti (paitsi mun äiti joka oli jo kauan sitten sitä mieltä etten voi millään tammikuulle asti näin ison mahan kanssa selvitä....ihan kun se mahan koko sen ratkaisisi!)
KOIRISTA puheen ollen, se taas mut herätti tähän aamuun tassujen nuolemisellaan, on niin avuton olo kun ei tiedä mikä siinä on...Ihan ehjät ne on eikä arista saati sitten onnu tms., kuhan vaan nuolee niitä.
Eikä siellä eläintohtorilla viisaammaks tuu, köyhemmäks kylläkin....
Ja en osaa muuta meidän koiran käytöksestä sanoa (narttu, 2,5 v) kun että vannoutuneesta ulkokoirasta on tullut oikein " sohvaperuna" tän mun raskauden ja kotonaolon myötä, tainnut ottaa mallia emännästään ja vetelee tuossa omassa nojatuolissaan päikkäreitä yhtälailla kun minäkin! Eikä sitä saa yksin menemään pihalle muuta kun työntämällä peffasta (paini nyt siinä melkein 40 kg koiran kanssa!), houkuttelemalla jollain namilla tai sitten äärimmäisessä hädässä....:)
Kyllä se tuota masuakin " kattelee" ja yrittää syliin, mutten oo antanut ollenkaan tulla varmaan 1/2 vuoteen että tottuis sitten siihen että sylissä on jossain vaiheessa vauva....Onneks on aikalailla miehen koira (mies oli koko sen ekan kesän kotona kun koira tuli meille, joten tottelee sitä paremmin) eli toivon ettei mustasukkaisuutta ilmene, päinvastoin, uskon että vahtikoiran luonne jo tekee siitä huolehtivaisen! Ainakin kun veljen vauveli oli kesällä täällä hoidossa ja nukkui pihalla vaunuissa, niin koira käveli ekaks mun perässä pihalla kun nukutin sitä ja sitten asettui vaunujen viereen vahtimaan poitsun unta, aika hellyyttävää!
Mutta, se siitä koiruudesta, lopetan nyt ennen kun tästä tulee taas koiraromaani (pitäis siirtyä jonnekin lemmikkisivuille...)
MARIA- juu huomasin itekin katsellessani Ruokala ohjelmaa (onks se sama kun tulee huomenta suomessa?) että aika kätevästi se kokki täytteli niitä cannelloneja pursotinpussilla! Ostin just jouluks sinappipurkkien täyttämistä varten niitä kertis-pursotinpusseja, joten ajattelin kokeilla niitä tänään. Pitää vaan hieman jäähdyttää se täyte ennen sitä.
ZATU- mitä se Lasinoh-voide oikein maksoi? En oo ennen kuullutkaan siitä, minkätyyppinen voide se on? Onko joku muu voide joka esim. olisi vastaava? Mulla nimittäin rinnanpäät muuteski todella arat (oon jo nytkin joutunut rasvailemaan...) joten sen takia ostinkin niitä pestäviä liivinsujuksia, mutta epäilen että tarviin jotan kunnon voidettakin!
MYRTTI- sulla ollut ihanat Babyshower-pileet! Toi ripsien värjäys käväs mullakin mielessä ja jalkahoito varmaan lennättäis taivaisiin....!
CHICCA- kiva että sullakin " petinlämmittäjä" löytänyt takaisin, toivottavasti saatte asiat järjestymään nyt uuden tulokkaan myötä!
Ja tää fetasalaatti-himo on mulla kesäisin pahin, sopii niin hyvin grilliruokien seuraan! Ja nyt hoopona muka vältellyt kun kuvittelin ettei sitä fetaa saa syödä, mut suurin osahan on tehty pastöroidusta maidosta eli sitä siis tänään pöytään! Ja tein eilen sellaista ihanaa valkosipulista salaatinkastiketta mihin tulee hunajaa, öljyä, sinappia, sitruunaa, viinietikkaa + mausteita ja se soipii ihanasti kaikkiin vihersalaateihin.
