Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Tammisten välipäivälöpinät *

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Ja muutenkin kaikkea hyvää toivotellen :) Jännittävää. .

[color=darkviolet]( . ) olo on hyvä niinku muutenki tähän asti, mutta yöllä tapahtu jotai. Masu oli tuon tuostaki pinkeenä ja alaselkää " kuumotti" kai nää alkaa olla niitä alkavia Oireita :O Hermostuttaa kieltämäti.

Ukko toi sitten mulle kaurapussin kaveriksi peiton alle ja sen kanssa olin sitte viimen kunnolla simahtanu. Nukuin kyllä levottomammin ku normaalisti ja näin unta, että vessassa käydessä tuli verensekasta limaa.

Jännittävää sinällään kunnen tällasia kokenu akalta tai sitten en vaan sinisilmäsenä hoksannu ;)

Peipi on kovasti myllänny tässä aamupäivän ja tuli mieleen menikös se mokoma kääntymään pyllytarjontaan. Koska passais hyvin tommoset isommat supistukset, sen tapasia ku oli aiemminki, ku oli päättäny kääntyä toiste päin. Pitäs käyä kävelyllä niin siinä sen vois huomata. Viimeksi mulla oli askel tosi kevee, kun ei peipin pää painanu alhaalla.

[b]Tikru [/b]hyvä ettei päätä oo jomotellu. Kävispä sun ukkos meillä kylässä, voisin ojentaa heti ovella imurin :D Oma ukko viihtyy tallissa nytkin, tosin auto ei kyllä muuten uutta maalia pintaan saa.

[b]Fable ja Nenn [/b]pääsee sitten samana päivänä tositoimiin bd bd.

Peipin lakanapyykki oottas tuolla sängyllä silittämistä. Saa nyt oottaa vaan :)

Muutama raketti käyä tänään tai huomenna ostamassa ja erityisesti perhoset pitää mainita. Akka ei muista muuta ku sen mitä oon kertonu, tykätty niistä jo parina aiempana vuonna, joten pakko saaha niitä nytki. Imuria vois liikutella, mutten taia ottaa mitään riskiä, ku viime öinen sai miettimään.

Mites se [b]vanha sanonta[/b] menee, että jos on yöllä vauva pantu alulle niin yöllä se syntyyki. . Ite en kyllä tiiä Sitä päivää tai yötä ;)

Päiväsumpin keittoon. Tuli tehtyä eilen persikkapiirakkaa :b

Z ja peipi 36 (että pyöreepäivä vaihteeks)

Vierailija
62/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri viestin:

terve ja suloinen poika syntynyt tänään 29.12 klo 10.29. Mitat: 50cm ja 3705g.

Todella nopeaa toimintaa, ei montaa tuntia ehtinyt kulua sairaalassa!

Kukahan on seuraava?!

t. H " vihreänä kateudesta" =) ja Iines 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Kun oot yhteydessä Mirabellaan niin kerro tuoreille vanhemmille lämpöiset onnittelut :) :)

* * * Kuin enkelin siiven kosketus

hymy pienen vauvan on.

Syttyy sydämiin suuri rakkaus

se on side murtumaton.

Kuin salatun taivaan pilkahdus

ote pienen käden on.

Kuin keväisen tuulen kuiskaus

se on lupaus rikkumaton. * * *

Vierailija
64/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monilla ilmeisesti on jo merkkejä että vielä tälle vuodelle saattaisi tulla lisääkin.

Heti aluksi kun muistan, niin MELLUM:ille: En ole varma, mutta eikö vihertävä vuoto voi olla merkki kohtutulehduksesta tai muusta ? Ainakaan en ole kuullut, että limatulppa voisi olla vihertävää. Mulla se oli nimensä mukaisesti paksua limaa, jossa oli sitten lähempänä synnytystä myls veriviirua mukana. Mulla sitä limatulppaa tuli kyllä melkein 2 viikkoa. Ai niin ja muistaakseni vihertävä vuoto voi olla merkki myös siitä , että lapsella voi olla hapenpuutetta. Toivottavasti nämä mun oletukset on ihan humpuukia, mutta jos joku muu tietäis paremmin? ?

Muutenkin nämä loppuajan vuotelut on jotenkin mystisiä ja harhauttaviakin. Eilenkin lirahti jotain vähän enemmän ja oon jo alkanut epäillä että pidätyskyky on heikentynyt.. kun kuitenkaan mitään kipeitä supistuksia ei ole ollut ja viimeksi tarkistuksessa lapsivettä oli ihan normaalisti. Täytyy nyt seurailla jos tulee vielä lisää. En kyllä usko että lähtö on mitenkään lähimaillakaan, mulla kun vielä neljä viikkoa laskettuun aikaan. Taidan keikkua täällä vielä viimeisenä, ellei vauva nyt sitten kasva ihan mahdottoman isoksi näiden sokereiden takia, jotka on nyt ihan mahdottomissa lukemissa. Eivätkä asetu millään. Huolestuttaa aika tavalla, mutta ei auta kuin yrittää parhaansa.