Nyt painun aamiaiselle ennenku toi multitabs saa huonon olon aikaseks " tyhjässä" mahassa (ihan kun tää masu olis joskus tyhjä....) ja palailen tässä ainakin tsekkaamaan kuulumisia, voi olla etten ehdi kirjoittelemaan kun tulee niitä vieraita illalla. Pitäis varmaan ihan näön vuoksi hieman tuota imuriakin heilutella....
Mukavaa viikonloppua & voikaahan hyvin!
Pupina & Möykky 38+1
Huokasin taas aamulla helpotuksesta kun suht hyvin nukuttu yö takana, no 6tuntia, mutta se on jo hyvin verrattuna niihin aiempiin valvomisiin. Enää en joudu valvoon vessareissujen jälkeen vaan uni tulee onneksi aika pian.
Chicalta piti kysymäni, että mikäs se sun vauvan painoarvio olikaan? Ja mikä rv? Kyllä hurjalta tosiaan kuulostaa toi 4,3kilon arvio. Tää vauvahan kasvais ton mukaan melkein 5 kiloseksi jos menis laskettuun. Mutta jostain syystä en pysty uskoon, että se niin iso nyt ois kuin reilu 4kg. Toisaalta väliin iskee paniikki kun aattelee, että mitä jos se onkin ja ponnistusvaiheessa tulee jotain ongelmaa. Ei ole ollut mitään puhetta, että mahtuuko sen kokoinen syntyyn, kaipa kun on yks synnytys jo takana.
Tossa just pinoo lukiessa tuli mieleen, että meistä jotka on kärsínyt ennenaikasista supisteluista ja ollut sairaslomalla sen takia, niin ei oo ykskään kuitenkaan synnyttänyt ennenaikasesti. Aika jännä juttu. Varsinkin Tuiskuan tilanne oli silloin niin kriittinen kun oli sairaalassakin. Että hyvin on mennyt siinä suhteessa jokaisella. Vaikka kyllä tuntuu ikuisuudelta tää aika kun ei oo pystynyt oikeeen normaalisti elää, siis liikkuun ja sillai, noitten suppareiden takia.
Synnytys jännittää ja paljon, varsinkin nyt kun tietää sen käynnistyspäivän. Oma oloni on jo pitkään ollut sellainen, että tuntuu että nyt alkaa tapahtuun, mutta ei sitten kuitenkaan, joten en lähde enää arvaileen mitään omien tuntemusten perusteella. Toivottavasti nää viime päivien supistelut ois kuitenkin jotain edistystä saaneet aikaan, ettei tällä kertaa menis niin pitkään.
Luin tossa eilen jotain vauvanhoitokirjaa, jossa oli juttua vauvan käsittelystä ja imetysasennoista sun muista ja iski ihan paniikki kun aatteli, että miten sitä oikeesti osaa taas sellaista pikku rääpälettä hoitaa ja pidellä. Ne kun on niin hervottomia ja avuttomia alussa. Toivottavasti on jäänyt ees jotain muistilohkoihin tosta esikoisen vauva-ajasta. Onko muilla toisen lapsen odottajilla samanlaisia ajatuksia, että osaako sitä enää vauvan kanssa, vai luotatteko vaan siihen, että se menee vanhasta muistista? Kyllähän tää vauva-arki tulee oleen varmasti helpompaa kun on jo kokemusta. Mä ainakin toivon, että pystyisin relaan vähän enemmän, ekan lapsen kanssa sitä oli niin huolissaan kaikesta ja tosi epävarma oman äitinä olon kanssa. Kaikenlaisia ajatuksia on päänuppi täynnä, etupäässä se synnytyksen kauheus, voi kun vois laittaa aivot välillä narikkaan ja olla ajattelematta.