Ensi viikolla arvioidaan polilla tulevaa synnytystapaa ja -aikaa. Toivottavasti painoarvio on sellainen että saan synnyttää alateitse. Ehkä mieluummin käynnistettynä kuin yliajalla, ettei tulisi Suuria yllätyksiä, kun ne painoarviot tahtoo olla mitä ovat.

Nyt täytyy mennä vähän siivoilemaan uutta vuotta varten

Aino

Vierailija
65/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=836FFF][size=4][b]Onnea Mirabellan perheelle potrasta Pojasta!

Vierailija
66/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeastihan se synnytys sitten eteni, hyvä juttu. Kuinkahan moni ehtii vielä poksahtaan ennen vuoden vaihdetta? Kovasti toivon, että tää vauvaherra pysyis ainakin ekaan päivään. Ajattelin kans ruveta riehuun tossa uudenvuodenaattona, jos sillä ois jotain vaikutusta.

Jotenkin sitä nyt aattelee, että kun on kuitenkin näin pitkälle päästy, niin menis nyt sitten viä kolme päivää, ettei syntyis ihan vuoden viimepäivinä. Kuulostaa varmaan turhamaiselta, mutta aikanaa kouluunmenoa ajatellen esim. Mutta saas nähdä. Esikoinen syntyi aikanaan 37+6 ja nyt tänään on kans samat viikot että pidemmälle tää sitten kuitenkin menee vaikka toisin aattelin.

Nyt tarvii mennä päiväunille, mies lähti pojan kanssa ulos, niin täytyy käyttää tilaisuutta hyväksi.

Vierailija
67/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä suunnalta ei vielä vauvauutisia. Edelleen yhtenä kappaleena, vaikkakin aika risaisena sellaisena :/ En ees ala kirjoittamaan, miten kauheesti joka paikkaa kolottaa ja supistaa ja ahistaa tämä norsu- olo. Luulen, että suurin osa tässä samassa tilassa olevista ymmärtää lukemattakin. Väärässä?

Joulu meni nopeeta, liiankin nopeeta mun mielestä.

Aatto oltiin miehen sukulaisissa. Meitä oli neljä aikuista, meidän pojat ja tämän isäntäperheen isot, alle parikymppiset, lapset. Ihanan tunnelmallinen aatto, pukki kävi ( oli muuten tämä isäntäperheen vaimo, veti pukin roolin aivan loistavasti, esikoiseni kyllä kertoi kotimatkalla, että epäili pukin olleen tämä nainen naamari päässään, mutta päätti sitten kuitenkin että se oli pukin apuri- tonttu :) ja paljon hyvää ruokaa. Ihaninta oli, etten itse joutunut tikkua ristiin laittamaan vaan sain istua koko illan sohvalla passattavana :)

Joulupäivänä laitoin meillä kuitenkin jouluaterian miehen isälle ja hänen vaimolleen ja voi tajuton kuinka kipeä olin sen illan siitä keittiössä seisomisesta ja touhuamisesta. Mä tykkään " emännöidä" ja laittaa kaikkea, mutta nyt oli miehelle pakko tunnustaa, etten tuota olisi jaksanut jostain syystä.

No, nyt ollaan nämä välipäivät vaan löhötty ja kierrelty kaupungilla alennusmyynneissä (ne jaksaa hyvin, kun istahtaa aina mahdollisuuden saatuaan). Mun pikkuveli <3 tuli meille toissapäivänä, ihanaa =) Lähtivät juuri uimahalliin, mä en jaksanut mukaan. Ja en muutenkaan ole mikään vesipeto.. Eilen illalla paistettiin kinkku nr. 2 ja sen lisäksi on nyt karjalanpaisti uunissa muhimassa.

G: Mitäs kivaa teillä syödään uutenavuotena??

Meillä on perinteisesti silloin yöllä nakit ja erilaisia salaatteja, mutta kaipaisin vinkkiä iltapäiväruuaksi.. PUPINA, Nyt reseptiä kehiin! (mieluiten uuniruoka, ettei tarvii seisoa lieden äärellä)

MIRABELLA, MONTTU, LAARU: Onnea Onnea Onnea!!! Taitaa pian outilta ja vupiiltakin tulla vaaleansinisiä- tai punaisia uutisia :) Ihanaa, että meidänkin porukassa alkaa tapahtua :)

Mulla on sellainen olo, että tämä vauva tulee odotuttamaan isseänsä. Eilen oli neuvola, kaikki ihan ok, sf- mitta 34cm ja käyrällä vähän putosi, hyvin on kuulema kiinnittynyt ja hyvin hyvin alhaalla.

Kokoa ei alkanut arvioimaan, mutta meinasi ettei meille nelikiloista tule. 11.1 pääsen moikkaamaan mun vanhaa terkkaria, joka oli tuota kuopusta oottaessa, kun tää nykyinen on lomalla. Jotenkin luotan siihen entiseen kätilöön enemmän ja tuntuu mukavalta että saan hänenkin mielipiteensä tähän kokoasiaan. Mua todella huolettaa, että tämä vauva on iso.. Mullahan oli esikoisella ja kakkosella kokoeroa noin kilo, pelkään että nyt tulee taas reilua kiloa isompi vauva kuin tuo kakkonen (3900g) oli. Ehkä ei kuiteskaan..

Nyt salaatin tekoon, että kaikki on valmista kun nälkäiset miehet kotiutuvat. Ihanaa kun pikkuveli on täällä, on jotenkin taakka pois sydämeltä kun se on ihan lähellä, on vähän sellainen hulivili- muusikko- tapaus se poika, aina saa huolehtia sen perään.. Vaikka jo aikuinen onkin (4v mua pienempi, 22v siis) =)

Palaillaan ja mielellään vauva- uutisten kera!

/ardisia ja luukas rv36+???

Vierailija
68/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain nopeasti pinoon...

Siis onnea Mirabellalle tammenterhopojasta! Todella nopeaa toimintaa!

Jään innolla odottelemaan lisää vauvauutisia! Itselläni olisi vielä tarkoitus pysyä yhdessä koossa ainakin kolme päivää. Sitten vaavi on enemmän kuin tervetullut. Nyt täällä haiskahtaa jokin, joten vaipanvaihtoon...

Noopu ja pikkukakkonen 39+5 (kääk, päivät käy vähiin...)

Vierailija
69/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Mirabellalle pojasta!!! Ja kovasti tsemppiä muille vauvahakuun lähteneille! Niin niitä terhoja vaan putkahtelee maailmaan =)

Miten kaunis,miten ihmeellinen

on talveen puhjennut kukka.

Niin pienet varpaat -ja sormet sen.

Pehmeä silkkinen tukka.

Nyt silmiisi valoa häivähtää.

Hymy kasvoilles hiljaa hiipi.

Suu iloa,lämpöä värähtää-

Sipaisiko enkelin siipi?

Miten kaunis,aivan ihmeellinen

pieni ihminen olla voi...

Olen vaiti. Ihmettä katselen,

ja sydän ilosta soi."

Vihreästä valkovuodosta: eikai se valkovuoto kerro mitään vauvan happitilasta, vaan jos lapsivesi on vihertävää, niin sitte pitää olla huolissaan?!? Mulla on ainakin valkovuoto monesti sellaista vähän vaaleanvihertävää, eikä siinä oo ollu mitään erikoista. Mutta jos se haisee pahalle, niin sitte vois uumoilla jotain tulehdusta.

( . ) täällä ei mitään ihmeellistä, harjotussuppareita tulee helposti ja selkää pakottaa kun vähän touhuaa, eli ihan normaalia =). Valkovuoto on lisääntyny kovasti, välillä on ihan kirkasta limaa, mutta en usko sen olevan tulppaa. Joten me ainakin mennään reippaasti tammikuun puolelle! Mulle jouluherkut teki kyllä tepposensa. Meidän uusi vaaka näytti tänä aamuna +2kg viikon takaiseen neuvolapunnitukseen =/. On kyllä vähän tullu turvotustakin, mutta itteäni saan tuosta syyttää! Ennen joulua touhusin aika kovasti ja sitte ku viikon vaan lepäili ja mässäili, niin pitäähän sen jossain tuntua. Toissayönä sitte pamahti yks suonikohjukin polven yläpuolelta, karseen kipeä pahkura siihen nousi ja ilman tukisukkia ei voi kävellä, kun sattuu. Torstaina on lääkärineuvola, niin pitää sille esitellä jalkaa.

Mies on kovin huolissaan, että eikai vaan vielä tarvi laitokselle lähteä. Kyselee masun vointia joka välissä. Oon valitellu sille joskus noita kipuja ja supistuksia, mutta en oo saanu sitä tajuamaan, että ne on vaan harjotusta.