No, nyt tarvii mennä laittaan pojalle aamupalaa, tein sille pannukakkua, kun se niin vesi kielellä sitä herättyään toivoi. Lätyt on sen toinen herkku.
Tänään vois mennä poikkeen jossain alemyynnissä, vauva ei kyllä tarvi mitään pienempiä vaatteita enää, mutta pojalle jos löytyis jotain. Tällä kertaa säästyy rahat kun ei voi ostella itselle mitään, täytyy sit synnytyksen jälkeen katsoa jotain. Tuskin menee omat vaatteet pitkään aikaan. Ainakin ekalla kerralle meni pari kolme kuukautta ennenkuin maha rupes laskeen. Ja vasta vuoden päästä olin samassa painossa kuin ennen raskautta, tosin silloin aloin laihtuun sitten vähän liikaa. Eli mulla ei imetys kyllä laihduttanut yhtään. Tosin taisin kyllä syödä yli tarpeen että siitä se johtui.
Mutta nyt sinne aamupalalle!
F ja rv 38 tänään, vaikkei jokin aika sitten uskonut että tähän päästään.
[color=darkviolet]Huomenia tai no jaa moi vaan kaikille. Akka tuli vasta ysiltä herättään. Nukku ysistä ysiin :)
Itelläki hyvä yö takana, kerran vaan heräsin vessaan. Kylkee vaihtaessa tieten jollailailla havahuin, mut pysyinpäs sängyssä.
Ukko lähti talliin jo tai autonmaalin ostoon kai samalla. Heräillä tässä pikku hiljaa akan kans kunnolla ja lähtis sitte pihalle. Eilen ulkoilu jäi vähemmälle. Kävelylle ei taieta viihtiä lähtee ettei jää tienposkeen huohottaan :D
[b]Myrtti [/b]ihanan illan oot viettäny.
[b]Pupina [/b]Lansinoh-voide on tarkotettu kuivien ja ärtyneiden rinnanpäiden hoitoon (lunttaan paketista) ;) Pieni määrä laitetaan imetyksen jälkeen tai tarvittaessa ja ei tarvi poistaa/pestä ennen imetystä pois.
Apteekista 56g putkilo makso n. 20,- Nettiemon sivuilla törmäsin johonki kai vastaavaan rasvaan (tai en tiiä onko tehokas kunnei Apteekin tuote) ja se oli muistaakseni vähä pienempi putkilo ja hinta 7-8,-
Rintojahan kannattaa jo näin odottaessa rasvata perusrasvalla ja " vatvoa" , että ne tottus paremmin sitten imetys ärsytykseen. Mutta kokeilua, että tuleeko maitoa niin sitä ei suositella, näin jostain luin.
Akan aikaan laitoksella ollessa sai pikku törppöön tuota Lansinohia. En tiiä onko tapana joka synnärillä. Itelle ei tullu sitä ostettua, joten nyt saa vähä vertailua onko tosissaan tuosta rasvasta hyötyä.
[b]Monttuhan[/b] ainakin sitä jo kehui :)
Äh, akka osti itelleen eilen palkinnon. Sai muutamasta " työstä" palkkaa ja halus eilen ostaa jonku lelun. Osti sitten kassin missä joulunameja ja nalle. No - kotona tuli sit huomattua, ett nallen yks tassu on vähä ratkennu. Pitäs ruveta ompeleen. .
Tiedoksi muuten, ett joulunameja saa [b]puoleen hintaan[/b] :D Meillä on kyllä kaapit täynnä jo ennestään pullollaan nameja joka lähtöön ettei tee enää mieli etes herkutella :O Tai no ainoo mitä tekis mieli on jumbo-lakut mitä ukon mokoma oli menny ostaan aivan älyttömän lootan. Pitääköhän se pakata sitte kassiin mukaan, veis kyllä tosi ison osan kassin tilasta.
Mä en kyllä vielä osaa tosissaan aatella, että pitäs pinnasänky saaha haettua, kassi pakattua ja muka jossai vaiheessa lähettyä synnyttämäänki. On jotenki vaan sellanen olo, että siihen on vielä ikuisuus. Mutta ei kai tätä nahkaansa voi ikuisuutta venyttää, ku eilen tuli mitattua ympärysmitaksi 108 senttiä. Nyt alkaa huomaan itekki peilistä kattoessa kokonsa :D
Nallen korjaus kutsuu.
Z ja peipi 36+1
kyl kelpais tännekin jo..ainakin ylihuomenna =)
Marian numero oli kyl hyvä idea tonne blogiin.. saa tosissaan ilmotella sit vaikka sinne jos tarve vaatii..
Oli olevinaan ihan jotain asiaakin,mutta pää tyhjeni samantien kun tähän istu.Tänään päätin että nyt meen ostamaan kaikki vauva tavarat,tuttpullot,tutit ja vaipat sun muut..ja huomenna pakkaan vauvan kotiintulovaatteet ja oman sairaalakassin valmiiksi. EI kai sitä loputtomiin voi vitkutella :) Ja vauvan nukkupaikkakin pitäis kai laitella..
Ei vaan,täytyy kai lähteä sinne kaupalle,kun ajatus ei kulje :)
Palaillaan myöhemmin..
T:Isa ja masukki 36+6 (jee huomenna virallisesti täysiaikainen :)
[color=36648B]Yö oli ihan syvältä!
kohdunsuulle sattui,yöllä tuli taas pitkästä aikaa se kipukohtaus,että kannattimiin sattui niin,ettei liikkua tohtinut,sit alkoi julma selkäkipu,nytkin kun on pystyssä,niin paine alhaalla on kamala:(
Eikö se uusivuosi jo voisi vaihtua???
Sais alkaa häädöt kunnolla...!
Ainoo ilo tällä hetkellä on syyä lämpöisiäleipiä uudella konella tehtynä,saa syödä Mikki Hiiri kuvaisia leipiä :D
Samalla koneella voi tehä Mikki Hiiri vohveleita :D
Onneks huomisissa juhlissa mun ei oikeestaa tarvi tehä ku salaattia,kun raketti rahaston lisäksi jaettiin myös ruoka puoli kaikille tasan.
No,tietty tänää pitää hieman siivota...
ei maar, mää meen hetkeks vaaka tasoo ja sitte kauppaan..moro!
[b]Maria ja himpula 37+6
Voi hitsin vitsi, piti katsoa Elämän ihme-dokkarin kakkos-osa videolta, mutta olinpa onnistunut möhlimään nauhoituksen eikä se ollut onnistunut:( Ottaa päähän!!!
Zatu+pupina: Mie ostin Lansinoh-voidetta esikoisen aikaan ja se on kyllä todella hyvää!! Varsinkin alussa nännit ovat varmaan monilla niin lujilla, että helposti menee iho rikki ja niitä onkin sitten vaikeampi saada parantumaan. Tuo voide suojaa ihoa tosi hyvin, eikä sitä tarvitse pestä pois ennen imetystä. Miulla ainakin pysyi rinnanpäät tosi hyvässä kunnossa, kun tuota käyntin. Kannattaa heti alkaa käyttämään kun aloittaa imetyksen. Voide on tosi riittoisaa, joten kannattaa ostaa sellainen pieni tuubi. On kyllä täysin hintansa väärti ostos:)
Tuli nukuttua tosi hyvät unet: klo 21:30-7:30!! Ihanaa:) Päikkäritkin jää nyt väliin, kun ei nukuta..
Onpas muuten jalat kuin uudet eilisen jalkahoidon jälkeen! OLi ihan kiva hoito ja tosi pehmeät jalat on nyt, ja kaunis lakka kynsissä. Nyt kelpaa sitten lähteä vaikka synnyttämään;) Piti käydä ostamassa jalkarasvaa, jos nyt yrittäisi niitä rasvailla ettei tulisi uusia kovettumia..