Koittakaas nyt sitten mammat ottaa rennosti ja lepäillä tulevaa koitosta varten!

Elina ja masukki 35+

Vierailija
70/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirabellalle pojasta! Kyllä ompi ollut aika nopeaa toimintaa.

Aino81: Mulla sitä aavistuksen " vihertävää" vuotoa ei tullut ku yhen kerran aamulla ja musta se vaikutti ihan valkovuodon näköiseltä. En millää jaksa uskoa että ois kohtutulehdusta tms., koska kait siinä nyt muitakin oireita olisi?? Vauva liikkuu aika paljon masussa, joten hapenpuutettakaan ei liene ole..luulisin niin. Mutta pitää seurailla jatkuuko tuo...

Kävin ostaan tuosta lähimmästä luontaistuotekaupasta sen kauratyynyn, jotta pääsee sitten helpottaan kipeitä supistuksia, kunhan ne vaan alkavat. Saapa nähdä miten tämä synnytys lähtee käyntiin... *pohtii*

mellum ja peukaloinen 39+5

Vierailija
71/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla tuo valkovuoto ei haise pahalle..Eli ei kait huolta ole...

Vierailija
72/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan unohtui vastata gallupiin, elikkäs ihan kotinurkilla pyöritään vuodenvaihde. Mun pikkusisko ja veljen morsian tulee varmaan meille, kun veli on työkeikalla. Käydään naapurissa kaveriperheen luona ampuu vähän raketteja lasten iloksi ja tullaan kotiin ku Eetu väsähtää, eli siinä ysin-kympin tienoilla. Sitte varmaan pelaillaan korttia tms, syödään ja seurustellaan niin kauan ku jaksetaan. Ja katsellaan kylän raketteja sitte puoliltaöin =). Lupasin miehellekin, että saapi muutaman olusen juoda, mutta ei kuulemma aio kovasti ottaa. Saa nähdä sitten, kun miesväki varmasti saunoo siellä naapurissa ;)

Elina

Vierailija
73/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laarulle myös onnittelut! :) Kenenkäs terho on seuraavana maailmassa?

Meidän vauvalla on viimein paino lähtenyt nousuun. Oli bilirubiinit koholla ja vauva väsynyt. Keskiviikkona käytiin lapsipolilla ja paino oli puonnut jo 2975:een, mutta tänään neuvolassa paino oli noussut ja oli tasan 3000 g. Rauhallinen tapaus tämä meidän neiti, ei liikoja hötkyile. Muutenkin tulee otettua tosi paljon rennommin tään toisen kanssa. Ekan kans oli niin hermona koko ajan, tää kakkonen menee tässä sivussa itestään, mutta varmaan se auttaa, että on niin rauhallinen vauva.

Palautuminen tästä synnytyksestä on ollut tosi nopeeta edelliseen verrattuna. Miulla menee jo entiset farkut jalkaan! :) Maha pienenee päivästä toiseen ihan silmissä.

Suosittelen muuten kaikille Lansinoh-voidetta rintoihin. Voi, kun oisin hoksannut ostaa sitä viimeksi.

Vähän meinaa välillä mennä hermot, kun mummo sallii esikoisen temppuilla ihan tosissaan, ei raaski asettaa mitään rajoja ja neiti tieten koettelee ihan urakalla ja mummo vaan lepertelee. Meillä taitaa olla tosi urakka saada arki taas sujumaan normaaliin tahtiin, kunhan mummu lähtee uudenvuodenpäivänä takas Ruotsiin. Mutta on mummusta ollut tosi paljon apuakin, en mie sitä väitä. Mutta vissiin tuo on isovanhemmilla yleinen " vika" , ettei raaski kieltää mitään. Ois vaan tosi tärkeetä, että 2-vuotiaalla uhmakkaalla on selkeät rajat, niin sujuis arkihommat paremmin. Nyt vaan taistellaan joka ruokailun ja nukkumaan menon yhteydessä.

Joop, eipä ollut tarkoitus tulla tänne kauheesti valittamaan, mutta jonnekin on hyvä saada purkauta. Pikkisen on nimittäin ollut itku lähellä, kun ei meinaa tytön touhuista ottaa yhtään tolkkua.

Mutta nyt takas perheen pariin! Voikaa hyvin mahoinenne ja toivottavasti saatte pian omat vauvat syliin! :) Koskahan muuten seuraava terhotyttö syntyy?

T: Monttu ja tyttö 7 vrk

Vierailija
74/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin kaikille synnyttämään lähteneille ja pikkuisen jo syliinsä saaneille!

Täällä supistellut eilisen illan ja tämän päivän. Eivät tule säännöllisesti ja yöksikin rauhoittui mutta selkä on ihan tulessa. Vielä kun sais tämän viikon olla vaaveli masussa niin sit menis meidän suunnitelmat nappiin. Viirattiin jo meinaan yrittämään ryhtyessä et menis tammikuun puolelle mie kun en tahdo välttämättä " jouluvauvaa" . Ja onhan minulla se laskettu aikakin vasta 25.1. Saa nyt nähdä. On kyl tervetullut heti tammikuussa, kyl sen verran kremppaa paikat.

UusiVuosi ollaan kotona. Mies on yövuorossa ja mennään lasten kans kattomaan kaupungin järjestämä lasten ilotulitus klo 21. Muuten kotosalla.

birgit ja pörrö 36+1

Vierailija
75/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA MIRABELLA pikkuisesta terhopojasta! Aivan ihania uutisia täällä " aina" odottelee kun avaa koneen!

ELIN@- samat lukemat mullakin näytti kotivaaka joulun jälkeen, + 2-2,5 kg edelliseen viikon takaiseen neuvolapunnitukseen verrattuna! Mutta totesin sen olevan sekä turvotusta että lievää ummetusta (jouluruuat kun ei niitä kaikkein kevyempiä taikka hyvin sulavia ole....) joten sain kuin sainkin ananaksella ja liikunnalla " poistettua" ylimääräisen painolastin ennen neuvolaa (kauhee stressi!) ja painoa olikin sitten " vain" se 960 g/ vko....

Oon huomannut että tuhti " peruna & liharuoka" saa tän mamman suolen hidastamaan toimintaansa aika reippaasti. Ja sitä itseään nuo kinkut ja laatikot ovat!

ARDISIA- että uudeks vuodeks pitäis uuniruokaa saada kehiteltyä! Meille tulee huomenna ystäväpariskunta illalla käymään ja ajattelin tehdä cannelloneja, ihan perus jauhelihatäytteellä ja valkokastike-juusto kuorrutuksella. Ja tarjoilen sen lisäksi fetasalaattia valkosipuli-hunajasalaatinkastikkeella ja vastapaistettua patonkia, yksinkertaisuudessaan hyvää ja hieman erilaista kun esim. lasagne (vaikkakin maistuu samalta ja sisältää samat jutut!) En ruvennut mitään erikoisempaa väsäilemään kun heidän 4 v. poika tulee myös, joten menee niin lapsille kun aikuisillekin. Ja muut voivat kumota hyvää punkkua sen seuraksi kun minä tyydyn maitoon...;)

Esivalmistelussa menee ehkä tovi (jauhelihakastikkeen ja valkokastikkeen teko ja cannellonien täyttö) mutta itsestään sitten kypsyy uunissa! Ja voihan sitä tehdä periatteessa ihan minkä täytteen vaan, kasvis, katkarapu tai broisku ym.! Ja ihan vihersalaattikin käy loistavasti viereen, itse teen fetasalaatin kun ei oo kesän jälkeen sitä tullut tehtyä!

Toivottavasti vinkki auttoi, tää tuli mulle ihan ahaa-elämyksenä tänään kaupan pastahyllyllä kun piti jotain keksiä huomisille " yllätysvieraille" !

Ja " kladdkaka" jälkkäriks (eli oikeen tahmea suklaakakku...nam!)

Nyt painun tekemään jotain " fiksua" , päivä meni taas kahvitellessa ystävättären kanssa, mutta ylpeänä poistuin kauppakeskuksesta ainoastaan ruokakaupan kautta, katsomattakaan alennusmyyntejä päinkään! Muuten mukaan olis taas tarttunut kaikkea " turhaa" vauvalle....

Itselleni ostin kyllä Prismasta pestävät liivinsuojukset (wau...) koska jostain luin että olisivat hieman " hellemmät" arkoja rintoja ajatellen, minulla kun normaalistikin tuo alue on aika arkaa, saati sitten seuraavien kuukausien ahkerassa käytössä...!

Ja niitä pillituoremehuja sairaalakassiin.... Keksejä ja karkkeja pitänee vielä ostaa!

Nyt muillekin tilaa, mukavaa illanjatkoa!