Fable: Mie kyllä aika lailla luotan siihen, että toisen hoito menee " vanhasta muistista" . Tosin aion kyllä palautella noita imetysjuttuja mieleen ja varmasti on muitakin asioita, joita pitää muistella. Onneksi on monelle kaverille ihan lähiaikoina tullut vauva, joten voin sitten heitä konsultoida;) Täällä meillä saa kuulemma uudelleen synnyttäjä selvitä aika lailla itsenäisesti jo sairaalassa omine neuvoineen vauvan kanssa, ilmeisesti ensi synnyttäjät saavat sitten vain enempi ohjausta.. No, täytyy vaan topakasti tarrata hoitajia hihasta, jos tulee tenkkapoo! Esikon kanssa meillä syntyi tosi nopsaan yhteisymmärrys ja jo sairaalassa hoitaminen alkoi tuntua tosi luontevalta ja helpoltakin. Sinänsä hassu juttu, kun ei miulla ollut pienistä vauvoista aiempaa kokemusta..
Kiva kuulla, että löytyy muitakin synnytyksen jännittäjiä.. Hassua, toisaalta tekisi mieli jo suht nopsaan päästä tosi toimeen, esikosta ei ollut ollenkaan näin " kiire" .. Jos vielä tuota jännittämistä miettii, niin paljon se liittyy pelkoon, että vauvalle tai itselle tapahtuu jotain synnytyksessä.. Nyt kun on jo yksi lapsi, niin tuntuu karmaisevalta ajatukselta, jos hän menettäisi äitinsä:( Mutta onneksi suomessa äärimmäisen harvoin enää äiti menehtyy synnytykseen. Ja ei kait vauvoillekaan kovin usein tapahdu mitään kauhean vakavaa..
Mutta näitä juttuja on vaan mietittävä ja työstettävä, ja sitä kauttakin valmistauduttava synnytykseen.
HYvä, ettei ole enää kuin kaksi päivää tätä kuuta jäljellä. Sitten voi ottaa rennosti eikä tartte ajatella, että vauvan vielä " pitäisi" pysyä masussa. Kyllä tässä varmaan voi jo lupailla, että tammivauva meille tulee, ei ole ollut yhtään kipeitä supistuksia.
Vauvan liikkeitä välillä mietin, liikkuminen on selkeästi rauhoittunut aiemmasta. Mutta kyllä hää siellä liikuskelee eli kait kaikki on hyvin? Taisi täällä olla muitakin, joilla liikkeet ovat rauhoittuneet ja muuttuneet??
Milloinkahan saadaan seuraavat vauva-uutiset?!
tikru ja tiuhti 37+1
[color=lime]Ja niinpä moni muukin taitaa olla vauvanhakureissulla, painkohan alkaa kuulua lisää uutisia.
Täällä on siivouspäivä ja mulla sentään kaksi miestä apuna, oma ja veli, mutta tekemistä piisaa, ollaan siivottu koko päivä ja nytkin on vain pieni paussi kun ollaan juuri syöty. Matot on ulkona ja lattitat imuroitu, itse siivosin vessat ja keräsin tavaroita sieltä täältä. Vein kaikkien sänkyvaateet ulos ( 7 hengen) ja ne tuulettuvat siellä kunnes lattitat on pesty ja sen jälkeen puhtaat lakant sänkyyn ja sauna lämpiämään.
Yöllä heräsin 3 kertaa kipeisiin supistuksiin ja ajattelin että voi ei, ei vielä =) Mutta aamulla kaikki tuntemukset olivat poissa, ja siivoaminenkaan ei ole aiheuttanut mitään tuntemuksia, eli kaikki hyvin!
Nyt jatkan puuhaa, hyvää lauantai-iltaa kaikille terhoille!
nenn 39+5
Mitähä nää on?
Onk nääkin jotain supistuksia??