Pupina

Vierailija
76/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=royalblue][b][size=3]Onnea Mirabellalle Albertin syntymän johdosta!![/size][/b][/color]

[color=crimson]Alkaa olla melko poikavoittoinen Terhoporukka, siis jotka jo syntyneet. Nyt pian myös Tyttöterhoja tehtailemaan! ;) Itsellä ei noiden joulupäivien suppareiden jälkeen oo tapahtunut juuri mitään, pitää ottaa huomisen jälkeen taas 3 ässää käyttöön... Mua ei niin huoleta tuo jouluvauva & kouluunmeno, kun itse olen puolivälissä syntynyt ja osasin lukea jo ennen kouluunmenoa ja ei muutenkaan oo " koulu-uraa" haitannut. Tosin yksi veljeni on syntynyt joulukuun alussa ja meni vuotta myöhemmin kouluun. Eli taitaa olla melko yksilöllistä. Mutta yhteistä meissä on se että me Jousimiehethän olemme varsin ihania, kilttejä ja empaattisia ihmisiaä! ;) ;) *hih* Vaikka taitaa olla horoskooppi vaihtunut jo Kauriiksi (?). Mun lask.aikana 20.1. vaihtuu Vesimies ja " kauhulla" odotan toista Vesimiestä meidän perheeseen (mies synt. 27.1.) No, vitsi vitsinä, ehkä parempi jos saa omaa tahtoa äitiänsä enemmän, pärjää maailmassa paremmin.

[b]Mieletön[/b], kyselitkö sinä viime viikolla niistä koiran nenäpunkeista? Veljen koirilla oli niitä joku aika sitten. Yleisin oire nenäpunkeista on nk. " reverse sneezing" eli koira EI pärski ulospäin tms. vaan niiskuttaa sisäänpäin eli vetää ilmaa sieraimista sisälle. Nenäpunkkeja taitaa olla aika mahdotonta todeta silmin, kuuri taidetaan kirjoittaa aika helpolla, vähän kun varman päälle jos oireita ilmenee. On muuten 3 viikon kuuri, annetaan 1 x viikossa kolmen viikon ajan. Mutta sillä ainakin parani veljen koirat. Itsellä taas epäilyttää että meillä olis korvapunkkeja ainakin tuolla pikkukoiralla. Sillä on aina ollut tosi puhtaat korvat, nyt pukkaa paksua, ruskeeta töhnää vaikka putsais joka päivä. Rapsuttelee myös tosi kiukkusena korviaan. Ikävä kyllä joka ikisestä apteekista Oulussa ja lähiseudulla on loppunut reseptivapaa korvapunkkilääke (Otita Para vet., jos jotain kiinnostaa) on ilmeisesti tehtaalla toimitusvaikeuksia. Voi itku, ei viittis viiä " turhaan" el.lääkäriin, kun ei oo mitään tulehdusta. Turhaa rahanmenoa vaan kun olisi olemassa tuo reseptivapaa lääkekin. *hmph!!*

[b]Onkos muuten kaikilla joku jolle voisi ilmoitella Terhon syntymästä? On kiva lukea näin tuoreeltaan näitä uutisia, kuten esim. Mirabellasta. Mä taidan häiriköidä sitten Zatua ja Äitiliiniä tekstarilla, kun jotain tapahtuu. Mulle saa kyllä ainakin laittaa viestiä, voin vaihtaa puh.nroa mailitse sinda75@netti.fi[/b]

Viimeksi oli puhetta miehen muutoksesta, niin unohtui kertoa että meillä on muuttunut totaalisesti käytökseltään myös koira! Siis nimenomaan tuo isompi rontti, saksanpaimenkoira uros 3 v. Siis se on aivan kuin toinen elikko! Noin viikon sisällä entisestä duracell-pupusta on tullut tosi uneliaan oloinen ja rauhallinen veikko sisätiloissa. Se on 100 % miehen koira, itse olen aina ollut sille kuin ilmaa. Nyt se kiehnää jaloissa ja seuraa kuin hai laivaa, aina kun menen esim. sohvalle istumaan, niin lösähtää jalkoihin ja kiehnää itteensä siinä ja ährää asennon mahd. " iholle" . Sitten kun istun vaikka koneella, monta kertaa on tullut ja laittanut varovasti kuononsa jalalle ja ollut vaan. Ei siis ikinä ois voinu kuvitella että olisi noin rauhassa ja mun perään!! Kerran myös koneella ollessani laittoi kuonon mahaa vasten ja heilutteli korvia, liekö kuunnellut vauvaa. Olihan tuossa MTV3:n dokkarissakin niistä delfiineistä, kun ne vaistosi vauvan ja kuulemma kaikuluotaavat kohtuun. On vaan niin outoa että riehakas ja energinen koira, jolle vasta ostettiin sitruunapantakin sen takia, on yhtäkkiä itse rauhallisuus. Ehkä se vaistoaa pian lähestyvän synnytyksen ja susilaumassakin urokset rauhottuu luonnostaan jos naaraalla syntymä lähestyy, kuka tietää?? Onko muilla ilmennyt vastaavaa?? Toinen lattiamoppi-blondi taas ei käytöstään oo muuttanut, mutta se onkin sellainen ikiblondi, koiramaisista vaistoista ei tietoakaan. Mutta ihanaa että tuo isompi on osoittanut käytöksellään että ehkä tästä jotain tulee, mies nimittäin jo kaavaili että pitääkö siitä luopua kun sen meno yltyi vaan mahdottomammmaksi ja tuntuu että se juoksee ton pikkukoirankin yli mennen tullen. Mutta ehkä se vauva sitten rauhottaa sen lopullisesti, hope so. Osaa se kyllä olla ihmisiksi (tai koiriksi...) muidenkin lapsien/vauvojen kanssa, että eiköhän sitten omankin.