Vatsa hieman kovettuu,mutta suurin tuntemus on mahan sisäisen paineen nousu??!!
Ei mulla tämmösii oo ennen ollu..!
Niinku olis miljoona baria painetta kohdunsisällä..
ollu mukava päivä :) myös minä suunnittelin käyväni kulmat ja ripset värjäyttämässä ja vyöhykkeessä tammikuun aikana. josko painelisi niitä supistus-pisteitä siellä!
eilen " lenkkeilin" hevoseni kanssa ja koiran taluttajat katsoivat kummissaan menoa samaisella tiellä.. hevoseni kun meni turpa maata myöten kuin koira nuuskuttaen :) hyvin jaksoin ripeämminkin kävellä eikä tullut kipeitä supistuksiakaan.
nyt on kaikki vauvalle valmiina (juuri tultiin parkuhälytin ostoksilta). muutamia vaatteita vielä pestävä ja silitettävä.
isabella: oletkin sitten minua lähin tammikuinen kirjoittelija! luulin beijaflorin olevan.. kävin blogissa katsomassa onko kuvaasi mutta pää puuttui :( en siis pysty kyllä sinua tunnistamaan, jos esim. kaupassa törmättäisiin. me katsottiin pari vuotta sitten taloa sieltä tehtaan takaa, ammattikoulun viereltä :)
uusivuosiG: katsotaan elokuvia, saunotaan ja syödään hyvin, eli ei tehdä mitään erikoista.
maria_79: viskaat varmaan kännykkäsi seinään ja jatkat oman vauvasi jumalointia, kun helmikuussa tulee minulta viesti, että vauvani syntynyt käynnistyksellä ja voit ilmoittaa voinnistani muille pinoutujille ;) ketään ei varmaan enää kiinnosta pätkääkään, kun olen takuulla niitä viimesiä, jotka omansa saavat :D
rv36
Piti iltapäivän puolella ihan tunnit laskea, siis siihen että milloin vuosi vaihtuu!! =)
Olenko mie ainut joka näin tuskaisena odottaa vuoden vaihdetta??? Moni sanoo että olisi mukava jos vuosi ehtisi vaihtua, mutta mie olen jo suurin piirtein varannut käteistä synnärikassiin, jotta lahjon kätilöt kirjaamaan syntymän vasta ens vuoden puolelle =)
Lämmittelen juuri saunaa, mutta äsken juolahti mieleen että uskallanko mennä sinne =) Että entä JOS se käynnistää synnytyksen!!! Seksiä ei voi ajatellakkaan ja siivoamista kämppä alkaisi tosiaan kaivata =)
Mutta oikeesti, kuinka moni on saanut näillä kolmella S-llä synnytyksen käyntiin?? Ei sillä tasan tarkkaan maanantai aamuna pistän saunan tulille ja alan puunata huushollia (enkä vähiten siitä syystä, että täällä on likaista) =) Ja maanantain jälkeen en aio rönähtää heti sohvalle kun päivän eka supistus tulee, vaan sitten ulkoillaan neitin kanssa pitkän kaavan mukaan ja koirakin pääsee maraton lenkille!!
Tänään jatkettiin meidän autonvaihtoa, mutta ei vielä löydetty hyvää, yksi mielenkiintoinen mutta taaskaan ei sitten juuri SE liike tarjonnut hyvin vanhasta!! =( Mutta liike josta saatais vanhasta ihan meille riittävästi saa " uusia" autoja ens vuoden puolella, joten jos ei heti maanantaina synnäri kutsu, niin sitten jatkamme autoliikkeiden kiertelyä!
Muutenkin käytiin pitkästä aikaa isännän kanssa kaksin kaupungilla, vaikka vähän kiirettä pitikin (suhteellinen käsitys kun meikä lyllertää perässä), niin ehdittiin useammassa kaupassa käydä ja tarvittavat asiat ostettua.
Isäntä osti uudelle tulokkaalle Suomi-potkupuvun!!! (Osasi vielä koonkin järkevästi katsoa, 60 cm, jääkiekon mm-kisoja silmällä pitäen kuulemma) Ensimmäinen ostos häneltä! Ja sitten hän päivitti omaa vaatekaappiaankin, harvinaista herkkua sekin!!
Mie löysin itselleni 3 rintsikat!! Ahh niin ihanat päällä, meinaa tuo kuppikoko vaan turvota ja turvota. Ja toisista imetysliiveistä katkesi pesussa kaarituki ja ei siitä enää korjaamisen jälkeen tullut n i i n hyvä, joten ostin yhdet sellaiset, toiset ihan tavalliset (tälle hetkelle oikealla kuppikoolla) ja sitten vielä yhdet kaarituettomat, öitä varten. Eikä rahaakaan mennyt näihin kuin 30 euroa!! Hyvät alennukset sai Lindexiltä. Muutapa en kyllä itselleni löytänyt, ei sillä että en kyllä juuri nyt tarvitsekkaan, täytyy sitten katsella loppukuusta.
Mutta nyt heräsi neiti päikkäreiltä ja äitiä vaaditaan muumia katsomaan ( neiti vaihtaa heräämis jalkaa, jos ei saa hetkeä katsella lastenohjelmia (yleensä herää pikku kakkosen aikaan) kun nousee päiväunilta).
Pysykäämme kasassa vielä.... 30,5 h =)
-E- 38+1
Emma04: Täällä toinen, joka suurinpiirtein laskee tunteja ensi vuoteen;) Tunnustan, että olen ottanut vähän rauhallisemmin ihan sen takia, ettei vauva vaan ala syntymään!! Ihan kuin itse tosiaan voisi siihen paljonkin vaikuttaa;) Mutta onneksi enää ei ole ensi vuoteen montaa tuntia, ja mie kyllä olen jo uskaltautunut ajattelemaan, että tammivauvan saamme!! Toi kätilöiden lahjomisvinkki oli muuten hyvä;)
Ja samat suunnitelmat jatkuvat tammikuun puolella, eli enää varo tekemisiä, tietty järki mukana tässäkin. Mutta en millään halua vauvan menevän yliaikaiseksi; joku ihme pelko vauvan suuresta koosta vaivaa..Vaikkei mitään " todisteita" siihen suuntaan ole esitetty.
Mies lähti lenkille ja neiti tekee " jalkahoitoa" miulle, hän on aivan hurmaantunut hienoista lakatuista varpaankynsistä!!
tikru
sain juuri tietää että mun kaverin sisko oli eilen saanu poikavauvan:)täytyis varmaa mennä joku kerta kattomaan uutta tulokasta..
itellä on tänää nyt iltasella selkää poltellu oikee urakalla ja vatsa on ollu aina vähä väliä ihan kovana suppareista..
me ei olla mitään raketteja ostettu,meille riittää ihan vaan ne sädetikut,niistä Jennakin kovasti tykkää..ja näkee niitä raketteja tossa pihallaki ku muut ampuu..mut nyt ei pysty kyllä kauempaa istumaan koneen ääressä kun taas polttelee nii julmetusti tota selkää että täytyy lopetella..
mansemamma ja vauva rv 39+3
Yli sata!
Maria; mulla on samoja tuntemuksia ja luulisin sen johtuvan ihan vauvan asennonvaihtamisesta. Vauva kun ei ole vielä kiinnittynyt, niin se tuntuu kiemurtelevan ja punnailevan jonkun verran edelleenkin. Ei mulla ainakaan kovin kauaa nuo paineentunteet kestä, mutta ikäviä ne silti on.
Fable; painoarvio oli aika huikeastikin pienempi kuin sulla; 35+5 3300-3500gr. Tällä hetkellä +neljä kiloa siis, toivottavasti! Ei se kovin paljoa kyllä ainakaan alakanttiinkaan voi olla, sillä olen sananmukaisesti ihan täynnä. Eteenpäin en pysty montaa senttiä kumartumaan ja vyötärönympärys on veden vähenemisestä huolimatta 123cm... Saisi kyllä jo tulla ulos ja jatkaa kasvuaan vatsanahan ulkopuolella...