Huomenna virallisesti täysiaikaisuus saavutettu ja sitten töpinäksi... No, ei vaiskaan, ei mulla mikään hengenhätä oo, tänään vasta silittelin vaatteita lipastoon ja pinnasänkykin on vielä kaupassa (!!), mutta muuten alkaa olla valmista.

Suppareita odotellessa....

Sinda & Nipsu rv 36+6

Vierailija
77/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laarulle ja mirabellalle ONNEA!

Perjantai jo. on ollut mukavia paivia, kun ei ole lasten tarvinnut lahtea mihinkaan. Nopeastihan nuo ovat menneet. eilen pelattiin monopolya ja mina menin konkurssiin¿tyttaret peittosivat minut mennen tullen ja isansa myos. se peli kestikin toista vuorokautta.

Pikkuinen oli yokylassa serkkulassa. ensimmaista kertaa ihan yksin ja aitilla oli jo illalla kova ikava. niin oli ollut tytollakin, meinasi, ettei enaa mene yoksi mihinkaan¿ isompien sisarusten kanssa yokylaily ei ole ollenkaan ongelma. tosin sitakin han on harrastanut vain kerran.

kavin keskiviikkona laakarillakin, ultran mukaan kokoa ois jonkun verran alle 3 kg, paan ymparys oli 30cm. mina jo luulin jattilaista oottavani. omasta mielesta maha valtava, muitten mielesta pieni. ihan kylla mukava raskaus kaiken kaikkiaan, voihan se viela piinaksikin muuttua, jos ei vaavi ala syntymaan. Eli kuinkahan kauan viela pitaisi kasvattaa, etta siihen yli 6kg paasisin niin kuin unessa. Paa oli alasopain, vahan vinossa, eli ei alhaalla, ja sen tunsinkin yolla kun supisteli, ja yhtakkia plumps paanytkahti kolostaan sivulle ja supistuksetkin loppuivat. Aikaisemmin mun vaavit ovat kiinnittyneet aikaisin, tama nakojaan ei, viela pitaa jannittaa pyorahtimisia.

zatu, on se kumma, kun eivat tyopaikalla ymmarra mika on tarkeinta. Vauva syntyy kerran vaan, toita saa teha vuosikausia¿ja onhan esikolle hyva saada isan huomio, kun aitin aika kuluu vauvaa hoitaessa. Ja sitahan se on, vauva nielee niiiiin paljon aikaaa¿ Ja kylailyista, mina en paasta meian lapsia mihinkaan yksin, ellen tunne vanhempia¿mista sita tietaa minkalainen perhe kullakin lapsella on. ja ystavien lapset ovat tietenkin tervetulleita, lapset ovat kylla oppineet aina kysymaan.

Pupina  varmasti unohtuu kysya oikeassa tilanteessa kumpi syntyi¿.

Nenn: kuulostaa minulta tuo ettei mies raskinut odottaa lahjoinensa. minusta on kaikista vaikeinta, etta kun on lahjan ostanut, ettei voi sita heti antaa¿Samoin kavi kylla mihellekin tana jouluna, kun ostimme MP3 soittimen g¿palle ja han ois sen heti halunnut antaa  joulua on ihana viettaa rauhassa, me olimme koko aaton iltaan asti kotona, soimme rauhassa ja illaksi menimme miehen veljelle, se oli lasten toive. Sinne tuli pukki ja toi kotoa yhden lahjan. Tytot saivat valita yhden lahjan kuusen alta ja sen pukki kavi hakemassa ja toi tullessaan. Seuraavana aamuna sitten tytot avasivat loput. ensin toivat aitille synttarikahvit sankyyn. Meille jai aikaa leikkia ja pelata uusilla peleilla, sitten olimme paivalla syomassa garyn toisella veljella. Seuraava paivaa vaan oleiletiin ja pelattiin kotona ¿ tosi nautinnollista.