Tikru ja Emma; en nyt ihan tunteja laske, mutta kyllä tuota maanataita odottelee, ku joulua muksuna. Äitini oli kyllä jostain lukenut, et loppuvuonna syntyneet olisivat opintomenestykseltään parempia koulussa, mutten sen takia kuitenkaan haluais lastani vuoden loppurääppiäisiin väkisin synnyttää.
Nyt tämä mamma pistää koneen kiinni ja yrittää laittaa jotain nakerrettavaa.
Huomiseen!
¨c¨
Jospa pari riviä saisi aikaiseksi raaputettua. Lapsukaiset menivät mummolle yökylään ja mies lähti talliin väkertämään leikkimökkiä. Se kun tuli syksyllä luvanneeksi et tekee mökin valmiiksi ennen lumien tuloa ;)
Uusivuosi g: Kotona olemme perheen kesken, ammumme raketit ja herkuttelemme sekä valamme tinat.
Ceciliah: Minullakin suu meni vähän hymyyn kun ajattelin et ilmoittelen sit helmikuun 10 päivä Marialle et nyt vauva on syntynyt, toiset hoitelevat reilun kuukauden ikäisiä vauvojaan jo sillon =)
Mitähän Vupiille ja Outille kuuluu, muistanko väärin vai eikös he kirjoitelleet että ovat jo ihan tosihommiin menossa? Onnea kaikille jotka ovat vaaviansa hakemassa ja tietty Mirabellalle prinssistä.
Maria: Jos nuo tuntemukset ovat aaltoilevia voivat hyvinkin olla supistuksia, tulehan kertomaan miten etenee.
Oma masu senkun kasvaa, yläkäyrillä olen mennyt alusta asti ja tahti senkun jatkuu, tiistina on neuvola ja ajattelin kyllä kysäistä pääsiskö kokoarvioon, täällä kun ei sitä kolmatta lääkärin käyntiä uudelleen synnyttäjillä ole niin sitä pitää kinuta ennen kuin antavat sellaisen.
Kävin keskiviikkona siellä ultrassa ja oikein päin vaavi köllötteli, eli sen osalta voi huokaista helpotuksesta.
Tiskit tuolla taas odottelevat, meille ei siis vieläkään ole tiskikone tullut olemme jo kohta 3 kuukautta odottaneet, mutta aina on siirtynyt, kun ei kuulema ole tehtaalla tehty sitä mallia ja sanovat uuden toimitusajan, no toki olemme sitten kinuneet kaikkea ylimääräistä lisänä, mutta kohta ei enää ylimääräiset lahjuksetakaan auta. Vakuutusyhtiö sentään on jo korvauksen maksanut, että kait tässä on kiltisti vain odotettava vielä, ensiviikolle ovat taas luvanneet toimituksen, saas nähdä, rupee jännittämään enemmän kun vauvan syntymä, hih.
No nyt tiskaan ja saunaan
Mamm@mia rv 36 tasan
Mä lisäsin meitin blogiin(kiitos sindan ajatuksen)
mun puh.numeron,saatte ilmoittaa tuoreeltaan mullekkin uutiset :)
Joo,noi cannelonit on hyviä ja tooosi täyttäviä.
Mä pruukaan laittaa niihin jauhelihaa ja fetaa sisälle,päälle tomaattikastikkeen ja paaaljon juustoa!
keksin muuten viimeksi täyttäessä,että kätevästi se canneloni täyttyy,kun vaan varovasti painelee pannulla olevaan täytteeseen..
sit huomentasuomes alex täytti cannelonit pursotinpussin avulla...
mut nyt lepäämään ,ristiselkä kipee :(