Sinda, mukava, etta tuleva isa huolehtii. Meidanki pitaisi varmaan kayda sairaalasa katsomassa paikkoja, kun en edes osaa ajatella, etta synnytan kohta, hui. Kyselin laakarilta kivunlievitysvaihtoehtoja, mita taalla kayttavat. jos menee niin kun kakkonen en tarvi mitaaan, mutta koskaan ei tiia ja nyt tuo vaavi ei pysy ¿oikealla¿ paikalla.

Sulinalla varmaan on jo pikkuinen¿.voi ihmetta.

zatu: mulla on rinta kuopalla¿ku ei oo vaattett laitettumna, eilen ajattelin alkaa pesemaan, mutta mies oli vienyt laatikon veljensa varastoon, kun meilla ei oo vasratitilaa ollenkaan. eli sielta pitaa ne viela hakea. eilen mies tuumas, etta pitaa varmaan kotikin aina illalla laittaa paraatikuntoon, jos joutuu jonkun tanne yolla halyttaann¿.

Heina, jos sulla jatkuu tyosuhde, sinulle kuuluu automaattisesti 3 kk palkka. jos sun tyosuhde loppuu just aitiysloman alla ja sun paikalle on tulossa joku, sulle kuuluu maarays. Oothan ollut samassa tyopauikassa melkein 3 vuotta. Ja miten on mahdollista, etta s-loma on palkatonta.

mutta en paassyt kuin puoleen valiin asti, ensin lukaisin lapi piitkan pinon ja sitten aloin kirjoittaan ja taa on jo liian pitka¿lapset painuivat ulos isansa kanssa.

Palaillaan taas¿mikseihan kukaan lentanyt tanne¿.

leperus

Vierailija
78/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirabellalle onnea poikavauvasta:)voi kunpa itekki sais jo nyytin syliin..jokohan _tigger_ on työn touhussa kun hällä on tänään la..

tänää masussa on ollu ihmeen rauhallista,mut eilen illalla telkkua katellessa kyllä poltteli alaselkää tosi ilkeästi ja nyt illalla on alkanut taas alaselkää jomottaa..

mä voisin kyllä jonku kans vaihtaa numeroita jos joku vaa haluaa ni täs ois mun nettiossu:joulutytot0405@tuubi.net

huomenna mennää ehkä kattomaa ilotulitus näytöstä yhen kaupan pihalle jos vaa jaksaa..

eilen tuli pestyä ja vaihdettua tyttöjen petivaatteet ja tänää tein saman mun ja miehen petivaatteille,ja kyllä tommone rehkiminen ottaa jo selän päälle..mulla on seuraava neuvola 3.tammikuuta mut saas nähä tarviiko sinne enää mennä,kun sillo ois just laskettuaikakin:)

mansemamma ja vauva rv 39+2

Vierailija
79/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tänään olisi se suuri päivä, mutta hiljaiselta näyttää. joulunvietosta palattiin parisen tuntia sitten tänne kotiin viikonlopuksi. neuvolassa keskiviikkona kaikki ok, seuraavan kerran sitten ens tiistaina.

onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille!

tigru ja simppis 40

Vierailija
80/115 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt me sitten aletaan poksahdella oikein urakalla ;)

Mäpä kävin synnytystapa-arviossa tänään ja sektio sitten sovittiin 18.1 nyt kyllä rupes hermostuttamaan. Paikat jo auki 2cm ei kohdun kaulaa ja pehmee on. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä tule. Pitäis vielä kasvaa, paino arvio oli vasta reilut 2kg ja rv 36+, eli pieno on viikkoihin nähden, 30 persentiilin käyrällä mennään. Lekuri saneli että baby olisi smal of date, tai jotakin sinnepäin. No, painokontrolli 10pv:n kuluttua.

Pitää nyt sitten urakalla rupee tekee paikkoja kuntoon babylle.

UusvuosG - mennään kaverin luokse, heillä 4vpoika kuten meidän esikko ja 3kk poika(meidän kummilapsi). saunotaan, syödään ja lähetellään raketteja. Taitaa sinne tulla pari muutakin lapsellista perhettä.

Syömisistä: ainakin lapset saavat perinteiset nakit ja perunasalaatin. Me aikuiset taidetaan syödä tänä vuonna tacoja ym siihen kuuluvaa.

Skooli G - ketä aikoo ottaa skumppaa kun skoolaa uudelle vuodelle? Mä taidan ottaa pienen lasillisen, kaveri on ostanut jonkun skumpan jossa on % vaan 4.5.

nyt keittämään iltapuurot jätkille.

-MM- ja baby tasan 36